News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

nöf nöf

Started by Tuju, 28.01.2011, 20:05:15

Previous topic - Next topic

Tuju

nöf nöf

eliasj

Quote from: Tuju on 28.01.2011, 20:05:15
http://www.youtube.com/watch?v=VnAoB6Fipgk&t=4m06s

- puututaan ylivelkaisten ongelmiin (mitä ihmettä tämä sitten onkaan?)
- taitetun indeksin poistaminen (stati.fi:ssä aiheesta)
- nostetaan opintotukea
- varallisuusvero palautetaan (pääomavero +1%)
- pörssivero
- verot maksukyvyn mukaan (eli lisää progressiota)


http://www.youtube.com/watch?v=VnAoB6Fipgk&t=8m30s

- Ottavan miinasopimukseen ei olisi pitänyt liittyä, jalkaväkimiinat olisi pitänyt säilyttää

"Verot maksukyvyn mukaan" ei välttämättä tarkoita progression lisäämistä, vaan se voi ihan hyvin tarkoittaa nykytilannettakin. Toisaalta tasaverokin toteuttaisi tuon lauseen, sillä enemmän tienaavat maksaisivat määrällisesti enemmän veroja kuin vähemmän tienaavat.

Lapsilisien poisto rikkailta ja harmaan talouden poisto (tai ainakin sen yrittäminen...) tuli itselle mieleen.

Vaaliohjelman julkaisuun ei taida kovin kauaa olla, jolloin ei enää tarvitse spekuloida.

Fatman

Soini: "Pistetään sileekätiset maksaan".
???
Menikö mun manikyyri ihan hukkaan.
;D

requiem

Quote from: Tuju on 28.01.2011, 20:05:15
- pörssivero

No Ruotsista ainakin on hyviä kokemuksia pörssiverosta...

QuoteSweden's experience with financial transaction taxes

In January 1984, Sweden introduced a 0.5% tax on the purchase or sale of an equity security. Thus a round trip (purchase and sale) transaction resulted in a 1% tax. In July 1986 the rate was doubled. In January 1989, a considerably lower tax of 0.002% on fixed-income securities was introduced for a security with a maturity of 90 days or less. On a bond with a maturity of five years or more, the tax was 0.003%.

The revenues from taxes were disappointing; for example, revenues from the tax on fixed-income securities were initially expected to amount to 1,500 million Swedish kroner per year. They did not amount to more than 80 million Swedish kroner in any year and the average was closer to 50 million. In addition, as taxable trading volumes fell, so did revenues from capital gains taxes, entirely offsetting revenues from the equity transactions tax that had grown to 4,000 million Swedish kroner by 1988.

On the day that the tax was announced, share prices fell by 2.2%. But there was leakage of information prior to the announcement, which might explain the 5.35% price decline in the 30 days prior to the announcement. When the tax was doubled, prices again fell by another 1%. These declines were in line with the capitalized value of future tax payments resulting from expected trades. It was further felt that the taxes on fixed-income securities only served to increase the cost of government borrowing, providing another argument against the tax.

Even though the tax on fixed-income securities was much lower than that on equities, the impact on market trading was much more dramatic. During the first week of the tax, the volume of bond trading fell by 85%, even though the tax rate on five-year bonds was only 0.003%. The volume of futures trading fell by 98% and the options trading market disappeared. On 15 April 1990, the tax on fixed-income securities was abolished. In January 1991 the rates on the remaining taxes were cut in half and by the end of the year they were abolished completely. Once the taxes were eliminated, trading volumes returned and grew substantially in the 1990s.

Juu, eli ei kiitos pörssiverolle.
"If all men are created equal, that is final. If they are endowed with inalienable rights, that is final. If governments derive their just powers from the consent of the governed, that is final." - Calvin Coolidge

Atte Saarela

#4
Minusta persut voisi asettua tukemaan kolmannen ydinvoimalan rakentamista, sen verran voisi kantaa huolta ympäristöstä kuitenkin. Ydinvoimalan ympäristöhaitathan ovat kokonaisuudessaan kuitenkin pienemmät kuin jos sama energia tuotettaisiin fossiilisilla polttoaineilla (pienhiukkaset aiheuttavat syöpiä yms)

Minusta persujen tulisi pyrkiä muodostamaan hallitus ensisijaisesti Kokoomuksen kanssa, koska se on kuitenkin puolue joka ehkä eniten ajattelee tällä hetkellä Suomen kokonaisetua eikä erilaisten eturyhmien etua (esim ammattiliitot ja maanviljelijät). Ja nyt tarvitaan politiikkaa jossa ajatellaan koko Suomen etua. Kokoomuksen ministerit ovat myös mahdollisesti keskimäärin pätevimpiä Suomen puolueista, vaikka tietysti huonojakin ministereitä on aika monta.

Tulisi pyrkiä aktiivisesti ajamaan negatiivista tuloveroa ja sosiaaliturvan yksinkertaistamista. Tässä tulisi tehdä suurin osa niistä asioista mistä puhutaan Soininvaaran "Sata-komitea" - kirjassa (paitsi Soininvaaran ylenmääräinen paapova sosialistisuus tulisi minusta karsia pois, eli ei liikaa sosiaaliturvaa laiskottelijoille) Esimerkiksi negatiivinen tulovero kannustaisi myös pienipalkkaisia ihmisiä tekemään enemmän töitä. Jos negatiivinen tulovero kohdistuisi vain suomalaisiin, se myös suosisi suomalaista työvoimaa esimerkiksi rakennustyömailla mikä varmasti olisi persujen kannattajakunnalle mieleen.

Leppunen

Quote from: Tuju on 28.01.2011, 20:05:15
http://www.youtube.com/watch?v=VnAoB6Fipgk&t=4m06s

- puututaan ylivelkaisten ongelmiin (mitä ihmettä tämä sitten onkaan?)
- taitetun indeksin poistaminen (stati.fi:ssä aiheesta)
- nostetaan opintotukea
- varallisuusvero palautetaan (pääomavero +1%)
- pörssivero
- verot maksukyvyn mukaan (eli lisää progressiota)

Liian vanha haastattelu. Soini on minun mielestäni vastannut vähintäänkiin kieltävästi (uudemmassa haastattelussa) mm. varallisuusveron palautukselle. Tosin PS sivuilla melko tuorekin merkintä: http://www.perussuomalaiset.fi/ajankohtaista/?issue=774 puoltaa molempia. Mikä sitten on se virallinen linja on yksi mysteeri. Itse en jaksa ruveta kaivelemaan enempää.