News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Katsellaan rauhassa

Started by victoria, 19.03.2009, 09:57:19

Previous topic - Next topic

victoria

Paljon on ollut forumilla puhetta akselilla Soini-PS-Halla-aho.
Mielestäni kannattaa ottaa sen asian tiimoilta rauhallisesti, odottaa ja katsoa.
Jo nyt on niin paljon kotimaamyönteisiä, että vaikka PS:stä tulisi uusi keskusta, niin meillä ei olisi mitään hätää. Tarvittaisiin vain uusi puolue.
Toki joutuisimme aloittamaan ikäänkuin alusta, mutta hype on tällä hetkellä niin kova ettei tarvitsisi odottaa seuraavia vaaleja pitemmälle jotta saisimme edustajia päätöksentekoon. Tätä en silti halua, tahdon vain sanoa että aina on vaihtoehto. Ja ennenkaikkea suodattakaa disinformaatio. Väitän että forumia ja sen reaktioita seurataan tarkasti. Harkitkaa ja punnitkaa vaihtoehtoja, parhaita ei ehkä kannata tänne kirjoittaa. Meillä on päämäärä, ja me saavutamme sen.

junakohtaus

Puutun vain yhteen detaljiin, koska vain siitä olen eri mieltä.

En näe, että meidän kannattaisi ruveta erikoisemmin salailemaan mitään toimiamme. Tässä ollaan toimittamassa ihan normaaleja kansalaisasioita, kun pyritään vaikuttamaan valtiolliseen päätöksentekoon, eikä Hommalla (^^^) ole mitään salattavaa.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

Kaarle M.

En millään muotoa halua masentaa, mutta puolueeksi meistä ei taida olla. Tai jos meistä puolueen tekisi, niin se näyttäisi lähinnä vihreiltä. Ei mielipiteidensä puolesta, vaan sekaavuudensa.

Se, että olen nuiva ja kannatan Hommaa^^^ ei tarkoita, etteikö minulla olisi yhtä kärkkäitä mielipiteitä myös muista asioista. Ja näissä muissa asioissa emme ole yhtenäinen puolue.

Tuntuu ettemme ole yhtä mieltä edes siitä, tulisiko Suomeen sallia työperäistä maahanmuuttoa tai tulisiko meidän auttaa muukalaisia ollenkaan, edes aidossa hädässä olevia.

Itse olen porvari, kannatan Natoa ja EU:ta. Minua inhottaa suomalaiset loisina elävät lähes yhtä paljon kuin afrikkalaiset vastaavat. Kanatan kansainvälisyyttä ja työperäistä maahanmuuttoa, kuitenkaan unohtamatta suomalaisuuttani.

Vaikka emme ole VASTUUSSA Afrikan tai Lähi-Idän ongelmista, mielestäni meidän tulee auttaa myös heitä kykyjemme mukaan. Tämä ei silti tarkoita että haluaisin tänne ankkuri"lapsia" tai luku ja kirjoitustaidottomien islamistien armeijaa.

Luulen, että joukossamme on niitä jotka jakavat oman arvomaailmani ja niitä jotka kannattavat Mäenpään Olaa. Se on varma että hänen kanssaan en samaan puolueeseen mahdu.

Voimamme on siinä, että pystymme ääniämme ohjaamalla ja keskittämällä vaikuttamaan niihin puolueisiin, joissa koemme olevamme paremmin kotona.
"En ole takinkääntäjä. Olen muuttanut mieltäni, se on toinen asia."

Timo Soini

junakohtaus

Itse asiassa taisi tulla ylempänä hosuttua.

Ei tästä sakista tosiaan taida puoluetta tulla oikein millään. Tällä hetkellä Homma-intressi pitää miten-kuten kasassa, mutta jos pitäisi ruveta ottamaan kantaa yhtään mihinkään yleisempään, jengi hajoaisi samantien ainakin nyt konservatiiveihin ja liberaaleihin ja luultavasti myös maaseutu vastaan kaupungit saataisiin esiin. Maahanmuutto on kuitenkin vain yksi politiikan kysymys eikä siitä ole yhdistämään kuin hyvin rajallisesti.

