News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Pohdintaa Haaviston ja Asko-Seljavaaran romanikommenteista

Started by Embo, 03.03.2011, 20:28:19

Previous topic - Next topic

Embo

P. Haavisto haluaisi tarjota Helsinkiin tulossa oleville romaneille röitä. S. Asko-Seljavaara taas haluaisi, että Helsinki rakentaisi romaneille leirintäalueen (ilmeisesti sinne majoittumisesta ja hyödykkeistä ei perittäisi maksua).

Joo, on surkuhupaisaa. Mutta väitän, että noiden kommenttien takana on Persujen kannatuksen nousu. Kaksi asiaa nimittän pätee:

1. Elitistipoliitikot eivät välitä kansalaisista lainkaan
2. Sen sijaan he välittävät omasta asemastaan toistensa silmissä politiikan pikku hiekkalaatikolla

Täten nuo kommentit voidaan nähdä poliitikkojen satusviestintänä: MINÄ en ole YHTÄÄN kansanomainen. Kansalaiset ovat inhottavia, ja lisäksi he suosivat PERSUJA. Minä haluan tehdä KANSAAN ja sen myötä PERSUIHIN pesäeron, ja todistan sen sanomalla, että <jokin järjettömyys, jossa tarjotaan ulkomaiselle epäsosiaaliselle ainekselle etuja, joita Suomen heikossa asemassa olevalla kantaväestölle ei>.

- No, kelpaanxmä, enkai mä haise kansalaiselle?
- Ei haise, sä oot jees ja yks meistä
- Eliitti rulettaa
- Näin se on ja kansa maksaa
- Ja se on niille persunnuolijoille ihan oikein!