News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2011-03-20 KS: Tarvittaessa halla-aholaiset laitetaan ruotuun

Started by matti, 20.03.2011, 10:30:12

Previous topic - Next topic

Uljanov

QuoteTimo Soinin vastaus on aika tarkalleen puolessavälissä kerjäämiskiellon kannattamisen ja vastustamisen välissä, toki aivan aavistuksen verran lähempänä kiellon kannattamista kuin vastustamista. Esimerkiksi samassa vaalipiirissä äänistä kilpaileva Jyrki Katainen kannattaa kerjäämiskieltoa voimakkaammin kuin Timo Soini.

Soinin ja Kataisen pallot ovat lähes vierekkäin. Molemmat kannattavat kerjäyskieltoa, molemmat liian varovaisesti. Katainen toki on lähempänä oikeaa kuin Soini.

Soinin vastaus ei ole aika tarkalleen puolivälissä, se on enemmän kuin aivan aavistuksen kiellon kannalla. Kuvauksesi on kohteliaastikin sanottuna harhaanjohtava.

Kuvankaappauksia en viitsi tähän laittaa, jokainen voi itse tarkistaa täältä:

http://www.mtv3.fi/vaalikone/

QuoteMutta kun Soini on nyt hyvin selkeästi kertonut, että hänelle Kokoomus ei kelpaa, niin olen itsekin muuttanut mieleni.

Mistäs tässä on kyse? Vai viittaatko Soinin ultimatumeihin EU-linjauksien suhteen YLEn vaaliväittelyssä. EU on toki Perussuomalaisten tärkein kysymys, joten paljoa puolue ei sen suhteen varmaan jousta, mutta uskon, että vaaliväittelyssä esitettyjen kantojen ohi voi kiemurrella. Siis tyyliin Vihreät ja ydinvoima, jossa päätöstä vastustetaan mutta hallitusta tuetaan muissa asioissa.

Iloveallpeople

Kainuun Sanomien juttuja ei kannata ottaa tosissaan. Täällä on muutama paikallinen kepulainen, jotka sanelevat täysin mikä on lehden journalistinen linja ja sieltä on käynyt käsky hyökätä perussuomalaisia vastaan kaikin keinoin. Kainuuta voi verrata aivan hyvin diktaturiaan. Jos Kainuu olisi oma maansa, niin siellä olisi meininki kuin Pohjois-Koreassa tai Kiinassa. Tällä hetkellä ainut ero on, että Kainuun kepupäälliköillä ei ole omaa armeijaa.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

thinkingmind

Quote from: Kajsaniemi R on 20.03.2011, 16:14:23

Quote from: Mika.H on 20.03.2011, 15:16:25

kajsaniemi ei todellakaan ole trolli, mutta häntä, kuten minukin harmittaa ilmeisesti suunnattomasti se, että vain ja ainoastaan persut olisivat maahanmuuttokriittisiä. Noin se ei ole.

Kokoomuksen nykyistä johtoa voi ja pitääkin haukkua, mutta ei nyt kuitenkaan yleistetä sitä ihan kaikkiin. Tuo elina-ketju oli todellakin alatyylissään jo huippuesitys.

Juuri näin. Tuo Elina-ketju sai kyllä kupin menemään ns. nurin. Se osoitti aivan selvästi, että mitään maahanmuuttopolitiikkaa ei edes haluta ajaa. Oikea tarkoitus persujen kannattamiselle tuntuu monelle olevan vasemmistolaisuuden edistäminen. Elinan maahanmuutto- tai monikulttuurimielipiteissä ei ainakaan ollut mitään vikaa. Jos edes nuo eivät kelpaa, niin sitten ei voi mitään. Parempaa ei ole tarjolla.

Ongelma on se että Elina Lepomäki ja Ville Rydman ajavat EU:n liittovaltiokehitystä ja EU:n yhteistä turvapaikka/maahanmuutto politiikkaa.

EU:n yhteinen politiikka maahanmuuttoasioissa johtaa siihen että EU byrokraatit päättävät kuinka monta elintasopakolaista suomeen tuodaan esim. Kreikasta,Maltalta,Italiasta jne.
Nykysuunnitelmissa jotka vuotivat julki EU byrokraatit suunnittelevat että suomeen tuodaan yli 20 000 elintasopakolaista joka IKINEN vuosi koska EU byrokraattien laskelmien mukaan täällä on tilaa.

