News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Lesbosta heteroks_miehestä naiseksi

Started by öljymies, 01.04.2011, 18:29:55

Previous topic - Next topic

öljymies

Elämme outoja aikoja,ministeri Wallin, ministeri Sinninmäki ja Kardinaali Mäkinen ottavat rajusti kantaa kun nuori tyttö sanoo muuttavansa lesboidentiteetin heteroksi,nämä kaiken viisauden ja tiedon lähteet tyrmäävät ajatuksen KAUHEANA,mutta jos mies muuttuu naiseksi se on ministereistä ja kardinaaleista upea juttu.Muutosta tarvitaan ja muutos on mahdollinen kun ministereiden ja kardinalien ajatukset ovat noin hölmöjä.

IDA

No. On tässä ainakin se, että Mäkisestä ei koskaan voisi tulla kardinaalia vaikka kuinka olisi muutos mahdollinen  ;)

törö

Suhtaudun lievästi sanoen epäillen tuollaisiin identiteetin muutoksiin, mutta Wallin, Sinnemäki ja Mäkinen eivät ole mitään alan auktoriteetteja, joten soisin heidän pitävän turpansa tukossa. Homoseksuaalien "eheyttäminen" ei ole yhtään sen takapajuisempaa ja taikauskoisempaa kuin sen vastustaminen aatteellisella hevonpaskalla eikä siinä ole yhtään enemmän lahkolaismeininkiä kuin sen vastustamisen käyttämisessä oman aatteen mainostamiseen näin ennen vaaleja.

Oami

En nyt oikein näe, mikä tässä koko hässäkässä on ongelmana.

Sananvapaus kuuluu kaikille osapuolille, niin Wallinille kuin asianomaiselle herätysliikkeellekin. Ei kai tässä sen kummemmasta ole kyse.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

IDA

Quote from: Oami on 01.04.2011, 20:18:45
En nyt oikein näe, mikä tässä koko hässäkässä on ongelmana.

Sananvapaus kuuluu kaikille osapuolille, niin Wallinille kuin asianomaiselle herätysliikkeellekin. Ei kai tässä sen kummemmasta ole kyse.

Ainakin näiltä herätysliikkeiltä, jotka siis ovat luterilaisen kirkon sisäisiä, ollaan viemässä rahoitusta pois, mitä taas pari piispaa vastustaa jne... Eli evankelisluterilainen kirkko repeilee tämän takia. Tiedä sitten onko se hyvä vai huono asia. Todennäköisesti lopulta hyvä.

Alfresco

Quote from: öljymies on 01.04.2011, 18:29:55
Elämme outoja aikoja,ministeri Wallin, ministeri Sinninmäki ja Kardinaali Mäkinen ottavat rajusti kantaa kun nuori tyttö sanoo muuttavansa lesboidentiteetin heteroksi,nämä kaiken viisauden ja tiedon lähteet tyrmäävät ajatuksen KAUHEANA,mutta jos mies muuttuu naiseksi se on ministereistä ja kardinaaleista upea juttu.Muutosta tarvitaan ja muutos on mahdollinen kun ministereiden ja kardinalien ajatukset ovat noin hölmöjä.

En tiedä mihin juttuun viittaat mutta kirjoitukseesi perustuen: "muuttuminen" lesbosta heteroksi on ihan eri asia kun "muuttua" miehestä naiseksi. Ensimmäisessä tapauksessa ihminen "muuttaa" seksuaalisuutensa muttei sukupuolensa. Toisessa tapauksessa muutetaan sukupuoli seksuaalisen suuntautumista vastaavaksi.

Tämä eheytymistempaus on oikeesti törkeää propagandaa, jolla on pitkälle kantavia seuraamuksia monelle ihmiselle. Homomiehenä voin kertoa ettei muuttuminen heteroksi ole mitenkän mahdollista vaikka kuinka haluaisi. Teeskennellä voi, mutta luonnetta ei voi muuttaa. Olen itsekin halunut ja yrittänyt muuttua heteroksi kun olin nuori. Jopa niin paljon, että olin ajautunut epätoivon partaalle itsetuhoisin ajatuksin. Pelkuruus esti tekemästä "lopullisen ratkaisun". Kun ikää tuli lisää hyväksyin lopulta itseni ja olen nyt todella onnellinen etten tehnyt mitään peruuttamatonta koska elämä on antanut niin paljon.

