News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Kulttuurien Museon sulkemisen herättämä "kansalaisvastustus"

Started by Konnetaabeli, 03.03.2011, 10:29:42

Previous topic - Next topic

Konnetaabeli

"Kansalaiset" ovat kauhistuneet ilmoitusta Kulttuurien museon Tennispalatsin näyttelytilojen sulkemisesta, ja koonneet nimiä addressiin puolustamaan tuota mielestään niin tarpeellista laitosta.

Näyttäisi olevan nuo addressin allekirjoittajat kuitenkin sitä tiettyä "Monikulttuurieliittiä".

Siis sitä porukkaa, joka itse elää pääasiassa apurahoilla tai avustuksilla, esimerkiksi oman työn tai yrittämisen sijasta. Rahaa tulee heille itselleen seinästä ja niinpä "Nämä asiat eivät ole talouskysymyksiä!"

Tämän Monikulttuurieliitin ratkaisut reaalimaailman kaikkiin talodellisiin ongelmiin on helppo ja aina sama: "Antakaa lisää rahaa, antakaa lisää avustuksia! Yhteiskunnan on tuettava! Suomalaisten velvollisuus on panostaa tähän!" He ovat niitä aktiiveimpia (toisten) rahojen suuntaajia ja käyttäjiä.

Kun saa itse rahaa taikaseinästä, niin olettaa, että sitä rahaa voi pumpata mihin tahansa. Ja erityisesti kaikkeen, missä on leima "Monikulttuuri" (kumartakaa aina kun kuulette tämän taikasanan, Amen)

(Itse kuullessani sanan "Monikulttuuri" lasken käden lompakolleni, sillä tiedän sen olevan uhattuna.)

Kyllä tällaisten erikoismuseoiden tulee elää pääsylipputuloillaan. Jos kansaa kiinnostaa museon aihe, lipputulot kyllä elättävät museon. Mutta kun tosiasiassa kansaa ei voisi enää vähempää kiinnostaa. Koska Monikulttuuri-tietoisuutta tunkee nykyään joka päivä joka tuutista, ei tee mieli enää altistaa itseään lisäpropagandalle käynnillä aiheeseen vihityssä erikoismuseossa.

Niinpä emme pian enää voi mennä Tennispalatsiin tutustumaan bongo-banga-kulttuurin lehmänpaskasta rakennettujen majojen muotokieleen. Hirveää! Joutuu vaikka menemään siellä elokuviin. Näin sivistystasomme suorastaan romahtaa.

"Meillä olisi niin paljon opittavaa näiltä kulttuureilta!"
Viisas mediamme saa nalkutuksellaan minut muistamaan joka päivä miksi nuivuus on tarpeellista!

Marjapussi

Tuskinpa Kulttuurien museo on mikään tolkuton rahareikä valtion bedjetissa. Itse olen useammankin kerran siellä vieraillut. Olen tällöin tutustunut mm Mannerheimin Kiinanmatkan aineistoon.
Marokon kauhu oli sanansa mittainen eikä velipoikakaan jäänyt Aarnea pahemmaksi epätoivotun maahanmuuton estämisessä. Mutta kuka tulee torjumaan aiheettoman turvapaikkaturismin?

pallopaa

Quote from: Konnetaabeli on 03.03.2011, 10:29:42
Niinpä emme pian enää voi mennä Tennispalatsiin tutustumaan bongo-banga-kulttuurin lehmänpaskasta rakennettujen majojen muotokieleen. Hirveää! Joutuu vaikka menemään siellä elokuviin. Näin sivistystasomme suorastaan romahtaa.

"Meillä olisi niin paljon opittavaa näiltä kulttuureilta!"

EIkös Persujen ihailema Gallen-Kallelakin ollut näitä mokuttaja-lehmänpaskamiehiä? Ja taisi olla lisäksi ruotsinkielinen.

Ote sivustolta http://www.gallen-kallela.fi/kaukomieli/index.html

QuoteAkseli Gallen-Kallela löysi kalevalaisittain romantisoituneen todellisuuden niin Suomesta kuin myös ulkomailta. Kalevalainen mielenmaisema aitoine kansantyyppeineen löytyi 1890-luvun alkupuolella itäisen Suomen rajamailta sekä Vienan Karjalasta. Samankaltainen alkuperäisyyden kaipuu johdatti Gallen-Kallelan 1909 Brittiläiseen Itä-Afrikkaan, josta hän toivoi löytävänsä kotimaastaan kadonneeksi kokemansa kalevalaisen ihmisen. Amerikan-matkallaan (1923-26) Gallen-Kallela kohtasi Taosissa Uudessa Meksikossa kiehtovan intiaanikulttuurin, jonka rikas geometrinen kuvakieli näkyi myös taiteilijan Suur-Kalevalan kuvitustyössä.

