News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2010-12-20 YLE.fi: Maahanmuuttajat vastuuntuntoisia yrittäjiä

Started by riposti, 20.12.2010, 20:58:12

Previous topic - Next topic

pelle12

Quote from: Lodi on 21.12.2010, 11:30:33
Nyt menee sanoilla pelaamiseksi, mutta toteanpa kuitenkin...

Otsikko pitäisi olla muodossa:
Yrittäjiksi ryhtyneet maahanmuuttajat ovat ahkeria.

Tästä olen ainakin minä pääosin samaa mieltä.

Huomaako joku eron?  ;)
Ero huomattu. Ja lisäksi toivoisi, että ovat myös veronmaksajina plus muiden lakisääteisten maksujen maksajina yhtä vastuuntountoisia kuin ovat yrittäjinä.

nevahood

QuoteJenni Heinosen tutkimus selvitti, mitä pienyrittäjyys maahanmuuttajille merkitsee ja millaisia resursseja heillä on kohdata yrittäjyyteen liittyviä haasteita.
Tutkimuksen mukaan laadukkaat tuotteet, toimiva työyhteisö ja hyvä asiakaspalvelu ovat monelle yrittäjälle yrityksen hengissä säilymisen strategia.
Itse olisin lisännyt myös asiakkaat ja voitto hengissä säilymisen strategiaan. Hyvilläkään tuotteilla, yhteisöllä tai asiakaspalvelulla ei pärjää, jos asiakkaat puuttuvat ja tuottoa ei tule. Tästä päästään taas kilpailuun, joka on kovaa monella alalla. Millaisethan resurssit tuohon haasteeseen tutkimuksen mukaan on? Kilpailukyky rautaputkella tai haasteiden kohtaaminen tulitikuilla eivät ole oikein hyväksyttyjä keinoja. Ei säily hengissä yritys, kilpailijat saati sivulliset.
Suurkiihottaja Runeberg

Vouti

Quote from: Suomitalon renki on 20.12.2010, 23:06:52
Yrittäminen näkyy islamin uskon kautta,, vaii minkä?? Vai islaminusko on hyväntekeväisyysuskonto? Vai Motivaatio hyväntekeväisyyteen omalle kaveripiirille tai suvulle?

Toki on, kohteet ja tarkoitusperät ovat vain hieman erilaisia. Almuveron maksaminen on velvollisuus ja almuveroista rahoitetaan islamin edistämistä aseettomin ja aseellisin keinoin muiden kohteiden ohella. Rahavirtoja voi seurata vaikkapa tasaisin väliajoin uskonsotaa rahoittavien hyväntekeväisyysrahastojen kiinnijäämisistä ja sulkemisista. 

- Vouti
Jälkimaailma, seiso täällä omalla pohjallasi äläkä luota vieraaseen apuun. -Augustin Ehrensvärd

Supaplex

Olen varma, että jokaisella tämän kylän kebabravintolalla on jotain lainvastaista toimintaa. Kilometrin säteellä 5 kebabbilaa jossa ei käy asiakkaita juuri lainkaan ja jokaisessa samat hinnat (kartelli)? Poliisiautojakin näkee viikottain näiden raflojen pihalla.

Alkuasukas

Poliisi on tänään vahvistanut Tampereen kebap-murhapolton vakuutuspetosyritykseksi.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

mishrak

QuoteJenni Heinosen tutkimus selvitti, mitä pienyrittäjyys maahanmuuttajille merkitsee ja millaisia resursseja heillä on kohdata yrittäjyyteen liittyviä haasteita.

Eiköhän tuo tutkimus vastannut tähän boldattuun. Nuo otsikot ovat luultavasti vain toimittajien ammattitaidottomuutta ja tieteellisen pätevyyden puutetta.

riposti

QuotePääkaupungin keskustan eduskuntavaaliehdokas Abdirahim Hussein katsoo, että sosiaaliturva on tehnyt somaleille karhunpalveluksen.
sanottiin, että tässä on asunto ja tässä on toimeentulotukirahaa.
- Täällä on niin kova byrokratia, että pienyrittäjien on lähes mahdotonta tehdä työtä, hän toteaa.

http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=45135:qmeille-somaleille-sanottiin-ettae-taessae-on-asunto-ja-rahaaq&catid=2:kotimaa&Itemid=31

Minkäs teet, sama meno jatkuu vaalienkin jälkeen.

Marius

Vaikeaa tätäkään on todistaa, kuka siihen kykenisi, mutta itse olen vakaasti sitä mieltä että 99% ns."maahanmuuttaja"ravintoloista tai muistakaan -yrityksistä ei toimi sääntöjen mukaan, eli kiertävät lakeja.

Suomalaiset-han tekevät jossain määrin varmasti samoin, mutta kyse on silloin omistamme. Mikäli maassa jo alunperin lain hengen vastaisesti oleileva vielä kaiken lisäksi saa erivapauksia, sanotaan suoraan, puolirikolliseen toimintaan,
en kyllä puhuisi enää yrittäjyydestä.

Otetaan esimerkiksi kaikki mahdolliset etniset "ravintolat".
Kuinka moni oikeasti luulee niiden toimivan minkään muun voimalla, kuin filungin.
Ahkeruuden? Osaamisen? Sallikaa mun nauraa.

Jos ravintoloitseminen olisi niin perin helppoa, että lähes lukutaidottomat, uskonlahkoilijat kehitysmaista sitä tuosta vaan, rehellisesti, duunaisivat,
niin missä ovat suomalaiset?

Eivät missään muualla, kuin ihmettelemässä ja kiroamassa miksi kaikki lait ja verot sekä rehellisyyden vaatimus koskevat vain ja ainoastaan heitä. Mikäli haluavat jotain yrittää.

Suomalaisten toimintaa rajoittaa sekin meille päivänselvä, kaiken hyvinvoinnin perustana oleva tosiasia kuin luottamus, sekä moiseen outoon rehtiyteen opettava sosiaalinen paine, josta taas nurkkakuntaisen kansainvälistymättömästi juontaa, että suomalaiset haluavat olla rehellisiä.

Mutta globaalit monikulttuuriset säännöhköt ovat kai jollain mystisellä tavalla hienompia, tiedä häntä...
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.