News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2010-12-14 Aamulehti: Toimiiko kotouttaminen vai provosoiko se ääriryhmiä?

Started by KTM, 15.12.2010, 13:46:12

Previous topic - Next topic

KTM

Onkos tämä pitkä juttu ollut jo täällä?

En viitsi kopioida kokonaan, joten käykää lukemassa:
http://www.aamulehti.fi/teema/puheenaihe/toimiiko-kotouttaminen-vai-provosoiko-se-aariryhmia/200939

QuoteEsimerkki: Britanniassa ryhmä islamisteja halusi perustaa oman valtionsa brittiyhteiskunnan keskelle. Eristys on uhka.

Kotoutusta ja kiukkua
Lontoossa asuessani parikymmentä vuotta sitten Britanniassa oli ryhmä islaminuskoisia, jotka halusivat perustaa oman yhteiskuntansa lakeineen, sosiaalipolitiikkoineen, kouluineen ja opetusohjelmineen.

Brittihallinnon siirtolaisille tarjoama kotouttaminen oli omaa valtiotaan brittien keskuuteen perustaneelle islamilaiselle ajatushautomolle, think tankille oppineine johtajineen, suorastaan kirosana. Ääriliikkeeseen kuuluvat kokivat kotouttamisen uhkaavan islaminuskoisten omaa kulttuuria ja tapaa elää brittiyhteiskunnassa.

Minulle tämäkin käsitys valkeni vasta, kun Lontoon islamilaisen seurakunnan mullah, opettaja, silmät palaen pyhää vihaa löi edessäni nyrkkiä pöytään. Haastattelu tapahtui moskeijan ikkunattomassa kellarissa, ja toivoin totisesti, että olisin etukäteen kertonut jollekulle, minne olin menossa.

Muslimiyhteisöt toimivat ja kasvavat Britanniassa, mutta omaa valtiotaan ne eivät ole saaneet saarivaltioon perustaa.

etc.

Oho

No tonhan ovat luultavasti vahingossa lipsauttaneet monet kotoisista vir... anteeksi vihreistä esim juurikin Husein Muhammed, korostaessaan islamistiterroristien pyrkimyksiä eristää muslimit valtakulttuurista lietsomalla vihaa ja epäluuloa.

Juurikin tämä tekee asiasta niin perin ongelmallisen, suo siellä vetelä täällä. Jos kotoutat menestyksekkäästi, ääriaines aktivoituu entisestään ja pommit paukkuu. Jos et kotouta sosiaaliset ongelmat kärjistyvät ja pommit paukkuu. Toki utopistit kuvittelvat että ääriaines menettäisi polttoaineensa enemmistön sopeutuessa mutta näin ei oikeastaan näyttäsi olevan kun katsoo esim New Yorkin, Mardridin, Lontoon ja nyttemin Tukholman iskijöiden taustoja.

Sanglier

Ääriryhmät provosoituvat aina ja kaikesta. Tyhmä kysymys. Ja kotoutus ei toimi, koska jos kotouttamista tarvitaan, ollaan jo metsässä.

Kaikille tekisi hyvää nähdä mullahin pauhaamista. Sitä ei voi selittää pois, jos itse tuntee pelkoa.

Embo

Quote from: Sanglier on 15.12.2010, 14:34:25
Ääriryhmät provosoituvat aina ja kaikesta. Tyhmä kysymys.

Ääriryhmät provosoivat vaikka itse itsensä, kuten Mainilassa 1939 ja Puolan rajalla saman vuoden syyskuussa. Tekosyy löytyy aina.