News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2010-11-22 US:Tampereella palaa kerrostalorakennus, jonka alakerrassa on liiket

Started by skrabb, 22.11.2010, 08:30:01

Previous topic - Next topic

MaisteriT

Quote from: jupeli on 25.11.2010, 16:52:08
Vai?

Vastaa pelottavan tarkasti mielikuvaa Bagdadin toiminnasta, joskin olen välttänyt viimeaikoina matkailua tuonnepäin. Jäi kuitenkin epäselväksi mitä halusit sanoa.

Tarkennus: kuvailin siis monikulttuurisuususkovaisen järkeilyä, en omaani.
AL: Jussi Halla-Aho (kuvassa) poseeraa tässä arkistokuvassa virallisesti puvussa. Tiistaina hänet nähtiin eduskunnassa rennoissa kesävaatteissa.

Ernst

Quote from: Willy Whisper on 25.11.2010, 16:54:17
Quote from: Leijona78 on 25.11.2010, 10:25:33
Miksi Tirrosen Harri on a) poistanut blogikirjoituksena (US blogit: Harri Tirronen: Toivottavasti rasismin lietsojat ovat nyt tyytyväisiä)

http://harritirronen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/52702-toivottavasti-rasismin-lietsojat-ovat-nyt-tyytyvaisia

Dear Harri Tirronen,

Luet tätä kuitenkin. Joten vastaan kysymykseesi, jonka varmaankin esitit vilpittömällä mielellä?

Kyllä, me "rasismin lietosojat" olemme nyt tyytyväisiä. Julma murhapolttaja jengeineen on joutunut kiinni ja päätyy oikeuden tuomittavaksi. Voimmeko oikeastaan olla muuta kuin tyytyväisiä suomalaisen poliisin nopeaan ja tehokkaaseen toimintaan tässä järkyttävässä rikossa?

Voit selata esim. tätä Homma-keskustelupalstaa, ja löydät kaikkien keskustelijoiden kannan: Syylliset tuomiolle oli heidän taustansa mikä hyvänsä.

Kysynkin Sinulta, Harri: Oletko Sinä nyt tyytyväinen?

Kunnioittavasti Willy J. Whisper

Kunnnioittavasti kysyn sinulta, Willy J. Whisper, luuletko Harri ´Paskahousu` Tirrosen todellakin tulevan vastaamaan sanoistaan. Ei kysymysmerkkiä, koska tuo oli taas enempi sellainen retorinen juttu.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Iloveallpeople

"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

jmk

Quote from: Leijona78 on 25.11.2010, 10:25:33
Miksi Tirrosen Harri on a) poistanut blogikirjoituksena (US blogit: Harri Tirronen: Toivottavasti rasismin lietsojat ovat nyt tyytyväisiä)

Olikos Tirrosen vihakirjoitus jo jossain tallessa?

No, tässä joka tapauksessa Googlen välimuistista:
Toivottavasti rasismin lietsojat ovat nyt tyytyväisiä
22.11.2010 21:21 Harri Tirronen 254 kommenttia

Kaiken maailman halla-aholaiset, hommafoorumit ja täälläkin maahanmuuttajia mustamaalaavat ovat nyt saavuttaneet päämääränsä. Ihmishenkiä on menetetty rasistien suorittamassa kebab-ravintolan murhapoltossa. Menehtyneet ovat ilmeisesti asiaan kuulumattomia sivullisia. Jotkut vanhemmat ovat nyt menettäneet lapsensa ja sisarukset veljensä. Suuri suru on kohdannut perheitä. Joko nyt tehdään rasismin lietsonnasta loppu?

22.11.2010 21:24 Vieras (ei kirjautunut)
Missä on uutisoitu tekijät tai uhrit tai heidän etninen taustansa? Itse en ole vielä tuota viittausta löytänyt.

22.11.2010 21:26 Harri Tirronen
Käytä aivojasi, kaksi tummiin pukeutuneita henkilöä on nähty räjähdyksen jälkeen poistumassa ulkomaalaisten pitämän ravintolan liepeiltä.

...

Myös tuo kommenttiosio sisältää useita hyviä näytteitä Tirrosen mielenmaisemasta. Pitäisiköhän sekin kopioida jonnekin näytille.

