News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Vanha valitsijayhdistyskeskustelu

Started by etnis, 17.03.2009, 20:50:29

Previous topic - Next topic

Lemmy

Kannattasko muuten sun M-K laittaa postiin pieni varoitus että sulla on hetkellisesti paljon uusia kirjekavereita, tai postinkantaja saa paskahalvauksen  ;D
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

IDA

Jussihan voisi kerätä ääniä samalle vaaliliitolle, jos hän pyrkisi ja pääsisi KD:n ehdokkaaksi. Siellä on neljä paikka kaiketi auki.

8)

MacGyver

Jaahans. Jäisikö mahdollisen EU-paikan myötä eduskuntavaalit väliin (?) Nythän tässä ollaan lähettämässä Soinille ja PS:lle kiusallista rotutohtoria pitemmän matkan päähän, (Vai miten se Yle asian ilmaisi).  Muutenhan sitä juoksisin postiin saman tien tuon lapun kanssa...

kgb

Quote from: MacGyver on 18.03.2009, 11:42:38
Jaahans. Jäisikö mahdollisen EU-paikan myötä eduskuntavaalit väliin (?)

Ei toki, tulihan Väykkäkin Brysselistä takaisin kotosuomeen kun tarpeeksi houkuteltava palli löytyi alle.
Turhaan ne politrukit huutaa ja hossuu,
Suomessa ei elä vinkkelitossu.

Sikanez

Aiotaanko sähköpostitse nimiä keräämään ilmoittautuneille lähettää vastaus? Itselläni meni jonkin aikaa ennekuin huomasin tämän ketjun. Huonolla tuurilla joku kerääjistä missaa tämän ketjun.
"Ei ole olemassa syyttömiä ihmisiä. On vain huonosti kuulusteltuja." - Josef Stalin

AaJii

Quote from: MacGyver on 18.03.2009, 11:42:38
Jaahans. Jäisikö mahdollisen EU-paikan myötä eduskuntavaalit väliin (?) Nythän tässä ollaan lähettämässä Soinille ja PS:lle kiusallista rotutohtoria pitemmän matkan päähän, (Vai miten se Yle asian ilmaisi).  Muutenhan sitä juoksisin postiin saman tien tuon lapun kanssa...
Pistä lappua postiin vaan. MEPpi voi olla eduskuntavaaleissa ehdokkaana. Toisaalta suuri osa eduskunnan lainsäädäntötyöstä liittyy EU:n direktiivien täytäntöönpanoon.

Nyt kannattaa takoa kun rauta on vielä kuumaa. Vai oliko se peruna joka oli kuuma. Uuniperuna.
"Monikulttuurisuus on tie sivistyksen, inhimillisyyden ja yhteiskuntarauhan takaamiseen."
- Espoon piispa Mikko Heikka, HS 23.02.2009 -

Lemmy

Quote from: MacGyver
Jaahans. Jäisikö mahdollisen EU-paikan myötä eduskuntavaalit väliin (?)

Ei toiminu Väyryselle...
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

JM-K

Perussuomalaisten puoluehallitus nimesi 12.3.2009 Europarlamenttivaaliehdokkaiksi kaksi uutta henkilöä. Kumpikaan heistä ei vastoin odotuksia ollut helsinkiläinen filosofian tohtori Jussi Halla-aho. Tällä hetkellä on vielä epäselvää, tuleeko perussuomalaisten puoluehallitus nimeämään Halla-ahoa myöhemminkään EU-vaaliehdokkaaksi.

Varmistaaksemme Halla-ahon ehdokkuuden kyseisissä vaaleissa, olemme perustaneet valitsijayhdistyksen keräämään ehdokkaan asettamiseksi vaadittavat 2000 allekirjoitusta.

Mikäli Perussuomalaisten puoluehallitus ei jostain syystä nimeä Halla-ahoa ehdokkaaksi Europarlamenttivaaleihin, pyytää valitsijayhdistyksemme häntä ehdolle. Valitsijayhdistyksen perustaminen on siis tässä vaiheessa vielä pelkkä varotoimi, jonka tarkoituksena on varmistaa Halla-ahon ehdokkuus kyseisissä vaaleissa.

