News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2011-01-27 Ruotsi: Pakolaiset protestoivat olojaan

Started by rähmis, 28.01.2011, 00:22:08

Previous topic - Next topic

rähmis

Liss -motelliin majoitetut 42 pakolaista (kyseessä kait kuitenkin on vain turvapaikkaa hakevat) on tuskastunut perinpohjaisesti. Tulijat ovat kyllästyneet olosuhteisiin, joissa heidät pakotetaan elämään. Asukkaat ovat protestoineet ankarasti ja kymmenkunta heistä toimitti marraskuussa valituslistan maahanmuuttovirastoon.

Ruoka on pahaa eikä sitä saa tarpeeksi, pesukone on rikki ja paikatkin ovat likaisia.

Viranomaiset suhtautuvat asiaan tarvittavalla vakavuudella.

"Meidän on kyllä nyt pakko keskustella tästä majoittajan kanssa", sanoo Annika Nordin maahanmuuttovirastosta.

Asukit itse hoitavat kortteeriensa siivouksen, mutta valitukset ovatkin koskeneet Nordinin mukaan yleisiä tiloja.

"Siivouksessa on ollut puutteita, mutta minä tiedän että asiantila on kohentunut viime aikoina. Teemme jatkossa tarkistuksia varmistaaksemme, että tilat ovat tiptop kunnossa", sanoo Nordin.

Valituksia jotka kohdistuvat ruokaan, joka tulee motellin ravintolan keittiöstä, Nordin ei nielaise sellaisenaan.

"Ruokakulttuureita on nyt niin erilaisia. Me kyllä havaitsimme aamiaisen olevan hieman spartalaisen oloinen ja keskustelimme tästä motellin kanssa, joten asian pitäsi olla hoidossa nyt. Jatkossa tulemme tekemään ruoan osalta pistokokeita", Nordin kertoo.

Maahanmuuttoviraston mielestä asioiden pitäisi olla motellin kanssa käytyjen keskustelujen myötä nyt paremmin. Tarkistuksia tehdään monta kertaa viikossa ja jos jotain moitittavaa löytyy, parannuksia vaaditaan välittömästi.

Ruotsin telkkarin alueuutisten mukaan kaikki ei vielä taida olla ihan kohdallaan. Viimeksi eilen maahanmuuttoviranomaisilla ja motellin pyörittäjillä oli tapaaminen, jossa oli keskusteltu asukkailta tulleista uusista valituksista.

Dagbladet  

Rekku

Onnea vaan ruotsille - taas. Kenellekään ei siis ole tullut mieleen laittaa noita mopin varteen tai hellaan ääreen ihan itse?
"Nykyvihreät kuolisivat melkoisen äkkiä nälkään, kylmään ja sukupuuttoon, jos saisivat tahtonsa läpi kaikissa ajamissaan asioissa."
—Asta Tuominen

"The earth is flat. Whoever claims it is round is an atheist deserving of punishment."
—Sheik Abdul-Aziz Ibn Baaz, supreme religious authority of Saudi Arabia, 1993

Kasvokeskeinen

Pitäisköhän noita pakolaisia ruveta käyttämään kansainvälisinä hotelliarvostelijoina? Ei kyllä nirsoinkaan ranskalainen kosmopoliitti aatelissnobi kykene samantasoiseen pilkun*****taan kuin henkensä kaupalla hirveistä oloista paennut Abdi.  :facepalm:
Suomi islamia ja kala polkupyörää

KTM

Niin, kun on hätää, kurjuutta ja vainoa joutunut kärsimään niin tottakai ensimmäiseksi tulee mieleen valittaa ruuasta ja kohtelusta

Ainakin jos on maksanut ihmissalakuljettajille riittävästi ja saanut lupauksen paremmasta kohtelusta

CaptainNuiva

Auttaiskohan jos joka huoneen kattoon ripustettaisiin diskopallo ???