Erityiskunniamaininta tästä  kommentista:
23.11.2010 01:12 Harri Tirronen
Minulla on ilo ilmoittaa sinulle jo tässä vaiheessa, että seison jokaisen sanan takana joita olen kirjoittanut niin saat rauhan.

Hän siis "seisoo jokaisen sanan takana" ja poistaa koko kirjoituksen vähin äänin  :o

Ernst

Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Histon

Quote from: Make M on 25.11.2010, 14:32:25
Quote from: Ahmatti on 25.11.2010, 11:07:44
Itse medialukutaidon omaavana ymmärrän kyllä kirjoituksen parodiaksi, mutta... Enemmän asiaa ajateltuani tällaisten provojen kirjoittaminen kyllä saa enemmän pahaa kuin hyvää aikaan. Suvisten ja kriitikoiden kuilu vain syvenee ja kielenkäyttö kovenee. Itse en enää kirjoittelisi mihinkään tällaista naamioitua huttua.

Olen toista mieltä. Parodia ja liioittelu auttavat näkemään selkeämmin vallitsevan todelisuuden ja liian pitkälle edenneen hulluuden.

Tässä tapauksessa parodia ei mitenkään kohdistunut syyttömiin uhreihin vaan "raatokärpäsiin".

Komppaan Make M:ää tässä. Ei ole pitkäkään aika siitä, kun media ja äärisuvaitsevaiset piirit käyttivät aivan tosissaan sanoja "moniosaaja", "kulttuurin rikastuminen" tai "eksoottinen värinä". Ainostaan kyseisen retoriikan aktiivinen parodioiminen (etenkin Halla-ahon toimesta) on saanut muutosta aikaan.
Dear @realDonaldTrump, Sweden is immigration friendly, international & liberal. One of the most prosperous, richest, safest places on earth.

— Alexander Stubb (@alexstubb) 19. helmikuuta 2017

PaulR

Quote from: MaisteriT on 25.11.2010, 16:58:02
Quote from: jupeli on 25.11.2010, 16:52:08
Vai?

Vastaa pelottavan tarkasti mielikuvaa Bagdadin toiminnasta, joskin olen välttänyt viimeaikoina matkailua tuonnepäin. Jäi kuitenkin epäselväksi mitä halusit sanoa.

Tarkennus: kuvailin siis monikulttuurisuususkovaisen järkeilyä, en omaani.

Samaan aikaan Suomessa. Paikalla oli juuri parikymmentä kynttilää, kukkakimppu ja runoja menehtyneiden muistolle. Manasin niitä lukiessani, että saatanan tunarit minkä teitte.

Lemmy

Quote from: M on 25.11.2010, 17:01:06
Kunnnioittavasti kysyn sinulta, Willy J. Whisper, luuletko Harri ´Paskahousu` Tirrosen todellakin tulevan vastaamaan sanoistaan.

Oli niin kiihottunut että varmaan on täytynyt käydä näyttämässä lääkärille kun seisoo vieläkin... sanojensa takainen järki.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Bored.

Quote from: jmk on 25.11.2010, 17:13:20

Myös tuo kommenttiosio sisältää useita hyviä näytteitä Tirrosen mielenmaisemasta. Pitäisiköhän sekin kopioida jonnekin näytille.

Erityiskunniamaininta tästä  kommentista:
23.11.2010 01:12 Harri Tirronen
Minulla on ilo ilmoittaa sinulle jo tässä vaiheessa, että seison jokaisen sanan takana joita olen kirjoittanut niin saat rauhan.

Hän siis "seisoo jokaisen sanan takana" ja poistaa koko kirjoituksen vähin äänin  :o

Kannattaa toki kopioida kokonaisuutena tuo, nimittäin kommenteissa Tirronen jatkoi kyllä ihan samaa tuubaa pitkin kommenttejaan.

Kuitenkin, blogista ilmoitettiin ainakin ylläpidolle, joten on sen voinut ylläpitokin poistaa - ihan kuin Lipposkan bloginkin, ei hänkään sitä välttämättä itse ole poistanut, vaikka se todennäköisempää onkin. En siis mitenkään vähättele kummankaan sankarin ääliömäisiä kirjoituksia ja raukkamaisuutta, mutta eivät siis välttämättä ole poistaneet niitä itse. Tirrosen "anteeksipyyntöä" blogiin tosin lienee turha odottaa...

