News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Mitä vuonna 2003 tapahtui?

Started by Olli Immonen, 15.11.2010, 10:58:45

Previous topic - Next topic

Repacked race

Miten se itsestäänselvä, mutta paranoidi juttu menikään:

http://hommaforum.org/index.php/topic,18506.msg260194.html#msg260194

Ai niin... ja miten se jatkuu? noo vaikka niin, että paljastumisen jälkeen heitetään ilmaan jotain, että saadaan ostettua lisäaikaa, jonka aikana tomu laskeutuu. Vaikkapa, että luvataan kertoa isoja paljastuksia ensi vuonna. Aikaa sepittää stoori, joka rakennetaan tilanteen vaatimalla tavalla.

Onko se nyt ohi? No mitäs luulisitte. Nyt on se vaihe, kun ne muut muutamat, ennestään tutut luottohahmot astuvat vahvemmin peliin ja pyrkivät himmentämään totuuspohjaa ja vähättelemään asiaa. Lisäksi, uusia hahmoja odotellessa...

Tiesikö Jussi? On aavistanut jo jonkin tovin. Kupletin juoni silti paljastumatta.

Niin, kuka maksoi? Veromarkkojahan siinä paloi.

Miksi? Mietipä sitä.

"Being Ignorant is Awesome" -Rr

Mika.H

Quote from: Ano Nyymi on 17.11.2010, 20:15:44
Itse olen edelleen sitä mieltä että menipä kuvio niin tai näin, lopputulos on jokseenkin hyvä, ellei jopa erinomainen.
Persuilla on nyt Muutoksessa sparraaja, joten mihinkään seteliselkärankaisuuteen tms. kabinettikähmintään heillä ei ole varaa.

Tuo on minustakin se onnistumisen juttu. Ja jos hieman eteenpäin asiaa viedään niin persut ovat noiden muiden (päättävien) puolueiden sparraaja.

Joten ei tässä kannata nyt täristä, karavaani kulkee ja tuloskin saattaa kohta olla haarukassa...
Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Miniluv

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Vetinari

Olen Pöllämystyneen kanssa yksi yhteen samalla linjalla. Miksi tämä avaus, joka sisälsi sen tyyppistä vihjailua ja retoriikkaa jonka JM-K varmasti tiesi vähintäänkin ärsyttävän ihmisiä, ja sitten taas katoaminen? Vähän samantyyppinen veto kuin kävisi täpötäydessä huoneessa pieraisemassa ja jättäisi sen jälkeen muut ihmettelemään siitä tullutta hajua.

Pidän myös vaalirauhaan vetoamista huonona tekosyynä. Jos sinulla, JM-K, on oikeasti jotakin merkittävää tietoa jostakin asiasta, eikö olisi parempi että ihmiset tietäisivät nämä asiat ennen vaaleja eivätkä vasta vaalien jälkeen? Peräänkuulutat rehellisyyttä, mutta ratkaisevien tietojen pimittäminen äänestäjiltä on epärehellistä jos mikä. Äänestäjänä olisin ainakin helvetin vihainen sille kaverille, jonka tietäisin pidättäneen äänestämästäni henkilöstä jotain sellaista tietoa joka olisi vaikuttanut ratkaisevasti äänestyspäätökseeni.

Se mikä on asioista objektiivinen totuus, se jääköön muiden päätettäväksi, en ota kantaa. Toivoisin kuitenkin vähän enemmän vastinetta kuin tuon yksittäisen varjoista huutamisen.
"Rasismi on laajaa ja syvää. Siitä puhutaan paljon, mutta puuskittain. Uusi rasismirintama on lähestymässä viikonloppuna Pohjois-Karjalan suunnalta."
- Miniluv

herra 4x

Quote from: Matias Turkkila on 17.11.2010, 21:06:56

Mutta yhtä kaikki, SMP:n kohtaloa lähimuistissaan säilyttävien Soinin ja Vistbackan sekä muiden silloisten aktiivien yliherkkyys kaikenlaiselle erkanemiseen vivahtavallekaan ei tarvitse kovin suuresti kummeksua. Itse asiassa moinen kuulostaa näin jälkikäteen ajateltuna hyvinkin rationaaliselta toiminnalta. Tämä on niin itsestäänselvää, ettei asiaa kannattaisi edes kirjoittaa, mutta kirjoitetaan nyt kuitenkin, koskapa tämä herkkyys oli keskeinen syy Jussin eurovaaliehdokkuuden kariutumiselle.