Moni nuori ajetaan tällä eheytymispropagandalla tilanteeseen missä he eivät koskaan tule näkemään omaa aikuistumistaan. Kyse ei siis ole vain sananvapauksesta vaan aivopoesusta missä yritetään ajaa ihmiset joko itsetuhoon tai muuttumaan eli teeskentelemään olevansa muuta kun ovat tuhoten psyykkeensä ja elämänsä.

Suomessakin homonuoret johtavat itsemurhatilastoja juuri näiden saatanallisten eheyttämispappien takia.

IDA

Quote from: Alfresco on 01.04.2011, 20:52:22
Tämä eheytymistempaus on oikeesti törkeää propagandaa, jolla on pitkälle kantavia seuraamuksia monelle ihmiselle. Homomiehenä voin kertoa ettei muuttuminen heteroksi ole mitenkän mahdollista vaikka kuinka haluaisi. Teeskennellä voi, mutta luonnetta ei voi muuttaa. Olen itsekin halunut ja yrittänyt muuttua heteroksi kun olin nuori. Jopa niin paljon, että olin ajautunut epätoivon partaalle itsetuhoisin ajatuksin. Pelkuruus esti tekemästä "lopullisen ratkaisun". Kun ikää tuli lisää hyväksyin lopulta itseni ja olen nyt todella onnellinen etten tehnyt mitään peruuttamatonta koska elämä on antanut niin paljon.

Kampanjassa kyseessä oli biseksuaali nuori, joka kertoili omaa tarinaansa. Ei siis homoseksuaali. Olen kyllä itsekin sitä mieltä, että kampanja oli kohdistettu aivan väärin ja se oli aloitettu huonosti, vaikka sillä oli ihan hienojakin tavoitteita. Nyt se siis meni täysin penkin alle. Kuitenkin se kohu mikä siitä nostettiin oli itse kampanjaan nähden aivan suhteeton ja asian vatvomisen voisivat ainakin kirkolliset piirit jo ihan hyvin lopettaa.

Itse en tunne noiden herätys- ja lähetysliikkeiden toimintaa, mutta en usko heidän mitenkään ahkerasti ja innokkaasti ahdistelevan homojaseksuaaleja "eheytymään". Ainakin kristillisen opin mukaan ( käsittääkseni ) ja tietenkin yleisen säädyllisyyden mukaan homman pitäisi toimia niin, että aloitteet tulevat tuollaisissa asioissa ihmisiltä itseltään.

Noottikriisi

Moni nuori ajetaan tällä eheytymispropagandalla tilanteeseen missä he eivät koskaan tule näkemään omaa aikuistumistaan. Kyse ei siis ole vain sananvapauksesta vaan aivopoesusta missä yritetään ajaa ihmiset joko itsetuhoon tai muuttumaan eli teeskentelemään olevansa muuta kun ovat tuhoten psyykkeensä ja elämänsä.

Lähetin Hesarin tähän liittyvään uutiseen kysymyksen siitä onko asiaa tutkittu, eli siis voiko seksuaalista suuntautumista muuttaa esim. uskon, itsesuggestion tai psykologisen siedätyshoidon voimalla.
Kysymykseni ei läpäissyt sensuuria joten kysyn samaa täältä. Ymmärrän kyllä kirjoituksestasi että vastaus on mielestäsi kielteinen mutta onko asiasta tehty tutkimusta vai perustuuko käsityksesi omiin ja tuttavapiirisi kokemuksiin?
Historiasta olen saanut käsityksen että antiikin Kreikassa homoseksualismi oli erityisen yleistä, johtuiko tämä geneettisistä vai kulttuurisista syistä?

Vakuutan että en haasta riitaa vaan kysyn vilpittömästi.

Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

aféni Watson

Quote from: Noottikriisi on 01.04.2011, 21:15:42

Lähetin Hesarin tähän liittyvään uutiseen kysymyksen siitä onko asiaa tutkittu, eli siis voiko seksuaalista suuntautumista muuttaa esim. uskon, itsesuggestion tai psykologisen siedätyshoidon voimalla.
Kysymykseni ei läpäissyt sensuuria joten kysyn samaa täältä. Ymmärrän kyllä kirjoituksestasi että vastaus on mielestäsi kielteinen mutta onko asiasta tehty tutkimusta vai perustuuko käsityksesi omiin ja tuttavapiirisi kokemuksiin?
Historiasta olen saanut käsityksen että antiikin Kreikassa homoseksualismi oli erityisen yleistä, johtuiko tämä geneettisistä vai kulttuurisista syistä?