Lemmy

Tirronen sanoi  ;D
QuoteUseilla palstoilla näkee mitä pöyristyttävämpiä tekstejä vaikka asiaan on tullut parannustakin.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Defend Finland!

Tiedän kokemuksesta - minuakin on  ilman syytä leimattu - että kun Päivin kaltaiset kukkahattutädit alkavat leikkiä poliisia, niin asiat menevät pahasti pieleen. Olen nähnyt useita tapauksia lähiympäristössäni. Minkälaiseen järjenjuoksuuun kukkahattutäti pystyy saivat myöskin minun vanhemmat kokea pari vuotta ennen kuolemaansa. He asuivat toisessa kerroksessa ja eräänä aamuna alapuolella asuva korttelipoliisi/kukkahattutäti alkoi syyttää isääni siitä, että hän oli päästänyt vettä alakerran asuntoon. Täti perusteli syytöksiään sillä, että vesi on tullut ylhäältä ja te asutte yläpuolella ja sitten hän haukkui ja haukkui ja haukkui. Isäni ei heti tajunnut mistä oli kysymys, mutta kun hän katsoi keittiön komeroon niin hän huomasi että sen kautta valui vettä. Kolmannen kerroksen vaari oli unohtanut keittiön hanat päälle ja siitä tämä vuoto, mutta ei tämä täti pyytänyt anteeksi. Eli tällä logiikalla nämä toimivat!

Eikö Kiljuhanhi ole vanha stalinisti, joten ei tarvitse ihmetellä kiljuntaa?

Itse asiassa Päivi on oikeassa kun hän puhuu rasismista! Kyseessä oli aito rasistinen viharikos suomalaisia vastaan! Kolme syytöntä murhattu! Siinä Päiville miettimistä! Nämä ihmiset tekevät julmia tekoja miettimättä seurauksia: Kuka on näitä tuonut tänne ja miksi koko suku on tullut tänne? Tässä haisee palaneen käryä! Kun he heittävät polttopullojaan ja pommejaan niin heille on yhdentekevää kuinka monta vääräuskoista kuolee!

Tätä tekoa eikä Päivin sanoja saa ikinä unohtaa!

K-M Halkola

QuotePaskahousu tuo Tirronen; muuta ei voi todeta.
Äsh, mitä muuta odotitte, ei meillä kukaan hyysääjistä ole tähänkään asti ottanut mitään vastuuta sanomisistaan, tunnustanut valheitaan tai korjannut tekemiään mokia.
Täällä kiihotetaan nyt ihan selvästi kansanryhmää kohtaan, Tanten Astrid kertoo varmaankin kokemuksesta Tirriäiselle, miten päästään kansanryhmäksi suomalaisena  henkilönä...Ilman hoitaa sitten juntun käräjille ja me pahat hommafoorumin rasistit saamme kaikki sakot uskonrauhan rikkomisesta ;D

Luotsi

Webbi-Pravdan etusivulta koko aihe muuten hävisi vähin äänin melkoisen nopeasti sen jälkeen tieto omistajan vangitsemisesta tuli  :o

Ennen hiljenemistä Totuus teki yhteenvetonsa tapauksesta:
QuoteNäin ollen tapaus ei vaikuta lainkaan rasistiselta iskulta tai kostolta, ennemmin pidätykset antavat viitteitä jonkinlaisesta petoskuviosta, joka tosin päätyi ilmeisen tahattomiin kuolonuhreihin.
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

Viinankylväjä

No niin, Hommalaisten värilotto osui kerrankin oikeaan(tosin tuomioita ei ole vielä jaettu, mutta väliäkö sillä). Onnea! Huomenna sitten voitonparaati Senaatintorille.

Hyvähän se on jälkeenpäin kuittailla mm JM-K:lle, kun naureskeli forumin Nostradamuksille. Minua huvittaa enemmän se, että täällä on satoja "vastapuolen" Päivi Lipposia ja he eivät itse edes tajua sitä.

pw

Quote from: Viinankylväjä on 25.11.2010, 18:28:06
No niin, Hommalaisten värilotto osui kerrankin oikeaan(tosin tuomioita ei ole vielä jaettu, mutta väliäkö sillä). Onnea! Huomenna sitten voitonparaati Senaatintorille.