Vaikka Elina ja Ville olisivat maahanmuuttokriittisempiä kuin Halla-aho niin sillä EI OLE MITÄÄN merkitystä koska he ajavat EU:sta liittovaltiota jossa Brysselissä päätetään muiden asioiden lisäksi myös se kuinka monta elintasopakolaista suomeen tuodaan asumaan.
Elinaa ja Villeä äänestämällä äänestäjät saavat yli 20 000 elintasopakolaista joka IKINEN vuosi ja suomi ei pysty vaikuttamaan siihen mitenkään koska kokoomus haluaa kirjoittaa EU jäsenyyden suomen perustuslakiin ja tehdä suomesta EU-liitovaltion yhden maakunnan jonka päätökset tehdään Brysselissä.
"Ongelma on se että suomen viranomaiset jakelevat turvapaikanhakijoille oleskelulupia kuin abit karkkia vaikka perusteita turvapaikan saamiseen ei ole.Kaikkiin näihin oleskelulupiin sisältyy lisäksi automaattisesti oikeus tuoda oleskeluluvan saaneen perhe suomeen suoraan sossun asiakkaaksi" -mä

Uljanov

Quote from: Kaapo on 20.03.2011, 17:09:26
En nyt enää osaa sanoa onko persut enää ääneni arvoinen... Vielä eilen olin äänestämässä Lohelaa. Jos Soini on sitä mieltä, että persut ovat Elomaan ja Oinosen kaltaisten SMP-öyhöttäjien puolue, jossa ei suvaita kuin typeryyttä niin pitää puntaroida uusiksi. Toisaalta ei täällä pers-Suomessa ole ketään muutakaan, jota äänestää.

Minullakin ensimmäinen reaktio oli tänne päin, mutta kuten Immonen toi esille, Soinin kannattama puolueohjelma on täysin "halla-aholainen", joten persut on kyllä maahanmuuttopolitiikan suhteen hyvällä uralla. Se, että Soini ei tätä haastatteluissa suostu myöntämään, on hivenen epärehellistä taktikointia äänten maksimoimiseksi, mutta menköön. Soinin kanta on että vaaliohjelma ratkaisee, ja vaaliohjelma on näiltä osin aika hyvä.  

Ja tässä haastattelussa saadut siteeraukset ovat epäilemättä saatu vastauksena "entä jos" kysymyksiin. Toki Soinin yleinen linja kommentoidessa oman puoleensa maahanmuuttokantoja on vaikuttanut vähän rehellisyysrajoitteiselta. Kaikki nähtävissä oleva viittaa siihen, että ei ole olemassa erikseen halla-ahoilaista klikkiä, vaan halla-ahomaiset maahanmuuttolinjaukset ovat puolueen valtavirtaa, ja niistä poikkeava on vähemmistössä.

thinkingmind

Quote from: Ulkopuolinen on 20.03.2011, 16:14:51
Quote from: Turkulaine on 20.03.2011, 12:10:11
Kumma juttu ettei Soini koskaan korjaa mitään hänestä esitettyä perätöntä ja haitallista väitettä.

Eli...
- Kumma juttu ettei Soini haaskaa aikaa ja energiaa vastustajiensa ehdoilla näiden asettamiin ansoihin.
- Kumma juttu ettei Soini itse pidä itselleen haitallisia asioita median agendalla.
- Kumma juttu ettei Soini rakenna itse itselleen selittelijän roolia.
- Kumma juttu ettei Soini sorru ulkoaohjautuvuuteen ja reaktiivisuuteen silloin kun pitää olla sisälta ohjautuva ja proaktiivinen.

Listaa voisi jatkaa loputtamiin. Kaikki nuo "kumma juttu" -osa-alueet voi kuitenkin typistää kollaasiksi: "Kumma juttu että Soini toimii itsensä ja tavoitteidensa kannalta älykkäästi eikä sahaa itse jalkojaan poikki juuri ennen kuin juoksukilpailun pitäisi alkaa." Minusta se ei ole kummallista. Soini on selvästi älykäs, laskelmoiva ja tuntee mediapelin kuviot kuin omat taskunsa. Se tietenkin herättää täällä milloin kummastusta, milloin kiukkua, milloin uhmaa ja milloin aliarviointia. Vähän niin kuin "jos en ymmärrä sinua niin sinun pitää olla tyhmä, ei minun".

Samaa mieltä.
Todella monilta tänne kirjoittavilta puuttuu pelisilmä.
"Ongelma on se että suomen viranomaiset jakelevat turvapaikanhakijoille oleskelulupia kuin abit karkkia vaikka perusteita turvapaikan saamiseen ei ole.Kaikkiin näihin oleskelulupiin sisältyy lisäksi automaattisesti oikeus tuoda oleskeluluvan saaneen perhe suomeen suoraan sossun asiakkaaksi" -mä

Sanglier

Kokoomusboteilla olisi paljonkin syytä pelkoon ja vihaan, joten ymmärrän kaikki Rapeilut. Mutta lepo vaan, kyllä kok vie nämä vaalit, hyvää tarkoittavien hölmönuivien pienellä tuella. Puolueen linja ei promillepuheista horju. Pääasia että Soini torjutaan. Popu-peikon kaataja Kataiselle tulee paljon selkäänpaukutusta europiireissä. Onko sitten hjuva fiilis?

Katsotaan mitä tulee. Siihen asti hyvää naamakättä vaan sinne Kajsaniemeen.

Antti Tulonen

Quote from: Turkulaine on 20.03.2011, 13:36:36
Kyse ei ole unohduksesta vaan näkemyserosta. Kun PS:n kannatus lähti nousuun samanaikaisesti maahanmuuttokriittisen liikehdinnän kanssa, Soini ilmoitti yksiselitteisesti että puolueen kannatuksen kasvu ei johdu maahanmuuttokritiikistä vaan EU-kritiikistä. Tämä näkemys tuskin on muuttunut.

Eikös hän sanonut, että hänen oma kannatuksensa johtuu EU-kritiikistä eikä maahanmuuttokritiikistä?

http://www.vihrealanka.fi/uutiset/soini-ei-usko-homma-foorumin-liikehdinnan-repivan-perussuomalaisia

PaulR

Thinkingmind kirjoittaa asian kuin se on. Jatkan sen verran, että loppuviimein päätökset ei tehdä Brysselissä vaan New Yorkissa. Sama paikka missä YK on.

Kajsaniemi R

Quote from: thinkingmind on 20.03.2011, 16:00:38

Kun media tykkää muutenkin lyödä perussuomalaisia aiheettomilla rasistikorteilla niin EI olisi kauhean fiksua antaa median käteen lisää ässiä merkityksettömissä äänestyksissä jotka menevät kuitenkin läpi

Mutta esimerkiksi Kokoomuksen Juha Hakolan olisi pitänyt äänestää Thorskan lakeja vastaan, vaikka ne kuitenkin olisivat menneet läpi? ???

Tämä on yksi tyypillisiä persukannattajien standardiargumentteja. Kun Timo Soini kannattaa monikulttuuria, niin "eihän sen nyt kannata leimautua rasistiksi vastustamalla monikulttuuria". Kas kun ette sano samaa Cai-Göran Stubbista: "no kato eihän Cai-Göran nyt voi ruveta monikulttuuria vastustamaan, sitä luultais vielä vaikka ihan raziztix ja kaikkee!"

Kyllä ne kaksoisstandardit näköjään elävät vielä vahvemmassa täällä kuin tyypillisten mokuttajien keskuudessa.

Miksi pyysitte minulta turhaan esimerkkejä Timo Soinin ja persujen monikulttuurisuudesta, kun esimerkit eivät kuitenkaan kelpaa teille? Persut on pesunkestävä mokutuspuolue. Timo Soini kannattaa monikulttuuria. Tämä on kiistatonta. Nyt tekin jo hyväksytte sen. Vastaanvänkäys on muuttunut muotoon: "no tietysti Timppa kannattaa monikulttuuria, eihän se nyt voi mikään rasisti ruveta olemaan, Timpan on ihan järkevää kannattaa nyt monikulttuuria".

Quote from: thinkingmind on 20.03.2011, 16:00:38

Jos persut pääsee suurimmaksi puolueeksi ja Timo Soini pääministeriksi niin sitten voi ajaa ylenpalttisen monikulttuurisuuspropagandan poistamista ja DDR-mäisten Stasilaisten valvontalakien korjaamista niin että vain oikeasti rasistiset teot ovat niiden piirissä.

Ahaa, niin että se kyllä nyt kannattaa monikulttuuria ja on aikaisemminkin kannattanut monikulttuuria, mutta jos vain äänestätte Timppaa, niin kyllä se sitten ihan varmasti tulevaisuudessa kuitenkin alkaa vastustaa monikulttuuria :facepalm:

Ihan kuin olisin kuullut tämän saman argumentin näissä Kokoomuskeskusteluissa joskus aikaisemminkin. :facepalm:

"Eivät ne [kerjäläiset] minua häiritse" -Timo Soini

"On luihuilua esiintyä nimimerkin takaa." -Timo Soini

"Valtion tulee huolehtia, että pakolaisia ja turvapaikanhakijoita vastaanottavilla kunnilla on enemmän resursseja." -Timo Soini

"Itse maahanmuutto on marginaalinen asia" -Timo Soini

Uljanov

Quote from: Kaapo on 20.03.2011, 17:18:40
Quote from: Uljanov on 20.03.2011, 17:15:23
En nyt enää osaa sanoa onko persut enää ääneni arvoinen... Vielä eilen olin äänestämässä Lohelaa. Jos Soini on sitä mieltä, että persut ovat Elomaan ja Oinosen kaltaisten SMP-öyhöttäjien puolue, jossa ei suvaita kuin typeryyttä niin pitää puntaroida uusiksi. Toisaalta ei täällä pers-Suomessa ole ketään muutakaan, jota äänestää.

Minullakin ensimmäinen reaktio oli tänne päin, mutta kuten Immonen toi esille, Soinin kannattama puolueohjelma on täysin "halla-aholainen", joten persut on kyllä maahanmuuttopolitiikan suhteen hyvällä uralla. Se, että Soini ei tätä haastatteluissa suostu myöntämään, on hivenen epärehellistä taktikointia äänten maksimoimiseksi, mutta menköön. Soinin kanta on että puolueohjelma ratkaisee, ja puoleohjelma on näiltä osin aika hyvä.  
Talouspolitiikka on kyllä harvinaisen vasemmistolainen vaaliohjelmassa... Ja eihän se niin mene, että vaaliohjelmasta tulee hallitusohjelma.

Ei menekään, mutta voit olla varma, että asiaa X ajaa todennäköisemmin puolue, jonka vaaliohjelmasta asia X löytyy, kuin puolueet, joiden mukaan asia X on perseestä.

thinkingmind

Quote from: Kajsaniemi R on 20.03.2011, 16:57:32

Mutta kun Soini on nyt hyvin selkeästi kertonut, että hänelle Kokoomus ei kelpaa, niin olen itsekin muuttanut mieleni. Toivon, että persut jätetään oppositioon. Maahanmuuttopolitiikan suunnan muuttumisen kannalta tämä tulee kyllä olemaan valtava tappio koko Suomelle. Yhteistyöhön olisi pitänyt pystyä.

Kaikille tuli varmaan nyt harvinaisen selväksi että sinulle Kokoomus on tärkeämpi kuin Suomi tai suomalaisten tulevaisuus.

Jos kenellekään on epäselvää miksi kokoomusta EI missään nimessä kannata äänestää niin lukekaa tuo Kajsaniemi R:n kommentti ja miettikää minkälaisia ihmisiä tuollaiset kokoomuksen kannattajat ovat ja mitä kokoomuksen äänestämisestä seuraa.

Professori

Tosiasia on se, että mikäli persut ei saa jättivaalivoittoa ei myöskään maahanmuuttopolitiikkaan tule sen kummempaa muutosta. Jo pelkästään tästä syystä heitä kannattaa äänestää, piti Soinista sitten tai ei. Itse en juurikaan pidä, paitsi hänen retorisista kyvyistään.

Ilman persujen vaalivoittoa ei muuten tule loppua myöskään rahan kylvämiselle konkurssikypsiin EU-maihinkaan. Vain Suomi ja Saksa ovat nikotelleet näiden EU-vaakuuksien kanssa. Molemmissa on vaalit ovella. Ettei tällä vain olisi mitään tekemistä vaalien kanssa?

Tosiasia kuitenkin on, että ellei näissä vaaleissa synny merkittävää politiikan voimasuhteiden muutosta, jatkuu vanha meno näissä molemmissa asioissa.
Niin kauan kuin yhteiskunnassa on todellinen sananvapaus se ei voi olla läpeensä mätä. Sen sijaan jokaisesta läpeensä mädästä yhteiskunnasta puuttuu todellinen sananvapaus.
Lisää ajatuksia: http://professorinajatuksia.blogspot.com/

Parasiittiö

En jaksanut lukea kuin ketjun ekan sivun enkä linkattua juttua ollenkaan, mutta...

Quote from: Jaska Pankkaaja on 20.03.2011, 11:33:18
Yksi asia on aivan varma: persuilla(kin) läpi menee useita ehdokkaita jotka on laitettava kuriin, ja sekoimmat kokonaan pois ryhmästä toisten puolueiden harmiksi. Kyllä, en tarkoittanut tällä suinkaan esim. JH-a:a tai ketään kämmäriä.

Kyllä minustakin niin voi ihan hyvin käydä, että nousevan puolueen siivellä tulee mukaan jotain typeriä pyrkyreitä tai hörhöjä, joita pitää "laittaa ruotuun".

Quote from: MoonShine on 20.03.2011, 12:08:55
nyt vaan on otettava riski ton Soinin kanssa.

Samaa mieltä. Tosin edustuksellisessa demokratiassa joka ikinen poliitikko lienee enemmän tai vähemmän riski, joten ei tämä Soini-riski minun mielestä mikään maailman ihmeellisin asia edes ole. Tietysti tavallaan hyvin ymmärrettävää joittenkin nuivien kokkarityyppien pelko, että Soini nostaa niitten veroja, mutta omasta mielestäni se on lähinnä hupaisaa.