Vaan ei koskaan niin pahaa ettei jotain hyvääkin. Eurovaalirumbasta tuli aivan käsittämätön draamasikermä, joka osaltaan jeesasi ps:ää, osaltaan Jussia.

Mikäs sen parempi.

Timo Soini pelasti SMP:n raunioilta Perussuomalaiset. Puolueen, jota minä ja moni muu tulee keväällä äänestämään. Minä äänestän (ja olen parissa vaalissa jo äänestänyt entisenä kokoomuslaisena) Timo Soinin rakentamaa Ps-puoluetta sen vuoksi, että Jussi Halla-aho ja moni muu maahanmuuttokriittinen on siellä saanut puhua ääneen. Äänestän myös Timo Soinin suoraselkäisen politiikan takia, vaikken välttämättä aivan kaikesta samaa mieltä olekaan.

Ymmärrän Timo Soinin käsittääkseni yliherkkyyttä irtautumisspekulaatioiden suhteen,  historian valossa. Haluaisin sanoa että vaikka äänestän Perussuomalaisia Halla-ahon takia, pitäisin hyvänä että asiaa ei tulkittaisi missään nimessä hajottamisena. Toivottavasti Halla-aho ja Soini puhuvat naamatusten  niin että kaikki paskanjauhantaspekulaatio, mitä kaiken hyvän lisäksi netistäkin voidaan tulkita, saataisiin oikaistua. Se, että äänestän Ps-puoluetta Jussi Halla-ahon ja hänen esiintuomansa asian takia ei ole epäluottamuslause Timo Soinille vaan se on luottamuslause Timo Soinille.

Soini on antanut äänen kansalle. Muut puolueet pikemminkin tukahduttavat.

Jussin tapa käyttää sarkasmia turhia selittelemättä on omiaan tietysti luomaan kaiken maailman "kausteja". Tässä pigprothermaailmassa kun vaaditaan ratakiskosta vääntämistä ennen kuin kansa huutaa jes jes. Se on aika pysähdyttävää ja ikävää. Mikään fiksu juttu ei mene perille entiseen malliin vaan väärinymmärretään aina joko a) tulkitsijan tyhmyyden takia tai b) tahallisesti.

Jussi Halla-aho on väärinymmärretty. Molemmista syistä. Jokainen täysjärkinen, joka on lukenut Scriptaa ei voi muuta todistaa. Riippumatta poliittisista mielipiteistä. Koska fakta, analyysi ja argumentointi ei kunnioita poliittisia barrikadeja.

Me emme hajoita, me äänestämme.

Rakkaudesta lajiin.

Imperium

JMK on tulossa taas uusine "paljastuksineen", jotka tulevat olemaan järisyttäviä ja kaikkia järkyttäviä...niin varmaan.
Epäilen että saamme keväämmällä nauttia taas viime kesän sekavien kirjoitusten jatko-osasta, torpedoineen, salaisine tietoineen, jne.

herra 4x

Quote from: Axel Cardan on 17.11.2010, 22:04:39
Aläs nyt.
Mäki-Ketelä lupasi vaalirauhan.
Sen lupauksen olen laittanut korvan taakse.
Nitojalla.

Olen sitä mieltä että Mäki-Ketelän antamaa vaalirauhalupausta on kiitettävä. Mikäli mies nyt sitten tohtii pysyä pois maarittastuloista tai avautumatta aivan loppuun todellisuuspisteorgioissa.

Mitä epäilen mitä suuresti. Paska lentää tuulettimeen tai sitten ei.
Rakkaudesta lajiin.

Imperium

Quote from: herra 4x on 17.11.2010, 22:24:30
Quote from: Axel Cardan on 17.11.2010, 22:04:39
Aläs nyt.
Mäki-Ketelä lupasi vaalirauhan.
Sen lupauksen olen laittanut korvan taakse.
Nitojalla.

Olen sitä mieltä että Mäki-Ketelän antamaa vaalirauhalupausta on kiitettävä. Mikäli mies nyt sitten tohtii pysyä pois maarittastuloista tai avautumatta aivan loppuun todellisuuspisteorgioissa.

Mitä epäilen mitä suuresti. Paska lentää tuulettimeen tai sitten ei.
Ehkä näin, mutta miehen tarkoitusperät ovat varsin mystiset.

Imperium

JMK: "Varoituksen sanana jo nyt, että monelle tulee varmasti paha mieli. Todella paha mieli. On suuri joukko ihmisiä, joita on kusetettu ja raskaasti. Minä en kuitenkaan ole ollut se kusettaja vaan joku ihan muu."

-Mystinen kusetus? Tietääkö joku?

JMK. "Syitä päätökselleni on monta. Yksi - eikä suinkaan vähäisin - on se, että on olemassa tahoja, jotka olisivat hyvin pienellä vaivannäöllä voineet lopettaa tämän ympärilläni jostain syystä jatkuvasti vellovan ripulimyrskyn. En kiellä, ettenkö olisi osaa kakkasta niskaani ansainnut, kaikenlaista on tosiaan tullut säädettyä eikä tämä säätäminen vielä tähänkään totta tosiaan lopu."

-"Tahot"...kenties maagiset "öyhöttäjät" ja ravintolaillalisen keskeyttäneet häiriköt? Vai sataako Kaupin metsissä ripulia kun myrskyää?

JMK: "En kuitenkaan ole ihan tätä vyörytystä ansainnut. Jos joku ei halua tukea minua, miksi minä tukisin häntä? En ole kenellekään mitään velkaa. Joten keväällä sitten palaillaan asiaan."

-"Vyörytys"...olisiko puolueen puheenjohtajana laaditut sekavat kirjoitukset osallisina asiaan?

-Mieheksi joka on kaikkensa antanut maahanmuuttokriittiselle liikkeelle, ja sen kolmesti kieltänyt, poissa pysyminen on vaikeaa, ellei lähes mahdotonta.

Willy Whisper

Quote from: Imperium on 17.11.2010, 22:47:12
JMK:
JMK.
JMK:

Niin siitä "vaalirauhasta" vielä?

Olen ymmärtänyt niin, että jos joku päättää jättää itseensäkohdistuvilta väitteiltä puolustautumisen myöhemmäksi, ettei kinastelu haittaisi meille kaikille tärkeää vaalityötä, ei ole viisasta jättää räksytys-vaihdetta päälle? Se on vähän niingon jäisi pakki päälle ja laatikko jumiin??

Onko "imperialistille" tärkeintä repivä riitely, vai työrauha niille jotka yrittävät muuttaa Suomelle kohtalokasta politiikkaa?

Vastaa lyhyesti: Kyllä tai Ei.
"Neuropsykologisen näkökulman mukaan suurin uhka maailmanrauhalle tulee niiden kansakuntien taholta, jotka tarjoavat virikeköyhimmän ympäristön lapsilleen, ja tukahduttavat eniten seksuaalista nautintoa ja naisen sukupuolisuutta."
J.W.Prescott

Imperium

Kyllä.

Vaalirauha on helppo julistaa yksipuolisesti, kun on ensin tullut hetkeksi ilmoittamaan tulevista paljastuksista, ja vuodattanut katkerasti sydänverensä väärinkohdeltuna aktivistina, jota kukaan ei ymmärrä, nyyh...

Tuskin hommaforum häiritsee kenenkään vaalityötä, varsinkin jos kommentoidaan JMK:n itsensä postaamia kirjoituksia.

Ps. Äänestäjistä suurin osa on jossain muualla kuin täällä.

Jussi Halla-aho

Mäki-Ketelä:
QuoteKäytännössä tämä tarkoittaa sitä, että kerron kaiken juuri niin kuin asiat oikeasti ovat ja ovat menneet ja miten ne nyt ovat. Kaiken. Esitän luonnollisesti myös todistusaineiston. Sittenhän voitte ihan itse lukea/nähdä/kuunnella, mitä kukakin on oikeasti kulisseissa tehnyt ja mitä ei.

