News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2011-04-14 YLE: Suuri vaalikeskustelu

Started by Necro, 14.04.2011, 21:32:19

Previous topic - Next topic

herzi

Rikkaus mainittu Kataisen toimesta :D

Soini antaa Hallikselle kovat kunniamaininnat keskustelun avaamisesta. Kiviniemi yrittää pyristellä vastaan: "hallitus huomasi itse väärinkäytökset ja ryhtyi toimiin". Kaikki maahanmuuttokriittiset äänet Halla-ahon ja nuivan vaalimanifestin laariin, niillä tavoin Homman kannatus mitataan.

Edit: Soini yrittää pysyä suhteellisen "neutraaleilla vesillä", mutta antaa kyllä tukensa Halla-ahon linjalle, kuten vaaliohjelmastakin näkyy.

aféni Watson

Rydman ja Halla-aho mainittiin. Hyvä näin, ainakin muutama ihminen varmaan heidän sivuillaan käy.

Uuno Nuivanen

Quote from: turha jätkä on 14.04.2011, 22:56:19
Quote from: Uuno Nuivanen on 14.04.2011, 22:52:48
Mitähän Nokian inssit tuumaavat Marin ulkomaisten IT-osaajien tarpeesta. Ja taas bussikuskit...

Ymmärtääkseni ne tuumaavat niin, että hyvät tyypit ovat arvokas lisä. Esim. ihan kaikki inkkarit, ne nyt randomina mainitakseni, eivät taida kuitenkaan hyvän tyypin kriteereihin mahtua.

No lähinnä sillä kun mittavia irtisanomisia tiedossa siellä.

IDA

Quote from: Lettunen on 14.04.2011, 22:55:21
Katainen puhui muutaman tuhat nuivaa pois kokoomukselta. Mutta jos Soini on tyytyväinen hallituksen linjaa, joko hän ei tiedä asiasta riittävästi tai ei kiinnosta.

Siis ainakin itse käsitin niin, että Soini on tyytyväinen kiristyneeseen/kiristyvään linjaan, jota pitäisi jatkaa.

Topias

Quote from: Sivusta seuraaja on 14.04.2011, 22:53:18
Nyt, voiko Soini enempää antaa tunnustusta Jussi Halla-aholle?

Kummallista kylläkin on, ettei Soini ottanut opikseen Pravdan lehtijutusta vaan kiitteli edelleen hallitusta kiristyksistä ja vähätteli ongelmia. Eikö olisi ollut helpompaa sanoa, että edelleen on epäkohtia, joihin perussuomalaiset haluavat puolueohjelmansa mukaisesti puuttua? Luotan kyllä perussuomalaisiin tässä asiassa, mutta Soinin puheet ovat erikoisia.

juge

Soini saa plussaa siitä, että kertoi Halla-ahon nostaneen maahanmuuton epäkohdat esille. Tämä on täysin oikein.

Toisekseen Soini kehui - jälleen - hallituksen maahanmuuttopolitiikkaa. Ei se Thorsin linja nyt kehujen arvoinen ole, vaikka kokoomus ja keskusta sitä hieman järkevämpään suuntaan ovat viime aikoina pakottaneetkin. Voiko tästä päätellä, että Soini ei kaipaa enää tiukennuksia?

Katainen höpötti taas monikulttuurin autuudesta, mutta vaati kahteen kertaan tiukennuksia perheenyhdistämisiin. Se onkin tärkeä pointti. Taisipa kehaista Wille Rydmaniakin ja kehotti tutustumaan hänen ajatuksiinsa.
Osmo Soininvaara: "Pakolaistulva Afrikasta on vasta tulossa"

MoonShine

Quote from: jopparai on 14.04.2011, 22:53:35
Quote from: MoonShine on 14.04.2011, 22:51:05
Voi Wittu tota Soinin puheenvuoroa, jota maahanmuuttokriitikot on ventannut vuosikaudet.

Soini on tyytyväinen hallituksen tekemiin muutoksiin ja Arhinmäkikin on kriitisempi.

Ei helvetti.

Onkohan meillä sama kanava?

Sun kanavista en edes tiedä, mutta YLEnantajassa Timo Soini kertoi hallituksen tehneen muutoksia maahanmuuttopolitiikkaansa ja sanoi lopuksi; 'hyvä niin'.

Minusta hallituksen tekemät muutokset eivät riitä alkuunkaan.
-rikolliset mamut pitäisi häivyttää maasta saman tien
-Dublinin sopimuksen mukaan rajalla pitäisi olla paljon enemmän menoliikennettä
-mamujen kiilaaminen kuntien asuntojonoissa pitäisi lopettaa heti
-somalimiesten 'haaremit' [yksinhuoltajaperheet] pitäisi ratsata ja sosiaalisia tulonsiirtoja maksaa vain yhdelle lapsiperheelle per somali-isä

jne jne...
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

KJ

Quote from: herzi on 14.04.2011, 22:57:27

Soini antaa Hallikselle kovat kunniamaininnat keskustelun avaamisesta. Kiviniemi yrittää pyristellä vastaan: "hallitus huomasi itse väärinkäytökset ja ryhtyi toimiin". Kaikki maahanmuuttokriittiset äänet Halla-ahon ja nuivan vaalimanifestin laariin, niillä tavoin Homman kannatus mitataan.

Jep, siinä tuli Jussille ilmaista TV-aikaa noin 19 000 euron arvosta.
What would Gösta Sundqvist do?

Sosiaalinen konstruktio

Quote from: herzi on 14.04.2011, 22:57:27

Edit: Soini yrittää pysyä suhteellisen "neutraaleilla vesillä", mutta antaa kyllä tukensa Halla-ahon linjalle, kuten vaaliohjelmastakin näkyy.

Minä olen varmaan missannut jotain. Mitä mahtavat olla ne hallituksen toimet, joita kovasti kehutaan?

aleksi

Mielestäni näin selkeä ja julkisesti annettu tunnustus Halla-aholle on erittäin merkittävä asia. Tosiasioiden tunnustamisestahan se nuivistuminen alkaa   8)

Viimeinen suomalainen

Katainen kuullosti lähinnä rikkinäiseltä jukeboxilta jauhaessaan "monikulttuurinen Suomi on rikkaus"-mantraansa...

Äijän ilmekin tuota hokiessaan kertoi paljon.
Viimeinen maastalähtijä sammuttaa valot.

citizen

Analyysi:

Mari Kiviniemi: Kiero kuin korkkiruuvi, naispuolinen mattivanhanen.
Jyrki Katainen: Ketä se luulee hämäävänsä sillä "Mä olen Timo sun kanssa aivan samaa mieltä..."  ??? Suuren rahan asialla.
Jutta Urpilainen: Kieltämättä hyvä esitys, mutta linja tuskin pitää.
Timo Soini: Aika hyvä, mutta Arhinmäki pääsi hyppimään silmille.
Paavo Arhinmäki: Todella hyvä, käytti vähäiset puheenvuorot optimaalisesti. Toivottavasti vie ääniä demareilta.
Päivi Räsänen: Rehellisin ihminen, olisi minusta paras pääministeri  :)
Stefan Wallin: Eniten irti todellisuudesta.
"In the emerging world of ethnic conflict and civilizational clash, Western belief in the universality of Western culture suffers three problems: it is false; it is immoral; and it is dangerous." – Samuel P. Huntington
Multiculturalism--A Cult of Ignorance http://www.youtube.com/watch?v=H-eNXWtXRQI

RP

Eipä oikeastaan, mutta pitikö hänen antaa sitä noinkin paljon nykyisen hallituksen linjalle?
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

vastapopoulus

Quote from: IDA on 14.04.2011, 22:58:48

Siis ainakin itse käsitin niin, että Soini on tyytyväinen kiristyneeseen/kiristyvään linjaan, jota pitäisi jatkaa.
Soin veti tosiaan mielestäni loistavasti. Halla-aholle tunnustusta. Tulkitsin tuon kanssa samalla tavalla.  :)

MW

Quote from: aleksi on 14.04.2011, 23:01:25
Mielestäni näin selkeä ja julkisesti annettu tunnustus Halla-aholle on erittäin merkittävä asia. Tosiasioiden tunnustamisestahan se nuivistuminen alkaa   8)

Jiihaa, JH-a:sta valtavirtaa. Katainen voi sitten keskustella monikulttuurista Merkelin, Cameronin ja kumppaneiden kanssa. Eikö tuo koulupoika seuraa aikaansa?

