News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Blogi: Veli Karimies

Started by Miniluv, 17.02.2011, 20:43:20

Previous topic - Next topic

Veli Karimies

Meikäläisellä on muuten myöskin tämmöinen Yleisönosastokirjoitukset-osio. Siellä ei ole lainkaan mitään vanhempaa, pelkästään tietyn ajankohdan jälkeen kirjoitettuja.

Uusimman voi lukea myöskin eilisen Viikkouutisista(sivu 4).

Veli Karimies

Uusi shokeeraava kirjoitus, jossa haukutaan kaikkea ja kaikkia.

Kasvissyöjä, pois lautaseltani

Jouko

Pakko sanoa että minullekaan ruokapuoli ei ole mikään ideologinen kysymys jos ei mikään muukaan asia. Kasvikset ja hedelmät ovat hyvää ravintoa siinä missä kala ja liha. Kaikkea sopivasti ja monipuolisesti. Ehkä olen siinä mielessä ideologinen että kannatan kotimaisia marjoja, viljaa ja vihanneksia sekä sieniä. Sen ajatuksen allekirjoittavat änkyräisimmätkin vegetaristit, vegaanit ja mitä niitä kaikkia onkaan. Itse olen joutunut luopumaan kebabeista ja muusta roskaruoasta terveydellisistä syistä. Pitsalla kyllä käyn sillointällöin. Kiinalainen ravintolakin on houkutus. mielenkiintoinen asia on että lihansyönti on laihduttavaa. Siinä ei ole juurikaan hiilihydraatteja ja se täyttää vatsan. Poistaa näläntunteen pikäksi ajaksi. Hyötysuhteeltaan huonoa ravintoa ja siksi ei ihan terveellistä pidemmän päälle. Mutta kumminkin joku Atkinsonin ihmedieetti sitä suosittelee.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Veli Karimies

No hiilareita mä itse asiassa rajoitan, esim valkoisia jauhoja sisältäviä tuotteita en syö juuri nimeksikään. Satunnainen pitsa ehkä kerran kuussa. Ei tuo vatsa tykkää niistä sitten ollenkaan.

kekkeruusi

Quote from: Veli Karimies on 23.12.2011, 11:19:36

Olipa erinomainen vihakirjoitus ;D, melkein kuin olisit lukenut ajatuksiani.

Veli Karimies

Vihakirjoittaja voittaa aina!

sivullinen.

Hyvä kirjoitus. Olen myös huolestunut miten kasvissyöntitotalitaristit haluavat pakkosyöttää kasviksiaan koko kansalle. Käännyttäminen sallittakoon, mutta pakkokäännyttäjät joutavat helvettiin. Tietopohjalta jaottelu ideologisiin, tunteisiin ja asiaa pohjalta kasviksia syöviin oli oivaltava, kun taas homofobia, jolla viitattiin homovihaan, ja perversio, jolla viitattiin mieltymyksiin, olivat huonoja. Fobia on "aitoa" pelkoa ja perversio on luonnottomuutta - siis sellaista mitä ei luonnossa tapahdu. Kielipoliisi sakottaisi noista rikkeistä jos näkisi. Henkilökohtaisesti sen sijaan olen syvästi - ja ikuisesti - katkera kun yhden kerran minua trolliksi haukuit, joten en voi enää periaatteen vuoksi samaa mieltä kanssasi mistään. Huono kirjoitus.

Siis de facto hyvä kirjoitus ad hominem huono kirjoitus.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

kaneh_bosm

QuoteOlen juurikin yhtä vakavissani puhuessani eläinten hyvinvoinnista, kuin sinäkin.

Pakko kysyä sen verran, että vastustatko eläinten tehotuotantoa jossa eläimet ovat huonoissa oloissa?
Jos syö säännöllisesti tehotuotettua lihaa niin tukee myös samalla sitä tehotuotantoa. Jos on valmis maksamaan moninkertaisen hinnan riistalihasta, niin on mielestäni oikeutettu syömään sitä lihaa ja puhumaan samalla eläinten oikeuksien puolesta. Mutta jos vetelee napaansa sitä paskan elämän elänyttä possua ja samalla julistaa olevansa kiinnostunut eläinten hyvinvoinnista, niin vaikuttaa lähinnä tekopyhältä.
Henk. koht. syön lihaa enkä välitä niiden eläinten oloista juurikaan, mutta en myöskään yritä väittää mitään muuta. Ymmärrän myös viherpiipertäjien kauhistelun.

Veli Karimies

Quote from: sivullinen. on 27.12.2011, 17:09:08Hyvä kirjoitus. Olen myös huolestunut miten kasvissyöntitotalitaristit haluavat pakkosyöttää kasviksiaan koko kansalle. Käännyttäminen sallittakoon, mutta pakkokäännyttäjät joutavat helvettiin. Tietopohjalta jaottelu ideologisiin, tunteisiin ja asiaa pohjalta kasviksia syöviin oli oivaltava, kun taas homofobia, jolla viitattiin homovihaan, ja perversio, jolla viitattiin mieltymyksiin, olivat huonoja. Fobia on "aitoa" pelkoa ja perversio on luonnottomuutta - siis sellaista mitä ei luonnossa tapahdu. Kielipoliisi sakottaisi noista rikkeistä jos näkisi. Henkilökohtaisesti sen sijaan olen syvästi - ja ikuisesti - katkera kun yhden kerran minua trolliksi haukuit, joten en voi enää periaatteen vuoksi samaa mieltä kanssasi mistään. Huono kirjoitus.

Siis de facto hyvä kirjoitus ad hominem huono kirjoitus.

Homofobia tulee ilmi kirjoituksessa kohdan "huonoa analogiaa" alapuolella. Kyseisellä, kuten stereotyyppisellä kasvissyöjälläkin, pyritään tarkoituksella kärjistämään, että pointti kävisi varmasti ilmi. Olen myöskin tietoinen perversion sanakirjamerkityksestä, sitä ei ole ollut tarkoitus käyttää, vaan sanan kansanomaista merkitystä, mikä on nähdäkseni hyvin onnistunut. Olet meinaan ainoa joka kyseisestä huomautti.

Quote from: kaneh_bosm on 27.12.2011, 17:57:23Pakko kysyä sen verran, että vastustatko eläinten tehotuotantoa jossa eläimet ovat huonoissa oloissa?
Jos syö säännöllisesti tehotuotettua lihaa niin tukee myös samalla sitä tehotuotantoa. Jos on valmis maksamaan moninkertaisen hinnan riistalihasta, niin on mielestäni oikeutettu syömään sitä lihaa ja puhumaan samalla eläinten oikeuksien puolesta. Mutta jos vetelee napaansa sitä paskan elämän elänyttä possua ja samalla julistaa olevansa kiinnostunut eläinten hyvinvoinnista, niin vaikuttaa lähinnä tekopyhältä.
Henk. koht. syön lihaa enkä välitä niiden eläinten oloista juurikaan, mutta en myöskään yritä väittää mitään muuta. Ymmärrän myös viherpiipertäjien kauhistelun.

En katso hyvällä eläinten huonoa kohtelua ja pyrin vaikuttamaan tähän ostospäätöksilläni, esimerkiksi jos tietooni tulee, että jokin lihavalmistaja tilaa tuotantoeläimiä tiloilta, joilla eläimiä kohdellaan huonosti, niin pyrin välttelemään kyseisen valmistajan myymiä tuotteita.

Kiitos palautteesta!