News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2010-11-21 HBL: Uusi strategiajohtaja haluaa YLE:en maahanmuuttajakiintiöt

Started by Roope, 21.11.2010, 12:33:50

Previous topic - Next topic

Ernst

Quote from: kaivanto on 22.11.2010, 22:22:27
Tietojen käyttö:
Hyväksyn, että antamiani tietoja voidaan käyttää luottamuksellisesti Yleisradion tilastollisissa tarkoituksissa moninaisuuden kehittymisen seurantaan.

Tästä alkaen alan muuten vastata Etelä-Amerikka ja minulla on siihen hyvät vakaumukselliset perusteet  ;)
[/quote]

Minulla voisi olla vakaumukselliset perusteet kysyä tietosuojavaltuutetun kantaa, muodostuuko tuosta kysymyksestä ja vastauksista hyväksyttävä henkilörekisteri vai ei.

Vai viitsisikö joku toinen hommalainen lähteä asialle? Minä kun olen keskittynyt enempi näiden imaamien touhuihin  :)
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

AkateeminenPätkätyöläinen

Quote from: kaivanto on 22.11.2010, 22:22:27Tästä alkaen alan muuten vastata Etelä-Amerikka ja minulla on siihen hyvät vakaumukselliset perusteet  ;)

Turha sotkea mukaan vakaumuksia, kun tosiasiat riittävät. Ainoa oikea vastaus on tietysti Afrikka, koska siellähän on meidän kaikkien etninen tausta.

Quote from: WikipediaAccording to genetic and fossil evidence, archaic Homo sapiens evolved to anatomically modern humans solely in Africa, between 200,000 and 100,000 years ago, with members of one branch leaving Africa by 60,000 years ago and over time replacing earlier human populations such as Neanderthals and Homo erectus. (http://en.wikipedia.org/wiki/Out_of_Africa_theory)

Tämä kannatttaa kaikkien Yleen hakevien muistaa viimeistään siinä vaiheessa, kun "varsinais"-kiintiöt otetaan käyttöön. ;)
Kaikki alkoi varhaislapsuuden puurokriittisyydestä.

MaisteriT

Quote from: MW on 22.11.2010, 22:44:56
"Ei me syrjitä, eikä olla kiinnostuneita etnisestä taustasta." Juu ei. Eikä kerätä mitään (laittomia?) henkilörekistereitä.

Voiko tuo oikeasti olla laillista toimintaa? Etnisen taustan saa pistää rekisteriin, jos aikoo syrjiä sen avulla rikastamattomia?
AL: Jussi Halla-Aho (kuvassa) poseeraa tässä arkistokuvassa virallisesti puvussa. Tiistaina hänet nähtiin eduskunnassa rennoissa kesävaatteissa.

kaivanto

Quote from: AkateeminenPätkätyöläinen on 23.11.2010, 14:02:54
Quote from: kaivanto on 22.11.2010, 22:22:27Tästä alkaen alan muuten vastata Etelä-Amerikka ja minulla on siihen hyvät vakaumukselliset perusteet  ;)

Turha sotkea mukaan vakaumuksia, kun tosiasiat riittävät. Ainoa oikea vastaus on tietysti Afrikka, koska siellähän on meidän kaikkien etninen tausta.

Koska olen rasisti, minusta ihmisiä on kahta rotua (olen jostain rasistilehdestä niin lukenut, oisko ollut Hesari) eli niitä, jotka jäivät Afrikkaan ja niitä jotka lähtivät Afrikasta pois.

Roope

Quote from: MaisteriT on 23.11.2010, 15:50:29
Voiko tuo oikeasti olla laillista toimintaa? Etnisen taustan saa pistää rekisteriin, jos aikoo syrjiä sen avulla rikastamattomia?

Viimeksi asiaa käsiteltiin julkisuudessa, kun työministeri Tarja Cronberg ehdotti yrityksiin "tarkistuslistoja", joissa selvitettäisiin muun muassa erilaisten etnisten ja seksuaalivähemmistöjen edustajien osuudet henkilökunnassa. Cronberg joutui nopeasti perumaan puheensa, koska kyseessä olisi ollut laiton henkilörekisteri. En usko, että tuollainen rekisteri olisi millään tekosyyllä laillinen Yleisradiollekaan.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Phantasticum

Quote from: kaivanto on 22.11.2010, 22:22:27
Kuka tahansa voi kirjautua ja nähdä omin silmin http://careers.fi/yle/careers.cgi?careers_language=fin

Yleisradion tavoitteena on edistää moninaisuutta henkilöstörakenteessa. Tämä tarkoittaa, että YLE haluaa palvelukseensa eri ikäisiä, eri sukupuolta olevia ja taustaltaan erilaisista etnisistä ryhmistä tulevia.

Etninen tausta/alkuperä, johon koen kuuluvani ...

Hyväksyn, että antamiani tietoja voidaan käyttää luottamuksellisesti Yleisradion tilastollisissa tarkoituksissa moninaisuuden kehittymisen seurantaan.

Miksi etnistä taustaa ei voi kysyä suoraan? Miksi pitää kokea kuuluvansa johonkin ryhmään? Minäkin voisin valkata listalta jonkun sellaisen taustan, johon koen kuuluvani. Mitä väliä sillä on, vaikken etnisesti kyseiseen ryhmään kuuluisikaan, koska pelkkä kokeminen riittää.

Yle on Suomen eduskunnan alaisuudessa toimiva valtakunnallinen julkisen palvelun yleisradiotoimintaa harjoittava viestintäyhtiö, kertoo Wikipedia. Mikä ihmeen itseisarvo moninaisuudella on tällaisessa yhtiössä?

Miksei Yle kysy hakijoilta uskontoa? Sepä se vasta edistäisikin moninaisuutta henkilöstörakenteessa.

pelle12

Quote from: kaivanto on 22.11.2010, 00:06:21
Saamelaiset ovat tämän maapläntin alkuperäisasukkaita.
Korjaus: Suomalaiset ja saamelaiset ovat alkuperäisasukkaita. Älä sinä nyt hyvä mies vain lähde laulamaan tuota 'saamelaiset ovat Suomen niemen aborginaaleja', kaikki muut maahanmuuttajia'-virttä.