Varoituksen sanana jo nyt, että monelle tulee varmasti paha mieli. Todella paha mieli. On suuri joukko ihmisiä, joita on kusetettu ja raskaasti. Minä en kuitenkaan ole ollut se kusettaja vaan joku ihan muu.

Syitä päätökselleni on monta. Yksi - eikä suinkaan vähäisin - on se, että on olemassa tahoja, jotka olisivat hyvin pienellä vaivannäöllä voineet lopettaa tämän ympärilläni jostain syystä jatkuvasti vellovan ripulimyrskyn. En kiellä, ettenkö olisi osaa kakkasta niskaani ansainnut, kaikenlaista on tosiaan tullut säädettyä eikä tämä säätäminen vielä tähänkään totta tosiaan lopu.

En kuitenkaan ole ihan tätä vyörytystä ansainnut. Jos joku ei halua tukea minua, miksi minä tukisin häntä? En ole kenellekään mitään velkaa. Joten keväällä sitten palaillaan asiaan.

Koska Juha ei kertonut, kenelle tuo on suunnattu, oletan - silläkin uhalla että olen vainoharhainen vitunidiootti - sen olevan suunnattu minulle.

Olen todennut, että olen Juhalle kiitollinen häneltä saamastani avusta ja työstä yhteisten päämäärien hyväksi. Ennen kaikkea olen kiitollinen siitä, että vaikka Juhalla jos kenellä olisi ollut aihetta olla minulle vihainen syntymäpäivänäni 2009, hän oli ensimmäisenä puolustamassa minua, kun foorumilaiset kaatoivat kakkaa isolla saavilla niskaani.

Itse asiassa juttelin asiasta Juhan ja eräiden muiden henkilöiden kanssa edeltävänä iltana, ja päätökseeni vaikutti ratkaisevasti juuri se, että Juha oli asiasta samaa mieltä. Tämä viimeistään teki minulle selväksi, että Juha ei ollut rikkomassa mitään tai ajamassa omaa asiaansa vaan pyrki edistämään yhteisiä tavoitteita niin hyvin kuin osasi, kuten minäkin.

Ikävä kyllä en jaksa osallistua tähän Mäki-Ketelän tekemisten ruotimiseen ja puolustamaan kyseistä henkilöä 24/7/365, koska tiedän, että siitä ei ole mitään hyötyä. Aivan yhtä hedelmätöntä oli vuosi sitten rauhoitella niitä, jotka ripuloivat minun päälleni.

Eurovaalikuvioihin ja kannattajakorttikeräyksiin ei liity mitään salaliittoja. Erilaiset ihmiset ovat puskeneet kohti enemmän tai vähemmän yhteisiä tavoitteita ja tehneet ratkaisuja pitkälti perstuntumaansa nojaten. Siksi kaikki näyttää jälkikäteen tarkasteltuna niin kummalliselta.

Toivon - enkä ensimmäistä kertaa - että Mäki-Ketelän silpominen voitaisiin lopettaa. Se muistuttaa irvokkaalla tavalla - mutatis mutandis - puolentoista vuoden takaisia tapahtumia.

Toivon myös, että Mäki-Ketelä lopettaisi yleistävien ja halveksivien kommenttien viskomisen tähän suuntaa ja varsinkin uhkailemisen.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Willy Whisper

Quote from: Imperium on 17.11.2010, 22:57:30
Kyllä.

Vaalirauha on helppo julistaa yksipuolisesti, kun on ensin tullut hetkeksi ilmoittamaan tulevista paljastuksista, ja vuodattanut katkerasti sydänverensä väärinkohdeltuna aktivistina, jota kukaan ei ymmärrä, nyyh...

Tuskin hommaforum häiritsee kenenkään vaalityötä, varsinkin jos kommentoidaan JMK:n itsensä postaamia kirjoituksia.

Ps. Äänestäjistä suurin osa on jossain muualla kuin täällä.

