News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Halla-ahon ehdokkuus voi varmistaa RKP:lle europarlamenttipaikan

Started by vp3, 02.04.2009, 16:22:43

Previous topic - Next topic

Jussi Halla-aho

Quote from: ämpee on 02.04.2009, 21:53:43
Quote from: domokun on 02.04.2009, 20:14:41

Jotenkin epäilen tämän olevan hieman toive ajattelua... Tottakai toivon että JH-a pääsee läpi, mutta epäilen että suurin osa hänelle tulevista äänistä on pois PS:ltä.

Kieltämättä tuli heitettyä hatusta asiaa, mutta Jussin kannatus ei tosiaankaan ole pääasiassa PS:n kannattajilta, vaan Jussin kannattajat ovat yrittäneet hakea "poliittista kotia" PS:stä, pelkästään sen takia, että Jussi on siihen suuntaan ollut leimautunut, vaikka sitoutumaton onkin.

Kannatusta siis tulee edelleenkin koko poliittiselta sektorilta, ja väliaikaisesti PS:n "syliin kaatuneet" huomaavat nousta jälleen omille jaloilleen.

Tämä on totta. On äärimmäisen vähän ihmisiä, jotka ovat äänestäneet minua siksi, että olen ollut PS:n ehdokas. Pikemminkin siitä huolimatta.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

EL SID

Quote from: Osakesäästäjä(ei keinotte on 03.04.2009, 11:40:33
Quote from: EL SID on 03.04.2009, 11:29:33
Quote from: Osakesäästäjä(ei keinotte on 02.04.2009, 18:31:02
Quote from: vp3 on 02.04.2009, 16:22:43
Jos Halla-aho lähtee eurovaaleihin omalta listaltaan, on mahdollista että hän nipistää PS:lta sen verran kannatusta että PS+Kd vaaliliiton toinen paikka meneekin RKP:lle.

Tässä skenaario:

Tulos 1: vaalit ilman Halla-ahoa:

%  paikat
Kok     23,0   3
SDP     20,0   3
Kesk    18,1   3
Vihr    11,0   1
Vas      8,0   1
Ps+Kd   13,0   2
RKP      5,9   0
muut     1,0   0

yht      100  13

--------------

Tulos 2: Vaalit Halla-ahon kanssa:

%   paikat
Kok       23,0    3
SDP       20,0    3
Kesk      18,1    3
Vihr      11,0    1
Vas        8,0    1
Ps+Kd     11,0    1
RKP        5,9    1
muut       1,0    0
Halla-aho  2,0    0

yht        100    13

Kaikilla mahdollisilla kannatusluvuilla näin ei tietenkään käy, esim. jos suurten puolueiden kannatus on isompaa.

Onko persujen nuoriso-osasto vai mikä näiden halla-aho saa 20 000 ääntä ketjujen takana.Täällä on vaikka kuinka paljon hiljattain rekisteröityneitä käyttäjiä joilla on kaikilla lähestulkoon samanlainen kirjoitustyyli ja ainoana asiana, että Halla-Ahoa ei kannata äänestää. Lähtökohtana on se että jussi saa enemmän, kuin 20-40 tuhatta ääntä. oma veikkaukseni on 120 000 ääntä.
Jussia kannattaa äänestää ihan joka tapauksessa oli äänet keltä tahansa pois ja sotkisi kuvioita miten tahansa.

juttusi vaikuttaa jo vainoharhaiselta. Uskotko myös salaliittoihin? Hommaa on tähän asti ladattu enemmän kuin täällä on ollut jäseniä. Nyt on esillä asioita, jotka kiinostavat ihmisiä, joten porukkaa on alkanut myös rekisteröityä.

Itse en usko, että persut+kristilliset saavat kaksi paikkaa, vaan yhden ja toinen menee vihreille, jotka saavat kaksi paikkaa ja RKP tipahtaa. Enemmän kuin eurovaaleista, olen huolissani Jussin tulevaisuudesta. En halua, että Suomen johtavin Maahanmuuttokriitikko menettää mahdollisuutensa päästä eduskuntaan 2011 eri sähläysten takia.
Olen itse allekirjoittanut kannastusyhdistyskortin ja se odottaa vain postittamista, mutta en tee sitä siksi, että haluaisin Jussin olevan ehdokkaana europarlamenttivaaleissa, vaan siksi, että haluan hänen jatkavan nykyistä kutsumustaan.

Jussi tulee 100% varmuudella saamaan enemmän ääniä, mitä 2%
Ja mitä eduskuntavaaleihin tulee niin jussin mahdollinen eduskuntapotin 20-30 000 ääntä kiinnostaa joka puoluetta. Persuilla ei ole hommalle mitään annettavaa vaihtoehtoina tulisi olla konservatiivit tai uusi puolue.

uusi puolue tietää moku-vastaisen rintaman hajoamista. Lisäksi se joutuu rakentamaan uuden organisaation, jne....
Kannattaa muista, että edelleenkin on hyvin paljon ihmisiä, joiden kotiin on hankittun netti-yhteys vain lapsien koulunkäynnin vuoksi. Heille Jussin sanoma jää vieraaksi.