VAIHE 1.
Ensimmäinen vaihe 2000 kannattajan allekirjoituksen keräämiseksi on käynnistynyt. Tässä vaiheessa keräämme allekirjoituksia kotisivuillani tulostettavissa olevan valitsijalistan avulla.

Valitsijalistan löydät täältä: http://juhamakiketela.info/index.php?sivu=halla-aho

Tulostakaa tuolta niin monta valitsijalistaa, kun tarvitsette nimien keräämiseksi. Myös täyttö- ja palautusohjeet yms. löytyvät tuolta.

VAIHE 2.
Mikäli tarvetta on, aloitamme viikolla 13 kannattajien allekirjoitusten keräyksen toisen vaiheen eli perinteisesti ”ovelta ovelle”. Tästä annan tarvittaessa tarkemmat ohjeet viimeistään tulevana viikonloppuna täällä Homma-forumilla.

Toiminta on tällä hetkellä sen verran kiihkeää, että en valitettavasti ehdi vastaamaan henkilökohtaisesti kaikille talkoisiin ilmoittautuneille.

JM-K, Vastarintajohtaja

TPFIN

Quote from: JM-K on 17.03.2009, 23:11:38

Ettei kenenkään tarvitse turhaan mietiskellä, totean, että minulla ei ole minkäänlaisia suunnitelmia, haluja tai taka-ajatuksia päästä/joutua mukaan politiikkaan. Ei etenkään Europarlamenttiin.

Ai... Miksi et halua etenkään Europarlamenttiin? Koetko että siellä ei pääse päättämään asioista? Vai onko matkustelu kenties liian rankkaa?   ;D
Waiting commands.

Juuso

Haittaako, jos tuon paperin taittaa keskeltä ja lähettää A5-kirjekuoressa?
"Mä oon soittanu Vuvuzelaa"
"Mitä oot soittanu?"
"Vu-vuvuzelaa!"
"Niin sitä torvia.."

-gentilhommehki-

Olin tänään aamulla kymmeneltä Turun kauppatorilla yli 20 asteen pakkasessa toista tuntia. Kuulostaa hullulta, mutta oli siellä muitakin hulluja. Yli tuhat ihmistä tuli kuuntelemaan ja tapaamaan Pekka Haavistoa. (Ville Niinistö vihreiden nettisivuilla 4.2.2012 http://www.vihreat.fi/node/7291)

Ano Nyymi

Mestari!

Se on täytetty!
Ja myös postitettu.

Tämä on pieni askel tavalliselle kansalaiselle, mutta suuri uhka arjen turvallisuudelle;)

Whatsername

Kysymys: Jos asuu ulkomailla, voiko silti allekirjoittaa ton?
"I have nothing to declare but my genius" - Oscar Wilde

EL SID

tuo on kyllä paha juttu.   ??? olen itse sitä mieltä, ettei mamu-kriittinen rintama saisi revetä, vaan pystyttäisiin yhtenäisenä. meillä on jo tämän Turun oma poika joka repii rintamaa hajalle aika pahasti.

Voi olla että liityn yhdistykseen myöhemmin, mutta eikö nyt kannattaisi ensin katsoa mitä mieltä Jussi halla-aho ja Timo Soini ovat asiasta. Tämä vaatii kylmäpäisyyttä, eikä kannata hötkyillä.

Hätäälemällä ei tuu kun kusipäisiä kakaroota.

Hommaforum Admin

Quote from: Whatsername on 18.03.2009, 14:43:39

Tästä voi olla apua kysymykseen vastaamisessa.