Quote from: Mika.H on 20.03.2011, 12:15:46
Persujen kannatus kun perustuu lähinnä siihen, että muut ovat mokailleet. Nyt näyttää siltä, että persut liittyvät mokailijoiden joukkoon. Annetaan nyt kuitenkin mahdollisuus.

Itse olen yli 99%:sen varma, että persut mokaa jotain vallassa ollessaan. Niinhän joka ikinen puolue tekee: "rapatessa roiskuu", wanha kansakin jo tiesi.
Kansalaispalkka, perustulo tms. ois kiva.

M.K.Korpela

Quote from: Uljanov on 20.03.2011, 17:15:23Minullakin ensimmäinen reaktio oli tänne päin, mutta kuten Immonen toi esille, Soinin kannattama puolueohjelma on täysin "halla-aholainen", joten persut on kyllä maahanmuuttopolitiikan suhteen hyvällä uralla. Se, että Soini ei tätä haastatteluissa suostu myöntämään, on hivenen epärehellistä taktikointia äänten maksimoimiseksi, mutta menköön. Soinin kanta on että puolueohjelma ratkaisee, ja puoleohjelma on näiltä osin aika hyvä.

Itse mietin hieman samoilla linjoilla. On huomattava, että voi olla että PerSujen maahanmuuttopolitiikka ei ole sittenkään (käytännössä) tämän forumin toivomaa, mutta kun KOK/SDP/KESK/RKP/VIRH/VAS on toivotonta aivan varmasti. Toisin sanoen, PS:ää äänestämällä ei välttämättä voita mitään, mutta perinteisiä puolueita äänestämällä menettää varmasti. On tehtävä valinta epätodennäköisen (PS) ja mahdottoman (perint.) välillä, ja perinteiset ovat tätä kirjoittaessa mahdottomia.

Siksi toisekseen, mitä useampia nuivia ehdokkaita pääsee läpi - toivotaan monta - niin sitä vaikeammaksi Soinin asema käy jos nyt on niin että myös Soini yrittää ottaa kukkahatun päähänsä. On aivan varmaa, että (läpipäässeet) nuivat ehdokkaat vääntävät puoluelinjaa piirun verran paremmaksi.

Muistutus, eurovaalit:

Vaikutelma on, että Soini on hieman kiikkerä paatti, mutta eurovaalikohinan jälkeen JH-a pääsi kuin pääsikin ehdokkaaksi, minkä lisäksi muitakin nuivia on laivan kannella. Jos pitäisi paikkansa, että Soini on salaa kukkahattu, niin siinä tapauksessa on syytä kysyä että miksi tällekin forumille postaavat nuivat ovat päässeet ehdokkaiksi.
M.K.Korpela ratsastaa.
DO NOT LOOK AT LASER WITH THE REMAINING EYE
YLLÄRI !

Kajsaniemi R

Quote from: TheJ on 20.03.2011, 16:32:56

Kokoomuksella on niin paljon tekoja viime vaalikaudelta jotka todistavat sen olevan mokutuksen saastuttama ettei sitä voi harkita äänestävänsä missään tilanteessa.

Eikös tässä ole nyt käyty läpi jo todella pitkä lista PERSUJEN tekoja viime vaalikaudelta? Aivan sama tilanne siellä on kuin Kokoomuksella. Plus se kateusverokommunismi, joka Kokoomukselta puuttuu.

Quote from: TheJ on 20.03.2011, 16:32:56

Siinä ei pari poskelleen quotattua Soinin tulkinnanvaraista lausuntoa paljon missään tunnu, varsinkin kun ko. lausunnot voivat olla kuulijaa varten painotettuja.

Soini on lausuntonsa antanut ihan itse. Ei niitä kukaan ole poskilleen quotannut. Tässä on käsitelty lisäksi jo useita Soinin ja persujen äänestyspäätöksiä. Vai onkohan nekin väärennetty eduskunnan istuntopöytäkirjoihin? Varmaan persut ovat oikeasti vastustaneetkin niitä monikulttuurisia lakeja :facepalm:

"Valtion tulee huolehtia, että pakolaisia ja turvapaikanhakijoita vastaanottavilla kunnilla on enemmän resursseja." -Timo Soini

thinkingmind

Uskomatonta että niin moni menee median vedätykseen mukaan.

