News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Homman presidenttigallup

Started by Reich, 13.04.2011, 00:22:57

Previous topic - Next topic

Ketä uskot äänestäväsi presidentinvaalien 1. kierroksella, jos alla luetellut ehdokkaat osallistuvat vaaleihin?

Sauli Niinistö
75 (38.3%)
Timo Soini
59 (30.1%)
Pekka Haavisto
10 (5.1%)
Muutos 2011 -ehdokas
27 (13.8%)
Muu ehdokas
15 (7.7%)
En osaa sanoa
10 (5.1%)

Total Members Voted: 195

Salvation

Quote from: Reich on 13.04.2011, 00:22:57
Pekka Haaviston (vihr) ja Timo Soinin (ps) ehdokkuudet näyttää todennäköiseltä. Sauli Niinistö (kok) ilmoittaa ehdokkuudestaan eduskuntavaalien jälkeen, mutta uskoisin hänen lähtevän leikkiin mukaan. Keskustan, SDP:n ja muiden puolueiden osalta ehdokkuudet on vielä aika auki.

Eduskuntavaalien puoluekannatusgallupissa hommalaisista n. 69% äänestää perussuomalaisia, n. 17% Muutosta ja n. 14% muita puolueita. Presidentinvaali on kuitenkin henkilövaali ja kannatusjakauma on erilainen. Varmasti tännekin foorumille tulee uusia äänestyksiä, kun ehdokkaat ovat selvillä, mutta kartoitetaan nyt tämän hetken fiiliksiä.

Jos Soini lähtee ehdokkaaksi, niin todennäköisesti ei ole tarkoituskaan voittaa vaaleja. Miksikö? No Suomen tasavallassa presidentti tulee olemaan seuraavalla kaudella vallaton presidentti eli eiköhän Soini halua pysyä ehdokkaana ja/tai ministerinä, jolloin voi edes jotain saada aikaakin. Toisaalta presidenttikauden jälkeen on turha enää haikailla kansanedustajaksi tai ministeriksi.
Oppitunti sosiaalidemokratiasta...
http://www.lintukoto.net/agora/kirjoitus.php?id=114

Ammadeus

Galactus ehdottomasti.Uskon että voittaa Muutoksen presidenttiehdokasvaalin ylivoimaisella äänten enemmistöllä.
Steiner bedagogiaa nuupahtaneeseen pressainstitutioon.

Topelius

Niinistöä ja Soinia en ainakaan missään tapauksessa. Eduskunnan ulkopuoliset puolueethan eivät presidenttiehdokkaita saa asettaa, eli aika hiljaiseksi menisi.

Haukkukaa vain, mutta saattaisin niistä todennäköisistä vaihtoehdoista äänestää jopa Haavistoa. Presidentin poliittinen valta on melko mitätöntä ja siksi muut asiat kuin ehdokkaan poliittiset kannat ratkaisisivat tämän. Haavisto hieman sellaisena ahtisaarimaisena maailmanparantajana istuisi nykymuotoiseen presidentti-instituutioon aika hyvin. Kyllä Haavisto varmasti Niinistöä parempi presidentti olisi, ja vaikka ei olisikaan, niin sillä ei olisi nykymuotoisen presidentti-instituution oloissa juuri mitään merkitystä.

Salvation

Quote from: Topelius on 16.04.2011, 21:17:01
Niinistöä ja Soinia en ainakaan missään tapauksessa. Eduskunnan ulkopuoliset puolueethan eivät presidenttiehdokkaita saa asettaa, eli aika hiljaiseksi menisi.

Haukkukaa vain, mutta saattaisin niistä todennäköisistä vaihtoehdoista äänestää jopa Haavistoa. Presidentin poliittinen valta on melko mitätöntä ja siksi muut asiat kuin ehdokkaan poliittiset kannat ratkaisisivat tämän. Haavisto hieman sellaisena ahtisaarimaisena maailmanparantajana istuisi nykymuotoiseen presidentti-instituutioon aika hyvin. Kyllä Haavisto varmasti Niinistöä parempi presidentti olisi, ja vaikka ei olisikaan, niin sillä ei olisi nykymuotoisen presidentti-instituution oloissa juuri mitään merkitystä.

Itse asiassa itse mietin joskus Haavistoa. Miehestä en sen enempää tiennyt. Sitten oli Haaviston haastattelu radiossa ja vasta tuon haastattelun tiimoilta tajusin, että en halua homoparia Suomea hallitsemaan. Kai mä sit olen homofobinen tai jotain. Sinällään muuten asiallinen ja fiksu tyyppi.
Oppitunti sosiaalidemokratiasta...
http://www.lintukoto.net/agora/kirjoitus.php?id=114

pw

Itselleni ainoat vaihtoehdot(riippumatta siitä keitä demarit ja kepulit ehdokkaikseen asettavat) ovat Soini ja Niinistö. Sauli kaksikosta kuitenkin ehdottomasti enemmän presidenttiainesta. Sauke on kannuksensa ansainnut valtiomies jonka puheessa on presidentillistä arvovaltaa jo nyt vaikka tämä toimii "vain" puhemiehenä eduskunnassa. Soinilla tuohon asemaan pääsemiseen on vielä pitkä matka kuljettavanaan mikä ei tarkoita kuitenkaan sitä etteikö Timppa siihen voisi joskus vielä päästä.