Hippiaate meni jo, kommunismi meni jo, monikulttuuri meni jo.

Lettunen

QuoteSiis ainakin itse käsitin niin, että Soini on tyytyväinen kiristyneeseen/kiristyvään linjaan, jota pitäisi jatkaa.

Olet oikeassa.

Mutta pahimmat syöpäkasvaimet kuten toissijainen suojelu ym. turvapaikkakäytännön lievennykset voivat hyvin. Joskus voitaisiin noissa tenteissä puhua ylipäänsä huminitäärisen maahanmuuton haitallisuudesta.
"Minulle poloiselle pää on tuskin muuta varten tarkoitettu kuin voidakseni niistää nenäni.." -Antti Tykinvalaja  /Mikael Karvajalka

Viinankylväjä

Kuinka viiveellä lähetykset tulevat Areenaan?

aféni Watson

Tuossa Käteisen kommentissa "monikulttuurillisuus on rikkaus" meni varmasti ääniä kokoomukselta. :D

MoonShine

Hallituksen viime hädässä ja vaalien pelossa tekemät kosmeettiset muutokset on pelkkää 'face liftiä' vaalien takia.

Mikäli Minkki-Mari ja Lapsinero saavat jatkaa hallitusvastuussa, Thorsin tyyli on helppo palauttaa.
Lisäksi kertaakaan ei puhuttu humanitäärisen maahanmuuton kokonaiskustannuksista, ei kertaakaan missään vaalipaneelisaa.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

Alfresco

Quote from: Viimeinen suomalainen on 14.04.2011, 23:02:27
Katainen kuullosti lähinnä rikkinäiseltä jukeboxilta jauhaessaan "monikulttuurinen Suomi on rikkaus"-mantraansa...

Tuo "rikkaus" on kyllä tyhmempiä perusteluja mitä olla voi. Missä helvetissä se rikkaus näkyy, kysyy kadunmies? Mitä se on? Kuka rikastuu ja miten?

"Rikkaus" on yhtä typerä argumentti kun rikkaruohon levittäminen kasvimaahan sillä veruikkeella että se "rikastaa". Jotainhan sinne kyllä tulee lisää mutta mitä tapahtu hyötykasveille?

:facepalm:

IDA

Quote from: Lettunen on 14.04.2011, 23:06:33
Mutta pahimmat syöpäkasvaimet kuten toissijainen suojelu ym. turvapaikkakäytännön lievennykset voivat hyvin. Joskus voitaisiin noissa tenteissä puhua ylipäänsä huminitäärisen maahanmuuton haitallisuudesta.

Niin voitaisiin, mutta nuo tentit eivät toimi sellaisella rauhallisella tavalla, jossa keskustelijat saisivat perustella kantansa eri asioihin. Netistä löytyy muutamia hyviä vaalitenttejä joista sekä YLE, että puoluejohtajat voisivat ottaa oppia. Puheenvuorojen jako yksinkertaisesti vuorotellen yhtä pitkinä ja sen jälkeen lyhyet kommentit mikäli puheenvuorossa arvostellaan toisten näkemyksiä olisi ihan ok. Noin aluksi.

juge

Quote from: Sosiaalinen konstruktio on 14.04.2011, 23:01:16
Minä olen varmaan missannut jotain. Mitä mahtavat olla ne hallituksen toimet, joita kovasti kehutaan?

Soini sen kai parhaiten tietää kun niitä toistuvasti hehkuttaa.
Osmo Soininvaara: "Pakolaistulva Afrikasta on vasta tulossa"

MW

Quote from: citizen on 14.04.2011, 23:04:27
Analyysi:

Aivan ensimmäiseksi haluan tunnustaa, että Jutta on petrannut, paljon. Uuvuttavia leirityksiä lienee takana, voimia Jutta. Hukkaan meni, ainakin täältä katsoen.

Jutalla on varmasti tuosta porukasta herkullisin perse peräkammarin poikiin fyysisesti vetoavin olemus, sekin hänelle kunniaksi laskettakoon.