Eikä Halla-ahon valheellinen ja vääristelevä käsittelöy median toimesta ole opettanut monille ihmisille yhtään mitään?

ttw

Joo nyt kaikki on menny vituilleen, vaalit peruttu. Äänestä kokoomusta sitten vaikka  ;D
Kataisen suosikki on Pikku Kakkonen
http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/urpilainen-seuraa-idolsia-katainen-pikku-kakkosta/656754

EDIT: lähdempä kammiostani tuulettumaan välillä
Uutisia naapurista-> http://rahmispossu.net

Jouko

Kerjääminen on näitä EU:n myötä tulleita lieveilmiöitä, joita ei pidä hyväksyä millään muotoa. Vastuu on kerjäläisten lähtömaassa eikä meillä täällä Suomessa. Osa vastuusta menee Brysselin päättäjille. Niihin kuuluu Olli Rehnkin. Hänhän oli se laajentumiskomissaari ja siten vastuussa siitä että on otettu mukaan valtioita jotka eivät täytä mitään kriteerejä.

Piti vielä sanomani että Soininhan pitäisi näin ollen olla yksiselitteisesti kerjäämiskiellon kannalla.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Octavius

Antakaa kääpiöiden huudella.

Muistakaa mainita aina, että PS:n kannatus on höttöistä ihraa, jolla ei ole mitään merkitystä. Näin totesi noin 30 kiloa ylipainoinen Taloustutkimuksen kaveri seitsemän numeroa liian pienessä Dressman/Kokoomus -puvussaan, kun PS:n kannatus oli jotain 15 pinnaa.

Eihän näille voi kuin nauraa.

Veikkaisin muuten foorumille rekkautuvien käyttäjien määrässä aikamoista piikkiä. Buaahhaaahhhaaaa.

Säälittävää oikeasti. Kysykää http://www.bobhelsinki.fi/ :stä lisäohjeita ja nopeasti. Teidän juttu kusee ja pahasti.

Mainostoimiston luomukset Wille ja Lepomäki ei nyt mene enää läpi. Valitan. Missä muuten Pöntinen on? Kai Pöntinen.
Valtiovarainministeri Jyrki Kataisen (kok.) mukaan Irlannin vaikea tilanne todistaa ilman pienintäkään epäilystä, että Kreikan lainajärjestelyjen arvostelijat olivat väärässä.

thinkingmind

Quote from: Kaapo on 20.03.2011, 17:18:40
Quote from: Uljanov on 20.03.2011, 17:15:23

Minullakin ensimmäinen reaktio oli tänne päin, mutta kuten Immonen toi esille, Soinin kannattama puolueohjelma on täysin "halla-aholainen", joten persut on kyllä maahanmuuttopolitiikan suhteen hyvällä uralla. Se, että Soini ei tätä haastatteluissa suostu myöntämään, on hivenen epärehellistä taktikointia äänten maksimoimiseksi, mutta menköön. Soinin kanta on että puolueohjelma ratkaisee, ja puoleohjelma on näiltä osin aika hyvä.  
Talouspolitiikka on kyllä harvinaisen vasemmistolainen vaaliohjelmassa... Ja eihän se niin mene, että vaaliohjelmasta tulee hallitusohjelma.

Kokoomuksen ja Keskustan hallituksessa toteuttamaa politiikkaa voisi kutsua pankkiirisosialismiksi jossa pankkiirit ovat se laiska työhaluton anarkisti-prekaari joka vielä potkii ikkunoita rikki ja uhkailee vetävänsä sossutätiä turpaan ja riehuvansa kaupungilla jos ei saa lisää massii vaikka sossutäti olisi muutenkin antanut paljon massii uhriutuneelle pankkiirille koska sossutädin mielestä ei ole muuta vaihtoehtoa koska pahat markkinat sortaisivat muuten näitä pankkiireja kierossa ja epäoikeudenmukaisessa markkinataloudessa.

Se pankkiirien sossutäti on Jyrki Katainen.

Kajsaniemi R

Noh noh. Eiväthän ne kaikki nyt Pentti Oinosen tyylisiä ole. Esimerkiksi Pertti "Hottentotti" Virtanen on aika erilainen persoonallisuus kuin Pentti Oinonen, eli valinnanvaraa riittää ;D

Jos muuten ihan totta puhun, niin mielestäni Pentti Oinonen on yksi kaikkein vähiten minua häiritseviä persuja. Kyllä nämä hottentotit ja kiket ovat vielä aivan toista luokkaa Oinoseen verrattuna. Tähän vertailuun ei sitten kuulunut mukaan yksikään ns. "pukumies", eli älkää vetäkö vääriä johtopäätöksiä.

En kuitenkaan usko, että persut on äänesi arvoinen. En silti pysty osoittamaan Sinulle yhtään parempaakaan vaihtoehtoa omasta vaalipiiristäsi, eli aika haastavassa tilanteessa olet.

