News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Mitä J.P. Roos sanonut Halla-ahoa vastaan

Started by Suurkirjoitus, 14.01.2010, 16:34:51

Previous topic - Next topic

Suurkirjoitus

Anteeksi taas laiskuuteni ja asiaan perehtymättömyyteni, minkä takia joudun kysymään asiaa paremmin tietäviltä. Eipä silti, varmasti paikalle sattuu muitakin lukijoita, joita kiinnostaa, että onko seuraava tosi.

Sosiaalipolitiikan professori J.P. Roos ei Halla-ahoa rakasta, senhän me kaikki tiedämme. Olen kuitenkin nähnyt jossakin väitettävän, että J.P. Roos on jossain jopa sanonut, että "Jos Halla-ahoa vastaan joskus tehdään väkivallanteko, se on vain hänen omaa syytään.". Onko tämä totta, eli onko J.P. Roos todella näin sanonut jossain, vai onko tämä pelkkää huhupuhetta. Jos tämä on totta, voisiko joku kertoa, että missä tämä tapahtui, ja - jos mahdollista - antaa jopa linkin tähän väitettyyn tokaisuun.

SK

Quote from: Suurkirjoitus on 14.01.2010, 16:34:51
Anteeksi taas laiskuuteni ja asiaan perehtymättömyyteni, minkä takia joudun kysymään asiaa paremmin tietäviltä. Eipä silti, varmasti paikalle sattuu muitakin lukijoita, joita kiinnostaa, että onko seuraava tosi.

Sosiaalipolitiikan professori J.P. Roos ei Halla-ahoa rakasta, senhän me kaikki tiedämme. Olen kuitenkin nähnyt jossakin väitettävän, että J.P. Roos on jossain jopa sanonut, että "Jos Halla-ahoa vastaan joskus tehdään väkivallanteko, se on vain hänen omaa syytään.". Onko tämä totta, eli onko J.P. Roos todella näin sanonut jossain, vai onko tämä pelkkää huhupuhetta. Jos tämä on totta, voisiko joku kertoa, että missä tämä tapahtui, ja - jos mahdollista - antaa jopa linkin tähän väitettyyn tokaisuun.

Lue nyt vaikka ensiksi tämä kirjoitus ja vaikka tämä kommentti (kelaa alas. Tosin ei voi olla varma onko tuo jälkimmäinen itse Roosin kirjoittama). Itse olettaisin professorilta edes lukiolaisen tasoista kommentointia, mutta toveri Roos alittaa sen riman monessa kohtaa.

Ja tuo "jos Halla-ahoa vastaan tehdään väkivaltateko" juttu on kuultu niin monen suusta, että on turha nostaa pelkästään Roosia esille, vaikka hän olisikin noin sanonut.

Ehdotan modeille tämä ketjun yhdistämistä johonkin muuhun ketjuun. Vaikka tänne.

Edit: Linkki
"Jag känner mig isolerad där jag bor. Jag är inte rädd för andra asylsökande, men det känns otryggt att i mörker och kyla ta sig till en affär för att handla. Vi kan inte leva så här." - Iziogbe Adodo, från Nigeria

Valkoinen Enkeli

Jejalla on hallisfiksaatio. Roos ei malttanut taas jonkun viikon takaisessa Enbusken ohjelmassakaan olla mainitsematta "äärikeistolaista halla-aholaisuutta".

Halla-ahon terävässä kirjoitustyylissä ja hänen tietyllä tavalla hirveän avoimessa persoonassa on jotain mikä kerää hänen ympärilleen paitsi ihastuneita fanilaumoja niin myös omituisen obsessiivisia vihamiehiä.

Lemmy

Saamari, luin ton SK:n ekan linkin kirjoituksen ja onpa professori saanut multakin tylytystä. Kait vähemmästäkin tulee traumoja.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Suurkirjoitus

Quote from: SK on 14.01.2010, 18:34:33
Quote from: Suurkirjoitus on 14.01.2010, 16:34:51

Lue nyt vaikka ensiksi tämä kirjoitus ja vaikka tämä kommentti (kelaa alas. Tosin ei voi olla varma onko tuo jälkimmäinen itse Roosin kirjoittama). Itse olettaisin professorilta edes lukiolaisen tasoista kommentointia, mutta toveri Roos alittaa sen riman monessa kohtaa.

