News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2011-04-19 Aamulehti: Ruotsia puhuva saa nyt Suomessa Turpaansa

Started by Whatsername, 19.04.2011, 15:18:52

Previous topic - Next topic

Shemeikka

Quote from: Kerttu Täti on 27.07.2015, 12:36:28
Miltei jokainen tuntemani suomenruotsalainen mies on saanut köniin nakkikiskalla tai nuorempana pihoilla ruotsin puhumisen takia, kuullut huutelua ja uhkailua.

Voitko täsmentää montako suomenruotsalaista miestä tunnet? Jos tunnet vaikkapa kaksi, joista yksi on saanut köniinsä, niin onhan se "miltei jokainen" mutta ei anna kuvaa mitenkään laajasta turpasaunasta.

Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

tos

Kerttu Tädin olisi ollut vakuuttavampaa sanoa: Vähintään kaikki, ellei jopa useampi, suomenruotsalainen on saanut turpiinsa ruotsin puhumisen johdosta.

foobar

Quote from: Shemeikka on 27.07.2015, 17:08:27
Quote from: Kerttu Täti on 27.07.2015, 12:36:28
Miltei jokainen tuntemani suomenruotsalainen mies on saanut köniin nakkikiskalla tai nuorempana pihoilla ruotsin puhumisen takia, kuullut huutelua ja uhkailua.

Voitko täsmentää montako suomenruotsalaista miestä tunnet? Jos tunnet vaikkapa kaksi, joista yksi on saanut köniinsä, niin onhan se "miltei jokainen" mutta ei anna kuvaa mitenkään laajasta turpasaunasta.

Niinpä. Myös minä tunnen muutaman suomenruotsalaisen kaverin siinä määrin hyvin, että uskoisin kuulleeni heiltä jos väkivallan uhka olisi oikeasti kasvanut. Olen kyllä havainnut jonkinasteista persuantipatiaa (en kuitenkaan vihaa), mutta ikinä en ole kuullut että he olisivat kokeneet joutuneensa väkivallan uhan alaisiksi ruotsin puhumisen vuoksi. Muista syistä kylläkin - ulkomailla.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Nationalisti

Minä tunnen suomenruotsalaisia, jotka antoivat junnuna köniin jos heitä alettiin mollata.

(http://i.imgur.com/gFzvbut.jpg)
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

rooster

En ole hirveän usein täällä Helsingissä törmännyt, että joku olisi saanut edes huutelua osakseen jos on puhunut ruotsia. Viime lauantain ja sunnuntain välisenä yönä sain todistaa ikkunasta tämmöisen tapahtuman kun neljän nuoren miehen porukka alkoi huutelemaan ohikulkijalle, että puhutko ruotsia? Tosin nämä neljä gentlemannia edusti sitä ryhmää, josta ollaan saatu nauttia viimeiset 25 vuotta.

Sibis

"Kerttu-täti"(Petra Nykvist, Ankdamn) on kait sitä mieltä, että R-kielisten infra Suomessa on saanut kolauksen?
Etuoikeudet ovat uhattuna?

Nou hätä "Kerttu-täti"(Petra Nykvist, Ankdamn), Stubbi sanoi, että heelangoor hallitusohjelmassa.
Sanoma Oy:n mainos, jossa yhtiö kertoi: Kutsumuksemme on luoda uusi parempi maailma.