News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

SPR:n periaatteet ja monikulttuuriuskonto

Started by Lauri Karppi, 21.02.2011, 14:27:32

Previous topic - Next topic

Lauri Karppi

Hei. Osaisittekohan auttaa minua. Suhtautumiseni SPR:ään on ristiriitainen. Olen ollut sen ensiaputoiminnassa mukana jo pidempään, ja minusta Punaisen Ristin ihanteet ovat yleviä. Toisaalta olen voinut hommafoorumilta lukea, että SPRn seminaarissa on mm. toivottu että valtion tukea kunnille lisättäisiin mamujen vastaanottamiseksi, ja olen itse avannut ketjun SPR:n kyseenalaisesta rasismin määrittelystä. ( http://hommaforum.org/index.php/topic,24860.0.html )

Haluaisin keskustella tässä ketjussa siitä, onko SPR mahdollisesti täydellisesti tai osin monikulttuuriuskonnon vallassa, vai toimiiko se omien ihanteidensa mukaisesti:
http://www.redcross.fi/punainenristi/fi_FI/periaatteet/

QuoteInhimillisyys, Tasapuolisuus, Puolueettomuus, Riippumattomuus, Vapaaehtoisuus, Ykseys, Yleismaailmallisuus

Saattaa tietenkin olla tulkintakysymys, ovatko SPR:n ihanteet jo sinällään elintasopakolaisuuden edistämisen kannalta, mutta jos lähdetään siitä oletuksesta ja toiveesta että ei ole.

Eli pähkinänkuoressa; Mitä monikultturismia ihannoivaa materiaalia olet nähnyt SPR:ltä? Entä mitä asiallista toimintaa olet nähnyt SPR:ltä?

Kerron ensin mitä itselleni tulee mieleen:

Hyvät puolet, eli asiat jotka näen hyödyttävän yhteiskuntaamme
* Ystävätoiminta; SPR järjestää ystävätoimintaa, jossa tavoitteena on järjestää ihmiskontakteja syrjäytymisvaarassa oleville ihmisille, kuten esimerkiksi vangeille tai vanhuksille.
* Veripalvelu; On tärkeää, että veripalvelu on olemassa. Eri asia on tietenkin, toimiiko nykyinen systeemi paremmin kuin jos vaikka sairaaloilla olisi omat osastonsa sitä varten. Lisäksi SPR nyhtää yhteiskunnalta aika isot rahat tästä bisneksestä. Joka tapauksessa joku keino luovuttaa verta täytyy olla olemassa.
* Ensiapuryhmät; SPR:llä on ensiapuryhmiä monella paikkakunnalla, jotka voi tilata tapahtumiin. Lain mukaan suurissa tilaisuuksissa pitää olla edes jonkintasoinen ensiapuvalmius, ja SPR:n ea-ryhmä on varmasti halvempi kuin oikeat sairaanhoitajat ja lääkärit. Koska minulla on tästä omakohtaista kokemusta, voin sanoa että maallikoistakin on tosiaan paljon apua esimerkiksi isoissa konserteissa, kun heillä on oikeat välineet ja organisaatio taustalla. Terveyskeskus säästyy monelta pikkuasialta ruuhkailtana, moni juhlija voi jatkaa iltaansa eikä tarvitse lähteä ennenaikaisesti kotiin, ja muutama paha vamma voi jäädä huomaamatta ajoissa ellei ea-ryhmä ole paikalla.

Huonoja puolia?
* Turvapaikkabisnes; SPR tienaa rahaa mitä enemmän Suomi vastaanottaa elintasopakolaisia. En tiedä onko tässä jotain väärää, mutta olettaisin tällä sektorilla sijaitsevan paljon turvatyöpaikkoja.
* "rasismin"vastaisuudessaan SPR:n infopläjäykset ovat absurdeja, ja muistuttavat voimakkaasti vihreiden "maahanmuutto on rikkaus" -sanahelinää.

Lodi

No, tämän voisi kiteyttää siten, että kun SPR:rää johtaa käytännössä RKP niin mitä sen toiminnalta voi odottaa.
Sitä kannattaa miettiä itse kukin tykönään.
Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !

Lauri Karppi

Voi olla, en ole tarkistanut, mutta sekin olisi vain aihetodiste. Haluaisin siis ihan jotain kouriintuntuvaa argumenttia puolesta tai vastaan. Raskauttavia tekoja tai julkilausumia?

Reich

Suomen Pahin Rikollisjärjestö

Hyväuskoisilta hölmöiltä kerätään rahaa, jolla elätetään joukkoa isopalkkaisia johtajia ja ostetaan lisää kiinteistöjä ja pörssiosakkeita jo ennestään muhkeiden omistusten rinnalle. Veripalvelu myy luovuttajilta ilmaiseksi saamansa veren kiskurihintaan suomalaisille ja ulkomaalaisille sairaaloille. Vastaanottokeskusbisnes on hieno keino saada valtiolta avoin piikki bisneksille.
"Me ei tosiaan olla ainoastaan pala Eurooppaa,
vaan jotain kaunista, jota ei koskaan myydä saa."