Toisaalta, voisin kyllä itsekkin valittaa oloistani tässä samalla, aamiainen
sisältää vain kahvin ja pari leivän kyrsää, kämpääkään ei kukaan tule siivoamaan
vaikka olen jo tovin odotellut,pakko kait kohta itse siivota >:(
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

ElenaDaylights

Paska motelli. Viidakkorumpu oli ollut epäsoinnussa viimeisen viestin jälkeen ja kohde Ruotsin tämänhetkisestä ilmaisasuntopolitiikasta on jäänyt virheeliseksi. TeliaSoneran ja NSN:n totaalisesti ryssineet verkkojohtajat ovat tähän yksin ja ainoastaan syyllisiä. Läheppä ite tarpoamaan sandaalit jalassa kohti unelmaa ja 5000 kilometrin jälkeen, satojenmiljardien sandaalijälkien siivittämänä sulle heitetään koiranmuonakuppi eteen, jota sanotaan sivistysmaissa ruoaksi, ei voi olla mitään muuta kuin typeryyttä ruotsin kuningaskunnnan kohdalta.
hei punakommarit, minkä kenttäoikeuden päätöksellä? mehän ollaan metsässä!

Kajsaniemi R

Quote from: Rekku on 28.01.2011, 00:34:41

Onnea vaan ruotsille - taas.

Ei tässä mitään erityistä tarvetta Ruotsia ole onnitella.

Turvapaikanhakijoiden makunystyröitä puutteellisesti hivellyt kestitys ei tällä kertaa antanut aihetta edes poliisioperaatioon, kuten jossain muualla tiedetään tapahtuneen...

Näin siis Ruotsissa:
Quote from: rähmis on 28.01.2011, 00:22:08

Asukkaat ovat protestoineet ankarasti ja kymmenkunta heistä toimitti marraskuussa valituslistan maahanmuuttovirastoon. Ruoka on pahaa...

Dagbladet   

Tässä taas tunnelmia Paimiosta:
Quote from: Turun Sanomat

Vastaanottokeskus lisännyt järjestyshäiriöitä Paimiossa

Paimiolaisten pelot vastaanottokeskuksen mukanaan tuomista ongelmista ovat käymässä ainakin osittain toteen. Keskuksen liepeillä on törmätty viime viikkoina useisiin järjestyshäiriöihin. Perjantaina Paimion poliisi tiedotti kolmesta tapauksesta, joissa se oli joutunut puuttumaan keskuksen asukkaiden toimintaan.

Poliisi kertoo joutuneensa aiemmin tammikuussa rauhoittelemaan somali- ja afgaanipakolaisten välille kehkeytynyttä riitaa. Joulukuussa bulgaarit taas nostivat äläkän, kun lounaaksi tarjottu ruoka ei ollut heidän mieleensä.

Koko juttu

Ruotsissa:

Tulijat ovat kyllästyneet olosuhteisiin, joissa heidät pakotetaan elämään... paikatkin ovat likaisia.

Dagbladet   

Rovaniemellä:
Quote from: o_O on 21.04.2009, 21:04:40

Vastaanottokeskuksen arki on karua

Rovaniemen vastaanottokeskuksessa... Miesten arki on karua. Keittiössä verhot roikkuvat ikkunoissa apeana, eikä ympäristö ainakaan kiihota ruokahalua. Hellalla on palaneita ruuantähteitä. 

http://www.kaleva.fi/plus/juttu792687_page0.htm

"Eivät ne [kerjäläiset] minua häiritse" -Timo Soini

"On luihuilua esiintyä nimimerkin takaa." -Timo Soini

"Valtion tulee huolehtia, että pakolaisia ja turvapaikanhakijoita vastaanottavilla kunnilla on enemmän resursseja." -Timo Soini

"Itse maahanmuutto on marginaalinen asia" -Timo Soini

etnis

Tässähän se turvapaikanhakijoiden todellinen angsti ja ahdistus peilautuu, kun huhupuheiden kiirittyä on "hengen hädässä ja sotakin vielä jumalauta" lähdetty matkaan lattioilla kierivän rahan, pöydillä notkuvan sisäfileen ja jaloissa pokkuroivien hyödyllisten idioottien toivossa. Pettymys on varmasti suuri näiden traumatisoituneiden onnettomien joukossa (kuten jutusta lukea voi).