Vakuutan että en haasta riitaa vaan kysyn vilpittömästi.

Homous on synnynnäinen asia. ei sitä ainakaan uskolla "paranneta".
Eikä myöskään millään terapialla saada homoa heteroksi.

Noottikriisi

Quote from: aféni Watson on 01.04.2011, 21:22:05

Homous on synnynnäinen asia. ei sitä ainakaan uskolla "paranneta".

Tämä on oikeaoppinen totuus mutta kysymykseni oli, onko asiaa tutkittu.

aféni Watson

Quote from: Noottikriisi on 01.04.2011, 21:23:36

Tämä on oikeaoppinen totuus mutta kysymykseni oli, onko asiaa tutkittu.

Kyllä minä ainakin muistan nähneeni uutisen, jossa sanottiin että homojen joku aivojen osa on erilainen kuin heteroilla.

Alfresco

Quote from: IDA on 01.04.2011, 21:04:33

Kampanjassa kyseessä oli biseksuaali nuori, joka kertoili omaa tarinaansa. Ei siis homoseksuaali. Olen kyllä itsekin sitä mieltä, että kampanja oli kohdistettu aivan väärin ja se oli aloitettu huonosti, vaikka sillä oli ihan hienojakin tavoitteita. Nyt se siis meni täysin penkin alle. Kuitenkin se kohu mikä siitä nostettiin oli itse kampanjaan nähden aivan suhteeton ja asian vatvomisen voisivat ainakin kirkolliset piirit jo ihan hyvin lopettaa.

Myönnän etten ole perehtynyt kampanjaan kovin syvällisesti. Sen kuitenkin ymmärsin, että vähintään annettiin ymmärtää, että homoudesta tai homotaipumuksista (biseksuaalisuudesta) voi eheytyä, korjaa jos olen väärässä.

Tällainen väite on yksinkertaisesti virheellinen. Vakavasti otettava tiede ei tunne yhtäkään tapausta, jossa ihmisen seksuaalisuus olisi voitu muuttaa aktiivisilla toimilla kuten terapialla tms. Sensijaan ihmisen seksuaalisuus saattaa kehittyiä itsestään eli muuttua iän karttuessa eikä ole tavatonta, että suuntautuminen vaihtelee hieman vuosien varrella. Tämä luontainen siirtyminen on kuitenkin ihan eri asia kun tietoinen ihmisten konvertointi eli "eheyttäminen".

QuoteItse en tunne noiden herätys- ja lähetysliikkeiden toimintaa, mutta en usko heidän mitenkään ahkerasti ja innokkaasti ahdistelevan homojaseksuaaleja "eheytymään".

Tilanne Suomessa ei ole kovin julkinen. Eheytysliikkeitä on kuitenkin ollut meilläkin mutta ne toiminee pääasiassa tutkan allapuolella eli piilossa koska halutaan välttää julkisuutta. Tämä eheytyskampanja oli ilmiselvästi yritys nostaa eheytys pinnalle varteetotettavana vaihtoehtona homoille, mitä se ei ole.

Syy miksi tällaiset vituttaa minua suunnattomasti on se, että sillä ajetaan moni hyvä nuori itsemurhaan asiasta, johon ei voi itse vaikuttaa.

Usko minua kun sanon etten nuorea halunut mitän muuta kun olla hetero. Se ei vaan tapahtunut vaikka ateistina jopa rukoilin Jumalaa polvillani että muuttuisin viimeisenä keinona päästä "ongelmastani". Jouduin vastaamaan suvun tätien urkkimisia tyttöystävistä, jouduin selittelemään kavereille kimmakaverien puutetta ja keksimään olemattomia naissuhteita. Vaadittiin häitä, jotka kaikki serkut olivat jo käyneet läpi aikoja sitten. Kaikki tämä selittely, piiloittelu ja feikkaaminen samalla kun olin hullun lailla ja etäisesti rakastunut erääseen miehiseen tuttavaani. Kellekään ei voinut kertoa tunteistaan.

