News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Thors monikulttuurin kriitikoille: Mitä kaikkea haluatte poistaa Suomesta?

Started by Miniluv, 14.02.2011, 14:54:11

Previous topic - Next topic

Reptilian

Hieman off topicina; jäin tässä ihmettelemään että kuinka ulalla asioista tämä meidän rakas Astrid Thors oikein on, ja mihin hän perustaa väitteensä Malmön Rosengårdista ja "muualta" (missä ikinä tämä muualla nyt sitten sattuukaan sijaitsemaan)
jos siis  14.02.2011 Maahanmuutto- ja eurooppaministeri Astrid Thors loihe lausumaan:

"Eri maista löytyy esimerkkejä siitä, miten asuinaluetta kunnostamalla, alueen palveluihin panostamalla ja vuorovaikutusta edistämällä koko alueen ja sen asukkaiden tilannetta ollaan voitu parantaa. Itse olen tutustunut tällaisiin toimiin Malmön Rosengårdissa ja muualla."

kun olemme saaneet jo ainakin vuodesta 2008 asti (joku parempimuistinen kertokoon milloin tuollakin alkoi rähinät) saaneet lukea lehdistä otsikoita "Kuusi autoa poltettiin Malmön Rosengårdissa" (HS.fi 21.12.2008 10:10)
"Tutkimus: Malmön Rosengård on ultraradikalismin jalansija"
"Tutkijat kuvailevat, miten alueen kellarimoskeijaan pesiytyneet ultraradikaalit ainekset "saarnaavat eristäytymisen puolesta ja toimivat mielipidepoliisina sekä pitävät yllä vahvaa uhkakulttuuria"..." (IL.fi 28.01.2009)
ja lista vaan jatkuu...
Eli missä päin Rosengårdia tilanne on parantunut, mihin palveluihin panostamalla ja mitkä ovat nämä vuorovaikutuksen edistämistoimet.

Varsin pelottavia väläytyksiä kirjoitus sisältää myös koulutuksesta, "Maahanmuuttajavaltaisilla alueilla toimivien koulujen vetovoimaisuutta lisätään pienentämällä opetusryhmiä, lisäämällä kielikoulutusta ja turvaamalla tasavertaiset oppimismahdollisuudet.

Tämä kokonaisuus on esimerkki niistä asioista, joista tulee sopia uudessa kumppanuudessa,  tietäen varsin hyvin, että pääkaupunkiseudulla on kokeiltu eri malleja edellä mainittujen tavoitteen saavuttamiseksi. Erityisesti on pyritty turvaamaan resurssit kouluihin."

samaan aikaan saamme lukea kuinka peruskouluissa luokkakoot alkavat olla liian suuria ja opettajia liian vähän, määrärahoista kiristetään ja koulutuksen taso laskee. Ja nimenomaan mikä on tuleva kehitys, poistetaanko kantaväestön erityiskoulutusryhmät (mm. oppimishäiriöiset lapset jne.) että saamme muutaman lisäluokan näille "paremmille" kansalaisille... Asia huolestuttaa nimenomaan parin tulevan (toivottavasti nuivan ;) ) koululaisen isää. Ei ollut kehumista tiloissa ja oloissa omankaan koulunkäyntini aikana, tälläinen kehitys ei tilannetta ainakaan paranna.

Ja mitkä ovat Astrid Thorsin motiivit ajaa asiat tälläiseen tilaan? Vahvasti haiskahtaa tilanne siltä että on useampikin oma lehmä ojassa, mutta mitkä lehmät ja millaisessa ojassa... Toivottavasti uusi hallitus viitsii tutkia asiaa ja mahdolliset rikkeet oikoa (joskin itse kannatan jo vähän karkeampia keinoja asioiden oikaisemiseksi).

... Mitä tapahtui laille maanpettureiden karkoituksesta...
After coming into contact with a religious man I always feel I must wash my hands. -Friedrich Nietzsche-

Phobos

En tiedä mitä esimerkillistä siellä on tehty ja onko niillä toimilla oikeastikin jotakin positiivisia vaikutuksia, mutta mielestäni Malmön Rosengårdista ei pitäisi olla mahdollista sanoa, että on ottanut sieltä mallia ja hehkuttaa siitä. Rosengård on kutakuinkin esimerkki siitä, mistä ei pitäisi ottaa mallia.

Minä aiemmin täällä toisessa topicissa:
QuoteThorsin mukaan maahanmuuttoministerin toimeksianto on aivan oikeasti ja tosissaan "avata ja tasoittaa tietä maahanmuuttajille" [ linkin videopätkässä 07:30 - 07:45 ]. Minä kun rehellisesti olen tähän asti luullut, että maahanmuuttoministerin tehtävä on ensisijaisesti ylläpitää/edistää maahanmuuttoa Suomen ja suomalaisten eduksi (niinkuin kaikkien muidenkin ministerien/kansanedustajien mielestäni pitäisi)*.
http://www.nelonen.fi/ohj...aria/etusivu/media/101752

Thors ajaa ensisijaisesti maahanmuuttajien etua, tallaa näille tietä ja sanoo sen vielä ääneen.

* kyseisten henkilöiden pitäisi siis toimia aina ensisijaisesti suomalaisten ja Suomen eduksi, tässä järjestyksessä.

Reptilianille vinkki:
Topicissa Monikulttuurinen koulunkäynti käsitellään koulunkäynti-aihetta paremmin:
http://hommaforum.org/index.php/topic,28863.0.html
Scientific beliefs are supported by evidence, and they get results. Myths and faiths are not and do not.
- Richard Dawkins