Kristiina

Tuskin täällä on kukaan vastustamassa aitoa työperäistä maahanmuuttoa (joka yleensä suuntautuu aivan muualta kuin Afrikasta tai Lähi-Idästä) ja aidossa hädässä oleviakin tulee resurssien mukaan auttaa ja Suomi onkin tähän asti ottanut kiintiön pakolaisia maailman eri pakolaisleireiltä. Pakolaisleireillä ovat ne todelliset apua tarvitsevat, oikeasti köyhillä ja apua tarvitsevilla ei ole varaa matkustaa Suomeen eikä muuallekaan.

Kaarle M.

Quote from: Kristiina on 19.03.2009, 12:25:46
Tuskin täällä on kukaan vastustamassa aitoa työperäistä maahanmuuttoa (joka yleensä suuntautuu aivan muualta kuin Afrikasta tai Lähi-Idästä) ja aidossa hädässä oleviakin tulee resurssien mukaan auttaa ja Suomi onkin tähän asti ottanut kiintiön pakolaisia maailman eri pakolaisleireiltä. Pakolaisleireillä ovat ne todelliset apua tarvitsevat, oikeasti köyhillä ja apua tarvitsevilla ei ole varaa matkustaa Suomeen eikä muuallekaan.

Samaa mieltä olen kanssasi, mutta jo tämän viikon jäsenyysaikana Hommaa^^^ssa olen kyllä työperäisiinkin negatiivisesti suhtautuneisiin törmännyt. Lisäksi meihin kuuluvat ne tuhannet(?) netsit, jotka eivät ole tänne rekisteröityneet, mutta lukevat näitä juttuja.

Ja kyllähän täällä kovasti Mäenpään Olastikin ollaan tehty mielipiteidensä vuoksi sorrettua toisinajattelijaa, vaikka oikeasti hän sai mitä tilasi. Ei käynyt sääliksi.

Timo Soini

ämpee

Quote from: Kaarle M. on 19.03.2009, 12:41:26

Samaa mieltä olen kanssasi, mutta jo tämän viikon jäsenyysaikana Hommaa^^^ssa olen kyllä työperäisiinkin negatiivisesti suhtautuneisiin törmännyt.

Et sitten laittanut näkyviin missä täällä Hommassa^^^ on suhtauduttu työperäisiin negatiivisesti, kiinnostaisi nimittäin nähdä.
Itse olen ollut työperäisesti monissakin maissa, ja tiedän mitä se taas on.
Voin käydä kuittaamassa negaatiot hiiteen, kunhan vain osoitat paikan.

QuoteJa kyllähän täällä kovasti Mäenpään Olastikin ollaan tehty mielipiteidensä vuoksi sorrettua toisinajattelijaa, vaikka oikeasti hän sai mitä tilasi.

Jos "Ola"(?) tuomittaisiinkin todellisten tekemistensä takia, eikä minkään itse laissa olevan idioottimaisuuden takia, niin minäkin voisin olla kanssasi samaa mieltä.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Kristiina

No itse olen ollut täällä muutaman viikon ja voin sanoa, että aika vähemmistössä ovat Mäenpään oman käden oikeuteen kannustavien kaltaisten tukijat, varsinainen kritiikki kohdistui siihen, että nostetaan vasta kahden vuoden päästä syyte lausunnoista ja se taas liittyy tähän Suomessa meneillään olevaan sananvapuden lynkkauskampanjaan, jolla halutaan pelotella ja vaientaa kansalaiset lausumasta enää mielipiteitään maahanmuutosta, jotta tämä valtaklikki saisi rauhassa islamisoida Suomea. Mitä enemmän näitä "rasismi"oikeudenkäyntejä ja syytteidennostoja, sen tehokkaammin kansa saadaan vaiennettua. Tämä on ihan tarkoitushakuista toimintaa.

