News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Turku: agressiota kauppakeskuksessa

Started by doemaar, 13.03.2011, 23:14:44

Previous topic - Next topic

doemaar

En ole tällä foorumilla lähiaikoina hengannut, mutta tänään tapahtui jotain, joka antoi minulle pakottavan tarpeen kirjoittaa.

Taustatiedoksi siis, että olen puoli vuotta sitten tullut paluumuuttajana tänne Suomeen yhdestä Hollannin "värisevimmistä" kaupungeista. Millään muulla ei ollut enää niin paljon väliä kuin sillä, ettei tarvitsisi pelätä raiskatuksi tulemista tms. koko ajan. Tämä syy kehkeytyi pikkuhiljaa niin painavaksi, että sen aikainen avokkini jäi elelemään yksin ja nyt olemmekin kaukosuhteessa. Päätös oli todella vaikea, mutta en kestänyt enää seuraavia asioita:

-Vieraat autot, joista tulee ulos musta mies, joka pyytää kyytiin
-Julkisilla paikoilla lähentelevät ja kahmimisyrityksiä tekevät mustat miehet
-Päivittäin vähintään kuuden seksipyynnön saanti mustilta miehiltä
-Mustat miehet tarjoamassa isoa kalua, kun olin ostamassa ruokatunnilla lounasta tai kun olin elokuvissa
-Mustat miehet kirjastossa yrittämässä suostutella mua avioliittoon niiden jonkun serkun kanssa
-Mustat miehet sylkemässä valkoihoisten päälle

Ja todellakaan en voinut valita sitä, että näin vain mustien miehien tekevän em. asioita. En nähnyt valkoihoisten tekevän niin. En voi tälle havainnolleni yhtään mitään.

Itse asiaan. Menin tänään Turussa Hansa-kauppakortteliin. Tultuani yhdelle käytävälle näin tummemman miehen rimpuilevan vimmatusti kuin mielisairas todella agressiivisesti sillä aikaa, kun yksi poliisimies piti häntä yhdestä käsivarresta kiinni ja toinen poliisimies toisesta. Mies poukkoili kuin sähköiskun saaneena sivuille ja yritti kiivetä seinää ylös. Sitten hän yritti potkia yhden liikkeen lasi-ikkunan rikki, mutta hänet saatiin juuri ja juuri pidettyä tarpeeksi etäällä, jottei se onnistunut. Minulle ei tullut silloin mieleen, että olisi pitänyt paeta sitä kautta, jota olin tullutkin, vaan yritin kävellä vain eteenpäin kaartaen hänet. Se ei onnistunut kovin hyvin - mies suuntasi minua kohti. Hän potkaisi ollessaan juuri edessäni, poliisit saivat pidettyä hänet vajaan metrin etäisyydellä minusta. Jos hän olisi onnistunut, olisi tullut aika tälli alavatsaan.

Poliisit painoivat miehen lattiaa vasten, missä hän jatkoi rimpuilemista ja haukkui poliiseja kovalla äänellä homoiksi. Poliiseilla oli täysi fyysinen työ pitää hänet siinä eikä päästää häntä potkimaan ihmisiä ja ikkunoita.

Uteliaita oli jäänyt katsomaan tapahtumaa, ja pian tuli vartija, joka käski meidän kaikkien mennä ulos.

Halusin vain purkaa tämän, ehkä se auttaa. En oikein saa nukuttua, kun tämä kummittelee mielessäni. Tiesin kyllä aina, että Turku on Suomessa importoidun väkivallan ykkösmestoja, mutta ajattelin silti aina, ettei täällä joutuisi siitä kärsimään läheskään yhtä paljon, kuin mitä jouduin Hollannissa. Ilmeisesti "kehitys" on mennyt eteenpäin sinä aikana, jonka olin poissa, vaikken edes niin kauan ollut poissa...

Mika

Vietin pari vuotta sitten muutaman päivän Amsterdamissa, ja paikka oli ennakko-odotuksiin nähden paljon siistimpi ja vähemmän värisevä kuin odotin. Mustia näki lähinnä töissä hampurilaispaikoissa ja joissakin baareissa. Rautatieasemallakaan ei näkynyt notkuvia mamulaumoja yhtä paljon kuin Helsingissä.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

doemaar

Quote from: Mika on 13.03.2011, 23:31:18
Vietin pari vuotta sitten muutaman päivän Amsterdamissa, ja paikka oli ennakko-odotuksiin nähden paljon siistimpi ja vähemmän värisevä kuin odotin. Mustia näki lähinnä töissä hampurilaispaikoissa ja joissakin baareissa. Rautatieasemallakaan ei näkynyt notkuvia mamulaumoja yhtä paljon kuin Helsingissä.

