News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2011-01-20 Turkulainen: Varissuolle ja Runosmäkeen Somalikult.tila

Started by -gentilhommehki-, 14.02.2011, 10:44:47

Previous topic - Next topic

-gentilhommehki-

http://www.turkulainen.fi/Uutiset/Paikallisuutiset/Varissuolle-ja-Runosmakeen-rakennetaan-somali-tila
Varissuolle ja Runosmäkeen rakennetaan somali-tila
20.01.2010 10:55

Varissuon ja Runosmäen kirjastoihin rakennetaan elämyksellinen somalikulttuurista kertova tila. Tilat ovat avoinna Varissuon kirjastossa 1–12. helmikuuta sekä Runosmäen kirjastossa 15–19. helmikuuta.

Tilan maisema, äänet ja esineet johdattelevat kävijää somalikulttuuriin. Tilassa somaliohjaaja opastaa vierailijoita. Tilan tavoitteena on perehdytää kävijöitä somalikulttuuriin ja edistää kulttuurien välistä ymmärrystä.

Kulttuuritilan ideana on myös vahvistaa somaleiden, erityisesti lasten ja nuorten, oman kulttuurin tuntemusta. Tilaan vastaanotetaan mm. päiväkoti- ja koululaisryhmiä ja myös aikuisryhmiä. Lisäksi ovet ovat päivittäin avoinna kaikille kirjaston kävijöille.

Somali-tilan aloitteentekijänä on Varissuon kirjasto-toimintakeskus -työryhmä, joka pyrkii kehittämään Varissuon kirjastosta yhteisöllistä toimintakeskusta
.

Olin tänään aamulla kymmeneltä Turun kauppatorilla yli 20 asteen pakkasessa toista tuntia. Kuulostaa hullulta, mutta oli siellä muitakin hulluja. Yli tuhat ihmistä tuli kuuntelemaan ja tapaamaan Pekka Haavistoa. (Ville Niinistö vihreiden nettisivuilla 4.2.2012 http://www.vihreat.fi/node/7291)

MoonShine

Koutouttamista parhaimmillaan, siis kantasuomalaisten kotouttamista, somalien lopullista invaasiota varten.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

Micke

Turku on kyllä aivan täydellinen sählääjäkaupunki. Vanhainhoito on ilmeisesti epäkunnossa eikä poliiseilla ole loputtomia resursseja mutta tähän löytyy rahaa.

Tarvitsemmehan somalialaista kulttuuria koska muuten ei löytyisi riittävästi työpaikkoja somaleille.
Ja näinhän se "kotoutuminen" onnistuu... jos Ruotsin Malmö on onnistunut.

Iloveallpeople

Quote from: Jari Leino on 14.02.2011, 11:03:03
QuoteVarissuon ja Runosmäen kirjastoihin rakennetaan elämyksellinen somalikulttuurista kertova tila.
..
Tilan maisema, äänet ja esineet johdattelevat kävijää somalikulttuuriin.

Steissillähän tuollainen on ollut jo pitkään.

Steissiltä puuttuvat merirosvot ja sisällissota.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Eino P. Keravalta

QuoteTilan maisema, äänet ja esineet johdattelevat kävijää somalikulttuuriin. Tilassa somaliohjaaja opastaa vierailijoita. Tilan tavoitteena on perehdytää kävijöitä somalikulttuuriin..

No niin. Sitten puuttuukin enää kirjasto, jonne luotaisiin suomalaista kulttuuria esittelevä tila suomalaisohjaajineen. Sinne voisi busseilla tuoda kaikki lähiseudun somalit opettelemaan elättäjiensä kulttuuria.

QuoteSomali-tilan aloitteentekijänä on Varissuon kirjasto-toimintakeskus -työryhmä, joka pyrkii kehittämään Varissuon kirjastosta yhteisöllistä toimintakeskusta

Kaipaan niitä aikoja, jolloin kirjastot todella olivat kirjastoja eivätkä mitään saamarin "yhteisöllisiä toimintakeskuksia". Varmaan 20 vuoden kuluttua nämä yhteisölliset toimintakeskukset saavat omintakeisen idean: ne alkavat kerätä kirjoja ja lainata niitä!

