News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2010-04-25 Norja: Koraaninpolttelusta tappouhkauksia netissä

Started by rähmis, 25.04.2010, 11:58:28

Previous topic - Next topic

rähmis

Norjassa notkuva kansainvälinen terroristi Mullah Krekar jakeli tappouhkauksia kahdelle muutamia koraanin sivuja poltelleelle nimeltä mainitulle kurdille. Uhkaukset esitettiin PalTalk-sivuston tsättihuoneessa ja ne löytyvät myös YouTubesta.

Dagbladet

Professori

Onneksi tämä voimavara ei uhkaile Suomessa. Siitä nimittäin taitaisi aiheutua kiusallinen tilanne maamme oikeuslaitokselle kun sitä taas ruvettaisiin syyttämään tuplastandardeista kanta- ja uussuomalaisten kohtelussa.
Niin kauan kuin yhteiskunnassa on todellinen sananvapaus se ei voi olla läpeensä mätä. Sen sijaan jokaisesta läpeensä mädästä yhteiskunnasta puuttuu todellinen sananvapaus.
Lisää ajatuksia: http://professorinajatuksia.blogspot.com/

Topelius

Koraanien polttaminen on kyllä mielestäni jo aika säälittävää provosointia, joka kertoo tässä tapauksessa ehkä enemmän polttajasta kuin uhkailijasta.

Professori

Quote from: Topelius on 25.04.2010, 12:16:59
Koraanien polttaminen on kyllä mielestäni jo aika säälittävää provosointia, joka kertoo tässä tapauksessa ehkä enemmän polttajasta kuin uhkailijasta.

Olen samaa mieltä tuosta koraaninpolttajasta. Mutta ei tappouhkaus ole mitenkään hyväksyttävä tapa reagoida. Asiallista olisi ollut todeta itsekseen että polttaja on säälittävä yksilö, eikä ansaitse sen enempää kommentointia.
Niin kauan kuin yhteiskunnassa on todellinen sananvapaus se ei voi olla läpeensä mätä. Sen sijaan jokaisesta läpeensä mädästä yhteiskunnasta puuttuu todellinen sananvapaus.

hyperbeli

Quote from: Professori on 25.04.2010, 12:32:28

Olen samaa mieltä tuosta koraaninpolttajasta. Mutta ei tappouhkaus ole mitenkään hyväksyttävä tapa reagoida. Asiallista olisi ollut todeta itsekseen että polttaja on säälittävä yksilö, eikä ansaitse sen enempää kommentointia.

Itse olen taas sitä mieltä, että kyllä sitä Koraania saa polttaa niin paljon kuin haluaa, kunhan tietysti itse kustantaa ne poltettavat Koraanit. Minulle tuli tästä heti hieno taideteos mieleen: Ikuinen Koraanituli. :) Laitettais vaikka Kiasmaan semmonen sammumaton liekki jota ruokittais Koraanilla. Vaikka sen pissakristuksen viereen. :)

Ymmärrän toisaalta nekin mielleyhtymät, joita kirjojen polttaminen tuo mieleen. Koraanikin on arvokas kirja, jota tutkimalla voi oppia paljon olevaisesta. En niitä kokonaan halua hävittää. Mutta tuo koraaninuotio kyllä nostaisi ajanmittaan muslimien sietokykyä ja auttaisi näin kotoutumisessa.  ;D

Ai niin. Osallistukaahan muuten tänne:

http://hommaforum.org/index.php/topic,27266.msg367927.html#msg367927

(Jos pokka kestää.)

rähmis

Poltetut sivut olivat olivat uutisen mukaan ne, joilla Saddam perusteli yli 100.000 kurdinirrin vaatinutta Anfal-kampanjaansa, joten taustalla on ollut varmaan muutakin kuin jäynän teko.

kohmelo

Irakin sotaa koskevassa Wikileak vuodon dokumenteista on selvinnyt, että Mullah Krear on edelleen uhka Norjan kansalliselle turvallisuudelle. Viranomaiset ovat halunneet karkoittaa miehen jo vuodesta 2003 lähtien ja 4 vuotta myöhemmin hänet todettiin uhaksi kansalliselle turvallisuudelle.

Edellisistä seikoista huolimatta mies notkuu edelleen Norjassa...

http://theforeigner.no/pages/news/secret-files-confirm-krekar-terrorist-threat/
QuoteSecret files confirm Krear terrorist threat

Previously unseen Iraqi war files released by Wikileaks verify Mullah Krekar continues to be a threat to Norwegian national security.
...

Ernst

Quote from: Professori on 25.04.2010, 12:32:28

Mutta olipa sinunkin pakko kommentoida sitä polttajaa, vaikka hän ei mielestäsi ansaitse kommentoimista.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Professori

Tätä kai on jatkossa odotettavissa yhä enemmän. Paitsi jos joskus keksitään toimiva keino kotouttaa nämä "riskialueilta" tulevat maahanmuuttajat.

as336uyli

Juuri se uhkailu on se asia, minkä vuoksi Koraaneja ylipäänsäkään vaivaudutaan polttamaan. Jutussa ei olisi mitään järkeä jos muslimeiden reaktio olisi vain että "miksi sä nyt noin teit?".

En ole koskaan oikein nähnyt Koraanin polttamisten ja muiden vastaavien tempausten viestin olevan niinkään "hähhää, nyt teille muslimeille tulee paha mieli", vaan pikemminkin että "olemme vapaita ihmisiä ja teidän islaminne ei meitä määrää".

normi

Mielenkiintoista on, että polttajat olivat siis KURDEJA? Olen luullut, että kurdit ovat muslimeja, mutta ei mitään kovin kiihkeitä muslimeja? Onko tietoa miksi polttivat?
Impossible situations can become possible miracles

Tunkki

Mutkia suoristellen tämä kurdien vastarintaliike PKK (olikohan kurdistanin työväenpuolue) on uskonnosta luopuneita kommunisteja, ja luopuneina siis jokaisen kunnon muslimin tappolistalla. Samasta syystä ei juuri islamilaisista maista vastaääniä kuulu esim. Turkin PKK:ta kurmottaessa.