Ja tuo "jos Halla-ahoa vastaan tehdään väkivaltateko" juttu on kuultu niin monen suusta, että on turha nostaa pelkästään Roosia esille, vaikka hän olisikin noin sanonut.

Ehdotan modeille tämä ketjun yhdistämistä johonkin muuhun ketjuun. Vaikka tänne.

Edit: Linkki

Kyllä minä olen tiennyt, että J.P. Roos voi lähteä mukaan melkein mihin tahansa loanheitto-väittelyyn ja sanoa melkoisen "rohkeasti", mutta etsin juuri tuon nimenomaisen sanomisen todenperäisyyttä. Etsin sitä siksi, että minusta tuollaisen sanominen kuullostaa melkoisen uskomattomalta lähes kenen tahansa suusta. Tuostahan olisi jo vaarassa joutua oikeuteen, JOS se olisi sanottu jotain muuta kuin Halla-ahoa vastaan. Tuollaiset väkivallanteot eivät nimittäin ole enää edes tyhjää spekulointia, sillä - kuten tiedämme - Ruotsissa on jo aktiivisia järjestäytyneitä väkivaltaisia "antifasisti"-ryhmiä.

Edelleenkin näyttää vähän epäselvältä se, että onko J.P. Roos todella sanonut näin. Kuitenkin SK antaa ymmärtää, että ainakin moni muu on sanonut jotain tuollaista. Voisitko antaa vähän esimerkkejä nimistä, mielellään sanomisiin vievien linkkien kera.

(Pyydän anteeksti tietämättömyyttäni, mutta en seuraa aihetta kovin aktiivisesti.)

Valkoinen Enkeli

Salmenin Lefa implisiittisesti ennusti samaa kuuluisassa Pressiklubin sirkuksessa. "Tälle (Halla-aholle) ei voi ennustaa kuin surullista loppua".

Saahan tuollaista sanoa ja toivoakin, ei siinä mitään. Harvinaista rehellisyyttä näiltä kommareilta.

Lemmy

J P Roos kommentoi:
16.5.2009 13.02

Partaselle (#14):
Kysyt pitääkö hyväksyä Halla-ahon saamat tappouhkaukset ja mahdolliset hyökkäykset. Tai Chebabiin mahdollisesti kohdistuvat väkivallanteot. Vastaan: Halla-aho on omilla kirjoituksillaan kerännyt myös nämä uhkaukset päälleen. Eli hän voi kyllä syyttää itseään. Mutta laittomuuksia en tietenkään hyväksy. Eli jos Chebabi syyllistyy Suomessa lainvastaiseen toimintaan, niin siitä on rangaistava. Ihan niin kuin Halla-ahoakin. Oikeus toteutukoon!

Mä nyt tiedä olisko tossa marxilaisessa ongelmajätöksessä jonkinlaista uhkausta eli ei.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Topelius

Helsingin yliopistosta löytyy kyllä mielenkiintoista porukkaa: J.P. Roos, James O'Connor, Johan Bäckman... Näin ne Suomen toivot ja tulevaisuuden lupaukset aivopestään.

Suurkirjoitus

Quote from: Lemmy on 14.01.2010, 19:13:16
J P Roos kommentoi:
16.5.2009 13.02

Partaselle (#14):
Kysyt pitääkö hyväksyä Halla-ahon saamat tappouhkaukset ja mahdolliset hyökkäykset. Tai Chebabiin mahdollisesti kohdistuvat väkivallanteot. Vastaan: Halla-aho on omilla kirjoituksillaan kerännyt myös nämä uhkaukset päälleen. Eli hän voi kyllä syyttää itseään. Mutta laittomuuksia en tietenkään hyväksy. Eli jos Chebabi syyllistyy Suomessa lainvastaiseen toimintaan, niin siitä on rangaistava. Ihan niin kuin Halla-ahoakin. Oikeus toteutukoon!

Mä nyt tiedä olisko tossa marxilaisessa ongelmajätöksessä jonkinlaista uhkausta eli ei.

Kiitos. Itse en ehtinyt (eli jaksanut) lukea noita läpi.

Näyttää siis siltä, että J.P. Roos ei ole käyttänyt ihan sellaisia sanakäänteitä kuin olin kuullut, vaikka toki monet hänen sanomisensa ovat vähintäänkin mauttomia.