Niinistön arvovallasta kertoo paljon se, että hänellä on varaa asettua yksin puolueensa johtoa ja koko hallitusta vastaan ilman että se vaikuttaisi ehdokkuuteen mitenkään. Ja tämän Niinistö voi tehdä aivan vaalitaistelun loppumetreillä, kuten osoituksena viikko sitten annettu lausunto jossa tämä kyseenalaisti Käteisen epätoivon vimmalla ajaman Portugal-tukipaketin ja koko vakausrahaston järkevyyden. Kuka muu tahansa kokkari olisi tuolla puheella tuhonnut ehdokkuushaaveensa lopullisesti.

Eikä siinä vielä kaikki. Lisäksi Niinistö on puhunut presidentin valtaoikeuksien säilyttämisen/lisäämisen puolesta mikä on myös kuin märällä rätillä päin naamaa eurostofanaattikkoja käteinen & xbb, jotka haluaisivat valuttaa kaiken vallan Brysseliin. Itse asiassa Niinistö on asettanut tämän kynnyskysymykseksi ehdokkuudeelleen.

Vain todella merkittävä valtiomies voi toimia näin. Eli presidentti.

pw

Tuli vielä ketjun aiheeseen mieleen edesmenneen pappani neuvo presidenttiehdokkaan valitsemiselle: onko ehdokas sellainen johtaja jonka neuvoja ja määräyksiä noudattaisit ja joka loisi sinuun uskoa todella vaikeina aikoina.

Sitä voi vaikka miettiä miltä tuntuisi lähteä ase kourassa rintamalle jos ylipäälikkönä olisi Pekka Haavisto tai Olli Rehn. Minulla ainakin olisi silloin maanpuolustustahto aikamoisella koetuksella.

Ja vaikka aseellinen konflikti juuri nyt onkin kaukainen ajatus niin taloudellinen sota on jo selviö. Kun kovat ajat on edessä niin maa tarvitsee lujaa johtajaa joka nauttii laajaa kansansuosiota. Itse en ainakaan näe että kyseeseen silloin voisi tulla kukaan muu kuin Niinistö.

Topelius

Quote from: Salvation on 16.04.2011, 21:29:05
Quote from: Topelius on 16.04.2011, 21:17:01

Itse asiassa itse mietin joskus Haavistoa. Miehestä en sen enempää tiennyt. Sitten oli Haaviston haastattelu radiossa ja vasta tuon haastattelun tiimoilta tajusin, että en halua homoparia Suomea hallitsemaan. Kai mä sit olen homofobinen tai jotain. Sinällään muuten asiallinen ja fiksu tyyppi.

Itseäni ei haittaisi pätkääkään. Olisi jännä nähdä, miten diehard-islaminuskoiset diplomaattivieraat suhtautuisivat Haaviston partneriin linnnanjuhlissa. :)

valkoinen tulppaani

Homo heteron nahoissa!

Rapsakka Rapu

Quote from: pw on 16.04.2011, 22:06:42

Niinistön arvovallasta kertoo paljon se, että hänellä on varaa asettua yksin puolueensa johtoa ja koko hallitusta vastaan ilman että se vaikuttaisi ehdokkuuteen mitenkään. Ja tämän Niinistö voi tehdä aivan vaalitaistelun loppumetreillä, kuten osoituksena viikko sitten annettu lausunto jossa tämä kyseenalaisti Käteisen epätoivon vimmalla ajaman Portugal-tukipaketin ja koko vakausrahaston järkevyyden. Kuka muu tahansa kokkari olisi tuolla puheella tuhonnut ehdokkuushaaveensa lopullisesti.

Minulta on aivan mennyt ohi tämä lausunto. Haluatko laittaa linkin kyseiseen uutiseen, sillä jos näin on, niin Niinistön arvo nousee silmissäni 100%.
Jos [youtubevideon] nimessä lukee 'matunainen' niin eihän sitä kukaan ei-rasisti katso

Tähtitoimittaja Mari Pudas (twiitti poistettu)

Nanfung

"Hän mainitsee Biaudetin lisäksi Christoffer Taxellin sopivana ehdokkaana."

http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Lehdet+Wallinilla+jo+mieless%C3%A4+presidenttiehdokas+Rkplle/1135258643584

Christoffer Taxell olisi siinä mielessä sopiva presidentiksi, koska vain harva ulkomaalainen huomaisi valinnan jälkeen, että Suomessa on uusi presidentti?
Suomen kielen sanoissa on pasaatituulen lempeää voimaa ja laulettuna se soi, kuin parhaiten viritetty Stradivarius.

Oami

Hyvä että tuli mainittua tämäkin pointti:

presidentistä tulee ensi kaudella niin vallaton henkilö, että miettimisen arvoiseksi tulee hyvinkin se kysymys, kenet uusi presidentti nostaa tilalleen eduskuntaan. Tätä on luonnollisesti mahdotonta sanoa ennen vaaleja.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi