News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Pakolaisapu: Maahanmuuttoaiheinen visa eduskuntavaaliehdokkaille

Started by Iloveallpeople, 24.03.2011, 14:46:29

Previous topic - Next topic

Iloveallpeople

QuoteMaahanmuuttoaiheinen visa eduskuntavaaliehdokkaille

Maahanmuutto on yksi eduskuntavaalien keskeisistä teemoista. Maahanmuutto ja erityisesti pakolaisuus ovat monimutkaisia ilmiöitä, joita käsitellään mediassa ja politiikassa usein yksipuolisesti tai jopa täysin väärin käsittein ja tiedoin.
Erityisesti maahanmuuttooaiheisiin liittyvien ihmisoikeusvelvotteiden ymmärtäminen vaatii perehtymistä. Mutta miten paljon eduskuntavaaliehdokkaat tietävät aiheista?

Haasta ehdokas oppimaan!

Helpot ohjeet haastajalle ovat sivulla
http://www.pakolaisapu.fi/haastavisaan

Voit myös testata omat tietosi, tekemällä tietokilpailun täällä

Pakolaisapu
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

slobovorsk

Kokeilin. Ei mennyt ihan putkeen. Prosenttikysymyksetkin väärin, vaikka olin mieltänyt suuruusluokat oikein.

Vaikuttaa siltä, että Geneven sopimuskin on aikansa elänyt jos sitä voidaan käyttää väärin niin kuin nykyään tapahtuu. Ei sitä ole kirjoitettu ainakaan teleport-turvapaikanhakijoita varten.

Tuli mieleen, että Suomen perustuslakikin on ainakin minun oikeustajuni vastainen näiltä osin. Yhdenvertaisuuslain häikät lienevät helpommin korjattavissa.

Pakolaisavun maahanmuutto- ja pakolaisasioiden vaalirahajuhla on sinänsä ymmärrettävää ja loogista asiaa, mutta aika rankkaa luettavaa. Täällä varmaan jossain jo käsitelty, luulen:  http://www.pakolaisapu.fi/tietopankki/pakolaisuus_suomessa/vaalimanifesti_2011/

"Laki on kaikille samantekevää" - Pahkasika Orwellin vuonna 1984
"The only color I care about i$ green." - CNN:n talouskommentaattori rasismista

Traitors will be persecuted, prosecuted, and executed.