Samoin oikeaa työperäistä maahanmuuttoa harva täällä vastustaa, Suomi vaan ei ole niin houkutteleva maa, että osaajat ja koulutetut tänne mielellään tulisivat, kun parempiakin vaihtoehtoja on. Kyllä se varsinainen kritiikki kohdentuu tähän leväperäiseen maahanmuuttopolitiikkaan, jossa valtava määrä veronmaksajien rahoja upotetaan sellaisten maahanmuuttajien haalimiseen ja elättämiseen, jotka eivät hyödytä Suomea missään määrin vaan ovat vahingoksi Suomelle (islamisoituminen ei tiedä mitään hyvää) samaan aikaan kun Suomi on täynnä pienituloisia eläkeläisiä/lapsiperheitä, työttömiä, velkaantuneita. Suomen päättäjien prioriteettina tulisi olla ensin auttaa oman maan kansan kansalaisia, esim. lapsiperheitä voisi tukea verotuksellisesti ja muutenkin. Suomen kansan tulevaisuus tulisi olla nimenomaan suomalaisissa lapsissa. Minua ei niinkään inhota suomalaiset loiset (paitsi juopot), koska Suomi on monin tavoin ankara ja armoton maa, vaatimuksiltaan, verotuksellisesti ja hintatasoltaan ja monet putoavat siksi koska vain väsyvät juoksemaan oravanpäässä. Se on joksenkin suuri vääryys, että tavallisilla suomalaisilla lapsiperheillä ei ole varaa asua pääkaupunkiseudulla, mutta sitten joillekin kymmenlapsisille maahanmuuttajaperheille kustannetaan veronmaksajien rahoilla asuminen ja eläminen.

Suomen kansaa on yksinkertaisesti liian kauan potkittu päähän, tämä leväperäinen maahanmuuttopolitiikka ja  Suomen islamisoiminen veronmaksajien rahoilla on taas uusi sylky päin tavallisen suomalaisen naamaa.

Viinankylväjä

Quote from: Kaarle M. on 19.03.2009, 12:12:17
Itse olen porvari, kannatan Natoa ja EU:ta. Minua inhottaa suomalaiset loisina elävät lähes yhtä paljon kuin afrikkalaiset vastaavat. Kanatan kansainvälisyyttä ja työperäistä maahanmuuttoa, kuitenkaan unohtamatta suomalaisuuttani.

Vaikka emme ole VASTUUSSA Afrikan tai Lähi-Idän ongelmista, mielestäni meidän tulee auttaa myös heitä kykyjemme mukaan. Tämä ei silti tarkoita että haluaisin tänne ankkuri"lapsia" tai luku ja kirjoitustaidottomien islamistien armeijaa.

Komppaan 100%. Uskoisin että aika moni muukin menee noilla linjoilla. Nato jäsenyydestä en niin varma kyllä ole.

Kaarle M.

Quote from: ämpee on 19.03.2009, 12:54:50
Quote from: Kaarle M. on 19.03.2009, 12:41:26

Samaa mieltä olen kanssasi, mutta jo tämän viikon jäsenyysaikana Hommaa^^^ssa olen kyllä työperäisiinkin negatiivisesti suhtautuneisiin törmännyt.

Et sitten laittanut näkyviin missä täällä Hommassa^^^ on suhtauduttu työperäisiin negatiivisesti, kiinnostaisi nimittäin nähdä.

Voihan olla, että olen tulkinnut asian väärin ja en mitenkään halua ketään sormella osoitella, mutta tässä:

http://hommaforum.org/index.php?topic=3415.0

ketjussa sain sellaisen käsityksen. Esitettiin että Jyrkiboy VAATISI 1,8 miljoonaa maahanmuuttajaa. Kun korjasin hänen tarkoittaneen varmaankin työperäistä, niin törmäsin väitteeseen, ettei maahanmuutto (edes työperäinen) korjaa huoltosuhdetta vaan päinvastoin.

Jos siis oikein ymmärsin, niin kirjoittaja vastusti maahanmuuttajia vaikka ne olisivat yliopiston tutkijoita, Nokian insinöörejä tai yrittäjiä.

Mutta lue ketju itse ja tee omat johtopäätöksesi, kerro myös miten asian ymmärsit.

Itse olen ollut työperäisesti monissakin maissa, ja tiedän mitä se taas on.
Voin käydä kuittaamassa negaatiot hiiteen, kunhan vain osoitat paikan.

QuoteJa kyllähän täällä kovasti Mäenpään Olastikin ollaan tehty mielipiteidensä vuoksi sorrettua toisinajattelijaa, vaikka oikeasti hän sai mitä tilasi.