Lähettäiskö joku sille Puuroselle juttuvinkkiä tästäkin, eihän tämä ole mitään vähempää kuin sitä rakenteellista rasismia (toteutuu varmaan Suomessakin).
Chaos rampant in age of distrust
Confrontations impulsive habitat

Santeri

Rovaniemellä:

Rovaniemen vastaanottokeskuksessa... Miesten arki on karua. Keittiössä verhot roikkuvat ikkunoissa apeana, eikä ympäristö ainakaan kiihota ruokahalua. Hellalla on palaneita ruuantähteitä. 

Mietinkin mihin mun ruokahalu on kadonnut, mutta nyt tajuan, että se johtuu että keittiön verhot roikkuvat apeana. Ja hellaakaan en oo pariin viikkoon putsannut.

Pitäskö käydä pomon luona kinuamassa lisää palkkaa, että saisin kivat marimekko-verhot ja olisi varaa kotiapulaiseen joka pitäisi kämpän puhtaana, niin ei olisi elämä niin karua? ;)
"Mielipiteeni on selvä - älä sekoita minua tosiasioilla."

HDRisto

Tulisiko kapina ja vallankumous jos joku siellä VOKissa oikeasti, vakavalla naamalla, vaatisi asukkien itsensä tekevän jotain muuta asumisensa ja viihtymisensä eteen kuin valittavan siitä ja tästä.

Aallokko

Sitä on Afrikassa katseltu MTV:n rappivideoiden bling bling -pröystäilyä ja saatu se kuva, että lännessä kaikki asuvat palatseissa ja ajavat BMW:lla - eikä kukaan maksa mistään. Näillä odotuksilla on lähdetty matkaan, ja onhan se ruotsalainen pikkumotelli fantasioiden rinnalla karu paikka.

Espanja muistaakseni on jopa kustantanut Afrikkaan tv-mainoksia, joissa kerrotaan etteivät olot Euroopassa ole tavalliselle ihmiselle sellaiset kuin musiikkivideoiden ja saippuaoopperoiden kuvastosta voisi ymmärtää. Viesti on ollut: pysykää kotonanne, onnenonkijat.

Sen sijaan, että maahantunkeutujien marmatuksiin ja vaatimuksiin pyritään vastaamaan, olisi järkevää saattaa vastaanottokeskusten olot mahdollisimman spartalaisiksi. Kaurapuuroa, työvelvollisuus ja poistumiskielto. Tällä tavalla saataisiin tulointoa hillitsevää viestiä lähtömaihin.

Todellinen pakolainen ei todellakaan narisisi mistään apeista verhoista!

nevahood

Ymmärtäisin valitukset, mikäli ne kohdistuisivat muiden asukkaiden siivousvelvollisuuden laiminlyöntiin. Samoin ruuanlaitossa, jos omalla porukalla kokkaillaan.

Ai niin, mutta taisivat asustaa motellissa ja valitukset ovat tulleet yleisten tilojen siiteydestä... -> Yleistenkin tilojen siivousvelvollisuus asukkaille. Tupa, kaappi ja siisteystarkastukset aamuin illoin. Jos ei ole siistiä, niin koko porukka juoksee, otetaan ohjatut aamu- ja iltatoimet käyttöön ja annetaan ruokailuun aikaa minuutti. Kyllä se perseilijä sieltä löytyy.

Ps. Eikö joku lentoyhtiö/matkanjärjestäjä hakenut juuri matkailuhaluista ammattivalittajaa?
Suurkiihottaja Runeberg

tarhuri

Eikös Saksassa jokin aika sitten esiintynyt samantapaista nurinaa palvelun tasosta, ja virkailijan vastaus oli jotenkin seuraava, jos ei miellytä niin takaisin vaan.
Olen olemassa, siis ajattelen.

Eino P. Keravalta

Quote from: CaptainNuiva on 28.01.2011, 01:00:08
Auttaiskohan jos joka huoneen kattoon ripustettaisiin diskopallo ???

