News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Soini tuohtui ruotsalaisten vaalikommenteista

Started by B52, 20.04.2011, 20:52:56

Previous topic - Next topic

B52

http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Soini+tuohtui+ruotsalaisten+vaalikommenteista/1135265558509

Perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini on tuohtunut ruotsalaisten tavasta arvioida perussuomalaisten menestystä eduskuntavaaleissa.

"Aika uskomatonta tekstiä, mitä olen lukenut itsestäni ja Suomen kansasta. Olen surullinen ja järkyttynyt", Soini totesi keskiviikkona.

Ruotsalainen Expressen-lehti neuvoi, ettei Soinia pitäisi päästää hallitukseen. Aftonbladetin tulkinnan mukaan Suomi kääntyy nyt sisäänpäin. Ruotsin ulkoministeri Carl Bildt huolestui perussuomalaisten menetystä ja purki tuntojaan blogikirjoituksessaan.

Soini vaikutti hyvin tuohtuneelta vastatessaan toimittajien kysymyksiin puoluehallituksensa kokouksen jälkeen. Oma-aloitteisesti hän ei ottanut asiaa esille.

"Politiikasta voi olla erilaisia mielipiteitä, mutta sitä ei voi arvostella, kuinka Suomen kansa on äänestänyt. Se on yksinomaan meidän oma asia. Emme pyydä Ruotsilta lupaa, kuinka äänestää enkä minä mene Ruotsiin sanomaan, miten heidän pitää äänestää."

Ruotsissa on oltu – myös Bildt – huolestuneita perussuomalaisten suhtautumisesta ruotsin kielen asemaan Suomessa.

"Olen aika yllättynyt. Olen melkein 14 vuotta ollut puoluejohtajana ja aika maltillinen kielikysymyksessä. Nyt olen paholainen numero yksi."

Soini arveli lopuksi, että hänen on parempi olla sanomatta enempää.

"Pidän yhteistyöstä niin paljon, että vahingoittaisin suhteita kovasti, jos sanoisin jotakin enemmän."

Syytä olikin tuohtua.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

Marjapussi

Bildille voisi olla "kunniana" olla ensimmäinen ruotsalainen ulkoministeri, jolle annettaisiin Suomessa persona non grata status.
Marokon kauhu oli sanansa mittainen eikä velipoikakaan jäänyt Aarnea pahemmaksi epätoivotun maahanmuuton estämisessä. Mutta kuka tulee torjumaan aiheettoman turvapaikkaturismin?

tjuguskegg

Keräänpä tuolta kommentointiosiosta "helmet."

QuoteDeePee Tänään 19:4948
Soinilla ei ole mitään oikeutta olla järkyttynyt. Sekä Aftonbladetin että Expressenin analyysit pitävät täysin paikkaansa ja Soinin puolue on nyt raivaamassa tietä suoranaiselle vainolle, eikä se ole vain Suomen sisäinen asia enää.

ja

Quotepena Tänään 20:521
60-70 luvulla Suomesta muutti Ruotsiin satoja tuhansia suomalaisia.
Käsitykseni mukaan Ruotsi hoiti pakolaispolitiikan mallikkaasti. Tietenkin valtaosa meni töihin. Mutta muutti sinne myös monen kirjavaakin väkeä. Tietenkin Ruotsiin muutti myös muita kansalaisuuksia.
Käsitykseni mukaan Suomella olisi oppimista naapurimaasta pakolaisasiossa.
Joten kylläkait tämä oikeasti ruotsalaisia ihmetyttää.

edit. ovat siis Iltasanomien nettisivuilta nuo kommentit...

http://www.iltasanomat.fi/vaalit2011/Soinin%20muki%20meni%20nurin%20Olen%20j%C3%A4rkyttynyt/art-1288384200519.html

requiem

YLE: Soini hiiltyi ruotsalaislehdistön kritiikistä

Jaa, siis suomalaisten äänestäjien haukkuminen umpimielisksi p*skiaisiksi "väärän" äänestystuloksen vuoksi on siis ruotsalaislehdistön kritiikkiä. Ja sitten Soini vielä vähän hiiltyi siitä, no hui kauhistus. Mitä ne nyt meistä taas ajattelevatkaan maailmalla, tai jotain. Kai sen sitten voi noinkin nähdä.

No, ruotsalaisen lehdistönhän "kritiikki" nyt on ollut pelkkää kaksin käsin tapahtuvaa p*skan viskomista rapakon yli. Kyllä tuollaisesta touhustaa saa jo tuohtua ja vetäistäkkin sen kuuluisan palkokasvin sieraimeensa, ja ihan aiheesta. Se on terveen ihmisen merkki.

Soinilta löytyikin sivistystä, tuohtumuksesta ei seurannutkaan mitään välitöntä selkäydinreaktion aiheuttamaa älämölöä. Sen sijaan tuli yksinkertainen, maalaisjärjelläkin ymmärrettävä vastine. Eikä tuohon "kritiikkiin" tuon kummoisemmin tarvitse vastatakkaan.
"If all men are created equal, that is final. If they are endowed with inalienable rights, that is final. If governments derive their just powers from the consent of the governed, that is final." - Calvin Coolidge

normi

Olin tänään yhteydessä ruotsalaiseen ja kysyin, että onkos siellä ollut puhetta, niin kertoi juuri tuon, että joo Sannfinländareiden voittoa ihmetellään lehdissä ja maahanmuuttovastaisuutta ja että kuulemma nuoret e enää suomessa uskalla puhua ruotsia ettei käy huonosti... hän lisäsi sitten, että hän kyllä tietää etteivät kaikki suomalaiset ole sellaisia (siis persuja) että propaganda on uponnut ruotsalaiset luulevat PS:ää äärioikeistolaiseksi natsipuolueeksi. Toki sitten valistin, että ihan rauhassa saa ruotsia puhua ja että lehdet kirjoittavat soopaa jne.

Suorastaan käösittämätöntä tämä suvisten paskan puhuminen suomessa ja ruotsissa. ne taitaa oikeasti luulla kaikenlaista eivätkä edes suostu uskomaan muuta. ei uskoisi että ollaan 2011 vuodessa, sen verran alkukantaisia reaktioita on tullut...
no tämä vain todistaa näkemystäni siitä, että eivät konfliktit maailmassa ikinä mihinkään katoa ja esimerkiksi poliittiset, uskonnolliset ja etniset yhteenotot ovat vain ajan kysymys, Vain yksi kunnon oikea lama ja Euroopassa jytisee...

ja aloittajat saattavat kuulkaa olla noita ns. suvaitsevaisia. Ihan primitiivisiä he ovat ja ateisteinahan heidän ei tarvitse edes tuntea sitten niitä omantunnon tuskia.
Impossible situations can become possible miracles

Micke

En edes ymmärrä miksi Soini välittäisi siitä mitä ruotsalainen media tai poliitikot sanovat.

Koko se maa on täydellinen saippuasarja.