News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Matti Mielonen haluaa Päiviksi Päivin tilalle:Näkökulma Suomessa lisääntyneestä

Started by Kuli, 06.05.2011, 16:24:47

Previous topic - Next topic

Kuli

Eli siis taas on piesty bussinkuljettaja ja sekös harmittaa. Huomattavaa on, että tietoa ei ole oliko rasistinen teko, idioottien suomalaisten vaiko jopa mamujen juttu.  ;D
Linkki:

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Näkokulma+Suomessa+lisääntyneest+rasismista+Nyt+riittää/1135265931798

Ja teksti, johon olen viitannut:

Taas pahoinpideltiin Helsingissä linja-auton kuljettaja, keskellä keskiviikkoa, hyvin toimeentulevan ja korkeasti koulutetun maan pääkaupungin keskustassa.

En ollut uskoa, kun kuulin hyökkäyksen todennäköisimmäksi syyksi, että kuljettaja on taustaltaan maahanmuuttaja.

Tai pakkohan minun oli.

Kuljettaja oli siis töissä, ansaitsemassa leipäänsä ja verorahoja. Silti, kun hän oli astumassa työpaikkansa suhteelliseen turvallisuuteen, häntä potkaistiin.

Potkaisija on minun laillani kasvanut yhdessä maailman parhaista maista, jollaiseksi yhdysvaltalainen aikakausilehti Suomen valitsi.

Näitä tarinoita suvaitsemattomuuden ja suoranaisen vihan nakertamasta Suomesta on tullut viime aikoina aivan liikaa.

Aivan kuin joku olisi avannut rottia täynnä olevan häkin luukun ja päästänyt jyrsijät valloilleen.

Ne ovat levinneet laajalle ja tartuttaneet lapsetkin.

"Me ei leikitä neekereiden kanssa", sanoi leikkikentällä oleva kantasuomalaisen näköinen tyttö suomalaiselle lapselle, jonka ihonväri on vähän ruskeampi kuin vanhaan kantaväestöön kuuluvilla.

Ja se tapahtui keskellä päivää muodikkaalla vantaalaisella asuinalueella, jossa parkkipaikoilla kiiltelee uusia autoja ja jonka laitamien ostoskeskukset tarjoavat kaikkea aineellista hyvää.

Luulin, että siellä ihmiset tulevat toimeen hyvin ja ovat tyytyväisiä elämäänsä.

Kuulin myös, miten ilmeisesti somalialaista syntyperää oleva pienten lasten porukka vapisi pelosta Helsingissä raitiovaunussa, kun kantasuomalaisen näköinen mies uhkaili lapsia.

Kun puoliksi ulkomaalainen mies pahoinpideltiin keväällä Helsingissä, häntä auttaneet nuorisojärjestön työntekijät kuulivat poliisilta: tällaiset viharikokset ovat lisääntyneet nyt, kun on vaalit.

Piti ihan tarkistaa, että viharikokset kasvoivat marraskuussa julkaistun poliisin selvityksen mukaan lähes viidenneksen jo vuonna 2009, jolloin niitä ilmoitettiin yli tuhat.

Vastikään HS kertoi, miten ihonväri tuntuu estävän pääsyn ravintolaan.

Eikä vain ihonväri vaan myös väärä kieli riittää herättämään suoranaista vihaa.

Kun suomenkielisen tuttavan ihan tavallisen näköinen poika puhui metroasemalla puhelimessa ystävänsä kanssa ruotsia, se riitti aseman penkillä istuneelle miehelle. Mies uhkaili nuorukaista, seurasi aivan kannoilla ja löi.

"En muuta syytä keksi kuin sen, että puhuin ruotsia", poika sanoi. Urheileva nuorukainen pääsi karkuun.

Tällä kerralla.

Joka kerta, kun rasistiset rotat nakertavat sitä suomalaista sivistystä ja tasa-arvoa, johon olen viidenkymmenen vuoden aikana sinisilmäisesti uskonut, haluaisin nousta vastaan. Mutta näitä tapauksia tuntuu olevan yhtäkkiä liikaa.

Ja olen ihan tavallinen keski-ikäinen mies, isä, en ainakaan mikään nyrkinheiluttaja.

Enkä poliitikko.

Tuttava ihmetteli, miksi eduskunta tai hallitus tai viranomaiset eivät juuri tee mitään eivätkä tuomitse. Sisäministeriö on sanonut kampanjoivansa rasistisia hyökkäyksiä vastaan. Anteeksi, jollen ole huomannut.

Rasististen hyökkäysten kohteena ovat ihan tavalliset ihmiset eikä maahanmuuttopolitiikka, ja hyökkäykset pitää pystyä tuomitsemaan heti.

Oudosti tämä suvaitsematon ilkeily tuntuu lisääntyneen sitä mukaa, kun perussuomalaisten kannatus on räjähtänyt, vaikka minun ymmärtääkseni juuri heidän joukostaan on noussut kansanedustajia, jotka ovat ihan tavallisen ihmisen asialla.

Ymmärrättekö, ihmisen.

Joten ilahduin aidosti, kun raskaan sarjan nyrkkeilijä Robert Helenius tiivisti kahteen sanaan torstain Ilta-Sanomissa, miltä hänestä tuntuu päätyä esikuvaksi nettipalstalla, joka etsii valkoisen rodun toivoja eri urheilulajeissa.

"Ei vittu", Helenius sanoi.

Ihan kuin minun suustani, mutta vähän siivommin.

Huh huh. Olen sanaton.  :facepalm:

Edit- en saa tuota linkkiä toimimaan kun olen niin käsi.
Kiitos kaikesta Rähmis.

qwerty

Quote from: Kuli on 06.05.2011, 16:24:47
Joten ilahduin aidosti, kun raskaan sarjan nyrkkeilijä Robert Helenius tiivisti kahteen sanaan torstain Ilta-Sanomissa, miltä hänestä tuntuu päätyä esikuvaksi nettipalstalla, joka etsii valkoisen rodun toivoja eri urheilulajeissa.

Tuota täytyy kommentoida sen verran, että en olisi ikinä arvannut että Sanomatalossa luetaan StormFrontia ;)

"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Kuli

Ei voi muuta sanoa kun en koskaan tiennytkään mitä tein kun persuja äänestin. Kaveri on olevinaan toimittaja ja kaikkea. Tämä ei jumankauta ole enää edes hauskaa miten sekaisin ihmiset ovat. Hs taitaa oikeasti olla joku entisen stasin aivopesu lafka, koska eihän näiltä tule enää mitään järkevää suusta... :facepalm: :'( :-\ :-X :-[ :P ??? :( >:(
Kiitos kaikesta Rähmis.

Kettu2

Ihan kuin minun suustani, mutta vähän siivommin.

Perinteistä suvis-skeidaa. Ainoa, mikä jäi mietityttään, onko Hommassa etsitty valkoisen rodun toivoja?

pelle12

Onkohan Päivi Lipponen jo avautunut? Vai ottanut oppia viimeisestä avautumisestaan eli odottaa tarkempia tietoja ennen kuin avaa freudenthalistis-sosiaalidemokraattisen arkkunsa?

pelle12

Quote from: qwerty on 06.05.2011, 16:29:14

Tuota täytyy kommentoida sen verran, että en olisi ikinä arvannut että Sanomatalossa luetaan StormFrontia ;)

En olisi arvannut minäkään, mutta joka kerta kun Paavo Lipponen (vasemmistolainen) avaa sanaisen arkkunsa, minulle tulee mieleen Mao tai anrkomarko (hekin kun ovat ns. vasureita).