Hyvähän se on jälkeenpäin kuittailla mm JM-K:lle, kun naureskeli forumin Nostradamuksille. Minua huvittaa enemmän se, että täällä on satoja "vastapuolen" Päivi Lipposia ja he eivät itse edes tajua sitä.

Nyt en ihan tajunnut, joten kysyn: onko Mäki-Ketelä lähtenyt puolustamaan Lipposta ja/tai yhtynyt rassismikiljuntaan? 

Axl

QuoteOnnea! Huomenna sitten voitonparaati Senaatintorille.

Minä en järjestelisi voitonparaateja ennen kuin syyllisyys on 100%:sti toteen näytetty. Eihän sitä tiedä mitä käänteitä juttu vielä sisällään pitää. Sitä paitsi 3 kuollutta velvoittaa lähinnä hiljaiseen hetkeen ja suruliputukseen. Millos valtiovalta tämän järjestää?

Kimmo Pirkkala

No niin, Hommalaisten värilotto osui kerrankin oikeaan(tosin tuomioita ei ole vielä jaettu, mutta väliäkö sillä).

Kolme kuollutta, ei tässä lippuja heilutella. Ja mitä lottoamiseen tulee, on helppo tietää numerot kun malttaa katsoa ensin arvonnan.

MikkoAP

Totta!

Siis onhan se ihan sama asia vastata Lipposten ja Kiljusten varmaksi natsiskinirasisti-iskuksi julistukseen, että kyseessä voi hyvin olla ihan eri juttu, kuin Kiljusten ja Lipposten alkuperäiset julistukset.

Koska mediassahan ei mitenkään aliraportoida rikollisten mamutaustoja, tai spekuloida kantaväestön rasistisuudesta ilman todisteen häivääkään.
Syrjiminen syrjimisen lopettamiseksi on kuin naisi neitsyyden tähden tai sotisi rauhan puolesta, vai miten se menikään. - M.

AuggieWren

Minua huvittaa enemmän se, että täällä on satoja "vastapuolen" Päivi Lipposia ja he eivät itse edes tajua sitä.

a) etninen ravintola palaa = vakuutuspetos
b) etninen ravintola palaa = rasistinen viharikos

Kun yhtälöstä poistetaan sanat etninen ja rasistinen, mitä jää jäljelle? On turha nillittää etnisten ravintoloiden omistajien turhasta syyllistämisestä silloin, kun velkoja ja verovelkoja jää etnisten ravintoloiden jäljiltä lähes säännönmukaisesti. No, totuus on vissiin puhdasta päivilippostelua?
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

Luotsi

Quote from: pw on 25.11.2010, 18:34:12
Nyt en ihan tajunnut, joten kysyn: onko Mäki-Ketelä lähtenyt puolustamaan Lipposta ja/tai yhtynyt rassismikiljuntaan?

Tuskin muuten kuin ylenmääräisen verenpaineen sumentamassa Viinankylväjän päässä.
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

Uljanov

Mäki-Ketelä veti herneen nenään siitä, että täällä jotkut epäilivät vakuutuspetoksen mahdollisuutta. Ehkä hän on saamansa kohtelun jälkeen (ymmärrettävästi) sen verran katkera, että nenäänvetokynnys on hyvin matala. Näin muuten foorumin (ei toki ainoastaan tämän, vaan internefoorumeiden yleisesti) "lotto" osuu oikeaan huomattavan paljon useammin, kuin poliitikoilla ja toimittajilla. Tämä johtuu mm. siitä, että nimimerkillä ei ole samanlaista painetta poliittiseen korrektiuteen, vaan pohdinnoissa voidaan antaa sijaa myös realistisille epäkorrekteille vaihtoehdoille.

Viinankylväjälle vielä, että parempi kymmenen päivilipposta foorumilla kuin yksi eduskunnassa.  

Veli Karimies

QuoteMinua huvittaa enemmän se, että täällä on satoja "vastapuolen" Päivi Lipposia ja he eivät itse edes tajua sitä.

