News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2011-04-15 IL: Eliitin vastaisuus näkyy vaaleissa

Started by Spinnu, 15.04.2011, 19:09:29

Previous topic - Next topic

Spinnu

QuotePerussuomalaisten kannatuksen vauhdikkaaseen nousuun on löydettävissä monia erilaisia syitä. Timo Soinista ja hänen puolueestaan on tullut yleinen protestikanava. Perussuomalaisten tukeminen voi merkitä protestia lähes mitä tahansa asiaa vastaan, usein viestit voivat olla ristiriitaisiakin. Vahvimpana yhdistävänä tekijänä perussuomalaisten nousussa on kuitenkin katkeruus yhteiskunnan eliittejä kohtaan. Eliitit voivat tässä yhteydessä olla joko todellisia tai kuviteltuja.

Iltalehti

"Monien ihmisten mieli on kuin betonia. Hyvin sekaisin, ja pysyvästi!"
(Alfred E. Neuman)
http://www.kiva.org/team/homma

Spinnu

QuotePerussuomalaisille syyllisiä ovat ainakin ruotsinkieliset ja ulkomaalaiset. Ruotsinkieliset edustavat perussuomalaisille ilmeisesti eliittiä, joka suosii mieluummin ulkomaalaisia maahanmuuttajia kuin suomalaisia "peräkammarin poikia". Perussuomalaisten politiikka löytää aina helposti syylliset, sen sijaan selkeiden vaihtoehtoisten toimintamallien esittäminen on vähäistä. Tämä näyttää kuitenkin tyydyttävän osaa äänestäjistä. Oman turhautumisen ja aggressionkin purkaminen näyttää olevan monelle keskeisin tavoite.

Eli jos haluan että tyttäreni opiskelee ruotsin sijaan enemmän saksaa ja ranskaa, olen peräkammarinpoika. Aikamoista oksennusta... ja kas kummaa, uutisen kommentointi on suljettu.
"Monien ihmisten mieli on kuin betonia. Hyvin sekaisin, ja pysyvästi!"
(Alfred E. Neuman)
http://www.kiva.org/team/homma

casthunter

Eli halutaan murtaa elitin (vanhojen puoleiden) ylivalta.

thinkingmind

Iltalehden linja muuttui hyvissä ajoin ennen vaaleja todella vääristeleväksi ja IL yrittää kaikin tavoin saada ihmiset joko jäämään kotiin tai äänestämään kok-kepu-vihr-rkp akselia tai suunnattua mahdollisen protestin sdp-vasemmistolle.

Tuntuu kuin hesarin toimittajia olisi siirtynyt iltalehteen.
"Ongelma on se että suomen viranomaiset jakelevat turvapaikanhakijoille oleskelulupia kuin abit karkkia vaikka perusteita turvapaikan saamiseen ei ole.Kaikkiin näihin oleskelulupiin sisältyy lisäksi automaattisesti oikeus tuoda oleskeluluvan saaneen perhe suomeen suoraan sossun asiakkaaksi" -mä

pamaus

Eliitit voivat tässä yhteydessä olla joko todellisia tai kuviteltuja.

Malttamattomana odotan sitä, kuka kertoo minulle mitä nuo toisten olettelemat ja minun 'mahdollisesti' kuvittelemani eliitin edustajat sitten mahtavat olla? Mielestäni minulla on aiheesta oma ja selvä näkemys.

Odottelen.
Pamaus - tapahtui Viipurissa 30.11.1495 ja uudestaan 19.5.2024  https://mil.in.ua/en/news/an-explosion-occurs-at-an-oil-depot-in-vyborg/ . Vajakkien keskuudessa uumoillaan  ullatusilotuksen sattuneen.

Jouko

Mikäs mukaan kun eliitti ajaa meitä suohon vasten tahtoamme. Ja ylimielisesti elvistelee.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

oinas

Voi helvata, ne yrittävät kertoa, miten minun tulisi äänestää. Että en ymmärrä omaa parastani, joten heidän on se minulle sanottava. Minä en kyllä peräkammarin pojasta nyt millään ilveellä käy, kolmen lapsen äiti ja kolmen lapsenlapsen isoäiti kun olen.
Jos en olisi vielä päätöstä tehnyt, mitä puoluetta äänestän, niin tämän kirjoituksen jälkeen viimeistään ääneni saisi Perussuomalaiset.
Erittäin analyyttinen, tietoon ja tutkimukseen pohjautuva sekä puolueeton pääkirjoitus.  :facepalm:

Ano Nyymi

Toimittelijat lipovat elittin pehvaa katkeraan loppuun asti. Mutta ei taida enää mennä tuollainen mollaaminen läpi kansalle..

PMH

Quote from: oinas on 15.04.2011, 21:59:06
Voi helvata, ne yrittävät kertoa, miten minun tulisi äänestää. Että en ymmärrä omaa parastani, joten heidän on se minulle sanottava. Minä en kyllä peräkammarin pojasta nyt millään ilveellä käy, kolmen lapsen äiti ja kolmen lapsenlapsen isoäiti kun olen.
Jos en olisi vielä päätöstä tehnyt, mitä puoluetta äänestän, niin tämän kirjoituksen jälkeen viimeistään ääneni saisi Perussuomalaiset.
Erittäin analyyttinen, tietoon ja tutkimukseen pohjautuva sekä puolueeton pääkirjoitus.  :facepalm:

Älä nyt vähättele itseäsi! KiljuajuovaperäkammarinpoikaREC on likipitäen verrattavissa II-luokan Vapaudenristiin.
Vittuile vielä kun voit vaikuttaa
"Sosiaalisen median syöpä(läinen)
PerusSuomlainen

Mika

Eliitti on mielenkiintoinen sana. Yleisessä kielenkäytössä sillä tarkoitetaan parhaimmistoa tai valioporukkaa. Poliittisessa kontekstissa "eliitillä" kuitenkin tarkoitetaan niitä, jotka kulloinkin ovat vallankahvassa. Eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa, ketkä ovat osaavimpia, älykkäimpiä, tai toteuttavat kansakunnan kannalta järkevintä politiikkaa.  
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

IDA

Tavallaan eliitit liittyvät selkeän hierarkisiin rakenteisiin, joissa eliittiin kuulumiselle on joku selkeä "mittari", joka hyväksytään. Armeijassa voi olla eliittijoukkoja, katolisessa kirkossa kardinaalit ovat eliittiä, oppilaitoksissa parhaat muodostavat eliitin jne...