Toisaalta, voisin kyllä itsekkin valittaa oloistani tässä samalla, aamiainen
sisältää vain kahvin ja pari leivän kyrsää, kämpääkään ei kukaan tule siivoamaan
vaikka olen jo tovin odotellut,pakko kait kohta itse siivota >:(

Samat ongelmat täälläkin! Eilen sain aamiaisen vasta kolmen tunnin kuluttua heräämisestä, sen verran kiirettä piti velvollisuuksien hoitamisessa ( olin siis täysin tyhjin vatsoin edes vesilasia nauttimatta tuohon saakka ). Päivälliseksi oli lohta, mutta sekin edellispäivän tähteitä. Siivota pitää itse ( 177 neliötä ), pyykätä pitää itse, lapset pitää hoitaa itse, työt pitää hoitaa itse, lumityöt pitää hoitaa itse, ruuat pitää tehdä itse, tiskit pitää hoitaa itse sekä rahavarat kaiken tämän eteen pitää hoitaa itse. Niin ja verotkin pitää maksaa itse!
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Simo Hankaniemi

Ihan tuttuja ovat nuo ongelmat täälläkin. Kämppä vaatisi siivoamista, ruoka on mitä on, kuusiaita rehottaa. Onko tämä mitään valkoisen miehen elämää, kysyn vaan.

kuhlmey

Reissustahan on maksettu useita tuhansia dollareita, kyllä sillä rahalla pitäisi laadukasta ruokaa ja palvelua saada.

Eino P. Keravalta

Quote from: kuhlmey on 28.01.2011, 11:39:22
Reissustahan on maksettu useita tuhansia dollareita, kyllä sillä rahalla pitäisi laadukasta ruokaa ja palvelua saada.

Montakohan miljardia noista matkoista on tähän saakka maksettu ihmiskauppiaille? Noilla rahoilla olisi kohtentanut perheen elämänlaatua sentään aivan p--keleesti paikan päällä.

Jos jätämme huomiotta perheenyhdistämiset, joiden kustannukset fatta maksaa, voimme tehdä suuntaa-antavan laskelman olettaen, että Euroopassa on miljoona ( lasketaan nyt alakanttiin ) ihmiskauppiaille 10.000 euroa maksanutta valehtelijaa. Kokonaisuudessaan he ovat mafialle maksaneet siis 10.000.000.000 euroa eli 10 miljardia euroa. Kehitysmaan hintatason huomioonottaen tuohon lukuun voidaan laittaa kaksi nollaa lisää, jotta päästään käsitykseen, mikä ostovoima rahoilla olisi ollut Afrikassa. Kehitysmaalaiset ovat siis suhteellisesti ottaen antaneet biljoona euroa rikollisille, toisinsanoen kehitysmaalaiset ovat perheiltään ryöstäneet biljoona euroa päästäkseen täysihoitoon Eurooppaan. Että sellaista yhteisöllisyyttä.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

MoonShine

Tän vitjan aihe on kyllä koko forumin absurdein.
Siis lähdetäänkö sieltä kriisialueilta, maalattiaisista asumuksista, hengenhädästä ja sodan jaloista valittamaan ravinnoksi tarjottavan ruoan tasosta ja yleisten tilojen epäsiisteydestä?
Widdu, saman tien paluulippu handuun ja monoa /cuksiin, niin että kenkä suusta näkyy.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

Marjapussi

Mitähän arvonturhapaikan hakijoille on oikein tarjottu ateriaksi kenties halal teurastettua possua?
Marokon kauhu oli sanansa mittainen eikä velipoikakaan jäänyt Aarnea pahemmaksi epätoivotun maahanmuuton estämisessä. Mutta kuka tulee torjumaan aiheettoman turvapaikkaturismin?

Eino P. Keravalta

QuoteSiis lähdetäänkö sieltä kriisialueilta, maalattiaisista asumuksista, hengenhädästä ja sodan jaloista valittamaan ravinnoksi tarjottavan ruoan tasosta ja yleisten tilojen epäsiisteydestä?