Tämä astelma on tyypillinen monelle homonuorelle ja se oikeesti ajaa helposti epätoivon partaalle jo sellaisenaan. Kun sitten ilmestyy joku "pappi", joka lupaa eheytystä joka ei koskaan tule toteutumaan ja joka vaan ajaa syvemmälle umpikujaan, ei ole vaikea ymmärtää, että moni nuori ei enää kestä paineita.

dothefake

Kun nuoruuteni paras kaveri tunnusti olevansa homo n. 19-20 vuotiaana
ja olimme sentään matkustaneet mm. kuukauden interraililla 1972
ollessamme 15-16 v. enkä ollut huomannut mitään, niin olihan aika shokki.
Myöhemmin erään matkan aikana Varsovassa, kun meitä oli useampi kaveri,
olisimme kustantaneet hänelle kaunottaren, mutta hän kieltäytyi jyrkästi ja
sanoi voivansa pahoin koko ajatuksesta. Silloin ymmärsin, että kysymys ei
ole valinnasta. No, henget eivät olleet hänelle suosiolliset, sai satiaisia sillä välin,
kun me viihdytimme kurtisaaneja.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Alfresco

Quote from: Noottikriisi on 01.04.2011, 21:15:42

Tietysti omat kokemukset ovat aika vahvan kielteiset eli eheytyminen ei ole mahdollista. Tutkimuksia kuitenkin on tehty ja on jopa useita tapauksia missä on raportoitu "eheytymistä" mutta asia on peruuntunut jälkikäteen kun "eheytetty" tulikin ulos kaapista ja julistautui homoksi.

En muista kaverin nimeä mutta USA:ssa oli eräs erittäin tunenttu eheytymispappi joka vahvasti ajoi tätä asiaa. Julistettiin jopa tieteeliseksi saavutukseksi, että homoja voi eheyttää heteroiksi. Lopulta pappi tuli itse kaapista homona ja koko homa lössähti siihen.

Tietääkseeni tiede ei tunne ainoatakaan oikesti "eheytynyttä" homoa/lesboa vaan "eheytyt" tapaukset ovat aina olleet biseksuaaleja, jotka voivat toteuttaa itsensä vastakkaisen sukupuolen kanssa eli he ovat kyenneet painamaan alas homotaipumuksensa heterohalujen alle ja teeskenellä heteroa.

QuoteHistoriasta olen saanut käsityksen että antiikin Kreikassa homoseksualismi oli erityisen yleistä, johtuiko tämä geneettisistä vai kulttuurisista syistä?

En usko, että se oli geneettistä vaan Kreikassa homous oli hyväksytty muoto heterouden rinnalla. Miehille (huom.) oli sallittua toteutta seksuaalisuuttaan miten halusivat eikä kukaan kysellyt siitä. Oli jopa normi, että usein varsinainen rakastaja oli mies vaikka mentiin naimisiin naisen kanssa lastenteko mielessä. Myös antiikin Roomassa homous oli vapaasti sallittua joskin heterolitto oli enemmän suosittu.

QuoteVakuutan että en haasta riitaa vaan kysyn vilpittömästi.

Ihan kiva kun kysyt. En pistä pahaksi.

Miniluv

QuoteOnpas mahtava esimerkki Foucault'n 'diskurssin taktisesta moniarvosta'!

Käsitystä homoseksuaalisuuden biologisesta määräytymisestä käytettiin ensin homouden luokittelemiseksi sairaudeksi. Sitten homot syleilivät sitä oikeuttaakseen sillä poliittisia tasavertaisuusvaatimuksia. Nyt se siirtyy jälleen homouden vastustajien käsiin. Hilpeää!

http://jatulintarha.blogsome.com/2011/03/23/biseksuaalisuudesta-voi-parantua/

Että jokin mitätön eheytysliike vaikuttaisi nuorten itsemurhiin, sitä en oikein jaksa uskoa. Olisin kyllä kiinnostunut kuulemaan tilastotietoja homonuorten itsemurhista jostain laillistamisen ajoilta näihin päiviin.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Alfresco

Quote from: Miniluv on 01.04.2011, 22:02:11
Olisin kyllä kiinnostunut kuulemaan tilastotietoja homonuorten itsemurhista jostain laillistamisen ajoilta näihin päiviin.