Hessu

Nimien keruu ja PerSujen päätöksen odottaminen eivät sulje toisiaan pois. Nimien keruulla varmistetaan ehdokkuus, jos tapahtuu niin ihmeellinen asia, että PerSut eivät Jussia nimeä ehdokkaaksi.
JM-K on luvannut pistää paperit silppuriin, jos Jussi on PerSujen listalla. Nimen kirjoittamisella sitoudut olemaan Jussi Halla-ahon valitsijayhdistyksen jäsen. Jäsenyys raukeaa ja valitsijayhdistys kuopataan, jos Jussi on PerSu-listalla.

Näin olen ymmärtänyt, korjatkaa, jos olen ymmärtänyt väärin.

Whatsername

Quote from: Hommaforum Admin on 18.03.2009, 14:50:46
Quote from: Whatsername on 18.03.2009, 14:43:39

Tästä voi olla apua kysymykseen vastaamisessa.

Juu tiedan, etta olen oikeutettu taalla aanestamaan EU vaaleissa. Kysymykseni koskinkin naita tulostettavia lippuja. Jos siis asun ulkomailla, voinko silti allekirjoittaa ton lapun ja laittaa siihen osoitteen ulkomailla ja se lasketaan mukaan tahan 2000 nimen keraykseen? (epaselvasti selitetty.. :D Anteeksi)

MustaLeski

Sehän nyt olisi suoranaista tyhmyyttä, jos ei olisi varoilla plään-B:tä. Joten nimiä lappuihin, jotka löytävät kiirastulen jos tarpeettomiksi osottautuvat, mutta jos ei niin kirjoittaneet voivat ainakin hyvin mielin katsoa itseään peilistä jälkikäteen. Sepä on se ainoa asia mikä hommalaisia yhdistää kun paska levähtää oikein kunnolla, siis vielä enemmän kunnolla tuulettimeen, kun on edes yritetty saada tämä mielivaltainen hulluus loppumaan.

Martel

Täytetty ja kustin poljettavana. Jos vimma on edes puoleksikaan samankaltaista kuin vaaleissa, käy postimiestä sääliksi.

Pekka walden

Mukana kuvioissa. Jos ei nimiä saada riittävästi niin kerään kyllä tarvittaessa  ominkin päin muutaman sata...

JM-K

Hessu kirjoitti: "JM-K on luvannut pistää paperit silppuriin, jos Jussi on PerSujen listalla. Nimen kirjoittamisella sitoudut olemaan Jussi Halla-ahon valitsijayhdistyksen jäsen. Jäsenyys raukeaa ja valitsijayhdistys kuopataan, jos Jussi on PerSu-listalla".

Juuri näin. Mikäli alkuperäinen visio Halla-ahosta Persujen listalla toteutuu, niin sauna lämpiää valitsijayhdistykseen liittyvillä papereilla ja nimilistoilla.

JM-K

Whatsername: "Europarlamenttivaaleissa on äänioikeutettu jokainen Suomen kansalainen, joka viimeistään vaalipäivänä täyttää 18 vuotta (ja joka ei ole rekisteröitynyt äänestämään muun Euroopan unionin jäsenvaltion europarlamenttivaaleissa)".

Eli jos a) olet Suomen kansalainen ja b) et ole rekisteröitynyt äänestämään "siellä jossakin" sikäläistä ehdokasta, voit allekirjoittaa.

Juuso: voit taittaa ja laittaa tänne päin A5-kuoressa

TPFIN: En halua ehdokkaaksi etenkään Europarlamenttivaaleihin siksi, että pidän koko EU:ta ja sen parlamenttia pahemman luokan pelleilynä ja sirkuksena. En halua osallistua moiseen teatteriin millään muotoa.

Optimi

"Kukaan ei ole hyödytön,
aina voi olla edes
huonona esimerkkinä."

Whatsername

Quote from: JM-K on 18.03.2009, 16:16:59

Eli jos a) olet Suomen kansalainen ja b) et ole rekisteröitynyt äänestämään "siellä jossakin" sikäläistä ehdokasta, voit allekirjoittaa.