Jos tuota Lohelaa harkitset, niin kai päätökseesi vaikuttaa vielä enemmän Lohelan oma toiminta kuin Timo Soinin toiminta. Minä en ainakaan pystyisi perustelemaan itselleni mitenkään, että äänestäisin sellaista "nuivan" vaalimanifestin allekirjoittajaa, joka kuitenkin päätti olla äänestämättä vahvaa monikulttuuripolitiikkaa ajavan somalin valintaa vastaan, kun hänen kaupunkinsa valtuustoon valittiin puheenjohtajistoa. Paljon rehellisempää olisi ollut jättää koko manifesti allekirjoittamatta, jos sitten kuitenkaan ei halua monikulttuuria vastustaa.

Kukkahatunnosto kuitenkin Kaapolle siitä, että olet älyllisesti riittävän rehellinen huomataksesi, että tässä on käsillä todellinen ongelma. Monet muut pyrkivät epätoivoisesti uskottelemaan itselleen, että näin ei olisi. Siinähän ei ole mitään vikaa, jos lopulta tekee huononkin äänestyspäätöksen. Hyvää vaihtoehtoa kun ei välttämättä ole ollenkaan olemassa kaikissa vaalipiireissä. Tosiasiat voi kuitenkin tunnustaa kaikkialla, ja sitten hyvillä mielin äänestää vaikka Maria Lohelaa halutessaan. Parempi ratkaisu kai sekin on kuin kokonaan äänestämättä jättäminen.

MoonShine

"Minä johdan tätä puoluetta - siitä ei ole kenelläkään epäilystä. Minä olen näyttänyt menneisyydessä, miten käy, jos puolueen sääntöjä ja päätöksiä ei naudateta. Siinä ei kauaa nokka tuhise, kun ruotuun tullaan. Minä olen tarpeen tulleen hyvin raaka mies."

Nyt on kyse pelkästään siitä, pettääkö Soinilaiset vaalien jälkeen Persuja äänestävät maahanmuuttokriitikot, vai ei?
Sillä vaikka mitä välillä puhutaan, niin onhan nää maahanmuuttovaalit, sillä nyt se touhu laitetaan aisoihin, tai sitten ei koskaan.
Aion ottaa riskin ja äänestää rutinuivinta ehdokasta Uudellamaalla.
Mikäli toimintansa eduskunnassa ei sitten miellytä, tulee hän sen huomaamaan varsin pian, lisääntyvän kansalaispalautteen muodossa.
Kansanedustajaa ei tulekaan hylätä koko vaalikautena, vaan palautetta tulee antaa ihan jatkuvasti ja joka tuutista.
Nykyäänhän näitä 'tuutteja' alkaa olla ihan jokaisen äänioikeutetun ulottuvilla ihan kivasti.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

mustanaamio

vaikeeksi vetää.annamme äänemme ihmiselle joka minusta varmasti on samanmielinen kun meidän perheen ääni oikeutetut.hallikselle menee.niin ellei sieltä ala kukka hattu propagandaa tulemaan
Onko kaikki huume hörhöt vihreiden kannattajia.Onko pummit vasemmistoliiton kannattajia.KYLLÄ ON.

Jaakko Sivonen

Quote from: thinkingmind on 20.03.2011, 17:24:00Jos kenellekään on epäselvää miksi kokoomusta EI missään nimessä kannata äänestää niin lukekaa tuo Kajsaniemi R:n kommentti ja miettikää minkälaisia ihmisiä tuollaiset kokoomuksen kannattajat ovat ja mitä kokoomuksen äänestämisestä seuraa.

Niinpä. On se ihmeellistä, että maahanmuuttoa kritisoiva henkilö on noin pahasti aivopesty uskomaan, että kun kokoomuslaiset kansanedustajat äänestivät yksimielisesti Astrid Thorsin laatimien lakiesitysten puolesta, tämä olisi ollut jotain muuta kuin mokutusta. Kylmä fakta on, että nykyajan kokoomus on käytännössä RKP:n suomenkielinen siipi. Kokoomuslaiset kansanedustajat ovat Astrid Thorsin marionetteja, ja äänestävät humanitaarisen maahanmuuton ja pakkoruotsituksen puolesta, kun RKP niin käskee.

En ymmärrä, miksi puolueen pitäisi mennä asioiden edelle. Kokoomus on joskus vuosikymmeniä sitten ollut konservatiivinen ja isänmaallinen puolue, mutta nykyään se on johtohahmojensakin mukaan liberaali ja monikulttuurinen puolue, eikä maahanmuuttokriittisillä ole mitään syytä tukea sitä.

