News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2019-08-11 MOT: Laittomasti maassa olevien alipalkkaus mm. partureissa

Started by kivimies, 11.08.2019, 11:10:41

Previous topic - Next topic

koli

Quote from: Lalli IsoTalo on 11.08.2019, 22:09:24
Quote from: Chiaroscuro on 11.08.2019, 21:48:58
Itse olen käynyt viimeiset 30 vuotta samalla nuivalla parturilla ja aion jatkossakin käydä. Miksi vaihtaa, kun löytää yhden hyvän?

Koska ne hyvät vaihtavat koko ajan maisemaa täällä kesäkauniissa pääkaupungissa. Heti kun olet löytänyt yhden hyvän, hän onkin siirtynyt johonkin muualle. Ei jaksa enää. :P Metsästää niitä enää.

Mroomissa on aina hyvä laatu ja useampi ketjun parturi jokaisessa isossa kaupungissa. Aina nuoria kauniita suomalaisia naisia leikkaamassa ja osaavat leikata.
Mörökölli

Arvoton

Tähän aiheeseen tuskin media (en lukenut juttua - kuuntelin uutista jotain) ja virkaihmiset liittävät sitä, että nuo laittomat saavat ilmaisen asumisen, sossulta (kaupunkien) rahaa ja abouttia täyden terveydenhuollon. Tältä pohjalta ei ehkä tarvitse taistella palkan määrästä ja ylityökorvauksista kovin ankarasti.

Siis veronmaksajat osallistuvat tuohon palkanmaksuun kiertokautta.

Kni

En halua, että kaulani lähellä häärii terävillä saksilla varustettu väärällä henkilöllisyydellä Suomeen päästetty Isis-alueelta kotoisin oleva täysin tuntematon nuori mies.

Haluan, että hiukseni leikkaa suomalainen nainen. Maksoi se mitä tahansa. Omassa parturissani se maksaa 25€.

Olen varmaan hullu. Tai rasisti ainakin.  >:(
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

koli

Quote from: Kni on 11.08.2019, 22:59:41
En halua, että kaulani lähellä häärii terävillä saksilla varustettu väärällä henkilöllisyydellä Suomeen päästetty Isis-alueelta kotoisin oleva täysin tuntematon nuori mies.

Haluan, että hiukseni leikkaa suomalainen nainen. Maksoi se mitä tahansa. Omassa parturissani se maksaa 25€.

Olen varmaan hullu. Tai rasisti ainakin.  >:(

Parturointi ylipäätään on naisten hommaa. En mä miehen antaisi hiuksiani leikata, varsinkaan minkään kouluttamattoman lähi-itäläisen, joka on väärillä henkilötiedoilla tullut notkumaan Suomeen.

Mä ostin mroomiin hopeajäsenyyden, millä saa 16 parturikertaa vuodessa. Se riittää mulle, se on 380e vuodessa.
Mörökölli

Totti

Quote from: kivimies on 11.08.2019, 11:10:41
Jutussa on neljän irakilaisen laittomasti maassa olevan nyyhkytarinat. Yksi heistä meni parturiin töihin, sai vain 100€ kuussa ja teki runsaati ylityötä.

Itse en osaa hirveästi kauhistella aikuisen mamun paskaa palkkaa. Itsepähän meni tyhmyyttään hommiin satasella.

Suurempi, ja potentiaalisesti koko maan taloutta ravistava ongelma on se, että nämä halpaparturit vetävät maton rehellisten kilpailijoiden alta.

Kun tällaiset alihinnoittelijat, jotka käytännössä aina joutuvat toimimaan pimeästi, alkavat yleistymään, valtiolle alkaa syntymään jättimäinen fiskaalinen ongelma missä verotulot laskevat samalla kun työttömyyskulut nousevat. Tavatontahan ei ole myöskään se, että nämä 100 euron duunarit myös nostavat Kelan tukia. Millä muulla he eläisi?

Tämä ilmiö tuppaa pitkässä juoksussa johtaa tilanteeseen, missä kaikki joutuvat tekemään hommia pimeästi jos ylipäätään aikovat toimia alalla.