Esikaupunkialueilla voi olla ihan eri meininki kuin itse kaupungin sydämessä. Varsinkin oman alueeni rautatieasemilla pelotti. Ei niin itse kantakaupungissa.

LambOfGod

Tuttu paikka. Adamin keskusta on siivottu roskista aika hyvin, poliiseja näkee melkeen joka korttelissa, varsinkin moottoripyöräpoliisit tuovat turvallisuudentunnetta yöaikaan. Poliisilaitoksia on pienen keskustan alueella useita. Vielä 6v sitten Adamin keskusta oli täysin siisti rikollisista, mutta nykyjään auringon laskiessa red lights districtilläkin (ydinkeskustassa) neekerit pitävät seiniä pystyssä ja myyvät laittomia huumeita, lähinnä crackiä.

Pitää kuitenkin muistaa, että Amsterdam on turistikaupunki ja se on pyritty pitämään siistinä rikollisista valtavin panostuksin, poliisien määrää lisättiin viime vuonna radikaalisti. Oikeat ongelmat löytyvät sieltä, minne normituristi ei eksy.
Kukkahattuinen Fatima: "Mitkä positiivisen syrjinnän muodot itseäsi eniten huolettavat ja ärsyttävät?"

Mika

Quote from: doemaar on 13.03.2011, 23:39:54

Esikaupunkialueilla voi olla ihan eri meininki kuin itse kaupungin sydämessä. Varsinkin oman alueeni rautatieasemilla pelotti. Ei niin itse kantakaupungissa.

Joo, tuota en ollenkaan epäile. Paljonhan sinne on mamuja imetty, mutta ainakin  ydinkeskustan alue vaikutti yölläkin ihmeen siistiltä ja rauhalliselta.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

LambOfGod

Quote from: Mika on 13.03.2011, 23:51:14
Quote from: doemaar on 13.03.2011, 23:39:54

Joo, tuota en ollenkaan epäile. Paljonhan sinne on mamuja imetty, mutta ainakin  ydinkeskustan alue vaikutti yölläkin ihmeen siistiltä ja rauhalliselta.
Joo, ei siellä keskustassa tarvitse juuri pelätä. Uudenvuoden aattona näin yhden tappelun, ilmeisesti kaksi brittituristia. On kertakaikkinen mahdottomuus aloittaa tappelu pilvessä  ;D

Mutta lähdeppä vaikka Jordaaniin seikkailemaan yöllä..
Kukkahattuinen Fatima: "Mitkä positiivisen syrjinnän muodot itseäsi eniten huolettavat ja ärsyttävät?"

doemaar

Quote from: Mika on 13.03.2011, 23:51:14

Kuten LambOfGod tuossa yllä viittasi, huomasin itsekin viime vuonna poliisien todella suuren läsnäolon A'damin keskustassa. Se tuntui usein hämmästävältä. Uskon sen olevan avainsyy siihen, miksi keskusta pysyy rauhallisena.

Muualla kuin keskustassa tai rikkaiden alueilla on täysin erilaista. Asuin itse nukkumalähiössä 30km itään. Kunpa Damissa käyvät turistit muistaisivat, että saavat keskustassa liikkuessaan todella ruusuisen kuvan. Siellä voi olla ihanan rentoa ja värikästä ja kaikki Hollannin rakastetut kliseet täyttyvät siellä, mutta se on mukava paikka vain siksi, että sen miellyttävänä pitämiseen käytetään kaivollinen varoja. Minun lähiökaupunkini keskustaan ei kello kuuden jälkeen valkoihoisella todellakaan ollut asiaa, ellei halunnut tulla kähmityksi tai päälle syljetyksi.

MW

Quote from: kirov on 14.03.2011, 00:53:53
OT:

"Me olemme ne, jotka teidät muuttavat" sanoi norjalainen imaami Mullah Krekar oslolaisessa sanomalehdessä Dagbladet vuonna 2006. "Katsokaa kehitystä Euroopassa missä muslimit lisääntyvät kuin hyttyset. Kukin länsimainen nainen EU:ssa tuottaa keskimäärin 1,4 lasta. Jokainen musliminainen samoissa maissa tuottaa 3,5 lasta." Ja kuten hän asian summasi: "Meidän tapamme ajatella tulee osoittautumaan vahvemmaksi kuin teidän".

Tuntui niin sopivalta tähän ketjuun.

Niin. Naatiskellaan nyt moninaisuudesta pikkusormi pitkällä, punkkulasin jalalla. Meidän lapset kyllä maksaa sitten laskun. Itkee ja maksaa.