Verrattaessa afrikkalaiseen ruuan tasoon ja asumusten siisteyden tasoon, pohjoismainen turvapaikkajärjestelmä tarjoaa luxusolosuhteet ja palvelut. Jos näistä valittaa, ilmoittaa samalla, ettei ole sotaa vaan omaa laiskuuttaan paennut ja täten menettää moraalisen oikeuden turvapaikkaan.

BeerBelly

Ruoasta valitetaan, koska he haluavat lopettaa ruokatarjoilun mikä taas tietää heille enemmän kruunuja käteen. Jos VOK tarjoaa ruoan, ovat päivärahat seuraavat:

* SEK 24 per day for single adults
* SEK 19 per person per day for adults sharing accommodation
* SEK 12 per day for a child up to and including the age of 17 years. (From the third child onwards the allowance is halved.)

Ilman ruokatarjoilua:

* SEK 71 per day for single adults
* SEK 61 per person per day for adults sharing accommodation
* SEK 37 per day for children up to the age of three years
* SEK 43 per day for children aged 4-10 years
* SEK 50 per day for children aged 11-17 years. (From the third child onwards the allowance is halved.)

http://www.migrationsverket.se/info/1631_en.html
Unkari FTW

CaptainNuiva

Quote from: Santeri on 28.01.2011, 08:19:42

Rovaniemellä:

Mietinkin mihin mun ruokahalu on kadonnut, mutta nyt tajuan, että se johtuu että keittiön verhot roikkuvat apeana. Ja hellaakaan en oo pariin viikkoon putsannut.

Pitäskö käydä pomon luona kinuamassa lisää palkkaa, että saisin kivat marimekko-verhot ja olisi varaa kotiapulaiseen joka pitäisi kämpän puhtaana, niin ei olisi elämä niin karua? ;)

Ei ole syytä vähätellä tuota verhokeissiä.
Itse huomasin juuri että omat verhoni saivat mieleni apeaksi.
Eikä siinä kaikki, yksi verhon pidike on pettänyt ja nyt verho roikkuu
kulmastaan alaspäin.

Kuinka vaikeaa ja rankkaa tämä voikaan olla, helpottaisi jos Saurin "Yölinja" olisi voimissaan ja voisi sinne tuskaansa soittaa mutta sekään ei ole enää mahdollista :-[
En tiedä kuinka pitkään tuota kulmastaan roikkuvaa verhoa kestän katsella, voi olla etä tämä on viimeinen viestini jos sitten en onnistu keittämään hellan päällä olevista, jonkun jättämistä palaneista ruuan murusista ja kyyneleistäni keittoa jota syömällä sitten mielihyvää itselleni saisin :'(

"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

tarhuri

Sama on täälläkin, putsasin juuri tuossa viimassa verkkoja ja perkasin kalat, ajattelin samalla, että kaikkea sitä tässä paska säässä joutuu tekemään, toista olisi tämäkin homma lämpimässä ilmanalassa.  Käsiä paleli niin, että välillä joutui niitä hieroskelemaan.  Satuin niitä sitten vilkaisemaan, pakkasen puremat lähes valkoiset sormet.  Kohotin katseeni kohti taivasta ja ajattelin mielessäni, kiitos isä, kiitos.
Olen olemassa, siis ajattelen.

HDRisto

Quote from: tarhuri on 28.01.2011, 19:59:44
Sama on täälläkin, putsasin juuri tuossa viimassa verkkoja ja perkasin kalat, ajattelin samalla, että kaikkea sitä tässä paska säässä joutuu tekemään, toista olisi tämäkin homma lämpimässä ilmanalassa.  Käsiä paleli niin, että välillä joutui niitä hieroskelemaan.  Satuin niitä sitten vilkaisemaan, pakkasen puremat lähes valkoiset sormet.  Kohotin katseeni kohti taivasta ja ajattelin mielessäni, kiitos isä, kiitos.

