News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2009-04-17 Kaleva: Ruukin vastaanottokeskus saanee asukkaita toukokuussa

Started by Alpo, 17.04.2009, 20:50:49

Previous topic - Next topic

Alpo

QuoteRuukin vastaanottokeskus saanee asukkaita toukokuussa

Vuoden 2007 lopulla suljettu Ruukin turvapaikanhakijoiden vastaanottokeskus Siikajoella saa uusia asukkaita aikaisintaan toukokuun lopulla.

"Ruukin vastaanottokeskusasia notkahti nyt askeleen eteenpäin, se etenee kohti käyttöönottoa", kertoo ylitarkastaja Veikko Pyykkönen sisäasianministeriön maahanmuutto-osastolta.

"Perusteena on edelleen se, että uusia turvapaikanhakijoita on edelleen tullut 400-500 kuukaudessa. Kaikki yksiköt ovat jo täynnä, tarvetta vastaanottopaikkojen lisäämiseen näyttää olevan."

Siikajoen kunnanhallitus käsittelee perjantaina käytyjen neuvottelujen tuloksena syntynyttä sopimusta 27. huhtikuuta, kunnanvaltuusto kutsuttaneen ylimääräiseen kokoukseen sitä seuraavalla viikolla.

Sopimusten lopullista syntymistä on Pyykkösen mukaan hidastanut se, että vastaanottokeskuksen hallinnoija muuttui Oulun vastaanottokeskuksesta SPR:n Oulun piiriksi.

Pohjois-Pohjanmaan TE-keskukselle lähtee asiaa koskeva toimeksianto kuitenkin heti ensi viikolla.

Ruukkiin on suunnitelmien mukaan tulossa noin 150-paikkainen yksikkö, johon majoitetaan aikuisia ja perheellisiä turvapaikanhakijoita.

http://www.kaleva.fi/plus/juttu792173_page0.htm

Onnea Siikajoki!
Ei ilmeisesti sentään uutisen mukaan ole karva-ankkureita tulossa.

Maastamuuttaja

"aikaisintaan" toukokuun lopulla. Eli pidätellään nyt vielä vastaanottohalukkuutta.

pate ensimmäinen

Kerrassaan upeaa! Siikajoki on saanut sen mitä suurin osa suomen kunnista ei ole saanut, vielä.

Kiittäkäämme Astridia, että kohta kaikissa kunnissa on oma "kultamuna hautomo".

Ilmainen vinkki hommalaisille. Kirjoitelkaa näiden kuntien pienlehtien ja muille keskustelupalstoille ja onnitelkaa heitä esim. uusista vävyehdokkaista, mummoja kadun yli auttavista "partiolaisista" ja ennen kaikkea säästöistä mitä "nuorukaiset" aiheuttavat kunnille. Näin minä olen toiminut ja aion jatkaa valitsemallani linjalla.

Ernst

Quote from: pate ensimmäinen on 17.04.2009, 22:24:24
Kerrassaan upeaa! Siikajoki on saanut sen mitä suurin osa suomen kunnista ei ole saanut, vielä.

Kiittäkäämme Astridia, että kohta kaikissa kunnissa on oma "kultamuna hautomo".

Ilmainen vinkki hommalaisille. Kirjoitelkaa näiden kuntien pienlehtien ja muille keskustelupalstoille ja onnitelkaa heitä esim. uusista vävyehdokkaista, mummoja kadun yli auttavista "partiolaisista" ja ennen kaikkea säästöistä mitä "nuorukaiset" aiheuttavat kunnille. Näin minä olen toiminut ja aion jatkaa valitsemallani linjalla.

Homma^^^ tosiaankin ratkaistaan paikallistasolla. Myös ns. yleisönosastossa.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

pate ensimmäinen

Tämän takia kehoitankin ottamaan vakavasti tämän http://hommaforum.org/index.php/topic,5431.msg81831.html#msg81831

Eli uusintavaalit syksyllä em. kolmessa kunnassa.

ajuha

[/quote]Päivämäärä:    11.4.2009 1:35    Estolistalle
Vastaanottaja:    <[email protected]>    Tulosta näkymä
Kopio:         
Aihe:         
Kouvolan maahanmuuttokoordinaattorin Satu Kurrin mukaan vastaanottokeskuksesta
olisi kaupungille selvää rahallista hyötyä, sillä kustannuksista vastaisi
valtio.

onko sinun, satu kurri mielestäsi valtio jonkinlainen raha-automaatti, mikä
kattaa kaiken suomeen muiltamailta tulleiden kulut, suomen valtio perii
kansalaisiltaan veroa, jonka työnantaja tai yrittäjä maksaa kts.veroha.122§8,
me maksamme tiettyä kaupunki kohtaista veroayriä,ja sen lisäksi
palkkatuloista   osa tuloutetaan valtion verotuksessa. haluan kuntalaisena
vastauksen kohtaan "rahallista hyötyä", mikä on hyöty, miten hyöty näkyy
kouvolan 2010-2012 budjeteissa,mikä on valtion osuus kolmen vuoden kuluttua,
miten valtio tulee takaamaan, sen että kaikki pakolaiskeskuksen asiakkat ovat
kotiutuneet, ja työllistyneet.

kirjoitin ylläolevan viestin 11.4.2009, yhä vastausta odottaen.pate I,olen samaa mieltä, lisää painetta paikalisiin ovien auki pitäjiin, lievää suurempi paniikki on valmis.

prestionat

Quote from: ajuha on 17.04.2009, 23:16:48onko sinun, satu kurri mielestäsi valtio jonkinlainen raha-automaatti, mikä
kattaa kaiken suomeen muiltamailta tulleiden kulut, suomen valtio perii
kansalaisiltaan veroa, jonka työnantaja tai yrittäjä maksaa kts.veroha.122§8,
me maksamme tiettyä kaupunki kohtaista veroayriä,ja sen lisäksi
palkkatuloista   osa tuloutetaan valtion verotuksessa. haluan kuntalaisena
vastauksen kohtaan "rahallista hyötyä", mikä on hyöty, miten hyöty näkyy
kouvolan 2010-2012 budjeteissa,mikä on valtion osuus kolmen vuoden kuluttua,
miten valtio tulee takaamaan, sen että kaikki pakolaiskeskuksen asiakkat ovat
kotiutuneet, ja työllistyneet.
Sen verran tätä parantelisin, että korjaisin ainakin virheet.