Voit aloittaa tästä:

http://en.wikipedia.org/wiki/Epidemiology_of_suicide#Sexual_orientation_and_suicide

IDA

Quote from: Alfresco on 01.04.2011, 21:38:51
Myönnän etten ole perehtynyt kampanjaan kovin syvällisesti. Sen kuitenkin ymmärsin, että vähintään annettiin ymmärtää, että homoudesta tai homotaipumuksista (biseksuaalisuudesta) voi eheytyä, korjaa jos olen väärässä.

Itse kampanjan tavoitteena ainakin sen materiaalin mukaan oli seksuaalisuuden osalta käsitellä lähinnä julkisen, kaupallistuneen seksuaalisuuden aiheuttamia paineita nuorien keskuudessa. Eli siinä mielessä avaus tosiaan vei koko juttua harhaan.

Kampanjassa mukana olleista järjestöistä ainakin osalla on ilmeisesti se käsitys, että homoseksuaalisuudesta voi eheytyä jonkin terapian avulla. Omasta mielestäni tämä on ihan kristinuskon ulkopuolinen kanta, koska mitä järkeä sitä on eheyttää synnistä toiseen ;)

Usko minua kun sanon etten nuorea halunut mitän muuta kun olla hetero. Se ei vaan tapahtunut vaikka ateistina jopa rukoilin Jumalaa polvillani että muuttuisin viimeisenä keinona päästä "ongelmastani". Jouduin vastaamaan suvun tätien urkkimisia tyttöystävistä, jouduin selittelemään kavereille kimmakaverien puutetta ja keksimään olemattomia naissuhteita. Vaadittiin häitä, jotka kaikki serkut olivat jo käyneet läpi aikoja sitten. Kaikki tämä selittely, piiloittelu ja feikkaaminen samalla kun olin hullun lailla ja etäisesti rakastunut erääseen miehiseen tuttavaani. Kellekään ei voinut kertoa tunteistaan.

Tämä astelma on tyypillinen monelle homonuorelle ja se oikeesti ajaa helposti epätoivon partaalle jo sellaisenaan. Kun sitten ilmestyy joku "pappi", joka lupaa eheytystä joka ei koskaan tule toteutumaan ja joka vaan ajaa syvemmälle umpikujaan, ei ole vaikea ymmärtää, että moni nuori ei enää kestä paineita.

Uskon minä tuohon. En siis itse pidä mitään eheyttämistä mitenkään tarpeellisena, vaan se voi tosiaan olla selkeää väkivaltaa persoonaa kohtaan. En kuitenkaan osaa ottaa kantaa tuohon kuinka vaarallista se eheytys on, jos nuori ( tai aikuinen ) sitä todella haluaa. Se varmaan riippuu paljon siitä miten sitä yritetään tehdä, jos yritetään. Ainakaan ketkään maallikkosaarnaajat tai papit eivät ole siihen tehtävään päteviä.

Alfresco

Quote from: ikuturso on 01.04.2011, 22:24:35
En oikein ymmärrä sanaa teeskennellä. Jos biseksuaali voi valita puolisonsa kummasta tahansa sukupuolesta ja kuitenkin meillä on yksiavioisuus, niin miksi tämän tarvitsisi teeskennellä heteroa?

En itsekään oikein tajua biseksuaalien ajatusmaailmaa täysin mutta mitä olen ymmärtänyt niin bisekauaalisuus ei aina ole sitä, että ollaan kiinnostuneita kaikesta koko ajan ja mikä tahansa käy. Pikemminkin kyse on siitä, että välillä halutaan naista ja välillä miestä. Tämä väli voi olla aika pitkä eli jopa vuosia. Jos silloin menee heterosuhteesen ja mieli muuttuu kesken kaiken, niin tottakai siitä voi muodostua ongelma jos halut ovat muualla kun virallinen suhde.

Biseksuaaliselle tietysti pätee sama perusongelma kun homolle eli saman sukupuolen suhde pidetään ongelmana. Jos bisse on kiinnistunut samasta sukupuolesta hän joutuu siis yhtä paljon teeskentelemään heteroa kun homokin jos haluaa olla yhteiskunnallisesti hyväksytty.

Miniluv

Quote from: Alfresco on 01.04.2011, 22:18:23
Miksi haastan keskusteluun? Koska Homma ja persut pidetään homofobisina ja olisi ehkä syytä purkaa tämä myytti hieman perusteellisemmalla keskustelulla aiheesta.