Jos "Ola"(?) tuomittaisiinkin todellisten tekemistensä takia, eikä minkään itse laissa olevan idioottimaisuuden takia, niin minäkin voisin olla kanssasi samaa mieltä.

Olemme melko samoilla linjoilla. Minustakin sananvapaus pitää olla hyvin korkea. Paskaa ei silti pidä kategorisesti puolustaa.

Mutta tyhmää oli oikeuslaitoksen hänestä marttyyriä tehdä, olisi toki riittänyt pelkkä pelle.

Timo Soini

Albrecht

Mitä ihmettä siitä tulisi, että maahanmuuttokriittiset perustaisivat oman puolueen? Se olisi yhden asian puolue ja sellaiset eivät ole Suomessa pärjänneet. Kun eivät edes kaikki hommalaiset ole kansallismielisiä, niin ei tällaiselle puolueelle edes saisi välttämättä kovin kummoista kansallista ohjelmaa. Äkkiä se tuomittaisiin vain rasistipuolueena muutenkin.

Täällä on niin kirjava joukko väkeä, että mistään muusta ei oikeastaan olla samaa mieltä kuin siitä, että nykyistä maahanmuuttopolitiikkaa on muutettava. Persujen kautta vain pääasiassa kanavoidaan tämä halu poliittiseen muutokseen, koska se on ainut puolue joka suostuu kyseenalaistamaan nykyisen systeemin. Itse tosin kannatan persujen ohjelmaa muutenkin, paitsi NATO:n suhteen olen myönteisempi. Kyse on vain poliittisten ajatusten priorisoinnista. Maahanmuutto on kansakunnan kohtalonkysymys ja persuja sitten äänestetään, vaikka kaikki ajatukset eivät menisikään yksiin.

Ainoastaan voittoon päästään siten, että suuret puolueet alkavat ottaa yleisen mielipiteen huomioon vaalitappioiden siivittäminä ja alkavat nuivistua. Tätä kehitystä ei voi saada kunnolla alkuun, jolleivät persut saa vuoden 2011 vaaleissa suurta vaalivoittoa.

Kristiina

Ihan ensin nämä kaksi käsitettä: työperäinen maahanmuuttoa ja näiden turvapaikanhakijoiden maahanmuutto pitäisi pitää visusti erillään, niitä ei pitäisi sotkea keskenään eikä turvapaikanhakijoiden tänne ottamista pitäisi perustella työperäisellä maahanmuutolla kun näin ei käytännössä ole.

Kokoomuksessa on se vika, että he eivät ole selkesti ilmaisseet kantaansa. On tullut käsitys, että hekin kuvittelivat tämän turvapaikanhakijoiden tulvan jotenkin hyödyttyvän Suomea.

KJ

Niin, miksi tosiaan perustaa uusi puolue: PS:llä on noin 2000 ja Vihreillä noin 3000 jäsentä.

Sen kun vaan liitytään kaikki+kaverit vaikka Vihreisiin, niin siinähän meillä on valmis puolue.

What would Gösta Sundqvist do?

Rutja

Homma jakautuu mutulla sanotusti seuraavasti:

1.) Tavanomaiset, demaritaustaiset duunarit, jotka ovat kypsyneet menneillään olevaan puuhasteluun.

2.) Hyvinvointivaltion kannattajat, jotka näkevät mokuilun uhkana olemassaolevalle yhteiskuntamuodolle.

3.) Talousliberaalit, jotka eivät halua elää sekasortoisessa monikulttuurisessa yhteiskunnassa.

4.) Konservatiiviset, isänmaallisten arvojen kannattajat, jotka karsastavat mokuilua sen vanhoja arvoja tuhoavasta luonteesta johtuen.

5.) Kansallismieliset, jotka eivät halua yhteiskunnan pirstoutuvan useisiin etnisiin ryhmiin.

Sitten on tietysti jokunen Pöllämystyneen kaltainen vihervasemmistolainen.

Kaarle M.

