News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Katsastusmaksu = rahastusmaksu Ajankohtainen kakkonen 27-10-2009

Started by Lentomestari, 22.10.2009, 17:24:29

Previous topic - Next topic

Lentomestari

http://sunkatsastus.fi/

Siinä otsikko josta kannattaa klikata, jos omistaa auton ja on suivaantunut katsastusmaksun suuruuteen, otsikon alta löytyy kaikki tarpeellinen tieto, jos haluat muutosta myös tähän asiaan.

Kirjauduin ko. sivuille jo aikaa sitten ja muutama päivä sitten tuli väliaikatietoja siitä kuinka tieto on saavuttanut autoilijat, huonosti on saavuttanut ja siksi halusin tämän tuoda täälläkin esiin.

Lue koko esittely aiheesta tuolta osoitteesta ja kirjaudu ohjeiden mukaan, jos mielestäsi katsastusmaksu on ryöstöä, ajattele vaikka OBD testausta nykyisin?

QuoteAlustava suunnitelma asioiden etenemisestä

1.   Mielipidekysely, onko ajatuksella kannatusta? On tärkeää, jotta eduskunta, muut autoilijat ja me toteuttajat näemme, että autoilijat ovat tosissaan ja haluavat muutoksen.

2.   Perustetaan asian toteuttajaksi yleishyödyllisen yhteisö, joka on vastuussa projektista.

3.   Tehdään tutkimus autoilijoiden, korjaamojen ja katsastustoiminnan tarpeista tehokkaan palvelukonseptin määrittelemiseksi.

4.   Tutkimuksen pohjalta tehdään suunnitelma uudenlaisesta katsastuspalvelukonseptista ja arvioidaan sen toteutuskustannukset.

5.   Lopullisen rahoituksen järjestämiseksi kerätään kannatusmaksu, joka varmistaa organisaation riittävän omarahoituksen. Lopullinen omarahoitusosuus varmistuu vasta tutkimusten pohjalta tehtyjen laskelmien jälkeen.

6.   Suunnitelman toteutus.
Lopputuloksena on autoilijoiden omistama ketju, joka toimii mahdollisimman matalalla organisaatiolla ja mahdollisimman tehokasta tietotekniikkaa käyttäen, mahdollisimman suurella käyttöasteella. Tehtävänä on kyseenalaistaa nykyisen katsastustoiminnan toimintatavat ja miettiä, miten luodaan uudenlainen palvelukonsepti, joka vastaa paremmin autoilijoiden tarpeita kustannustehokkaammin. Periaatteella rekisterinumero/ osuus.

Kyselyn toteuttaja:

Uudistunet Oy
Eero Grönroos
[email protected]

Lentomestari

Nostetaanpa esiin!

Tiistaina 27-10-2009 ajankohtainen kakkonen käsittelee aihetta, Koettakaa nyt tässä sitä suoraa demokratiaa toteuttaa, vai oletteko kaikki nuivat tyytyväisiä kaksastustoimintaan? etenkin hintatasoon mitä ylläpidetään ulkomaalaisin voimin!

Katsastustoimi on ulkoistettu ulkomaille asti lähes sataprosenttisesti, nyt kun tänne tuodaan vielä ulkomaanelävät asumaan, voidaankin poistua paikalta ja etsiä jostain muualta maapläntti johon sauna rakennetaan.

Larva

Tämähän kuulostaa hyvältä! ;D Ja toisi varmaan myös aika ratkaisevasti lisää töitä automekaanikoille.

Nimim. Itsekin katsastuksen nimellä kulkevaan rahastamiseen kyllästynyt.
Niin pian kuin ihmiset päättävät, että kaikki keinot ovat sallittuja taistelussa pahaa vastaan,
tulee mahdottomaksi erottaa heidän hyvyyttään siitä pahasta, jonka he tahtovat murskata.
- Christopher Dawson -

"You call it surrender,
But we call it calm before the storm."
- Edguy -

Jari-Petri Heino

Jo katsastusmaksu on aika suolainen, puhumattakaan siitä, että huonon päivän omaava insinööri voi hylätä auton aika pienestäkin viasta ja näyttö maksaakin taas jo 25€.
"Vallan, rahan ja tilan uudelleen jakaminen on seuraava vaiheemme"

rankka

Kannatuslomake on täytetty osaltani pari pv sitten.
Kyllähän nykyinen katsastusmaksu+pakokaasu maksaa hemmetisti.

turha jätkä

Quote from: hietane on 26.10.2009, 11:59:28
Jo katsastusmaksu on aika suolainen, puhumattakaan siitä, että huonon päivän omaava insinööri voi hylätä auton aika pienestäkin viasta ja näyttö maksaakin taas jo 25€.