Jos tämä ketju loppuu tähän, se osoittaa, että aiheesta ei edelleenkään voi keskustella avoimesti.

Eikö tälle keskustelulle (boldattu) oikea paikka ole homoliikkeen sisällä?

Mutta kysymyksiin: kerro Suomen homojen jakautumisesta poliittisella kentällä.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Noottikriisi

Quote from: Alfresco on 01.04.2011, 22:56:11

Vasemmallakin on tietysti homoja ja yleensä kovin äänekkäitä sellaisia. Juuri näiden äänekkäiden homojen takia, homoista on muodostunut mielikuva ...

Ihan ketjun aiheesta sivuun sanoisin että hyvinkin monista ihmisryhmistä muodostuu mielikuvia äänekkäimpien ja aggressiivisimpien linssiluteiden perusteella. Kuten homoissa, myös luonnonsuojelijoissa, tasa-arvon kannattajissa ja maahanmuuttokriittisissä voi olla järkevä enemmistö mutta imago muodostuu joidenkin räyhäävien anarkistien, äärifeministien tai natsien uhon perusteella.

Maastamuuttaja

En pidä pahana, vaikka Suomen seuraava presidentti olisi hetero. Vähän niinkuin Paasikivi.

Palava pensas

Om dat de werelt is soe ongetru, Daer om gha ic in den ru

Alfresco

Quote from: Palava pensas on 01.04.2011, 23:25:59
Homous Raamatun valossa

Oli pakko laittaa... sori...  ;D

Joo, minua oikeesti säälittää tuo kaveri. :-[ Monestakin syystä. Koko verkkoyhteisö nauraa hänen ulkonäölle, yksinkertaisuudelle ja surkeudelle.  :-\

IDA

Quote from: Alfresco on 01.04.2011, 23:35:25
Quote from: Palava pensas on 01.04.2011, 23:25:59
Homous Raamatun valossa

Oli pakko laittaa... sori...  ;D

Joo, minua oikeesti säälittää tuo kaveri. :-[ Monestakin syystä. Koko verkkoyhteisö nauraa hänen ulkonäölle, yksinkertaisuudelle ja surkeudelle.  :-\

"Ei kirkkojen typeriä sakramentteja", joten kyse on ilmeisesti jonkinlaisesta porukasta, jolla on oma teologiansa. En usko, että helluntalaiset yms... vetäisivät noin rajusti kirkkoa vastaan.

Se "Älä alistu" - kampanja oli kuitenkin lähinnä ev.lut-kirkon järjestöjen kampanja, joten se oli varmasti vakaammalla pohjalla.

Oami

Quote from: IDA on 01.04.2011, 20:27:43
Quote from: Oami on 01.04.2011, 20:18:45

Ainakin näiltä herätysliikkeiltä, jotka siis ovat luterilaisen kirkon sisäisiä, ollaan viemässä rahoitusta pois, mitä taas pari piispaa vastustaa jne...

Juu, mutta en näe sitä ongelmana. Ei sananvapaus sisällä vapautta vastaanottaa tukia joltakulta muulta, jos tämä joku muu ei niitä halua enää maksaa.

MikkoAP

Tämä eheytymistempaus on oikeesti törkeää propagandaa, jolla on pitkälle kantavia seuraamuksia monelle ihmiselle.

Täysin samaa mieltä. Toisaalta yhtälailla törkeää on Akuliinojen intoilu heteroiden "käännyttämiseksi."

Quote from: AlfrescoErittäin hyvä kysymys! Mitä itse tiedän niin suurin osa homoista ovat - yllättävää kyllä - oikeistolaisia! He kannattavat sellaisia asioita kuten työntekoa ja yrittäjyyttä eli ihan perus-suomalaisia (huomaa väliviiva) arvoja.

Vasemmallakin on tietysti homoja ja yleensä kovin äänekkäitä sellaisia. Juuri näiden äänekkäiden homojen takia, homoista on muodostunut mielikuva stalinistihörhöistä, jotka vinkuvat joka asiasta ja tekevät itsensä hankaliksi.

Mediasta saa todellakin sellaisen kuvan, että homoille ainoa määräävä tekijä poliittisen kannan ja siten puoluevalinnan muodostumisessa on homous.