Okei hyva. Pistan postiin tassa jossain vaiheessa :)

EL SID

Minä olen käsittänyt, ettei jussi halla-aho ole mikään kiihkoilija tai poliittinen pyrkyri, eikä haluamalla halua työntää itseään esille. Siksi haluaisinkin odottaa hänen reaktiotaan.
Jos olisin itse Jussin paikalla, eikä minua valttaisi ehdokkaaksi, minä pyrkisin puhaltamaan yhteen hiileen, eli pitämään mamu-rintaman koossa. Jussi on itsekin korostanut tätä asiaa omissa kirjoituksissaan.
Onnittelisin ehdokkaita, korkeintaan testamenttaisin ääneni jollekin ja antaisin olla. Tietysti salaa puristaisin nyrkkiä taskussa.
Lisäksi tarvittaessa olisin mukana toisen ehdokkaan vaalityössä. Näin saadulla "sosiaalisella pääomalla" on käyttöä ja tälläiset "reilun jätkän" temput muistetaan.
Timo Soini on kuitenkin vanha kehäkettu näissä asioissa, ja joskus voittaa, pitemmässä juoksussa, enemmän, jos antaa silloin tällöin periksi, eikä änge itseään joka paikkaan.
Tosi on, että persujen nykyinen nousukiito johtuu Jussista, mutta elämää on europarlamenttivaalien jälkeenkin.

Tosin uskon, että jussin ehdokkuus on jo sinetöity asia: Juurihan Jussi keräsi ainakin parikymmentätuhatta donaa (kirjan myynti miinus kustannukset) käytettäväksi vaalityöhön. Enkä usko, että hän turhan takia menisi näkyville facebookkiin. Hänellähän oli jo omat, huomattavasti suositummat sivut käytettävissään.

JNappula

Quote from: EL SID on 18.03.2009, 16:51:23
Jos olisin itse Jussin paikalla, eikä minua valttaisi ehdokkaaksi, minä pyrkisin puhaltamaan yhteen hiileen, eli pitämään mamu-rintaman koossa. Jussi on itsekin korostanut tätä asiaa omissa kirjoituksissaan.
Onnittelisin ehdokkaita, korkeintaan testamenttaisin ääneni jollekin ja antaisin olla. Tietysti salaa puristaisin nyrkkiä taskussa.

Jussin tekemisistä en tiedä, mutta minä en ainakaan aio äänestää PerSuja jos ei Jussi ehdolle pääse. Pitäkööt tunkkinsa.
"The difference between a smart feller & a fart smeller is less than you think."

NuivaBlondi

Allekirjoitan ja postitan välittömästi.

Tosin persuille ei ääneni enää tästä lähin mene jos nyt homma kusee.

Nuiva, nuivempi, nuivin.

mikkoellila

Mihin mennessä nuo nimet pitää kerätä, jos persut eivät aseta Halla-ahoa ehdokkaakseen?
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

tavallinen

Tämä valitsijayhdistys on hyvä askel, aion paperit lähettää ja agitoda pari nimeä mukaan samaan kuoreen.Tossa suomi 24 palstalla oli juttua siitä ,että milloin hommapalsta järjestäytyy puolueeksi.En nyt ihan suoralta kädeltä muista paljonko siihen nimiä tarvitsisi.Kun kuitenkin voisi sitten vaikka olla perussuomalaisten kanssa vaaliliitossa .Vai onko täällä jo käyty tämä keskustelu ,kun olen vähän vihreä tällä palstalla.

Antti Mielonen

Quote from: mikkoellila on 18.03.2009, 17:58:56

Mihin mennessä nuo nimet pitää kerätä, jos persut eivät aseta Halla-ahoa ehdokkaakseen?

60 päivää ennen vaaleja. Ei lähdettä, tarkistakaa.

Edit:
"Puolueen ja valitsijayhdistyksen tulee toimittaa ehdokaslistansa (ehdokashakemuksensa) Helsingin vaalipiirilautakunnalle (yhteystiedot) viimeistään 40. päivänä ennen vaalipäivää ennen kello 16 (vuoden 2009 europarlamenttivaaleissa määräaika on tiistai 28.4.2009 klo 16)."

http://www.vaalit.fi/21667.htm