Skeida Fobialla matelevalle humanistille katsastus ja katsastusmaksu ovat taivaanlahja. Auton voi viedä ensin katsastukseen ja sitten vasta mennä vikalistan kanssa merkkihuoltoon. Jos auton erehtyy viemään ennen katsastusta huoltoon, vikaa löytyy aivan käsittämättömät määrät.

Lentomestari

Quote from: turha jätkä on 26.10.2009, 14:03:15
Quote from: hietane on 26.10.2009, 11:59:28

Skeida Fobialla matelevalle humanistille katsastus ja katsastusmaksu ovat taivaanlahja. Auton voi viedä ensin katsastukseen ja sitten vasta mennä vikalistan kanssa merkkihuoltoon. Jos auton erehtyy viemään ennen katsastusta huoltoon, vikaa löytyy aivan käsittämättömät määrät.

Skeida Fobialla matelevalle humanistille sunkatsastus.fi haluaa mennä askeleen pitemmälle ja tarjota katsastusta korjaamojen yhteyteen, näin tämä palvelu tulee ikäänkuin paikan päälle ja tarkoitus olisi olla hinnaltaan omakustannustasoa katsastuksen osalta, olettaisin ko. puuhamiehen pyrkivän siihen, että etu korjaamolle tulee lisääntyvien asiakkaiden muodossa. Toki tässäkin on vaarana lisääntyneet "viat".

Mutta kun miettii nykyistä tilannetta, meillä autoilijoilla ei ole mitään menetettävää, ainoastaan voitettavaa.

Minua erityisesti riepoo tuon OBD-tarkastus, auto voi olla täysin ehjä, mutta jos esim. olet vahingossa tyhjentänyt akun, on sinun turha tarjota kaaraasi katsastukseen, leimaa ei tule ennenkuin käyt merkkikorjaamolla kuittauttamassa OBD-laitteen ( 45 e), sitten uudestaan näyttöön (25 e).

metsämies

Katsastus onkin erinomainen esimerkki yksityistämisestä ja sen eduista. Saa juoda kupin kahvia ilmaseksi katsastuskonttorilla.

Ari-Lee

Minua on aina vituttanut, vituttaa ja tulee vituttamaan:

- Valtion yhtiöiden myyminen ulkomaisille. Listassa on katsastustoimi vain yhtenä monista. Digita on myyty ranskalaisille. Myydään YLE italiaisille koska se on jättimäinen turhake. Henkilöstö menot kasvavat ja lupamaksut nousevat vuosi vuodelta. Myydään loputkin valtion yhtiöistä pois. Yhä harvemmalla on kokopäiväistä palkkatyötä.

- Pörssi. Kun keksit pystyttää toimivan ja menestyvän yrityksen viet sen pörssiin saadaksesi lisää rahaa tekemättä töitä myymällä osakkeita. Työntekijöistä tulee rasite mistä on pyrittävä eroon. Yhä harvemmalla on kokopäiväistä palkkatyötä.

- Ulostaminen ulkoistaminen. Kun yritys menestyy niin pitää yrittää tehdä lisää tulosta ulkoistamalla yrityksen sisäinen osaaminen muihin yrityksiin. Nuo "muut" yritykset taas toimivat miten toimivat ja niiltä palvelut ostavalla yrityksellä ei ole harmainta aavistusta mitä siellä toisessa yrityksessä touhutaan. Yhä harvemmalla on kokopäiväistä palkkatyötä.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

matkamasentaja

Jos omatoimisuus on lähellä sydäntä autoasioissa niin esimerkiksi:

http://www.sixtek.fi/koodiesitt.php

Näillä saa ODB-muistin tutkittua ja kuitattua.

Lentomestari

Quote from: matkamasentaja on 26.10.2009, 19:10:55

Olen tietoinen noista kotikonsteista, OBD-lukulaitteita on saatavana kaupoista rakennussarjoina tai valmiina, mutta olen antanut itselleni ymmärtää, että kuittaus näkyy OBD-laitteessa ja autossa on oltava korjaamon kuittaus, onko näin?

Nuo linkin laitteet näyttäisi aika näppäriltä, siinä kuitenkin taas on  lisäkustannuksia tiedossa, yksi lukulaite ei käy kaikkiin autoihin ja siis autoa vaihtaessa, vaihdetaan lukulaitekin, tämä vekotin pitäisi olla autokohtainen, silloin se olisi oikeata palvelua, itse tutkisi auton viat ja korjaa/korjauttaa jos on tarvetta, muuten kuittaa väärät hälytykset pois.

Toisaalta minulla ei ole , eikä helposti tule autoa jossa on OBD, Olen vain niin saakelin myötävihainen tälle laitteelle.  Erilaiset kokemukset siitä miten ihmistä viedään kuin "pientä sikaa narussa" katsastuksessa tämän kehityksen arttarilla, pistää vaan niin vihaiseksi.