Quote from: Kristiina on 19.03.2009, 14:23:37
Kokoomuksessa on se vika, että he eivät ole selkesti ilmaisseet kantaansa. On tullut käsitys, että hekin kuvittelivat tämän turvapaikanhakijoiden tulvan jotenkin hyödyttyvän Suomea.

Olet oikeassa, he eivät ole vielä riittävän nuivia tehdäkseen tätä asiaa täysin selväksi. En tietenkään voi tai edes halua selitellä Jyrkiboyn puheita. Itse kuitenkin uskon, ettei hän nyt niin järjenvastaisia puhuisi, että luku- ja kirjoitustaidottomilla eläteillä meidän tulevaisuus turvattaisiin.

Mutta jos Jyrki luet tätä, niin kerro rohkeasti kantasi. Tule ulos kaapista. Kirjoita edes nimimerkillä :P

No, kun vastaustasi lienee turha odotella, niin valmistaudun äänestämmän Jussia. Persuissa tai sitten ihan omillaan.

Timo Soini

Horn Hill

Ainakaan alla lainatun/linkitetyn tutkimuksen mukaan työperäinen(kään) maahanmuutto ei auta.

Ja taitaa olla porvarien tekemäkin  ;)

THE NORDIC MODEL
Embracing globalization and sharing risks
Torben M. Andersen, Bengt Holmström, Seppo Honkapohja,
Sixten Korkman, Hans Tson Söderström, Juhana Vartiainen
The Research Institute of the Finnish Economy (ETLA)
Publisher: Taloustieto Oy

Helsinki 4 December 2007

Page 23

Immigration. Migration is a natural part of globalization, and
flows of labour can support economic growth by, e.g., alleviating
specific skill shortages. Immigration could also bring a temporary
relief to the demographic challenge – but only under conditions
which we believe to be politically unacceptable or unrealistic for
other reasons. First, we must reserve the right to admit only young
immigrants who are ready to join the labour force quickly and to
accept the jobs offered. That puts high demands on the selection
of immigrants with respect to age, education, health and language
skills. Second, we must not admit dependents (children, parents,
relatives) to come with them unless they also fulfil these criteria.
Third, we need to ensure that the immigrants do not rely more on
the welfare systems than the resident population, i.e. they must not
have higher frequency of, for instance, sick absence, unemployment
or early retirement. Even if these politically unrealistic conditions
could be met, the positive effects of immigration would peter out
as immigrants reach retirement age.

www.etla.fi/files/1892_the_nordic_model_complete.pdf
Vihaista puhetta.
Netin harmaa setä.

Kaarle M.

Quote from: KJ on 19.03.2009, 14:38:46
Niin, miksi tosiaan perustaa uusi puolue: PS:llä on noin 2000 ja Vihreillä noin 3000 jäsentä.

Sen kun vaan liitytään kaikki+kaverit vaikka Vihreisiin, niin siinähän meillä on valmis puolue.

Hieno idea, paljonkos noiden puolueiden jäsenmaksut ovat ja tarkistavatko jotenkin soveltuvuuden? Meinaan, että huolivatko porvareita ;)

Jos tuohon mennään, niin tuskin kehtaan kenelleen asiasta kertoa ja toivon, ettei puoluekokouksessa ole mediaa paikalla :-[

Timo Soini

Kaarle M.

Ainakaan alla lainatun/linkitetyn tutkimuksen mukaan työperäinen(kään) maahanmuutto ei auta.

Ja taitaa olla porvarien tekemäkin  ;)

www.etla.fi/files/1892_the_nordic_model_complete.pdf

Tuossa sitä oli pitkästä aikaa jäkevää tekstiä maahanmuutosta ja uskoisin, että kokkareiden puoletoimistossa myös luettu, ellei peräti kirjoitettu :D

Timo Soini

junakohtaus

Quote from: Rutja on 19.03.2009, 14:48:44

1.) Tavanomaiset, demaritaustaiset duunarit, jotka ovat kypsyneet menneillään olevaan puuhasteluun.

2.) Hyvinvointivaltion kannattajat, jotka näkevät mokuilun uhkana olemassaolevalle yhteiskuntamuodolle.

3.) Talousliberaalit, jotka eivät halua elää sekasortoisessa monikulttuurisessa yhteiskunnassa.