Onko täälä siis satoja kansanedustajia jotka kirjoittivat blogiinsa heti tapauksen jälkeen kuinka ulkomaalaiset pitää ajaa pois Suomesta tälläisten murhapolttojen takia?

Sami Aario

Muistaakseni täällä ei väitetty mitään vaan esitettiin erilaisia vaihtoehtoisia skenaarioita. Se vaihtoehto jonka esittäminen katsottiin tietyissä piireissä erittäin tuhmaksi päätyikin olemaan se vaihtoehto joka oikeasti tapahtui. Siis mitä todennäköisimmin; kuten sanoit tuomiota ei kukaan vielä ole oikeudessa saanut.

Lipponen sen sijaan väitti ennalta tietävänsä syyllisen, ja joutui myöhemmin noloon tilanteeseen. Siksi vertauksesi Lipposeen ontuu pahasti.

Ihmetyttää myös miksi näköjään yrität vieläkin kerätä tapahtuneesta joitain moraalipisteitä "suvaitsevaistolle".

IDA

Quote from: Uljanov on 25.11.2010, 18:41:24
Mäki-Ketelä veti herneen nenään siitä, että täällä jotkut epäilivät vakuutuspetoksen mahdollisuutta. Ehkä hän on saamansa kohtelun jälkeen (ymmärrettävästi) sen verran katkera, että nenäänvetokynnys on hyvin matala. Näin muuten foorumin (ei toki ainoastaan tämän, vaan internefoorumeiden yleisesti) "lotto" osuu oikeaan huomattavan paljon useammin, kuin poliitikoilla ja toimittajilla. Tämä johtuu mm. siitä, että nimimerkillä ei ole samanlaista painetta poliittiseen korrektiuteen, vaan pohdinnoissa voidaan antaa sijaa myös realistisille epäkorrekteille vaihtoehdoille.

Viinankylväjälle vielä, että parempi kymmenen päivilipposta foorumilla kuin yksi eduskunnassa.  

Yleensäkin keskustelupalstojen spammi osuu yllättävän usein oikeampaan kuin tiukatkaan analyysit. Esimerkiksi jenkkien laman, sen syyt ja seuraukset tiesi ihan vain palstojen nettispammia seulomalla jo vuosia ennen kuin media ja politiikka alkoivat puhua niistä.

Tietenkään, jos aina takertuu karkeimpiin provoihin, kuten jollain on tapana, ei saa mitään informaatiota. Provot ovat kuitenkin nekin omalla tavallaan edellytys sille, että tietoa voi yleisestä jauhamisesta muodostaa. Parempi näin kuin, että jotkut asiantuntijat jauhaisivat ylhäältä päin roskaa siitä, kuinka Irlanti on nouseva ja esimerkillinen talous aina siihen asti, kunnes koko maa romahtaa :)

Histon

Jos yrittäjä paljastuu murhapolttoon syylliseksi, voi kyseessä joko olla tai olla olematta rasistinen viharikos, mutta joka nykylainsäädännöllä vaikuttaa tuomioon. Tärkeä kysymys (johon tuskin koskaan saadaan vastausta) olisi:

"Olisitko sytyttänyt palon, jos talo olisi ollut täynnä irakilaisia?"
Dear @realDonaldTrump, Sweden is immigration friendly, international & liberal. One of the most prosperous, richest, safest places on earth.

— Alexander Stubb (@alexstubb) 19. helmikuuta 2017

Nomad

http://www.kansanuutiset.fi/blogit/jami-jarvinen/homman-nimi
QuoteHomman nimi
25. marraskuuta 2010, kello 13.30 - Jami Järvinen

22.11.2010 kello 15.15 Helsingin Laajasalossa tapettiin ihminen. Hän menehtyi jäätyään nosturiauton pudottaman kävelysillan alle. Varsinaisen kuolemantapauksen ohella merkittävää on se, mitä kukaan ei ole sanonut.

Hommaforum oli hiljaa. Päivi Lipponen, Jussi Halla-aho ja keskusteleva nettikansa vaikenivat.