Oikeastaan meillä on yhä vähemmän eliittiä, mikä on tavallaan sääli.

Luotsi

Enpä jaksa välittää roskalehdistä ennen vaaleja, niiden aikana enkä niiden jälkeen. Jos maasta etsitään tyhmistöä niin iltapäivälehtien ostaminen olisi yksi hyvä kriteeri joukkoon kuulumiselle  ;D
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

AIP

Quote from: Spinnu on 15.04.2011, 19:12:12
Eli jos haluan että tyttäreni opiskelee ruotsin sijaan enemmän saksaa ja ranskaa, olen peräkammarinpoika.

Totta hemmetissä. Vain peräkammarin poijjaat kuvittelevat, että heillä olisi jokin mahdollisuus vaikuttaa itseään ja perhettään koskeviin asioihin. Sitä paitsi kaikkihan tietävät, että tie Eurooppaan kulkee Ruotsin kautta. Näin osasi ruotsin kielen opettajanikin kertoa vielä 80-90 -lukujen taitteessa. Luulen, että ei ole mitään sellaista mitä ei tehtäisi sen eteen, että tällaista illuusiota saataisiin ylläpidettyä.

Goman

Protestivaali, kyllä.
Eliitinvastaiset vaalit, no jaa. Jos vallanpitäjät kyykyttävät alamaisiaan, niin eikö protesti ole luonnollinen seuraus?

Äänestin perussuomalaisia jättääkseni protestin monellekin nykyiselle kehitystrendille, ja huonoille jo tehdyille poliittisille päätöksille.

Lista on pitkä. Mutta mainitaan nyt aluksi muutama:
- keskittymiskehitys, niin kotimaan politiikassa kuin Euro-politiikassakin.
- kansanvallan kaventuminen, "ainoan oikean" tien pakkosyöttö.
- jätevesiasetus
- rakennuslainsäädäntö, joka on vuosikymmenten saatossa saanut aikaan tilanteen, jossa VHM ei omalle maalleensakaan tehdä yhtään mitään ilman pirunmoista ilmoitus-, ja lupaviidakkoa.
- energiapolitiikka, jossa tietoisesti jätetään hyödyntämättä edullisin tuotantoteknologia. Kyllä kansa maksaa kalliimmankin sähkön....  #%4%%&!
- last but not least; polkupyöräilijän kypäräpakko, kännykänkäyttökielto ajettaessa. Voiko enää raavasta miestä enemmän kyykyttää?

Itse asiassa kaikki lainsäädäntö mitä on 60-luvun jälkeen tehty, voitaisiin huoletta purkaa. Sen jälkeen ihminen saisi taas elää vapaasti hengittäen, luonnollisesti. ;D

ps. turvavyöpakon voisi ehkä jättää, se pelastaa joka vuosi paljon ihmishenkiä.

PaulR

Quote from: Goman on 16.04.2011, 09:26:59
Itse asiassa kaikki lainsäädäntö mitä on 60-luvun jälkeen tehty, voitaisiin huoletta purkaa. Sen jälkeen ihminen saisi taas elää vapaasti hengittäen, luonnollisesti. ;D

Olen muuten harvinaisen paljon samaa mieltä. Tarvitaan vähemmän, ei enemmän lakeja.

EU on byrokratia, josta varsinaiset järjettömyydet kumpuavat. Siinä kilvassa jää Braxkin hopealle, vaikka parhaansa tekeekin.

herranen

Quote from: Paul Ruth on 16.04.2011, 09:45:38
Quote from: Goman on 16.04.2011, 09:26:59

Olen muuten harvinaisen paljon samaa mieltä. Tarvitaan vähemmän, ei enemmän lakeja.

EU on byrokratia, josta varsinaiset järjettömyydet kumpuavat. Siinä kilvassa jää Braxkin hopealle, vaikka parhaansa tekeekin.

Tuossa on linkki puheeseen jossa pohditaan asiaa jenkkien kannalta :

http://www.ted.com/talks/philip_howard.html

"Pahimmillaan tilanne voi kääntyä vaikka miten pahaksi" - Vesa Puuronen -

"...maahanmuuttovastainen keskustelu ei suinkaan kohdistu vain ulkomaalaisiin, vaan myös esimerkiksi nykytaiteeseen, sosiaalidemokraatteihin ja homoihin - ylipäänsä demokratiaan." TS kolumni 26.10.2011

pelle12

Tuosta paljon puhutusta eliitin- eli herravihasta halutaan usein leipoa jotenkin suomalaiskansallinen erityispiirre. Itse olen havainnut sitä lähes joka maassa, jossa olen vieraillut/asunut. Herravihakaan ei ole siis perunanenien geneettinen erityispiirre, vaikka moni impivaaralaistoimittaja/tutkija/kommentoija niin haluaakin uskoa ja kansalle uskotella.