Ruotsissa taksiala mätäni tällä tavoin vain mutamassa vuodessa. Kun taksiliikenne vapautettiin, markkinoille ilmestyi valtava määrä laittomasti ajavia mamuja, jotka ajoivat laillisesti, mutta eivät maksaneet mitään veroja. Rehellisiä kuskeja on ollut vaikea löytää koska mamukuskit vaativat palkan pimeästi, jotta voivat nostaa sosiaalitukia samalla.
Tilanne on nyt sellainen, että etenkin paksuilla reiteillä on lähes pakko operoida pimeästi jos aikoo pärjätä. Suuret menettäjät ovat olleet kantaruotsalaiset taksiyrittäjät, jotka ovat pyrkineet pysyä lain rajojen sisällä.

Harmaan talouden myötä myös erinäiset kiristäjä liigat ja mafiosoporukat saavat otteen kaupasta. Jos yrittäjä toimii laittomasti, hän on altis kiritykselle. Kuvaan astuu silloin erilaiset suojelurahat ja väkivaltarikollisuus, jolla ylläpidetään maksukuri. Yrityksiä voidaan myös kiristää huumerahojen pesuun ja muuhun karkeampaan rikollisuuteen. Tällainen rikollisuus on mahdollinen vain jos harmaalla vyöhykkeellä toimivia firmoja eli kiristettäviä on tarpeeksi paljon.

Jos siis kympin partureita ja vitosen pitserioita katsotaan läpi sormien, päädymme yhteiskuntaan, jossa veronkierto, laittomat palkkaukset ja korruptio ja rikollisuus pesiytyy pysyvästi Suomen yksityiseen liiketoimintaan.
Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus

Niobium

Quote from: Chiaroscuro on 11.08.2019, 21:48:58
Quote from: acc on 11.08.2019, 19:36:57
Quote from: Lalli IsoTalo on 11.08.2019, 15:27:04
...
Mutta edes lievästi palatakseni otsikon mukaiseen asiaan, koska kunnon palvelua on vaikea saada mistään, olen siirtynyt omavaraistalouteen parturiasioissa.

Joidenkin parturiliikkeiden ajanvaraussivuilla netissä voi valita myös henkilön, joka leikkaa hiukset. Olen valinnut valkoisia naisia  ;D

Itse olen käynyt viimeiset 30 vuotta samalla nuivalla parturilla ja aion jatkossakin käydä. Miksi vaihtaa, kun löytää yhden hyvän?

Mulla on ollut vuodesta 1999 sama parturi. Yläosaton hemmo, ihan saamarin hyvännäköinen sälli ja hyvät jutut.

Nykyhinnoilla se perussijoitus koneeseen 30 euroa, jaetaan se summa vuosiin, niin aika vähällä päästään.

Ruma mies on aina muodissa.
"Varmaan jokaisen venäläisen äidin suurin unelma on synnyttää lisää lapsia tulevaisuuden juoksuhautoihin laittamaan käsikranaatti leuan alle ja vetämään sokka irti. Korvaukseksi saa säkillisen perunoita. " (Jäsen Hohtis.)

koli

Näen tämän ilmiön toisaalta positiivisena, koska se kasvattaa maahanmuuttovastaisuutta. Jos yhteiskunnan pitää käydä rappion pohjamudissa ennen heräämistään, niin kävästään siellä. Hyvä varsinkin, kun tämän halpaparturoinnin haitat kohdistuu naisiin ja naiset heräävät ras.. siis maahanmuuttovastaisiksi.
Mörökölli

Oppilas

Quote from: starsailor on 11.08.2019, 13:11:21
Ja valtava määrä maahanmuuttokriittisiä ja ps-äänestäjiä käyttää innoissaan näitä palveluita, koska ovat halpoja. Ihmiset on tyhmiä. Kyllä se pitäisi olla selvä, että jos hinnat ovat selvästi alempia, että sille on veronkierto/alipalkkaus syynä.