James Hirvisaari

Asiallinen keskustelu, jopa yllättävän asiallinen, ja kaikki puheenjohtajat saivat aikaa sanoa sanottavansa ilman mainittavia keskeytyksiä. Loppuhuipennuksena Timo Soinin selkeä tunnustus Halla-aholle. Ei liene sekään enää epäselvää kenellekään. On hienoa olla mukana tällaisessa kansanliikkeessä.
"Riittää, että kansa on sitä mieltä; muita perusteluja ei tarvita."
http://hirvisaari.fi

FadeAway

Soinin olisi pitänyt kertoa Halla-ahon kantoja, eikä vain kehua miestä keskustelun aloittamisesta.
Soinin ei olisi pitänyt kehua hallitusta maahanmuuttopolitiikan tiukennuksista, vaan kertoa mitä ongelmia edelleen turvapaikkaturismissa/hum. maahanmuutossa on. (Koska Arhinmäki vei halpatyövoima asian.)
On paljon vaikeampi purkaa syntynyttä ongelmaa, kuin ennaltaehkäistä se.

ttw

Aivan. Soini on monesti antanut 100% tuen Halla-aholle koska on alan asiantuntija. Hauskaa tuossa minkki Marin kommentissa oli, että hallitus onkin se joka nämä asiat on esille ottanut :D Halla-aholla ei ole mitään tekemistä asian kanssa, ei mitään heheheh
Uutisia naapurista-> http://rahmispossu.net

Alfresco

Wallin kyllä sekoili ihan täydellisesti dialogissa Räsäsen kanssa koskien koulujen muslimien rukoushuoneita. Wallin ei oikeastaan vastanut yhtää mitään vaan pelasi aikaa sotkeutumalla johonkin uskonvapausasiaan.

Vaikken erityisesti kristillisiä kannata niin Räsänen on kuitenkin terävä ja analyttinen mimmi, joka ilmaisee itsensä hyvin selkeästi ja pysyy linjassaan.

Rapsakka Rapu

Quote from: Viimeinen suomalainen on 14.04.2011, 22:45:09
Katainen: Monikulttuurinen Suomi on rikkaus ;D ;D ;D

Miten tyhmä saa olla?

Tyhmyydelle ei ole määritetty ylärajaa. Valtion virkoihin päästäkseen ei myöskään tarvitse olla fiksu. Tarvitsee vain olla oikeata mieltä asioista.

Toisaalta taas se ei ole tyhmä joka pyytää äänestämään itseään vaaleissa kehnoin perustein, vaan se joka antaa äänensä puolivillaisesti.

QuoteLentäväksi lauseeksi ovat muodostuneet Oxenstiernan sanat: "Poikaseni, kunpa tietäisit, miten vähällä järjellä tätä maailmaa hallitaan." Alun perin lainaus kuuluu latinaksi: "An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur." Tällä hän tahtoi rohkaista poikaansa, joka edusti Ruotsia kolmikymmenvuotisen sodan päättäneissä rauhanneuvotteluissa ja epäili omia kykyjään kokeneiden valtiomiesten ja diplomaattien seurassa. Jälkipolvi kuitenkin on kuullut lausahduksessa vanhan valtioviisaan pettyneen huokauksen.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Axel_Oxenstierna
Jos [youtubevideon] nimessä lukee 'matunainen' niin eihän sitä kukaan ei-rasisti katso

Tähtitoimittaja Mari Pudas (twiitti poistettu)

ruikonperä

Analyysi:

Mari Kiviniemi: Kiero kuin korkkiruuvi, naispuolinen mattivanhanen.
Jyrki Katainen: Ketä se luulee hämäävänsä sillä "Mä olen Timo sun kanssa aivan samaa mieltä..."  ??? Suuren rahan asialla.
Timo Soini: Aika hyvä, mutta Arhinmäki pääsi hyppimään silmille.
Paavo Arhinmäki: Todella hyvä, käytti vähäiset puheenvuorot optimaalisesti. Toivottavasti vie ääniä demareilta.
Päivi Räsänen: Rehellisin ihminen, olisi minusta paras pääministeri  :)

Arhinmäki olisi näistä ministeriainesta, myös puolueessa on joitakin hyviä juttuja, mutta ne huonot puolet on kuitenkin suurempia.
Mikä on Valitun kansan osuus Euroopan tuhossa

Everyman

Yks asia: oliko Soinin ihan pakko mutista koko ajan toisten päälle? Aina kuului taustalta jotain nurinaa ja mutinaa. Todella ärsyttävä tapa.