News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2010-10-25 Ruotsi: Somalit taistelevat lapsistaan

Started by rähmis, 27.10.2010, 18:59:09

Previous topic - Next topic

rähmis

Yhteneväisen perheenyhdistämispolitiikan Suomen kanssa omaavasta Ruotsista uutisoidaan, että somalit ovat käymässä yhteisrintamassa kunnan virkamiesten kanssa taistoon lapsiensa Ruotsiin saamisen puolesta.

Maaliskuun jälkeen yli tuhat somalilapsosta on hakenut yhdistämistä perheensä kanssa. Maahanmuuttovirasto ei ole suhtautunut asiaan kovin suopeasti, sillä 99,3% lapsista viruu yhä pakolaisleireillä kärpästen ja muiden tropiikin petojen kynsissä.

Yksistään reilun 15.000 asukkaan Falköpingissä 70 perhettä odottaa yhteensä 270 nalkkiin jäänyttä lastaan. Keskitypä siinä ruotsin kielen opiskeluihin, kun lapset ovat sullottuna aavikko-olosuhteisiin jonnekin keskitysleiriin!

Kunnalliset virkamiehet ovat näinä päivinä lähettämässä avointa kirjettä maahanmuuttoministerille, jotta asioihin saataisiin korjaus.

Sveriges TV

Jutun yhteydestä löytyy myös uutisvideo.

Enni

Olen varmasti ihmetellyt tätä aikaisemminkin, mutta ihmettelen nyt vielä.

Miten IHMEESSÄ kukaan voi jättää omaa lastaan/omia lapsiaan taakseen, ja lähteä itse turvaan mukaviin oloihin?

Tällä tavalla toimimalla saadaan tietysti edes pikkusen enemmän porukkaa tuotua taikaseinän piiriin.

Jos vaihtoehdot ovat nämä:

1. Vanhemmat tulevat itse ensin Ruotsiin --> haluavat yhdistää Somaliaan jääneet lapsensa (olivat sitten biologisia- tai kasvattilapsia) --> lapset tuodaan Ruotsiin --> kappas, käykin ilmi, ettei lapsi ole biologinen --> lapsi haluaa yhdistää omat oikeat vanhempansa Ruotsiin --> vanhammat yhdistetään Ruotsiin --> vanhemmat haluavat yhdistää vielä Somaliaan jääneet lapsensa Ruotsiin jne....

Jatkuva prosessi, verrattuna siihen, jos toimittaisiin näin:

2. Lähetetään lapsi/lapset edellä turvaan --> lapsi haluaa yhdistää vanhempansa Ruotsiin

Näin siis kärjistettynä.

Arto Tuhkamuna

Mikä voi olla peruste, että vanhemmat pääsee, lapset jää?

Voi olla tyhmempi kysymys, mutta aikaisempia viestejä lukemalla voi päätellä, että tyhmä on itse kirjoittajakin.

PMH

QuoteMiten IHMEESSÄ kukaan voi jättää omaa lastaan/omia lapsiaan taakseen, ja lähteä itse turvaan mukaviin oloihin?

Jep. Häsäsen, palttiarallaa 3,8 -kekaraa, Elon-laskuopin mukaan, n. 3,5 vuotta, jos putkeen tuupattu ja sitten pakoon pohjoismaihin? Tai sitten parta-ankkuri pohjoiseen, "perhe"-perässä+ "kasvattilapset" jne.?

Vittuile vielä kun voit vaikuttaa
"Sosiaalisen median syöpä(läinen)
PerusSuomlainen

Lodi

No eipä tämä tähän lopu ... nimittäin osa lapsista lähetetään takaisin, koska länsimaisen demokratian arvot ja turha vapaus tuhoavat vanhempien mielestä lapsien/nuorten mielen. Ne siis lähetetään takaisin sinne, mistä itse oli pakko päästä pois.

Tämä on kokonaisuudessaan yhtä sirkusta. En käsitä, miten viranomaisia kusetetaan tällä tavalla.
Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !

MW

Eivät jääneet paikan päälle taistelemaan lapsistaan, saahan noita lisää. Mallivanhempia.

Mika.H

Quote from: Enni on 27.10.2010, 19:16:38

Miten IHMEESSÄ kukaan voi jättää omaa lastaan/omia lapsiaan taakseen, ja lähteä itse turvaan mukaviin oloihin?

Nilkit ja paskapäät voivat tehdä mitä tahansa, varsinkin sisällissodassa.

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

BeerBelly

Ei kai niitä minnekään Mogadishuun jätetäkään vaan Etiopiaan, siellähän Suomen virkamiehet DNA-testit ja haastattelut tekee. Uskoisin että järjestään homma menee niin että ensin kipaistaan koko laaja perhekäsitys rajan yli Etiopiaan, sitten valitaan kuka lähtee läpi Afrikan ja Euroopan turvallisten maiden kylmään Pohjolaan missä ei ole niin mitään vetovoimatekijöitä ja kun oleskelulupa on taskussa niin perhe perässä.
Unkari FTW

Runner

Luulenpa että niiden lapsien jättäminen somaliaan sitten vaikka sukulaisten luo on vaarallisempaa kuin lähteä heidän kanssaan pakolaisiksi.
Somaliassa lapsille voi käydä mitä vain ja siksi onkin epäilyttävää ajatella että ne taakseen jätetyt lapset on jätetty sinne.