Ikäänkuin homoja ei muka koskettaisi työttömyys, julkisen terveydenhuollon leikkaukset jne., eivätkä he ottaisi niitä asioita huomioon puoluekantaa miettiessään.

Tämä johtuu suurelta osin siitä, että mediassa homoille on varattu rooli osana vähemmistöäTM, jonka tehtävä on muiden mukana taistella enemmistöäTM vastaan. Ja enemmistö on siis VHM. Naisetkin siis luetaan vähemmistön edustajiksi!

Olisi hienoa, jos joku esim. yritysjohtajana, upseerina ym. perinteisillä "oikeistolaisilla" urapoluilla menestynyt homo kertoisi avoimesti poliittisista näkemyksistään.

Toisaalta on täysin ymmärrettävää, jos he eivät niin tee, sillä todennäköisesti he ovat sellaisia tyyppejä, jotka ovat menestyneet omilla ansioillaan, eikä homous ole vaikuttanut asiaan mitenkään. Eikä tällöin heidän lähipiirinsä välttämättä edes ole tietoinen heidän homoudestaan.

Varmasti suurin osa hommalaisista on hyvin varovainen siitä, milloin "tulee kaapista" nuivuudestaan. Kuitenkin kyseessä on vain mielipide. Varmasti on äärettömän paljon vaikeampaa, kun kyseessä on niinkin perustavaa laatua oleva ominaisuus kuin seksuaalinen suuntautuminen.

Syrjiminen syrjimisen lopettamiseksi on kuin naisi neitsyyden tähden tai sotisi rauhan puolesta, vai miten se menikään. - M.

Oami

Quote from: ktv on 02.04.2011, 04:17:52
Quote from: Oami on 02.04.2011, 04:11:10
Juu, mutta en näe sitä ongelmana. Ei sananvapaus sisällä vapautta vastaanottaa tukia joltakulta muulta, jos tämä joku muu ei niitä halua enää maksaa.

Muut "ihmisoikeusvapaudet" kuin negatiiviset ovat "perkeleestä".

En suoraan sanoen ymmärtänyt, mitä tarkoitat. Lainausmerkit eivät oikein auta.

Itä ei nuku

Quote from: Alfresco on 01.04.2011, 23:26:53
Halosen tilanne lienee samanlainen "puolijulkinen salaisuus" kun Manerheimin miessuhteet.

---
Homot ovat muokaneet maailmanhistoriaa paljon enemmän kun heterot yhteensä.

Mannerheimin miessuhteet ovat "puolijulkinen salaisuus" vain sisällissodan häviäjien punatraditioon kasvatettujen jälkeläisten lähipiirissä. Yksikään luotettava historiallinen lähde ei tue olettamusta. Mannerheimin toiminnasta johdettavat aihetodisteetkin ovat olemattomat.

Viestin loppuosa paljastaa, että kirjoittajaa ajaa erittäin inhimillinen ja yleinen tarve omia historian suurmiehiä viiteryhmänsä edustajiksi. Samoin amerikkalaisen astronautin sukulinja teki miehestä taannoin supisuomalaisen keltaisessa lehdistössä. Homojen tapauksessa tämä rohmuaminen saa välillä absurdeja mittoja, kun sillä pyritään oikeuttamaan omaa identiteettiä.
"Lähtökohtaisesti elämä on liian lyhyt, jotta kenenkään täysijärkisen ihmisen kannattaisi lukea mitään muuta kuin kaunokirjallisuutta. Satunnaisesti pitää kuitenkin silmäillä faktaakin, jotta tietäisi, mitä maailmassa juuri nyt tapahtuu." Annamari Sipilän toimittajanviisautta (HS 31.10.10)

MW

Harvinaisen hyvä ja kiihkoton homokeskustelu, ollakseen kaameassa intternetissä.

Nuorempana koin homomiesten lähentelyt, jos en traumaattisena, niin ainakin helvetin kiusallisina.

Nyttemmin, kun radallakin tulee käytyä kovin harvoin, mieleen tulee ainakin yksi tapaus, jossa ym. tilanne kääntyi aika hauskaksikin läpänheitoksi. Eikä lähdetty samaa matkaa.