4.) Konservatiiviset, isänmaallisten arvojen kannattajat, jotka karsastavat mokuilua sen vanhoja arvoja tuhoavasta luonteesta johtuen.

5.) Kansallismieliset, jotka eivät halua yhteiskunnan pirstoutuvan useisiin etnisiin ryhmiin.

Itse ilmoittaudun omaan, tarvittaessa yhden miehen kokoiseen, arvoliberaaliin fraktiooni, jonka motiiveja Hommailuun ovat pelko kansalaisvapauksien puolesta, järjettömät kustannukset ja ylipäätään kaiken meneminen käteen jos ei jotain tehdä. Sanoisin kuuluvani kaikkiin muihin ryhmiisi paitsi neloseen, mutta eiköhän se saada täyteen ilman minuakin 8)

IDA

Quote from: junakohtaus on 19.03.2009, 15:57:20

Itse ilmoittaudun omaan, tarvittaessa yhden miehen kokoiseen, arvoliberaaliin fraktiooni, jonka motiiveja Hommailuun ovat pelko kansalaisvapauksien puolesta, järjettömät kustannukset ja ylipäätään kaiken meneminen käteen jos ei jotain tehdä. Sanoisin kuuluvani kaikkiin muihin ryhmiisi paitsi neloseen, mutta eiköhän se saada täyteen ilman minuakin 8)

Jep. Voin hoitaa nelosen  :)

reino

En ota kantaa uuden puolueen perustamiseen, mutta meinaattekos, että näiden vanhojenkaan puolueiden kannattajat ovat toistensa kanssa kaikista asioista samaa mieltä?

Juuri sen takiahan puolueiden ohjelmat ja julistukset perustuvat tyhjänpäiväiseen sanahelinään, jotta ihmiset eivät huomaisi, että tämä puolue ei todellakaan ole hänen asiallaan. Tietyn puolueen kannattaminen Suomessa perustuu enemmänkin geeneihin eli isänmaidossa imettyihin äitien asenteisiin kuin faktapohjaiseen ymmärrykseen siitä, mitkä ko. puolueen arvot ja tavoitteet ovat. Puhumattakaan siitä, että olisi samaa mieltä muiden ko. puolueen kannattajien kanssa.

Ja yhden asian puolue Vihreätkin pärjäsi aivan mainiosti, ennen kuin ryhtyi monen asian yleissuvaitsevaisiksi.

MW

Quote from: reino on 19.03.2009, 19:41:01
Ja yhden asian puolue Vihreätkin pärjäsi aivan mainiosti, ennen kuin ryhtyi monen asian yleissuvaitsevaisiksi.

Kaikkiin hiilijalanjälkisiin ristiriitaisuuksiinsa nähden city-sinkku-ympäristöpuolue virheät pärjää käsittämättömän hyvin. Pakko uskoa se aiempi heitto, että vihreät on itse asiassa hyvää-ja-kaunista fiilistelypuolue oikean habituksen omaaville henkilöille.

Ajatusleikkinä aika herkku, mitähän vihreät tuumaisivat, jos saisivat yhtäkkiä vaikka 1754 uutta jäsentä? Edistäisi merkittävästi monikulttuuria virheissä... ;D

ämpee

Quote from: Kaarle M. on 19.03.2009, 13:33:26
Mutta lue ketju itse ja tee omat johtopäätöksesi, kerro myös miten asian ymmärsit.

Käsitin asian niin, että vastuuton politiikko heittelee vastuuttomasti mielipiteitä.

Suurilla ikäluokilla ratsastetaan, vaikka tosiasia on, että Suomessa eläköitymisikä on keskimäärin 59, ja suurista ikäluokista suurin on 1947 syntyneet, eli aikaa sitten jo eläkkeelle siirtyneet, ja edelleenkin vielä puhutaan tulevasta eläkepommista.

Vastuuton politiikko puhuu välttämättä(?) tarvittavista 1,8 miljoonasta maahanmuuttajasta, jotta "pyllyn pyyhkijöitä" riittäisi.
Tuo on aivan sairasta puhelua.