EL SID

Quote from: Jussi Halla-aho on 03.04.2009, 11:49:28

Jotenkin epäilen tämän olevan hieman toive ajattelua... Tottakai toivon että JH-a pääsee läpi, mutta epäilen että suurin osa hänelle tulevista äänistä on pois PS:ltä.

Kieltämättä tuli heitettyä hatusta asiaa, mutta Jussin kannatus ei tosiaankaan ole pääasiassa PS:n kannattajilta, vaan Jussin kannattajat ovat yrittäneet hakea "poliittista kotia" PS:stä, pelkästään sen takia, että Jussi on siihen suuntaan ollut leimautunut, vaikka sitoutumaton onkin.

Kannatusta siis tulee edelleenkin koko poliittiselta sektorilta, ja väliaikaisesti PS:n "syliin kaatuneet" huomaavat nousta jälleen omille jaloilleen.

Tämä on totta. On äärimmäisen vähän ihmisiä, jotka ovat äänestäneet minua siksi, että olen ollut PS:n ehdokas. Pikemminkin siitä huolimatta.

PS on ollut monelle, kuten minulle, helpompi vaihtoehto kuin KoKkareet tai suomen kansan sinivalkoiset. Lisäksi täältäpäin löytyi heidän rivistään ehdokas, jolla on samanlaiset mielipiteet kuin sinulla, ja samanlaiset sosiaaliset arvot kuin minulla.
Seuraavissa eduskuntavaaleissa, jos sinne asti mennään, pelotellaan ihmisiä leikkauslistoilla ja sosiaaliturvan huonontamisella. se tulee olemaan vuoden 2011 vaalien pääaihe. Ainakin minun on helpompi äänestää puoluetta joka on yhtäaikaan maahanmuuttokriittinen ja sosiaalinen kuin puoluetta, joka on ainoastaan maahanmuuttokriittinen.

Eurooppalainen

Quote from: EL SID on 03.04.2009, 11:54:16
Quote from: Osakesäästäjä(ei keinotte on 03.04.2009, 11:40:33
Quote from: EL SID on 03.04.2009, 11:29:33
Quote from: Osakesäästäjä(ei keinotte on 02.04.2009, 18:31:02
Quote from: vp3 on 02.04.2009, 16:22:43
Jos Halla-aho lähtee eurovaaleihin omalta listaltaan, on mahdollista että hän nipistää PS:lta sen verran kannatusta että PS+Kd vaaliliiton toinen paikka meneekin RKP:lle.

Tässä skenaario:

Tulos 1: vaalit ilman Halla-ahoa:

%  paikat
Kok     23,0   3
SDP     20,0   3
Kesk    18,1   3
Vihr    11,0   1
Vas      8,0   1
Ps+Kd   13,0   2
RKP      5,9   0
muut     1,0   0

yht      100  13

--------------

Tulos 2: Vaalit Halla-ahon kanssa:

%   paikat
Kok       23,0    3
SDP       20,0    3
Kesk      18,1    3
Vihr      11,0    1
Vas        8,0    1
Ps+Kd     11,0    1
RKP        5,9    1
muut       1,0    0
Halla-aho  2,0    0

yht        100    13

Kaikilla mahdollisilla kannatusluvuilla näin ei tietenkään käy, esim. jos suurten puolueiden kannatus on isompaa.

Onko persujen nuoriso-osasto vai mikä näiden halla-aho saa 20 000 ääntä ketjujen takana.Täällä on vaikka kuinka paljon hiljattain rekisteröityneitä käyttäjiä joilla on kaikilla lähestulkoon samanlainen kirjoitustyyli ja ainoana asiana, että Halla-Ahoa ei kannata äänestää. Lähtökohtana on se että jussi saa enemmän, kuin 20-40 tuhatta ääntä. oma veikkaukseni on 120 000 ääntä.
Jussia kannattaa äänestää ihan joka tapauksessa oli äänet keltä tahansa pois ja sotkisi kuvioita miten tahansa.

juttusi vaikuttaa jo vainoharhaiselta. Uskotko myös salaliittoihin? Hommaa on tähän asti ladattu enemmän kuin täällä on ollut jäseniä. Nyt on esillä asioita, jotka kiinostavat ihmisiä, joten porukkaa on alkanut myös rekisteröityä.

Itse en usko, että persut+kristilliset saavat kaksi paikkaa, vaan yhden ja toinen menee vihreille, jotka saavat kaksi paikkaa ja RKP tipahtaa. Enemmän kuin eurovaaleista, olen huolissani Jussin tulevaisuudesta. En halua, että Suomen johtavin Maahanmuuttokriitikko menettää mahdollisuutensa päästä eduskuntaan 2011 eri sähläysten takia.
Olen itse allekirjoittanut kannastusyhdistyskortin ja se odottaa vain postittamista, mutta en tee sitä siksi, että haluaisin Jussin olevan ehdokkaana europarlamenttivaaleissa, vaan siksi, että haluan hänen jatkavan nykyistä kutsumustaan.