Julisti joku vaalirauhan yksi, kaksi tai monipuolisesti, ei itse kannata olla se joka jää pöydän ääreen tyhjien tuoppien keskelle yksin rähisemään. Duu juu ändörständ? JMK ymmärsi, ja vaikenee.

Hommelifoorumi on eräs paikka, josta mielipiteistään epävarmat käyvät hakemassa vaikutelmia päätöksentekonsa tueksi. Siis: Mitä tahansa kirjoitamme toisillemme, on aina se kolmas lukija joka ei osallistu keskusteluun. Hän on se tärkein.

Mitä tarkoitat: "Äänestäjistä suurin osa on jossain muualla kuin täällä." Missä tahansa he ovatkin, heidät pitää ottaa huomioon.
"Neuropsykologisen näkökulman mukaan suurin uhka maailmanrauhalle tulee niiden kansakuntien taholta, jotka tarjoavat virikeköyhimmän ympäristön lapsilleen, ja tukahduttavat eniten seksuaalista nautintoa ja naisen sukupuolisuutta."
J.W.Prescott

Mika.H

Quote from: Jussi Halla-aho on 17.11.2010, 23:01:42
Toivon - enkä ensimmäistä kertaa - että Mäki-Ketelän silpominen voitaisiin lopettaa. Se muistuttaa irvokkaalla tavalla - mutatis mutandis - puolentoista vuoden takaisia tapahtumia.

Toivon myös, että Mäki-Ketelä lopettaisi yleistävien ja halveksivien kommenttien viskomisen tähän suuntaa ja varsinkin uhkailemisen.

Komppaan!

haukutaan vaikka välillä kokoomusta, siihen on syytäkin!

;)

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Jussi Halla-aho

Quote from: Dick van Dyke on 17.11.2010, 23:08:48
*nips*

Miksi kaikki puhuvat "eräistä" ja "tietyistä" henkilöistä?

Sitten ihmetellään, kun tullaan väärin ymmärretyiksi.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

IDA

Quote from: Mika.H on 17.11.2010, 23:07:53
Komppaan!

;)

Kuin myös.

Sekä unohtamatta SDP:tä ja Keskustaa. Joku voisi myös sanoa jotain punavihreitä vastaan.

herra 4x

Quote from: Matias Turkkila on 17.11.2010, 21:06:56
Minulla on tasan yksi kirja, jossa käytetään sanaa elokuutio.

Vanha kansa käyttää elokuutiosta nimitystä kuhilas.
Rakkaudesta lajiin.

Mika.H

Quote from: IDA on 17.11.2010, 23:17:41
Quote from: Mika.H on 17.11.2010, 23:07:53
Komppaan!

;)

Kuin myös.

Sekä unohtamatta SDP:tä ja Keskustaa. Joku voisi myös sanoa jotain punavihreitä vastaan.

Rajansa nyt kaikella. Haukutaan vaan niitä joita tunnemme...

Ps muistatko minkälainen keli oli kesällä 2003?

http://www.watchtower.org/fi/20050722/article_01.htm

Niinpä! ;D

IDA

Quote from: Mika.H on 17.11.2010, 23:21:14
Ps muistatko minkälainen keli oli kesällä 2003?

http://www.watchtower.org/fi/20050722/article_01.htm

Niinpä! ;D

Onneksi säätiedotukset lupaavat lunta ja kylmää. Toivotaan takatalvea ja reippaita pakkasia myös huhtikuulle. :)

Olen kyllä edelleen sitä mieltä, että kaiken voisi kuitata helteillä ja ruveta katselemaan eteenpäin.

Dick van Dyke

Quote from: Jussi Halla-aho on 17.11.2010, 23:15:13
Quote from: Dick van Dyke on 17.11.2010, 23:08:48

Miksi kaikki puhuvat "eräistä" ja "tietyistä" henkilöistä?

Sitten ihmetellään, kun tullaan väärin ymmärretyiksi.

Puhuin juuri sinusta, mutta en ollut lukenut viestiäsi, minkä näin vasta viestini kirjoittamisen jälkeen. Yritin poistaa viestiä, mutta softa heitti virhe-ilmoa. Pyysin ylläpitoa poistamaan ko. viestini.