Samaa. Kyllä vitutti korpesi raappia paskaista kuraa ajoneuvon alustasta. Kävi mielessä että miks´ ihmeessä tulin takaisin Senegalista!. Ei katsastusta, ei lunta, ei pakkasta, ei liikaa veroja, ei paskalakeja .. Duunia vaan 12/6. Sitten muistin, että sehän oli lääkäri kun patisti kotiin, verenpaine 210/160.

pelle12

Quote from: Eino P. Keravalta on 28.01.2011, 12:04:03

Verrattaessa afrikkalaiseen ruuan tasoon ja asumusten siisteyden tasoon, pohjoismainen turvapaikkajärjestelmä tarjoaa luxusolosuhteet ja palvelut.
Höpönlöpön. Afrikkalainen ruoka on hyvää, maustettua ja maukasta. Ja sen minkä afrikkalaiset asumukset luxuksessa häviävät, sen ne palvelun aurinkoisessa yhteisöllisyydessä korvaavat, joten ymmärrän turviksien pettymyksen saapuessaan tänne kylmään Pohjolaan, eritoten kun ovat matkasta maksaneet itsensä ihan kipeiksi. Hävettää ihan, että otammme nämä moniosaajat tällä lailla vastaan. Ei tuollaisen vastaanottoshokin jälkeen kukaan sopeudu.

Alfresco

"Ruokakulttuureita on nyt niin erilaisia."

No Shit Sherlock! You've got what you bargained for!

kohmelo

Märstassa ruoka on kelvannut ainakin henkilökunnalle. Henkilökunnan edustaja on mennyt syömään pakolaisille tarkoitettua ruokaa ja nyt kyseistä miestä odottaakin potkut.

Migration board worker 'ate refugees' food'
http://www.thelocal.se/31704/20110128/

MoonShine

Tietenkin ennemmin vessasta alas jos ei mamulle kelpaa.
Ja seuraavana päivänä sama juttu ja seuraavana ................
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

Tom Kärnä

Quote from: CaptainNuiva on 28.01.2011, 12:23:11
Ei ole syytä vähätellä tuota verhokeissiä.
Itse huomasin juuri että omat verhoni saivat mieleni apeaksi.
Eikä siinä kaikki, yksi verhon pidike on pettänyt ja nyt verho roikkuu
kulmastaan alaspäin.

Kuinka vaikeaa ja rankkaa tämä voikaan olla, helpottaisi jos Saurin "Yölinja" olisi voimissaan ja voisi sinne tuskaansa soittaa mutta sekään ei ole enää mahdollista :-[
En tiedä kuinka pitkään tuota kulmastaan roikkuvaa verhoa kestän katsella, voi olla etä tämä on viimeinen viestini jos sitten en onnistu keittämään hellan päällä olevista, jonkun jättämistä palaneista ruuan murusista ja kyyneleistäni keittoa jota syömällä sitten mielihyvää itselleni saisin :'(

Minun kämpässäni on parantamisen varaa. Mm. haluaisin kaakelit pesuhuoneeseen, mutta ei ole juuri nyt varaa hoitaa niitä sinne. Mutta verhoista täytyy sanoa, että olen niihin kohtuullisen tyytyväinen. Olohuoneen verhot ovat paksuja ja viininpunaisia. On oikein arvokas olo, kun niitä katsoo!
"Delenn's fleet is a start. Now we have to build on it."
-John Sheridan

Marjapussi

Quote from: kohmelo on 28.01.2011, 23:12:46
Märstassa ruoka on kelvannut ainakin henkilökunnalle. Henkilökunnan edustaja on mennyt syömään pakolaisille tarkoitettua ruokaa ja nyt kyseistä miestä odottaakin potkut.

Moisesta ahneudesta on varmaankin päivittäin aiheunut kymmenen kruunun tappiot valtiolle. Täytyy työntekijän on olla todella ahne mikäli arvon turhapaikanhakijat joutuvat toistuvaan nälänhätään.
Marokon kauhu oli sanansa mittainen eikä velipoikakaan jäänyt Aarnea pahemmaksi epätoivotun maahanmuuton estämisessä. Mutta kuka tulee torjumaan aiheettoman turvapaikkaturismin?