Onneksi olen vuodesta 1989 lähtien ostanut itse omat kirjani enkä juuri ole kirjastossa poikennut.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Veli Karimies

Eikös sitä somalikulttuuria pääse ihastelemaan ihan metrotunnelissakin?

Suomitalon renki

Quote from: -gentilhommehki- on 14.02.2011, 10:44:47
http://www.turkulainen.fi/Uutiset/Paikallisuutiset/Varissuolle-ja-Runosmakeen-rakennetaan-somali-tila
.

Tarjolla rynkyn pauketta, itsestään räjähtäviä immeisiä, merirosvoja, hunnutettuja nukkeja?  :o

MikkoAP

QuoteVarissuon ja Runosmäen kirjastoihin rakennetaan elämyksellinen somalikulttuurista kertova tila.
..

Ennemminkin steissillä on ollut "somali-light" kulttuuri.

Vähän samaan tapaan kuin esimerkiksi suuri osa "etnisistä" ruokapaikoista tarjoilevat länsimaistettuja mukaelmia muiden kulttuurien ruoista.

Tuolla on sitten kait tarkoitus esitellä aidompaa kamaa.Mitähän esineitä tuolla on? AK-47:a ja Koraaneja lasivitriineissä?
Syrjiminen syrjimisen lopettamiseksi on kuin naisi neitsyyden tähden tai sotisi rauhan puolesta, vai miten se menikään. - M.

Eino P. Keravalta

QuoteTarjolla rynkyn pauketta, itsestään räjähtäviä immeisiä, merirosvoja, hunnutettuja nukkeja?

Tiedä häntä, mutta luultavasti itse tila on stailattu Kelan tai fattan odotushuoneeksi; onhan se keskeinen osa näiden "uussuomalaisten" kulttuurimaisemaa.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

hammerzeit

Olenko ainoa joka huomasi, että tämä uutinen on vuoden vanha?
A war is easily won if your enemy does not know he is fighting.

Micke

Kajsaniemi R

Quote from: Micke on 14.02.2011, 18:43:16
Quote from: hammerzeit on 14.02.2011, 17:32:46

Olenko ainoa joka huomasi, että tämä uutinen on vuoden vanha?

Olet.  :D

Itse asiassa tämä oli Tupla-Wanha ;D

Laitoin tämän jutun turkulaisten turvattomuus -ketjuun jo viikko sitten:

http://hommaforum.org/index.php/topic,42756.msg576876.html#msg576876

Mutta kyllä tätä kelpaa useamminkin ruotia.  :)

Quote from: Turkulainen

Somali-tilan aloitteentekijänä on Varissuon kirjasto-toimintakeskus -työryhmä, joka pyrkii kehittämään Varissuon kirjastosta yhteisöllistä toimintakeskusta.

Toimintakeskusta?! Ne rakentavat siis sellaista Action-rataa Varissuon kirjastoon?

"Tilan äänimaisemaa myöten autenttisessa ympäristössä voi haastaa itsensä huimaan seikkailuun! Action-radalla seikkailijan kimppuun hyökkää jokaisen kirjahyllyn välistä viidakkoveitsiä villisti heilutteleva Al-Shabaab -gladiaattori. Tule kirjastoon kokeilemaan, pääsetkö Sinä radan loppuun asti!"

"Varissuon kirjasto - lukuelämyksiä, jotka eivät unohdu!"

"Eivät ne [kerjäläiset] minua häiritse" -Timo Soini

"On luihuilua esiintyä nimimerkin takaa." -Timo Soini

"Valtion tulee huolehtia, että pakolaisia ja turvapaikanhakijoita vastaanottavilla kunnilla on enemmän resursseja." -Timo Soini

"Itse maahanmuutto on marginaalinen asia" -Timo Soini

PMH

..

Älä viitsi. Steissiltä puuttuu vieno AK-47/74 kutsu-ääni, PMN-1/2 miellyttävä mylväys ja IEDD:n jännittävä ilmapiiri, puhumattakaan RGP-7:n satunnaisista huokauksista<sarkasmi>
Vittuile vielä kun voit vaikuttaa
"Sosiaalisen median syöpä(läinen)
PerusSuomlainen

Tilitantti

Tarkoittanee ilmaisia kokeiluannoksia khattia tämä. Merirosvousta onkin sitten hyvä lähteä harjoittelemaan satamaan.