Rauhaa teille ja voimia pimeyden voimia [media] vastaan.  ;)

Jussi Halla-aho

Minullekin tuli uutisena, kun kesällä luin kyseisestä kirjasta, että Mäki-Ketelä oli "ollut kuvioissa" jo 2003. En kuitenkaan pitänyt tietoa kovin merkittävänä, enkä vilpittömästi ymmärrä, miksi asiasta ollaan tässä ketjussa niin kiihottuneita.

a) Kuten Matias totesi, on täysin normaalia, että edustajia houkutellaan muista puolueista.

b) Tässä ketjussa on henkilöitä, jotka vielä vuosi sitten nimenomaan halusivat hajottaa persut ja houkutella sen nuivia ehdokkaita Muutokseen.

c) Mikä siis on Mäki-Ketelän varsinainen synti, vaikka hän olisi (vastoin omaa kertomustaan) ollut kuinka aktiivinen vuoden 2003 tapahtumissa?

Tästä jää väkisinkin sellainen mielikuva, että mikä hyvänsä M-K:n menneisyydestä löytynyt uusi tieto riittää todisteeksi vilunkipelistä ja petturuudesta.

- nimim. sivullinen.

Hermo

Quote from: Vallin on 17.11.2010, 18:19:26

Suomessa on kerrallaan vallalla yksi talousviisaus, jota kaikki kumartavat. Jos alan sitä toista linjaa avaamaan, alkaa sellainen puuduttava jankkaaminen, joka ei johda mihinkään.

Nykyinen tilanne on seurausta 10 vuotta sitten tehdyistä valinnosta, ja nyt tehtävät valinnat muuttavat taloustilannetta 10 vuoden päästä. Monessa asiassa olemme jo liian myöhässä.

Onko kukaan pannut merkille, että RIKAS Suomi ottaa noin miljardin velkaa kuukaudessa, mutta KÖYHÄ Viro ei lainkaan?

Mitä persujen talousoppi sanoo tähän? Entä muiden puolueiden?

Tuskin mitään, tärkeintä on vastustaa EU:n kurkkujen käyryysdirektiiviä!

Viron yritysverotus sallii oman pääoman kasvattamisen ilman välittömiä veroseuraamuksia. Raha jää maahan ikäänkuin sukanvarteen. Niinpä pienetkin yrittäjät jaksavat tehdä ja puurtaa eteenpäin. Tuosta en mene päätä vadille laittamaan, kun tuo kielimuuri haittaa.

Suomessa taas sallitaan harmaa talous ja toisaalta rehellisiä yrittäjiä verotetaan sitten kaikessa mahdollisessa... Räikein esimerkki Olkiluodon ydinvoimalatyömaa.

Mika.H

Quote from: Hermo on 17.11.2010, 23:46:47
Suomessa taas sallitaan harmaa talous ja toisaalta rehellisiä yrittäjiä verotetaan sitten kaikessa mahdollisessa... Räikein esimerkki Olkiluodon ydinvoimalatyömaa.

Kerroppas lisää tuosta Olkiluodosta?

Harmaata taloutta vai verotetaanko liikaa?

Olli Immonen

Quote from: Jussi Halla-aho on 17.11.2010, 23:36:48
Minullekin tuli uutisena, kun kesällä luin kyseisestä kirjasta, että Mäki-Ketelä oli "ollut kuvioissa" jo 2003. En kuitenkaan pitänyt tietoa kovin merkittävänä, enkä vilpittömästi ymmärrä, miksi asiasta ollaan tässä ketjussa niin kiihottuneita.