Kysykää nyt kaikki itseltänne: haluatteko nähdä tämän ilmeen Alexander Stubbin kasvoilla 17.4. illalla? Jos ette halua, älkää äänestäkö kokoomusta. Alex Stubb ja Jyrki Käteinen nimittäin tulkitsevat jokaisen kokoomukselle annetun äänen luottamuslauseeksi nykyhallituksen politiikalle.

(http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSOXkZTZHjaDUBjRb0i_1r7UgbdeJRWysOl2qxa69VnVQZ4h4LJgQ)
Malo periculosam libertatem quam quietum servitium

PaulR

Quote from: mustanaamio on 20.03.2011, 18:04:15
hallikselle menee.niin ellei sieltä ala kukka hattu propagandaa tulemaan

Historia ei tunne tapausta.

M.K.Korpela

Tässä on myös Kepun KS:n nähtävästi tarkoitus lyödä kiilaa siten, että PS:n voitto sisältäisi vain soinilaisia, ei nuivia ollenkaan. Tietysti olisi PK-joukkueen kannalta helpompaa, että PS saisi vaikkapa 18 % äänistä, kun tuo joukko joka tapauksessa olisi vanhaa SMP-kaartia kuin että sama 18 % jakaantuisi siten että mukaan tulisi muutama nuiva edustaja.

Ensinmainitussa tapauksessa voisi käydä niin, että nuivia ei menisi läpi kuin JH-a jolloin Jussilla tulisi olemaan todella tukala vaalikausi. Tämän tilanteen hallinta olisi PK-joukkuelle helpompaa kuin se, että Jussille olisi kaverina useampia nuivia. Tässä mielessä näyttää siis siltä, että PK-joukkue on jo alistunut PS:n suurvoittoon, ja että nyt on käynnissä yritys minimoida vahingot siten että PS:n ryhmä koostuisi SMP-linjan kaartista jolle koko maahanmuuttopolitiikka on tuntematon suure.
M.K.Korpela ratsastaa.
YLLÄRI !

Jari Martikainen

Tämä "Kokoomus onkin oikeasti nuiva puolue, mutta koska hallitusohjelma" - selittely on kyllä aivan uskomatonta hevonp...

Tämän hallituksen monikulttuuri- ja maahanmuuttopolitiikka on aivan suoraan Kokoomuksen 2007 eduskuntavaalien vaaliohjelmasta. Esim. vaatimus uudesta kansalaisuuslaista löytyy sieltä. Thors teki itse asiassa tiukemman kansalaisuuslain,kuin mitä Kokoomus ennen vaaleja esitti. Kokoomus halusi asumisajaksi vain 4-vuotta.

Samoin Holmlundin esitys kerjäämiskiellosta kaatui käytännössä siihen, että Kokoomuksen oma ministeri (Stubb) asettui sitä julkisesti vastustamaan. Holmlund luopui laista, koska ei saanut sille edes omiensa kannatusta.

mustanaamio

Quote from: Paul Ruth on 20.03.2011, 18:07:53
Quote from: mustanaamio on 20.03.2011, 18:04:15
hallikselle menee.niin ellei sieltä ala kukka hattu propagandaa tulemaan

Historia ei tunne tapausta.

no luottoa sitten meillä vielä on. :flowerhat:
Onko kaikki huume hörhöt vihreiden kannattajia.Onko pummit vasemmistoliiton kannattajia.KYLLÄ ON.

Sivusta seuraaja

Soini itse tuskin on puhunut "halla-aholaisista" yhtään mitään. Kainuun sanomilla on kova tarve yrittää lietsoa eripuraa Perussuomalaisten sisälle, se on käynyt viime aikoina hyvinkin selväksi.

M.K.Korpela

Quote from: Sivusta seuraaja on 20.03.2011, 18:15:07
Soini itse tuskin on puhunut "halla-aholaisista" yhtään mitään. Kainuun sanomilla on kova tarve yrittää lietsoa eripuraa Perussuomalaisten sisälle, se on käynyt viime aikoina hyvinkin selväksi.

Ilmankin maahanmuuttopolitiikkaa tämä on täysin selvä sikäli, että Persujen 15-20 % ääniosuus tarkoittaa, että ääniosuuden mukaiset edustajamäärät ovat joltakin muulta pois. Se siis tarkoittaa, että noin joka viides Kepun, SDP:n tai Kok. edustaja tai sellaiseksi pyrkivä jää ilman hyväpalkkaista 4 vuoden määräaikaista tointa eri lisineen.

Tämä on siis raadollista fiskaalista logiikkaa ilmankin maahanmuuttopolitiikkaa.
M.K.Korpela ratsastaa.
YLLÄRI !