En muista tiedä, mutta itse olen kiertänyt nuo parturi kaukaa. Olen myös lähipiirilleni tehnyt selväksi, että noiden palveluiden käyttäjät tukevat epärehellistä bisnestä. On selvää, että tässä maassa saisi ihan kotimaisilta yrittäjiltä noin halpaa palvelua jos se olisi asiansa lain mukaan hoitavalle yrittäjälle kannattavaa bisnestä.

Koska kukaan kotimainen ei kykene yhtä halpaan palveluun, voidaan olettaa, että jossakin kohtaa on oikaistu :-\

VeePee

Ashan tarina kuulostaa yle-sadulta. Kielitaidoton ummikko ei pysty toimimaan kampaajana kun kampaajan ja asiakkaan välinen kommunikointi on aika vilkasta. Ilman sitä ei naisen tukkaa mieluisaksi tupeerata.

Minulla on poika käynyt monet vuodet kantasuomalaisten pitämässä parturissa ja joutunut maksamaan sen tyypillisen 28€ mikä on mielestäni aika paljon kouluikäisen nappulan kuontalon siistimisestä kun ei siihen aikaa mene kuin kymmenen minuuttia. Tuossa taannoin sanoin, että kokeilee ostariin avattua geelitukkien parturia ja siellä leikataan tosiaan kympillä eikä millään tavalla heikomalla tuloksella kuin suomiparturissakaan. Siellä on siis viimeaikoina kuontalo kynitty.

Minusta etnoparturit eivät näytä mitenkään riistetyiltä orjilta. Kaikki siististi, jopa ylellisesti pukeutuneita ja jokaisella monta kallista kännykkää. Jos minä parturipalveluita käyttäisin niin noita verovapaita etnoja ehdottomasti. Olen minä heidän täälläolostaan kuitenkin aika paljon maksanut joten ei kolota omatunto.

Alapo

Mamu riistää mamua, tavallaan ei yllätä, kotimaan tavat tulevat perässä, vastaanottavaan yhteiskuntaan. Onkohan mot nyt rasistisilla motiiveilla liikenteessä kun paljastaa kulttuurillisia erikoispiirteitä? Kai husu on kaivanut marssisaappaat ja menee kohti ylen pääkonttoria, vaatien toimittajien erottamista.

MiljonääriPlayboy

Quote from: Arvoton on 11.08.2019, 22:35:58
Tähän aiheeseen tuskin media (en lukenut juttua - kuuntelin uutista jotain) ja virkaihmiset liittävät sitä, että nuo laittomat saavat ilmaisen asumisen, sossulta (kaupunkien) rahaa ja abouttia täyden terveydenhuollon. Tältä pohjalta ei ehkä tarvitse taistella palkan määrästä ja ylityökorvauksista kovin ankarasti.

Siis veronmaksajat osallistuvat tuohon palkanmaksuun kiertokautta.

Tämä. En ole katsonut tuota MOT:tä, mutta oletan, että tutkimukset lopetettiin tiukasti ennen kuin päästiin kohtaan: "miten ihmeessä kukaan voi elää Suomen hintatasoisessa maassa paperitta, 100:lla eurolla kuukaudessa, kun jo lapsikin tajuaa, että se on täysi mahdottomuus?"

Joko työnantaja maksaa myös asumisen ja elämisen, jolloin väite sadan euron kuukausipalkasta on harhaanjohtava, tai sitten tosiaan se todennäköisempi vaihtoehto: Taikaseinähän näiden elämän todellisuudessa maksaa. Paperittomien. Poistopäätöksen saaneiden.

Mutta eihän sellaista hulluutta tietenkään haluta valtakunnallisella propogandakanavalla paljastaa.. vähän pintaa raapaisemalla saa homman spinnattua niin päin, että katsoja rupeaa säälimään noita alipalkattuja ressukoita. Miksi ne rassisti-persutkin niitä koko ajan vainoaa?  :flowerhat:
PolPolle tiedoksi:
A) kaikki kirjoittamani on sarkasmia
B) Vous êtes des collaborateurs