Juuri näin. Keskusteluketjun avaamisen tarkoitus ei ollut se, että täällä päästäisiin lyömään ja haukkumaan Mäki-Ketelää. Otin asian esille ihan puhtaasta mielenkiinnosta siihen, mitä vuonna 2003 on mahdollisesti oikein tapahtunut. Omasta puolestani kiitokset sekä Veikolle että Juhalle, kun selvensitte asiaa. Maahanmuuttokriittisen skenen lähihistorian tapahtumat kiinnostavat aina. :)

Vallin

Quote from: Sanglier on 17.11.2010, 20:33:43
Nuivien menestyksen, persujen nousun ja (lähtökuoppiin kampatun) Muutoksen mahdollisen nousun takana on kuin onkin uuden poliittisen kulttuurin kaipuu. Sellaisen jossa ei ole tilaa takapiruille, kohumanagereille tai muille käärmeöljykauppiaille. Kähmijät ylläpitävät lahoa rakennetta ja ovat osa sitä. Tajuaako Vallin yhtään miten kaukana moraali on hänen kuvailemastaan haikalojen risteilystä Viikingin kölivedessä.

Kaikki kunnia Suurhamsterin karismaattiselle masinoinnille ja Vallinin työtaustalle, veromiljoonille ja ideoille, mutta täältä katsottuna olette yksin.

Sieltä maakuopastako maailmaa katselet, ja jatkat tuota päänaukomista, ilman järjen häivää? Jos luulet esimerkiksi, että Timo Soini keksii kaikki teemansa itse, olet hakoteillä. Aina kun Timpalle tuli hätä talousasioissa, hän kilautti, ainakin vuonna 2003, kavereille jonnekin, ja kysyi neuvoa. Niille, jotka siellä poliittisen broilerin tai syöttösian vanavedessä taapertavat.

Esimerkiksi kun piti ottaa Jäätteenmäelle  kantaa Suomen velkaan, Timo sanoi, että 40% BKT:sta on maksimi. Kun kysyin, että paljonko se mahtaa olla euroissa, oli vastaus: Kilautan kaverille. Suomen BKT oli tuntematon luku maisterisjätkälle.

Entä kuka on se mystinen yrittäjä, joka on antanut rahaa Timpan (kertoi kerran TV:ssä) kanpanjoihin, miksi sitä ei pengota kuten Keskustan rahoittajia?

Kaustinen

Tästä jää väkisinkin sellainen mielikuva, että mikä hyvänsä M-K:n menneisyydestä löytynyt uusi tieto riittää todisteeksi vilunkipelistä ja petturuudesta.

Tuohon voi olla syynä Mäki-Ketelän ärsyttävä ja narsistinen kirjoitustyyli. Oikeastaan kaikesta hänen nettikirjoittelustaan jää ainakin minulle kuva umpikierosta oman edun tavoittelijasta, joka ei koskaan kerro koko totuutta mistään.

Voi olla, että mies on ihan vilpittömällä asialla, mutta sitä on vaikea uskoa kun lukee tämmöisiä...
QuoteMuistelen tässä sitä yhtäkin miitinkiä Halmeen työhuoneessa Arkadianmäellä, voi poijjaat/tyttelit, kun tietäisittekin, keitä oli paikalla ja mistä puhuttiin!
...ja sitten paljastuu, että mies on käynyt Halmeen luona kerran, eikä edes tuntenut häntä.

Imperium

Vilunkipelistä ja petturuudesta.

Muutos 2011 aloitti maahanmuuttokriitisenä kansanliikkeenä. Näin ainakin sitä minulle markkinoitiin kun lyötiin lappua kouraan. Olin vakuuttunut Juha Mäki-Ketelän ja kumppaneiden vilpittömästä halusta nostaa ns. kissa pöydälle. Leipääntyneenä Perussuomalaisena tartuin täkyyn.
Jatko onkin ollut sitten hieman toisenlainen.

Muutoksella on varmasti paljonkin annettavaa, mutta mitä ja milloin?
Ex-puheenjohtaja Mäki-Ketelän vaikeasti tulkittavat viimekesäiset kannanotot olivat hyvin hämmentäviä, mutta ne painettiin "villaisella", todeten: "sattuuhan sitä", ja "hirveät paineet miehellä". Varmasti näin, mutta puolue on täysin tuuliajolla.

PeruSSuomalaisten kilpailijaksi/hajoittajaksi Muutoksesta ei ole (eikä ole tarvekaan), ja Sveitsin mallinen suora demokratia on todellista utopiaa, ainakin jos sitä markkinoidaan puolueen tärkeimpänä ohjenuorana.