...

Syksyllä 1924 Gallen-Kallela asettautui perheineen Taosin ulkopuolelle Mabel Luhanilta vuokrattuun intiaanitaloon, josta avautui lumoava näkymä lumihuippuisille vuorille. Taosin rauhaisa hiljaisuus innosti työhön: Gallen-Kallela ikuisti niin paikallista väestöä, maisemia kuin uskonnollisia rituaaleja. Myöhemmin Chicagossa syntyivät ensimmäiset Suur-Kalevalan kuvitukset.
Kaikkien maiden konservatiivit, liittykää yhteen!

l'uomo normale

Nyt kun kulttuurien museon sisäänpääsymaksu poistuu, siellä voi käydä vilvoittelemassa kesähelteillä. Kulttuurien museon käyttö argumentaatiossa monikulttuurin puolesta on kuitenkin ongelmallista.

Vaikka tuntisin kunnioitusta Kongojoen varren seppien ammattitaitoa kohtaan ihaillessani heidän takomiaan kirveitä, se ei mitenkään lähentäisi minua Tennispalatsin alakerrassa notkuvaan kansainväliseen laumaan, kongolaiset mukaan lukien.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Suomitalon renki

Olen tiukasti sitä mieltä, että on olemassa kultuureja, jotka joutaisivat museoon. Ja ei edes näytille vaan homehtumaan varastojen perukoille vain tutkijoiden käyttöön. 

Simo Hankaniemi

En näe mitään yhtymäkohtaa Kulttuurien museon ja Suomen hallituksen harjoittaman typerän maahanmuuttopolitiikan välillä, vaikka jotkut supermokuttajat olisivatkin museon kannattajia. Itse olen myös museon kannattaja, vaikka olen loppupeleissä niin nuiva, etten katso hyvällä silmällä läheskään kaikkia suomalaisiakaan. Museo on museo ja sen kokoelmat on kerätty osittain jo vuosisatoja sitten. Museot kuuluvat olennaisena osana länsimaiseen kulttuuriin ja jokaisessa maassa Euroopassa kuuluu olla jonkinlainen antropologinen museo. Tennispalatsi on tosin aivan epäonnistunut paikka ko. museolle. Sitä ollaankin nyt siirtämässä Kansallismuseon tontilla olevaan rakennukseen.

Juuri mikään museo ei toimi pääsylipputuloilla, koska ne eivät ole liikeyrityksiä, vaan kuuluvat enempi opetus- ja tutkimustoimen alaan. Vai pitäisikö peruskoulukin tehdä maksulliseksi? Parin tonnin vuosimaksu vaan joka oppilaasta, miksi toisten tarvitsee maksaa muiden lasten kouluttamisesta? Myös poliisitoimi maksulliseksi, tai vielä paremmin niin, että poliisi pois kokonaan ja jokainen hoitakoot itse omat oikeudelliset ongelmansa. Eihän antiikin Roomassakaan ollut poliiseita.

Iloveallpeople

Näyttäisi olevan nuo addressin allekirjoittajat kuitenkin sitä tiettyä "Monikulttuurieliittiä".

Eikös tuo allekirjoittaneiden määrä ollut joku aivan naurettava? 1500 tai jotain.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

l'uomo normale

Quote from: Iloveallpeople on 03.03.2011, 15:45:14

Eikös tuo allekirjoittaneiden määrä ollut joku aivan naurettava? 1500 tai jotain.

Mutta tärkeintä oli allekirjoittajien status, ei allekirjoittaneen rahvaan määrä. Tuo oli kai niinkuin jonkin poliitikon tukiadressi lehdissä ennen vaaleja.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Iloveallpeople

Quote from: Dilat Laraht on 03.03.2011, 16:06:52
Quote from: Iloveallpeople on 03.03.2011, 15:45:14

Mutta tärkeintä oli allekirjoittajien status, ei allekirjoittaneen rahvaan määrä. Tuo oli kai niinkuin jonkin poliitikon tukiadressi lehdissä ennen vaaleja.

Me tasa-arvoa ja demokratiaa kannattavat kansalaiset välitämme vain allekirjoitusten määrästä.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff