News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Sauli Niinistö Kataisesta: Emme ole kavereita

Started by RTT, 15.01.2011, 18:57:56

Previous topic - Next topic

Mika.H

Quote from: Jouko on 17.01.2011, 15:33:00
Quote from: Marjapussi on 15.01.2011, 19:01:19
Kyseinen henkilö on tasan seuraava presidentti Suomelle. Ehdoton kannatus minultakin.
Ensimmäinen oikea Presidentti 12 vuoteen jos siihen virkaan suostuu.

Sehän suostui jo, mutta tämä pässi kansa valitsi toisin.

Perusteluita on tietysti turha odottaa. Niitä kun ei ole.
Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Topias

Toisaalla Timo Soini todistaa, ettei ole kavereita Kataisen kanssa.

Quote from: Timo Soini on 17.01.2011, 13:17:23
- En minä ole (kokoomuksen Jyrki) Kataisen kaveri, mutta tulen hänen kanssaan toimeen.

Ensin Niinistö ja sitten Soini. Voimme vain kuvitella, kuinka yksinäiseltä Jyrkistä tuntuu.  :-\

Marjapussi

Quote from: Topias on 17.01.2011, 15:50:08
Ensin Niinistö ja sitten Soini. Voimme vain kuvitella, kuinka yksinäiseltä Jyrkistä tuntuu.  :-\

Eivätköhän Sale ja Timo ole nykyajan parhaat Suomalaiset vaikuttajat.
Marokon kauhu oli sanansa mittainen eikä velipoikakaan jäänyt Aarnea pahemmaksi epätoivotun maahanmuuton estämisessä. Mutta kuka tulee torjumaan aiheettoman turvapaikkaturismin?

Ystävä

Mainio tuo Niinistön tokaisu, sillä se osoittaa, että nykyjohdon linja ei ole ihan kaikkien kokkareiden mieleen. Niinistö taitaa myös olla suosituin kokoomuspoliitikko.

Elisa

Quote from: Hippo on 17.01.2011, 15:03:05
Kun Persut varoittelevat yhteisvaluutan ja yhteisvastuun vaaroista on kyse ikävästä populismista. Kun Niinistö tekee samaa on kyse viisaan valtiomiehen puheesta.

Vai onko Niinistö sittenkin niljakas populisti?

En ole koskaan kuullut, että Niinistö olisi puhunut yhteisvaluutasta luopumisesta. Hän puhuu vastuun jakamisesta valuutan alueellisissa kriiseissä. Niinistö puhuu aina perustellusti kun taas Soini heittää populistisia lauseita.

Quote from: ikuturso on 17.01.2011, 13:18:37
Jos Niinistö kieltäytyy ehdokkuudesta, ja Kokoomus asettaa ehdokkaaksi Käteisen, niin sitten on piru irti.

Minulle ei ole kertaakaan tullut mieleenkään, että Katainen olisi kokoomuksen presidenttiehdokas. Eiköhän se ole vähän vanhempien miesten ja naisten hommia.
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

Hippo

Quote from: Elisa on 17.01.2011, 19:53:22
Kun Persut varoittelevat yhteisvaluutan ja yhteisvastuun vaaroista on kyse ikävästä populismista. Kun Niinistö tekee samaa on kyse viisaan valtiomiehen puheesta.

En ole koskaan kuullut, että Niinistö olisi puhunut yhteisvaluutasta luopumisesta. Hän puhuu vastuun jakamisesta valuutan alueellisissa kriiseissä. Niinistö puhuu aina perustellusti kun taas Soini heittää populistisia lauseita.

Samasta asiasta kuitenkin periaatteessa puhutaan eli integraatio on menossa liian pitkälle. Soini puhuu kieltä jota kansa ymmärtää eli on populisti, Niinistö valtiomiesviisastelee hienoin sanankääntein. Soini vie pisteet koska on rohkeasti tuonut koko ajan esiin mielipiteensä asiasta eikä vasta sitten kun kansa on jo revetä liitoksistaan asian suhteen. Kumpi on todellinen populisti?

Elisa

Quote from: Hippo on 17.01.2011, 20:00:45
Samasta asiasta kuitenkin periaatteessa puhutaan eli integraatio on menossa liian pitkälle. Soini puhuu kieltä jota kansa ymmärtää eli on populisti, Niinistö valtiomiesviisastelee hienoin sanankääntein. Soini vie pisteet koska on rohkeasti tuonut koko ajan esiin mielipiteensä asiasta eikä vasta sitten kun kansa on jo revetä liitoksistaan asian suhteen. Kumpi on todellinen populisti?

Eivät he puhu lähimainkaan samasta asiasta. Ongelma ei ole integraation meneminen liian pitkälle. Ongelmat ovat aivan muualla.
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

Hessu

Kirjoitin muutama päivä takaperin näin.
QuoteSen sijaan väite, että Niinistö olisi saanut valita esim. valtiovarainministerin salkun niin halutessaan, ei taida pitää paikkaansa.

Elisa kirjoittaa eräässä kommentissa
QuoteNiinistö sai valita ensimmäisenä, minkä kokoomuksen paikan hän haluaa...

Jyrki Iltalehden mukaan
QuoteSauli sai valita, mihin tehtäviin lähtee, kun olen valinnut oman tehtäväni.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011012213052007_uu.shtml

Elisa toteaa myös
QuoteNiinistö puhuu aina perustellusti kun taas Soini heittää populistisia lauseita.

Kiva, kiva, radiossa Niinistö nimenomaan totesi, että Soini sanoo muutamalla sanalla sen mihin kaikilla muilla puoluejohtajilla kuluu minuuttitolkulla aikaa.

Jos Soini vain "heittää populistisia lauseita", mitä kaikki muut puoluejohtajat sitten Niinistön mielestä tekevät?

Pitävät pölhöpopulistisia puheita.

Niinistö taisi rivien välistä ilmoittaa, että Soini puhuu kansan kielellä totta, kun muut vääntävät urakalla poliittista pölhöjargonia sanomatta yhtään mitään tai että he yrittävät jopa harhauttaa ihmisiä puuduttavalla puheellaan.

Sauli on aika kova kaveri, kun hän saa karismansa ja suosionsa vuoksi heitellä mitä vaan ja siitä huolimatta kokoomusväki kumartelee joka suunnasta.

Pienehköä paniikkia havaittavissa?

Kokoomuksen sisäpiirissä tiedetään gallupien oikea tilanne. Se on saanut Sauli-kumarruksesta yhä syvemmän.

Heitän muutaman ennustuksen.

PS on vaalien jälkeen Suomen suurin puolue, Soini on Suomen seuraava pääministeri ja Niinistöstä tulee seuraava presidentti.

Eduskuntavaalit käydään tietysti ensin, aivan kuten Niinistö ja Soini ovat sanoneet. Vasta sitten palataan presidenttikuvioon. Reilu ja rehellinen peli.

Jos olen ennustuksessani väärässä, kannan siitä itse täyden vastuun. En heittäydy änkyräksi tai marttyyriksi vaan tyydyn toteamaan, että ennustus meni pieleen. Ei siinä sen kummempaa. En voi oikein erotakaan mistään.

http://www.youtube.com/watch?v=KEVMik55K7o Kaseva: Tyhjää

Hyvä Elisa, en kirjoittanut näitä rivejä ilkeyttäni, mehän olemme samalla asialla. Olen vain hiukan huolestunut, koska yhteen pisteeseen tuijottaminen ei vie koskaan hyvään lopputulokseen. Tarkoitan tällä äärimmäistä puolueuskollisuutta.
Tosin olethan sinä aika tavalla lipsunut aatteestasi äänestäessäsi Jussi Halla-ahoa ja Sampo Terhoa.

Olen itse ollut liikkuva äänestäjä koko äänestysikäni. Nyt näyttäisi siltä, että Perussuomalaisten parkkipaikalla olisi minun autolleni tilaa.
Kyseessä on kielikuva. Ilmoitan sen varmuuden vuoksi, että ei synny luuloa siitä, että olisin puolueen palveluksessa. Vakuutan, kaikki mitä kirjoitan, perustuu omaan tietoon politiikan lähihistoriasta, mukana saattaa olla myös pikkuruisten myyrien kuljettamia viestejä ja lisäksi tulkitsen mediassa olevaa julkista tietoa omalla tavallani.

Mietin juuri sellaista juttua, että kyllä minulle kelpaa esim. vahteralainen yrittäjäystävällinen talouspolitiikka, halla-aholainen ulkomaalaispolitiikka ja soinilainen kansanomainen johtaminen, jossa sisältöjä pyritään toteuttamaan sellaisina kuin kansalaisten enemmistö toivoo.
Nykyisin elitistinen poliitikkokaarti toteuttaa politiikkaa vain toisilleen ja eurooppalaisille kollegoilleen. Sinä maksat.
Maksaisit varmaan mieluummin sellaisesta politiikasta, jonka koet pyrkivän hyödyttämään koko maata ja sen myötä myös sinua itseäsi.

Suomalaisten enemmistön mielipide olisi otettava paremmin huomioon poliittisessa päätöksenteossa. Enemmistön pitäminen tyytyväisenä takaa rauhalliset olot, mutta enemmistön prioriteettiasema ei kuitenkaan tarkoita vähemmistöjen runttaamista nurkkaan. Enemmistö kansasta ymmärtää hyvin, että vyötä on kiristettävä, jotta talous saadaan tasapainoon. Nykyinen hallitus on suosion menetyksen pelossa jatkanut lähes laizzes faire – menoa, vaikka velkaantumisen tahti on ennätysmäisen kova. Vastuullista kokoomus-kepulaista talouspolitiikkaa?

Enemmistön mielipiteen täydellisen hylkimisen räikeä esimerkki on esim. koko nykyinen ulkomaalaispolitiikka ja siihen läheisesti kytkeytyvä kansalaisuuslain muutos.
Toinen erittäin merkittävä poliittinen linjaus on tuen myöntäminen Kreikalle ja Irlannille vastoin kansan enemmistön tahtoa. Tukipäätösten järjettömyyttä kuvaa sekin, että ne ovat vastoin EU:n omaa säännöstöä. Ja tästä huolimatta kokoomusväki suitsuttaa ja höpöttää, että ei ole muuta mahdollisuutta ja että kyseessä on Suomen etu!
Kokoomuksen nappulaliiga ja sen kannattajat pitävät valtion ylivelkaantumista kansallisena etuna! Talousneroja?

Vaalien jälkeiset muutokset eivät tapahdu hetkessä, koska vallan rakenteissa on hehtaaritolkulla mätää. Perussuomalaisten mahdollinen valtaan nousu ei muuta mitään välittömästi, mutta parin vuoden kuluessa ehtii tapahtua melkoisesti. Ihmisiltä odotetaan malttia ja ymmärrystä siitä, että laiva kääntää kurssiaan hitaahkosti, koska vuotavat reiät ovat niin suuria, että paikkaaminen vie oman aikansa. Usean vuoden aikana rakennettua korruptiojärjestelmää ei pureta hetkessä. Siihen kuluu aikaa ja epäilemättä meteli tulee olemaan kova.

Kaikki tämä tietysti sillä edellytyksellä, että ihmiset antavat puolueelle riittävästi luottamusta kevään vaaleissa. Vastaavasti nykyiselle hallitukselle ja demareille täytyy näyttää kaapin paikka, jotta ne ymmärtäisivät, että suhmurointipolitiikan aika on ohi.

Melkoisen isoissa liikennevaloissa tässä juuri nyt seistään. Toivottavasti sankka joukko suomalaisia erottaa jo, missä kohdassa vihreä valo palaa.

http://www.youtube.com/watch?v=sWyZVJ3eDBA&feature=related Negative: Sinä ja minä

Jouko

Ei ainakaan pölhöpopulisti. Hänellä on varaaa omaan rehtíin mielipiteeseen. Tietysti Kun Timo Soini sanoo saman asian kuin Niinistö niin häntä lyödään heti poulismilla päähän. Näin teki Late Karhuvaara viimeksi Huomenta Suomi-ohjelmassa.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Elisa

Quote from: Heikki Porkka on 23.01.2011, 11:11:28
Hyvä Elisa, en kirjoittanut näitä rivejä ilkeyttäni, mehän olemme samalla asialla. Olen vain hiukan huolestunut, koska yhteen pisteeseen tuijottaminen ei vie koskaan hyvään lopputulokseen. Tarkoitan tällä äärimmäistä puolueuskollisuutta.
Tosin olethan sinä aika tavalla lipsunut aatteestasi äänestäessäsi Jussi Halla-ahoa ja Sampo Terhoa.

Olen kyllä tarkastellut kriittisesti omaa puoluekantaani usein. En ole sokeasti puolueuskollinen, vaan tiedän, mitä teen. Kun nyt olen kokoomuksessa luottamustehtävissä, olen puolueen edustaja ja äärimmäisestä puolueuskollisuudesta huolestuneiden kannattaisi muistaa tämä. Edustamalleen puolueelle, yritykselle tai mille tahansa muulle organisaatiolle on tapana olla lojaali ja toimisin samoin minkä tahansa muun lafkan edustajana. Tämä ei tarkoita sitä, ettei edustamaansa puoluetta voisi kritisoida ja niin olen tehnytkin.

Sauli Niinistöä ihailen vilpittömästi. Kaikki se, mitä hän on vuosien ja erilaisten kriisien aikana tehnyt, on luonut hänelle sellaisen uskottavuuden, että hänen sanomanaan kaikki on paljon painavampaa kuin esimerkiksi Timo Soinin sanomana.

QuoteKokoomuksen nappulaliiga ja sen kannattajat pitävät valtion ylivelkaantumista kansallisena etuna! Talousneroja?

Mistä olet päätellyt tällaista? Kokoomusnuoret on nimenomaan huolestunut velkaantumisesta ja on sitä mieltä, että menojen karsiminen olisi pitänyt aloittaa aikaisemmin.

Tuomas2

Quote from: Heikki Porkka on 23.01.2011, 11:11:28
Kirjoitin muutama päivä takaperin näin.
QuoteSen sijaan väite, että Niinistö olisi saanut valita esim. valtiovarainministerin salkun niin halutessaan, ei taida pitää paikkaansa.

Elisa kirjoittaa eräässä kommentissa
QuoteNiinistö sai valita ensimmäisenä, minkä kokoomuksen paikan hän haluaa...

Jyrki Iltalehden mukaan
QuoteSauli sai valita, mihin tehtäviin lähtee, kun olen valinnut oman tehtäväni.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011012213052007_uu.shtml

Tuohon uskomukseen että Niinisto olisi saanut valita minkä homman haluaa olen tormännyt muidenkin Kokoomus 'vaikuttajien' puheissa. En tiedä onko tuota tietoa jaettu aktiivisestikin puolueen piirissä, mutta en usko että esimerkiksi Elisa valehtelisi asiasta tietoisena.

Elisa, kommentoitko mistä kuulit että Niinisto olisi saanut valita ensimmäisenä, minkä kokoomuksen paikan hän haluaa ?

Elisa

Quote from: Tuomas2 on 23.01.2011, 19:47:44
Elisa, kommentoitko mistä kuulit että Niinisto olisi saanut valita ensimmäisenä, minkä kokoomuksen paikan hän haluaa ?

En nyt heti muista, mistä olisin ensimmäisenä kuullut asiasta. Tämä on hyvin yleistä tietoa. On todennäköistä, että vaikka Niinistö olisi saanut valita minkä tahansa paikan, hän antoi Kataiselle puheenjohtajana tämän vapauden, koska ei halunnut vaikuttaa Kataisen päätökseen. Ja näinhän sen muodollisesti kuuluikin mennä.

Tuomas2

Quote from: Elisa on 23.01.2011, 21:00:50
Quote from: Tuomas2 on 23.01.2011, 19:47:44

En nyt heti muista, mistä olisin ensimmäisenä kuullut asiasta. Tämä on hyvin yleistä tietoa.

Katainen kuitenkin kiistää että Niinisto olisi saanut valita ensimmäisenä. Laitettiinko huhu Niinistolle tarjotusta mahdollisuudesta valita ensimmäisenä liikkeelle tarkoituksella vaalien jälkeen vai miten siitä tuli yleistä tietoa (vastoin todellisuutta)?

Iloveallpeople

Itse olisin kyllä mielelläni Kataisen kaveri. Sillä kun tuntuu fyrkkaa olevan. Sehän on kuulemma lainaillut kavereilleen ympäri Eurooppaa miljardeja euroja. Kyllä tuollaisen rahamiehen kanssa kannattaisi kaveerata.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Hessu

QuoteMistä olet päätellyt tällaista? Kokoomusnuoret on nimenomaan huolestunut velkaantumisesta ja on sitä mieltä, että menojen karsiminen olisi pitänyt aloittaa aikaisemmin.

Kokoomuksen nappulaliigalla tarkoitetaan Kataista, Stubbia ja muutamaa muuta. Nimitys on julkisuudessa aika yleinen. Nappulaliiga-nimityksellä ei ole mitään tekemistä KNL:n kanssa.

Hessu

QuoteOn todennäköistä, että vaikka Niinistö olisi saanut valita minkä tahansa paikan, hän antoi Kataiselle puheenjohtajana tämän vapauden, koska ei halunnut vaikuttaa Kataisen päätökseen. Ja näinhän sen muodollisesti kuuluikin mennä.

Kommentti on tyylipuhdasta mutua.

Tuon perusteella Katainen olisi kuin Urpilainen, joka totesi heti valintansa jälkeen, että Suomen seuraava pääministeri voi olla Paavo Lipponen!

Puheenjohtaja on puolueen pomo. Ylin päätöksentekijä, joka istuu merkittävimmälle ministerin paikalle, jos itse niin haluaa. Ja Jyrki halusi. Ei siinä Saulilta mitään ole kyselty.

Tämä juttu alkaa mennä jo naivismin puolelle.

Elisa

Jos Niinistö olisi ollut ehdolla kokoomuksen puheenjohtajaksi, hänet olisi valittu. Se, että Niinistöllä on kaikista kokoomuslaisista suurin kannatus, ei ole epäselvä asia kenellekään puolueen sisällä, eikä erityisesti Kataiselle. Perussuomalaisissa ehkä käydään huutoäänestyksiä paikoista, mutta kokoomuksessa kuviot on kyllä neuvoteltu etukäteen.

IDA

Quote from: Elisa on 24.01.2011, 02:16:11
Perussuomalaisissa ehkä käydään huutoäänestyksiä paikoista, mutta kokoomuksessa kuviot on kyllä neuvoteltu etukäteen.

Ei käydä huutoäänestyksiä, vaan aivan konservatiivisen demokraattisesti suljettuja lippuäänestyksiä.

Elisa

Quote from: IDA on 24.01.2011, 02:26:58
Perussuomalaisissa ehkä käydään huutoäänestyksiä paikoista, mutta kokoomuksessa kuviot on kyllä neuvoteltu etukäteen.

Ei käydä huutoäänestyksiä, vaan aivan konservatiivisen demokraattisesti suljettuja lippuäänestyksiä.

Ok. Voin paljastaa salaisuuden: Kokoomuksessa asioista on neuvoteltu ja todennäköinen tulos selvillä ennen äänestystä.

IDA

Quote from: Elisa on 24.01.2011, 02:41:46
Ok. Voin paljastaa salaisuuden: Kokoomuksessa asioista on neuvoteltu ja todennäköinen tulos selvillä ennen äänestystä.

Kyllä PS:ssä tapahtuu myös tuota. Ei toimijoita missään kaapissa pidetä, vaan niiden annetaan jutella pihalla toisilleen samalla, kun niitä ruokitaan. ;)

Eikä me aina viitsitä edes äänestää. Ainakaan paikallistasolla. Puoluekokouksessa kyllä. Oikeastaan vain puheenjohtaja taisi viimeksi olla itsestäänselvyys. Tämä voi kyllä johtua nopeasta laajenemisesta ja asiat saattavat tasoittua ajan myötä.

Iloveallpeople

Ainakin puoluejohdon ajama pakkoruotsikanta oli selvillä ennen äänestystä.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

jmm

Quote from: Iloveallpeople on 24.01.2011, 09:39:55

Ainakin puoluejohdon ajama pakkoruotsikanta oli selvillä ennen äänestystä.

"Ei sillä väliä kuka äänestää vaan sillä kuka laskee äänet." - Josif Stalin
"Ei sillä väliä kuka äänestää eikä sillä kuka laskee äänet." - Jyrki Katainen  ;)
"The difference between a cult and religion? A cult is led by a guy who knows it's bullshit. In a religion, that guy is dead." - Joe Rogan

nuiseva

Quote from: pw on 15.01.2011, 19:25:04
Quote from: wekkuli on 15.01.2011, 19:19:24
Tämä kommentti jos mikä oli presidenttipeliä.

Joo, mutta ei tuo kommentti Sauken osakkeita Käteisen ja stypidön & co silmissä paranna. Ja kyseinen kopla nyt kuitenkin käytännössä tätä maata johtaa. 

Sitä paitsi kommentti osoittaa että Kokoomuksen sisällä on nyt selkeää hajaannuksen makua. Siellä ei ole rivit suorassa.

Itse näen tämän pesäeron nimenomaan presidenttipelinä. Kokoomuksen johdossa ollaan hyvin tietoisia siitä, että Kataisen jakamista tukimiljardeista maailmalle tai Stubbin turkista EU-jäsen ja EU-sta liittovaltio-strategiasta ei olla riemuissaan kansan riveissä. Niinistöstä sen sijaan tykkäävät kaikki ja Niinistöä moni äänestää mielellään. Tekemällä vielä pesäeroa Stubbiin ja Kataiseen, tulee Niinistöstä yhä houkuttelevampi vaihtoehto presidentinvaaleissa. Vaalien alla julistetaan, että ei olla kavereita, salli mun nauraa...
Koko ajan puhutaan vain kuluista, puuskahtaa Helsingin kaupunginhallituksen puheenjohtaja Risto Rautava (kok.).
Hän haluaisi puhua enemmän Guggenheimin positiivisesta vaikutuksesta ja vähemmän hankkeen kustannuksista.

Tuomas2

Quote from: nuiseva on 24.01.2011, 09:54:03
Itse näen tämän pesäeron nimenomaan presidenttipelinä. Kokoomuksen johdossa ollaan hyvin tietoisia siitä, että Kataisen jakamista tukimiljardeista maailmalle tai Stubbin turkista EU-jäsen ja EU-sta liittovaltio-strategiasta ei olla riemuissaan kansan riveissä. Niinistöstä sen sijaan tykkäävät kaikki ja Niinistöä moni äänestää mielellään. Tekemällä vielä pesäeroa Stubbiin ja Kataiseen, tulee Niinistöstä yhä houkuttelevampi vaihtoehto presidentinvaaleissa. Vaalien alla julistetaan, että ei olla kavereita, salli mun nauraa...

Sama asia kävi mielessä, mutta teorian uskottavuutta vie fakta että välien rakoilusta puhutaan ennen eduskuntavaaleja. Voisi kuvitella että ek-vaaleihin BOB on laatinut strategian jossa Niiniston suosiosta yritetään ottaa mahdollisimman paljon irti ja ek-vaalien jälkeen ruvetaan tekemään eroa pressanvaaleja varten.

Octavius analysoi tuota BOB:in tuottamaa vaaliohjelmaa, mutta en loytänyt sitä puolueen sivuilta -> onkohan tuo edes tulossa verkkoon. Kiinnostaisi tuo kehuttu Henna (siis ilmeisen onnistunut kuva).

IDA

Quote from: Tuomas2 on 24.01.2011, 11:33:48
Octavius analysoi tuota BOB:in tuottamaa vaaliohjelmaa, mutta en loytänyt sitä puolueen sivuilta -> onkohan tuo edes tulossa verkkoon. Kiinnostaisi tuo kehuttu Henna (siis ilmeisen onnistunut kuva).

Itse löysin sen, mutta en enää. En muista hakusanoja, joilla se löytyi. Tässä kuitenkin Kokoomuksen täysin ei-populistista ja tiukan asiapohjaista ohjelmaa edellisten vaalien alta:

http://www.toivotalkoot.fi/images/stories/Vaaliohjelma.pdf

Nyt, kun Kokoomus on ollut hallituksessa neljä vuotta nuo ovat tietenkin pääosin jo toteutuneet, joten voimme rauhassa virittää oodin mustaherukkamehulle ja pannaan asiat kuntoon.

AaJii

Quote from: Tuomas2 on 24.01.2011, 11:33:48

Hennan kuva ja Octaviuksen siteeraamat teesit löytyy Verkkouutisista:
http://bit.ly/hAVLU8

Artikkelin lopussa linkki pdf-tiedostoon, jossa nuo teesit on avattu vähän tarkemmin.
"Monikulttuurisuus on tie sivistyksen, inhimillisyyden ja yhteiskuntarauhan takaamiseen."
- Espoon piispa Mikko Heikka, HS 23.02.2009 -

JR

Noista vaaliohjelmista voi lukea sen, mitä asioita puolue kuvittelee äänestäjien pitävän hyvinä, mutta vaalien jälkeen ne suljetaan kassakaappiin odottamaan seuraavia vaaleja.

ikuturso

Quote from: Elisa on 17.01.2011, 19:53:22
Quote from: ikuturso on 17.01.2011, 13:18:37
Jos Niinistö kieltäytyy ehdokkuudesta, ja Kokoomus asettaa ehdokkaaksi Käteisen, niin sitten on piru irti.

Minulle ei ole kertaakaan tullut mieleenkään, että Katainen olisi kokoomuksen presidenttiehdokas. Eiköhän se ole vähän vanhempien miesten ja naisten hommia.

Tuo on vaarallinen ajattelumalli.

En minäkään olisi kuvitellut Ahtisaaren tai Halosen päätymistä edes presidenttiehdokkaaksi, saati vielä tulleen valituksi!

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-