News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2011-03-04 HS: Hs raati ei hyväksy PerusS käsitystä kansallisesta identiteetistä

Started by Imperium, 04.03.2011, 09:31:56

Previous topic - Next topic

nimetönkeskustelija

Itse ihmettelen sitä, että miksi ihmeessä porukka on ihan raivona, kun joku poliitikko tai puolue laukoo mielipiteitä taidepolitiikasta. Itse asiassa senhän pitäisi olla itsestäänselvyys, että jokaisella poliitikolla tai ainakin puolueella olisi jonkin sortin taiteeseen kantaa ottava ohjelma. Juuri sehän tässä on suurin ongelma, kun poliitikot eivät ole julkisesti mitään mieltä mistään. Silti he tekevät kaikki päätökset esimerkiksi siitä miten valtion taiderahoja jaetaan. Miten ihmeessä äänestäjä voisi vaikuttaa esimerkiksi taidepolitiikkaan, jos yksikään ehdokas ei kerro kantaansa?
Eikö jokaiselle tullut jos selväksi että kommunismi ei ole koskaan toiminut missään? Mistä näitä uusmarxisteja oikeen sikiää?

AIP

Teoriassahan ehdokas voisi olla esimerkiksi sitä mieltä, että osoitettakoon taiteen tukemiseksi kymppitonni, ja jätettäköön taiteilijoiden ja heidän faniensa muodostaman sisäpiirin pohdittavaksi se, että kuinka monta pesukonetta sillä rahalla saa hankittua.

Kimmo Pirkkala

Quote from: nimetönkeskustelija on 21.03.2011, 22:14:11
Itse ihmettelen sitä, että miksi ihmeessä porukka on ihan raivona, kun joku poliitikko tai puolue laukoo mielipiteitä taidepolitiikasta. Itse asiassa senhän pitäisi olla itsestäänselvyys, että jokaisella poliitikolla tai ainakin puolueella olisi jonkin sortin taiteeseen kantaa ottava ohjelma. Juuri sehän tässä on suurin ongelma, kun poliitikot eivät ole julkisesti mitään mieltä mistään. Silti he tekevät kaikki päätökset esimerkiksi siitä miten valtion taiderahoja jaetaan. Miten ihmeessä äänestäjä voisi vaikuttaa esimerkiksi taidepolitiikkaan, jos yksikään ehdokas ei kerro kantaansa?

Tällä periaatteella voisin minä ainakin priorisoida äänestämiseni taiteiden suhteen niin, että äänestän poliitikkoa, joka on edes jotain mieltä. Jos kaikki tekevät niin, pakotetaan poliitikot muodostamaan mielipide asiasta.

Demokratiassa vääräkin mielipide on usein parempi kuin ei mielipidettä ollenkaan. Demokratia ei toimi sellaisissa asioissa, joista ei puhuta.