News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2011-02-09 IL: Tanskan radio on nyt virallisesti kristillinen

Started by skrabb, 09.02.2011, 13:13:16

Previous topic - Next topic

skrabb

QuoteTanskan radio on nyt virallisesti kristillinen
Keskiviikko 9.2.2011 klo 10.20
Tanskan radio- ja tv-yhtiö Danmarks Radio (DR) sitoutuu tästä lähtien virallisesti kristillisiin arvoihin.

Tuoreessa julkista palvelua koskevassa sopimuksessa yhtiö sanoo panevansa erityistä painoa "kristilliselle kulttuuriperinnölle".

Aiemmassa, vuodelta 2007 peräisin olevassa sopimuksessa DR oli sitoutunut välittämään palveluissaan "tanskalaista kulttuuriperintöä".

Viime viikolla solmitusta sopimuksesta kertoi tanskalaislehti Information.

Uskonnon kirjaaminen radioyhtiön sopimukseen on herättänyt vastustusta Tanskan oppositiopuolueissa ja johtavien mielipidevaikuttajien keskuudessa.

- Tanskan radion on oltava meitä kaikkia varten. Jos sitoudutaan johonkin tiettyyn ideologiseen tai arvopohjaiseen linjaan, voi käydä niin että DR ei enää toimi kokoavana voimana, vaan poissulkevana voimana, sanoi uskontohistorioitsija Mikael Rothstein.

STT-RITZAU

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011020913156255_ul.shtml
Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

Paholaisen asianajaja

räyhävasemmistolainen viheranarkististalinisti

cgm

Quote from: Paholaisen asianajaja on 09.02.2011, 13:32:13
Hyi hemmetti.

Vaihtoehto olisi voinut olla avoimesti monikulttuurinen, eli olisi voinut käydä huonomminkin.

MoonShine

Pääasia on, ettei Tanskan radio ole islamistinen jolloin lähetykset tulisivat vain minareeteista.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

E.P.L

Quote from: MoonShine on 09.02.2011, 14:17:45
Pääasia on, ettei Tanskan radio ole islamistinen jolloin lähetykset tulisivat vain minareeteista.
Ei se ollut ennenkään, kun kerta se oli "sitoutunut välittämään palveluissaan tanskalaista kulttuuriperintöä".

MoonShine

No ei ole, eikä ole ollut, pitäisikö sitten vastaisuudessa mielestäsi olla, vai kelpaako kristillinen propaganda?
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

IDA

Quote from: cgm on 09.02.2011, 14:16:25
Quote from: Paholaisen asianajaja on 09.02.2011, 13:32:13
Hyi hemmetti.

Vaihtoehto olisi voinut olla avoimesti monikulttuurinen, eli olisi voinut käydä huonomminkin.

Tanskalaiset eivät ota oppia meidän rakkaasta Yleisradiostamme, vaan vaikutteet ovat kulkeneet lähinnä toiseen suuntaan. Toivottavasti niin käy nytkin.

Topelius

E.P.L

Quote from: MoonShine on 09.02.2011, 14:24:49
No ei ole, eikä ole ollut, pitäisikö sitten vastaisuudessa mielestäsi olla, vai kelpaako kristillinen propaganda?
Mites jos se vaan jatkaisi vanhalla linjalla? Eikö se kelpaa?

MoonShine

Jos mielipidettäni kysyt, niin kaikki islamisaatiota jarruttava toiminta on minulle kelpaavaa.
Syitä ei tarvinne edes tässä alkaa selostaa.

Jouko Piho

Tanskan radio voi mielestäni julkisesti sitoutua kristillisiin arvoihin, koska suurin osa tanskalaisista tunnustaa kristillistä kulttuuriperintöä.
Sen sijaan Tanskan radio ei voisi julkisesti sitoutua esim. ateistisiin arvoihin, koska ateisteja on väestöstä pieni vähemmistö eikä islamin arvoihin, koska heitäkin on pieni vähemmistö.
Nostan hattua Tanskan radion päätökselle. Enpä olisi vain uskonut tämän tapahtuvan Tanskassa, joka on melkoisen maallistunut maa.

Jouko Piho

LW

Saa nähdä, miten tuo ilmenee käytännössä, vai jääkö pelkästään julkilausumaksi. "Kristillisiin arvoihin" sitoutuminen ei sinänsä ole niinkään paha asia - "kristillisyyden edistäminen" peilikuva-YLE:n tyyliin sen sijaan olisi. Parasta tosin olisi ollut jättää sopimus ennalleen.
"Yksi seikka jota ei vielä ole taidettu mainita, ovat rasistineitokaiset, jotka asettuvat houkutuslinnuiksi ja rasistiäijät sitten kyttää taustalla pusikossa puukkoineen ja puntareineen." -Pirjo Pönni Jokinen

Totuus löytyy kaurapuurosta.

E.P.L

Quote from: Piho on 10.02.2011, 12:14:27
Tanskan radio voi mielestäni julkisesti sitoutua kristillisiin arvoihin, koska suurin osa tanskalaisista tunnustaa kristillistä kulttuuriperintöä.
Sen sijaan Tanskan radio ei voisi julkisesti sitoutua esim. ateistisiin arvoihin, koska ateisteja on väestöstä pieni vähemmistö eikä islamin arvoihin, koska heitäkin on pieni vähemmistö.
Tanskalaisista vain 31% uskoo Jumalaan ja tietty heistäkin osa on muita kuin kristittyjä.