Kaikki tietävät, mitä Jussi Halla-aho olisi blogannut, jos nosturiauton kuljettajaksi olisi ilmennyt somalialainen turvapaikanhakija.

Tampereen murhapoltossa kuoli kolme ihmistä, viisi loukkaantui. Moni menetti asuntonsa toistaiseksi. Vielä Kekkosen valtakaudella asiasta olisi ymmärretty syyttää kommunisteja tai heidän vastustajiaan – Pekka Siitoimen masinoima kirjapaino Kursiivin tuhopoltto muistetaan hyvin vuodelta 1977 – mutta sittemmin ajat ovat muuttuneet.

Tällä kertaa uutiskeskustelu asiasta ajautui heti tilaan, joka osoitti vääjäämättömästi, miten hyvin rasistiöyhöttäjät ovat median kaapanneet. Koska tulipalossa oli mukana irakilainen pizzayrittäjä, päivystysvuorossa olleen maahanmuuttokriitikot olettivat ilman ensimmäistäkään todistetta, että tässä on nyt jotakin.

Merkittäköön pöytäkirjaan, että maahanmuuttokriittisyys on rasismia.

Maahanmuuttokriitikot yrittävät kiertää väitettä todistelemalla yhä uudelleen, että he eivät vastusta maahanmuuttajia, vaan arvostelevat maahanmuuttopolitiikkaa, joka päästää rajan yli Suomeen islaminuskoisia ihmisiä.

Toisin sanoen heitä eivät haittaa maahan päässeet neekerit, vaan se, että näitä on päästetty maahan.

Saivartelu asiasta on turhaa ja osoittaa vain, että rasisti on reppana jopa itseään kohtaan.

* * *

Tampereen murhapolttouutisen tultua otsikoihin Hommaforumin keskustelut lähtivät oitis näille linjoille. Spekulaatioon ei vaadittu yhden osapuolen irakilaisuuden lisäksi mitään muuta näyttöä. Ikään kuin toivottaisiin, että ulkomaalaiset olisivat juuri niin kauheita olentoja kuin Hommakerhon baaripöydässä taivasteltiin.

(Tämä on se tekijä, mikä voimakkaimmin erottaa rasistin antirasistista. Rasistin pahin pelko on se, että ulkomaalainen ei olekaan saatanallinen hirviö. Antirasistin pahin pelko on se, että rasisti on oikeasti rasisti.)

Uuden rasismin kyllästämän kansalaiskeskustelun näyttävin uhri on ollut kansanedustaja Päivi Lipponen, jonka Uuden Suomen blogitekstissä [kuvakaappaus täällä] sanottiin ääneen sama, mitä useimmat ajattelivat ensimmäisenä: tuhopolton motiivi on ollut ulkomaalaisvastaisuus. Miksi kukaan muuten polttaisi irakilaisen yrittäjän ravintolan?

Täydellistä tekohurskautta uhkuva Jussi Halla-aho riensi tietenkin Lipposen tekstin luettuaan tanssittamaan sormenpäitään näppäimistöllä. Hän aivan oikein huomauttaa, ettei rikoksen motiiveista tiedetä yhtään mitään ennen kuin poliisi kertoo enemmän. Ja yhtä oikein osoittaa Päivi Lipposen käyttäneen murhenäytelmää oman sanomansa levittämiseen.

Koska en tiedä, kuka palon sytytti ja miksi, en toistaiseksi osoittele syyttävällä sormellani mihinkään tiettyyn suuntaan. Päivi Lipposta kehottaisin häpeämään. Kolme täysin syytöntä ihmistä on kuollut. Lipponen käyttää heitä oman kilpensä kiillottamiseen, populistiseen pelon ja vihan lietsontaan sekä oman poliittisen agendansa edistämiseen. Mieleeni tulee eläin nimeltä raatokärpänen.

Olisiko Halla-ahon blogissa nyt enemmän kuin rahtunen – tuttua termiä käyttääksemme – moraalisäteilyä?

Ja ennen kaikkea: vaatiiko Jussi Halla-aho kielenkäyttöön lisää poliittista korrektiutta?