Brandöt

Kiitos Alfresco, kun annoit luvan kysyä ja pohdiskella tätä teemaa enemmänkin  ;); olen kanssasi samaa mieltä siitä, että aihe on eräänlainen tabu myös heteroiden keskuudessa - itselläni on 2 homo-ystävää (eivät ole pari keskenään), miehelläni on 2 homo-enoa ja 1 lesbo-täti ja yksi parhaimmista ystävistäni on biseksuaali-nainen. Silti tämä seksuaalisuuden asia ei tule koskaan puheeksi oman lähipiirin kanssa; syystä taikka toisesta.

Pohdintoihin; itseäni kiinnostaa eheyttämisen teema siinä mielessä, että on olemassa ihmisen kehitykseen erikoistuneita psykiatreja, jotka vannovat sen nimeen - ja pyörittävät em. tarkoituksessa klinikoita lapsille. Lapsesta, kun on kysymys, pyritään saamaan lapsi omaksumaan omalle sukupuolelle ominainen "miehinen" tai "feminiininen" käytös - ja näin ollen myös pyritään vaikuttamaan lapsen myöhempään sukupuoliseen kehitykseen. Kyseessä yleensä lapsi, joka on poika, mutta haluaa pukeutua tytöksi (olla tyttö) tai tyttö, joka haluaa pukeutua pojaksi (ja olla poika).

(Olet varmasti kuullut tämän teorian jo 1000 kertaa, mutta nyt vielä kerran - bear with me) Tässä lasten kohdalla "eheyttäminen" perustuu ajatukseen muodossa tai toisessa poissaolevasta isästä / isyydestä. Suurin osa klinikalla hoidettavista lapsista ovat poikia. Hoito etenee siten, että äidin roolia häivytetään takavasemmalle samalla, kun isän roolia tuodaan enemmän esiin; lapsi esimerkiksi saa leikkiä isänsä kanssa paljon valitsemiaan leikkejä (eli esimerkiksi vaikka niillä barbeilla, jos hän sitä haluaa - pääasia on se, että leikki ja vuorovaikutus tapahtuu isän kanssa).

Mielenkiintoista tässä kaikessa on se, että lasten kohdalla näillä keinoilla välillä saadaan aikaan "eheytymisen" kannalta loistavia tuloksia! Myös oma kokemukseni / kokemuksemme on se, että kaikkien tuntemiemme homomiesten taustalla on tavalla tai toisella poissaolevaa (tai huonoa) isyyttä. Mieheni äidin (samalla tietenkin myös em. enojen) isä oli väkivaltainen hullu; äiti kantoi vastuuta perheestä ja lapsista. Ystävieni tilanteessa toisen miehen isä oli poissaoleva avioeron kautta, toisen tapauksessa perheen äiti oli hyvin hallitseva persoona ja poika oli ainoa lapsi, johon hallitsevan äidin kasvatustarmo osui koko voimallaan (-> vaatimukset olivat aina todella korkealla). Biseksuaalin naispuoleisen ystäväni isä oli juoppo, joka oli paljon poissa kotoa.

Sigmund Freud:in kirjassa oli mielenkiintoista tekstiä psykoanalyysin synnystä ja siinä yhteydessä myös ihmisen seksuaalisesta kehityksestä. Luonnolliseen kehitykseen kuuluu aivan olennaisena osana jokaisella homoseksuaalinen vaihe; miksi tämä jää "päälle" toisilla vallitsevaksi sukupuoli-identiteetiksi? Miksi toisista kasvaa (tästä huolimatta) täysin heteroita? Yksi teoriahan on, että me olemme kaikki enemmän tai vähemmän biseksuaaleja, jotka asetumme seksuaalisuutemme suhteen johonkin kohtaan janaa, jonka ääripäinä ovat täysi hetero ja täysi homo. Miksi sitten useampi meistä ei käyttäydy biseksuaalisesti? (Onko yhteiskunnan normi niin vahva, että mukaudumme siihen mukisematta?). Ylipäätään avioliittohan ja yksiavioisuus on seurausta sivistyksestä (1500-luvulla Ranskassa); onko ihminen luonnostaan ylipäätään yksiavioinen, vai onko se yhteiskunnan (kyseenalaistamaton) luoma malli, jonka tarkoitus on suojella tulevia yhteiskunnan uusia jäseniä = lapsia?

Tässä kaikille aamutuimaan hieman pohdittavaa..  :D