Jussi tulee 100% varmuudella saamaan enemmän ääniä, mitä 2%
Ja mitä eduskuntavaaleihin tulee niin jussin mahdollinen eduskuntapotin 20-30 000 ääntä kiinnostaa joka puoluetta. Persuilla ei ole hommalle mitään annettavaa vaihtoehtoina tulisi olla konservatiivit tai uusi puolue.

uusi puolue tietää moku-vastaisen rintaman hajoamista. Lisäksi se joutuu rakentamaan uuden organisaation, jne....
Kannattaa muista, että edelleenkin on hyvin paljon ihmisiä, joiden kotiin on hankittun netti-yhteys vain lapsien koulunkäynnin vuoksi. Heille Jussin sanoma jää vieraaksi.

Uusi puolue on typerää karsinointia. Jos haluaa menestystä politiikalle, se on vietävä läpi laajalti eri puolueissa. Erikoispikkupuolue vie vanhoilta puolueilta mahdollisuuden siirtyä uuden linjan tukijaksi ja saada näitä nousevia ääniä.

Pitää saada vanhat puolueet tajuamaan että kannattaa muuttaa linjaa ja varoa äärimmäisyydeksi muuttuvaa maahanmuuttolinjaa.

Esim sdp:ssä voisi saada monta poliitikkoa ymmärtämään, että pohjoismainen hyvinvointivaltio ja ns. Nordic-model, jota Nokia ja Ollilakin hehkuttaa on esim. USA:ssa hylätty erikoistapauksena. Malli toimii vain pienissä homogeenisissä maissa (tai yhtiöissä ja johtoryhmissä kuten Ollilan tiimi ja Nokia), ei usa:ssa, eikä ainakaan Ranskassa ja Saksassa, joita pidetään katastrofeina.

Toisin sanoen yhtenäinen kulttuuripohja luo mahdollisuudet solidaarisuudelle ja hyvinvointivaltiolle ja monikultuurisuus ei oikein istu tähän samanaikaisesti.

Maahanmuutto voi ihan hyvin olla tarpeellista, samoin kuin maastamuutto (tosin muuttaminen yleensä on aina kustannus), mutta samalla on pyrittävä ylläpitämään yhtenäistä kulttuuria ja ktämä istuu kuin kyrkki silmään SDP:n perinteiden kanssa. Perinteinen SDP jos mikä on tasapäistäjä ja homogeenisen kansan ja kulttuurin kannattaja.

ämpee

Quote from: Jussi Halla-aho on 03.04.2009, 11:49:28

Sitten on vielä paljon niitä ihmisiä, jotka inspiroituivat takiasi äänestämään PS ehdokkaita muualla maassa.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

ämpee

uusi puolue tietää moku-vastaisen rintaman hajoamista.

Asia on tasan päinvastoin, uusi puolue tulee keräämään nykyiset yli puoluekentän hajaantuneet "moku-vastaiset" yhteen rintamaan.
Tämän vuoksi uuden yhteenliittymän pitää olla sitoutumaton vanhoihin ajatuksiin, ja ylipäätään sitoutumaton paljoa mihinkään muuhun kuin siihen mitä äänestäjät odottavat, oli se sitten kriittisyyden lisäksi mitä hyvänsä.

Tätä ei kuitenkaan tarvitse pohtia juuri nyt, se puolue tulee ajankohtaiseksi vuoden 2011 vaaleihin mennessä, ja sitä ennen voi tapahtua vaikka mitä.

Ajankohtaista on keskittyä siihen "korttipeliin" mikä nyt on käynnissä, ja laittaa niitä kortteja liikkeelle, sinne Tämpereelle.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

EL SID

Quote from: ämpee on 03.04.2009, 12:12:16

uusi puolue tietää moku-vastaisen rintaman hajoamista.

Asia on tasan päinvastoin, uusi puolue tulee keräämään nykyiset yli puoluekentän hajaantuneet "moku-vastaiset" yhteen rintamaan.
Tämän vuoksi uuden yhteenliittymän pitää olla sitoutumaton vanhoihin ajatuksiin, ja ylipäätään sitoutumaton paljoa mihinkään muuhun kuin siihen mitä äänestäjät odottavat, oli se sitten kriittisyyden lisäksi mitä hyvänsä.

Tätä ei kuitenkaan tarvitse pohtia juuri nyt, se puolue tulee ajankohtaiseksi vuoden 2011 vaaleihin mennessä, ja sitä ennen voi tapahtua vaikka mitä.

Ajankohtaista on keskittyä siihen "korttipeliin" mikä nyt on käynnissä, ja laittaa niitä kortteja liikkeelle, sinne Tämpereelle.

Edelleenkin epäilen, että onko pelkkä maahanmuuttokriittisyys ainoa syy äänestää jotain puoluetta, varsinkin, jos se on ajatuksiltaa muuten vieras. Eurovaaleissa näin voisikin tehdä, jollei piittaa RKPstä, mutta tulevaisuudessa asia on eri, varsinkin, kun PS tulee leimautumaan jatkossakin mamu-kriittiseksi puolueeksi.