Tyylilleen uskollisena Eirabian suurmufti kaunistaa tekstinsä virkkeellä, joka kuvastaa enemmän maahanmuuttokriitikoiden ajatusmaailmaa kuin heidän opponentiensa toimintatapoja:

Vai tuleeko tästä tulipalosta joka tapauksessa ja tutkinnan lopputuloksesta riippumatta osa suvaitsevaiston mytologiaa, jolla herkutellaan maailman tappiin asti?

Tohtori-hyvä, Tehän tällä mässäilette. Ja muistetaan toki, että "suvaitsevaisto" on fiktiivinen vastustaja, jonka nujertaminen väittelyssä on verrattavissa oman kätensä raiskaamiseen.

* * *

Tilanne on kehittynyt nopeasti Halla-ahon ja Lipposen alkuperäisistä kirjoituksista. Poliisi on pidättänyt asianosaisen pizzayrittäjän sukulaisensa kanssa epäiltynä tuhopoltosta ja sitä kautta kolmen ihmisen kuolemantuottamuksesta. Juonekäänne on saanut Halla-ahon jatkamaan aiempaa merkintäänsä tehostamalla vahingoniloaan sekä Lipposen pahoittelemaan äkkipikaisuuttaan.

Umpi-isänmaallisissa verkkokeskusteluissa juhlitaan. Maahanmuuttokriitikot ovat harvoin olleet yhtä iloisia kolmen suomalaisen kuolemasta kuin nyt.

Tällä hetkellä Hommassa on kolmattakymmentä sivua äbäläwäbälää, jossa haukutaan Päivi Lipposta kaikilla mahdollisilla ja osin mahdottomillakin lauseilla. Verenhimoiset blogit ja yleisönosastokirjoitukset – puhumattakaan Iltalehden keskustelufoorumin tapaisesta ihmiskunnan häpeätahrasta – kiljuvat asiasta ja asian ympäriltä.

Rikoksesta tuli kuin tulikin "maahanmuuttokriittinen tulipalo". Se todennäköisesti pakottaa myös antirasistit koventamaan otteitaan, jottei tapauksen varjolla anneta vastapuolen pahimmille sekopäille koko mediaa haltuun.

Katsokaa nyt peiliin, hommalaiset. Ja Jussi Halla-aho. Estradi on teidän. On ollut jo pitkään. Kyllä keskustelun matalaotsaisuudesta on vähän vastuuta maahanmuuttokriitikoilla itselläänkin. Vai pöytälaatikkoonko te vain provosoitte?
(http://www.kansanuutiset.fi/blogit/jami-jarvinen/wp-content/themes/default/jami.jpg)
A fanatic is one who can't change his mind and won't change the subject.

JoKaGO

Quote from: Uljanov on 25.11.2010, 18:41:24

Vakuutuspetoksen yritys? Polttamalla etninen ravintola? Vuokratilat, vuokrakoneet, vuokra-kaikki! Mikä on vakuutettu?
Vakuutuspetoksen yritys ei ole tämän hirmuteon motiivi!
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

AuggieWren

QuoteKyllä keskustelun matalaotsaisuudesta on vähän vastuuta maahanmuuttokriitikoilla itselläänkin.

Tämä vastuuhan on hemmetti soikoon normi. Miksi näille pelleille on niin vaikea tajuta OMAA vastuutaan?
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

Jaska Pankkaaja

Quote from: Histon on 25.11.2010, 18:57:42
Tärkeä kysymys (johon tuskin koskaan saadaan vastausta) olisi:

"Olisitko sytyttänyt palon, jos talo olisi ollut täynnä irakilaisia?"

Kyllä ja samalla kysymys jota ei taatusti "tutkivat zuurnalismme" kysy edes retorisesti..

Vaikka teon syynä oli tietenkin vakuutushillot ja mahdollisesti myös rasissmilla ratsastus on päivän selvää ettei suomalaisten mahdollisilla kuolemilla jaloja päitä paljoa vaivattu. Ei tarvitse.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

IDA

Jos Jami Järvinen vielä hieman kohentaisi ranskaansa, on ihan mahdollista, että joku vaivautuisi jopa vastaamaan vasemmistoälymystön esittämiin väitteisiin. Vielä ei oikein ylitetä sitä kynnystä, joka herättäisi keskustelua. Joka tapauksessa Kansan Uutiset on noille mitä mainion areena.