Eduskuntaan on Muutoksen turha ponnistaa, mikäli eduskuntavaaliehdokkaan vaalityön aikataulua sanelevat nettipokeri -turnaukset tai lapsenhoito.

Maahanmuuttokriittisyys on kasvussa, ja hyvä niin, mutta Perussuomalaiset vievät ansaitusti potin. Tästä kiitos Timo Soinille ja Jussi Halla-Aholle. Onneksi Teillä ei ole ollut "torpedoita putkissa" ja ette ole leimanneet puolta porukasta "öyhöttäjiksi".

mikkostadista

Hermo

Quote from: Mika.H on 17.11.2010, 23:49:26
Kerroppas lisää tuosta Olkiluodosta?

Harmaata taloutta vai verotetaanko liikaa?

Olkiluoto on monikulttuurisen synergian hedelmä. Tunnen suurta ylpeyttä nähdessäni laitteen joskus tuottamassa dystopiaamme sähköä. Näemme nälkää ilmeisen hyvin energilampun kolkossa loisteessa ja kiroamme jäisiä käpyjä.

herra 4x

a) Kuten Matias totesi, on täysin normaalia, että edustajia houkutellaan muista puolueista.

b) Tässä ketjussa on henkilöitä, jotka vielä vuosi sitten nimenomaan halusivat hajottaa persut ja houkutella sen nuivia ehdokkaita Muutokseen.

c) Mikä siis on Mäki-Ketelän varsinainen synti, vaikka hän olisi (vastoin omaa kertomustaan) ollut kuinka aktiivinen vuoden 2003 tapahtumissa?

Onhan tietty ristiriita olemassa "en koskaan ole äänestäny"-JM-K:n ja 2003 poliittisen operaattorin välillä. Lisäksi JM-K:n lyömä löyly kesähelteistä tähän päivään tällä areenalla, valtamediassa ja todellisuusorgioissa, sisältäen kuten tiedetään kaiken maailman nahkasaappaitten kolinajargonia yms. syytöstä "skeneä" kohtaan. Näistä jne. huolimatta Jussin yllä  esittämiin stubb-tyyppisiin "pointteihin" kannattaisi kiinnittää huomiota. Kun JM-K liputti vaalirauhaa niin eikö olisi asiallista feidata tämä tähän ja varrota vaikka sitten keväälle miten armonkallion profeetalla keväthelteillä alkaa proosaa kulkemaan.

Näkisin että lukitaan tää tähän. Ostan vokaalin.
Rakkaudesta lajiin.

tietotyöläinen

Olkoon vaan normaalia, mutta on se kyllä myös melko halpamaista. Onko se muuten tosiaan normaalia? Siis tyyliin suunnilleen kaikkia istuvia on houkuteltu vähintään kerran tms.

Vallinin mukaanhan se ei tosin mennyt näin, vaan hän toi Halmeen Persuihin ja että he Halmeen kanssa yksissä tuumin harkitsivat uutta puoluetta samaan syssyyn.

Oletan, että "syytöksiä" esittäneet lähtevätkin siitä, että kaikkea ei ole kerrottu.

Pakkohan se on myöntää itse kunkin, että spekulaatiopotentiaali nousee taivaisiin kun kävikin ilmi, että Ketelä on jo kahteen kertaan ollut ainakin tapahtumien liepeillä kun Soinilta on koitettu "ryöstää" ääniharavaa. Meinasin itsekin spekuloida, mutta järki voitti. Korostan kuitenkin, että kyse olisi ollut aidosti spekulaatiosta, eikä sellaiseksi naamioidusta vittuilusta. Niitähän on oikeasti täysin mahdoton erottaa toisistaan.

Tämähän on kunnon vanhan ajan juoruiluun verrattavissa olevaa touhua. Sehän on varsin inhimillistä puuhaa, vaikka ei kovin ylevää tai rakentavaa toimintaa olekaan.

Eikös tämä ollut kuitenkin vasta ensimmäinen menneisyydestä noussut "todiste", johon on tartuttu, tai joka ylipäätään on sieltä menneisyydestä löytynyt.