Kuvittele tulevaisuus...menet katsastamaan autoa, siellä reipas sompp kunniakansalainen virkapuku päällä syynää autosi, OBD piiputtaa, yksi tulppa on ollut rikki ja vaihdoit sen joku aika sitten, laite kuitenkin kertoo sytytysjärjestelmän viasta. Kultamuna sanoo " teme auto ei hjuva, teme viedä korjamo, sinä tulla uusi kerta". ;D

Lentomestari

Telkkarin omistajat. AJANKOHTAINEN KAKKONEN alkaa kohtapuoliin, siinä on muutakin kiinostavaan kun tämä katsastus mm. ruotsinkielisten oikeudet uhattuna. jne...

Kerkeän katsoa kuumimmat kommentit ennenkuin ohjelma tulee areenaan. :D
Edit:
  Linkki ohjelmaan

sikakyösti

tänään maksoi auton katsastus lappeenrannassa 85€ sisälsi päästömittauksen autona vanha -89vw paskatti. :'(

Sean Sibelius

Oon samaa mieltä että tilanne on surkea. Itse olin lähes vuoden verran töissä katsastusasemalla kassalla/rekisteröinnissä ja sain koko vuoden ajan paskaa niskaani asiakkailta näistä hinnoista. Tuli monta kertaa suoraa huutoa, kahvikuppojen heittelyä, ovienpaukuttelua ja jopa suoranaisia uhkauksia. Eikä siinä mitään kovaa tiliä tee kassalla ja tässä taloustilanteessa ei muutenkaan paljon nirsoilla työpaikoista. Toivottavasti tätä ketjua lukevat ymmärtävät ettei kassalla työskentelevät tai katsurit ole tähän tilanteeseen syyllisiä.
Joka taistelee hirviöitä vastaan, katsokoon, ettei hän itse muutu siinä hirviöksi. Ja kun katsot kauan pimeyteen, katselee pimeys myös sinuun. - Nietzsche

MW

Quote from: Sean Sibelius on 06.01.2011, 00:41:06
Oon samaa mieltä että tilanne on surkea. Itse olin lähes vuoden verran töissä katsastusasemalla kassalla/rekisteröinnissä ja sain koko vuoden ajan paskaa niskaani asiakkailta näistä hinnoista. Tuli monta kertaa suoraa huutoa, kahvikuppojen heittelyä, ovienpaukuttelua ja jopa suoranaisia uhkauksia. Eikä siinä mitään kovaa tiliä tee kassalla ja tässä taloustilanteessa ei muutenkaan paljon nirsoilla työpaikoista. Toivottavasti tätä ketjua lukevat ymmärtävät ettei kassalla työskentelevät tai katsurit ole tähän tilanteeseen syyllisiä.

Noh, meidän viisaat päättäjämme vapauttivat tämän markkinavoimille, hyvin on kilpailu toiminut. Viimeinen valtiollinen katsastus markka-aikaan taisi maksaa noin 100 mk, eli hyvin on "markat euroiksi" -skenaario toiminut tässäkin. Sen kahveekupposen lisäksi.

Ei tosin tule ikävä niitä vanhoja DDR-katsastusmiehiäkään. Vain yksi rahakas veroluonteinen bisnes, myyty pikkurahalla, ties kelle, fantastista.

Sean Sibelius

Quote from: MW on 06.01.2011, 02:09:01
Noh, meidän viisaat päättäjämme vapauttivat tämän markkinavoimille, hyvin on kilpailu toiminut. Viimeinen valtiollinen katsastus markka-aikaan taisi maksaa noin 100 mk, eli hyvin on "markat euroiksi" -skenaario toiminut tässäkin. Sen kahveekupposen lisäksi.

Ei tosin tule ikävä niitä vanhoja DDR-katsastusmiehiäkään. Vain yksi rahakas veroluonteinen bisnes, myyty pikkurahalla, ties kelle, fantastista.
Joo tiedän. Tullu käytyä nämä keskustelut asiakkaiden kanssa muutamaan kertaan.  :)
Joka taistelee hirviöitä vastaan, katsokoon, ettei hän itse muutu siinä hirviöksi. Ja kun katsot kauan pimeyteen, katselee pimeys myös sinuun. - Nietzsche

Tommi Korhonen

Eipä vain ole kansalaisella mitään muutakaan keinoa valittaa tai välittää viestiä. Silloin se purkautuu asiakaspalvelijaan.
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

Snoopy

Quote from: Lentomestari on 26.10.2009, 19:35:37
Quote from: matkamasentaja on 26.10.2009, 19:10:55

Olen tietoinen noista kotikonsteista, OBD-lukulaitteita on saatavana kaupoista rakennussarjoina tai valmiina, mutta olen antanut itselleni ymmärtää, että kuittaus näkyy OBD-laitteessa ja autossa on oltava korjaamon kuittaus, onko näin?

Näin ei onneksi ole.

Lisää OBD-laitteita:
http://www.dealextreme.com/search.dx/search.obd