Muutenkin, jos kyse on Suomelle ominaisesta elättämiskyvystä, noin niin kuin pelkästään ruuan suhteen, niin tuntuvasti alle 4 miljoonaa on se väkimäärä, joka realistisesti voi täällä asua.
Joten näkemys jatkuvasta kasvusta on silkkaa pommin rakentelua.

Nykyisessä maailmassa ylikansoitus on se kaikkein suurin ongelma, ja jos jossain kansoitus luonnollisesti vähenee, niin tähän ei ainakaan pitäisi puuttua, sillä se on oikea suunta.

Linkola, vaikka oli asiassaan oman aikansa "Mäenpää", ei kokonaan ollut väärässä, jossain vaiheessa narun pää sattuu vetävän käteen, ja silloin on kaikilla vähemmän hauskaa.
Linkolalla oli sikäli tuuria, että nykyisen kaltaiset neurootikot eivät olleet kahvoissa kiinni, jos olisivat olleet, niin "filosofi" ei olisi selvinnyt pelkillä sakoilla.

Maahanmuuttokeskustelu on julkisuudessa nykyään erittäin sekavaa, ja siinä keskitytään "noukkimaan rusinoita pullasta", sillä jotkut ovat ottaneet sen kannan, että maahanmuutto sinällään on joku itseisarvo.

Maahanmuuttoa on tasan kahta laatua, maata edistävää, tai maata taannuttavaa.

Todellinen työperäinen maahanmuutto poikkeuksetta edistää maan hyvinvointia, eivätkä nämä "maahan muuttajat" tarvitse yhteiskunnalta yhtään mitään mihinkään, heillä on varaa saada kaikki se mitä he tarvitsevat, omilla työtuloillaan.
Itse olen kuulunut juuri tähän ryhmään useammassakin maassa, ja sen "maahanmuuton" kesto oli tasan tarkkaan se aika jonka työn jatkuminen edellytti.

Maata taannuttava maahanmuutto sen sijaan on juuri sitä, mistä yleisesti julkisuudessa keskustellaan maahanmuuttona, se on sitä ongelmallista, taannuttavaa maahanmuuttoa, ja siksi siitä keskustellaan.

"Tulos, tai ulos", on ainoa toimiva menetelmä suuren mittakaavan maahanmuuttoon.
Meillä ei todellakaan ole mahdollisuutta toimia koko maailman sosiaalitoimistona, ei edes muutaman kehitysmaan sosiaalitoimistona.
On pelkästään järkevää tunnustaa tosiasioita, meidän resurssimme eivät riitä paljoonkaan, ja näiden rajattujen resurssien optimimoiminen olisi "numero uno", jos "suvaitsevaispellejen" maailmaa halaavat näkemykset eivät olisi uunoilla numero yksi.

Keskustelua tarvitaan, ja rehellisyyttä keskustella avoimesti todellisista asioista, eikä illuusioista.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Atte Saarela

Itse voisin kannattaa nuivapuoluetta joka olisi arvoiltaan lähellä Kokoomusta, mutta muuten älykkäämpi puolue.

Konservatiivien myötä meillä on nyt nuivan vasemmiston lisäksi nuiva oikeisto, totuus löytynee jostain sieltä väliltä. Sinänsä Konservatiivit on kyllä hyvä vastapaino Perussuomalaisten epä-älyllisyydelle.

Minun mielestäni totuus löytyy ehkä jostain Konservatiivien ja persujen väliltä, mutta ehkä kaksi nuivapuoluetta on kuitenkin riittävästi tässä vaiheessa.

Kaarle M.

QuoteSuurilla ikäluokilla ratsastetaan, vaikka tosiasia on, että Suomessa eläköitymisikä on keskimäärin 59, ja suurista ikäluokista suurin on 1947 syntyneet, eli aikaa sitten jo eläkkeelle siirtyneet, ja edelleenkin vielä puhutaan tulevasta eläkepommista.

Mielenkiintoinen pointti, olisiko Sinulla tähän laittaa jokin lähde? Siis sellainen missä näkisi tämän "eläkepommin" niin kuin toit sen esille. Virallinen totuus kertoo sen laukeavan 2010-luvulla. http://fi.wikipedia.org/wiki/El%C3%A4kepommi

Timo Soini

PMH

Itse katson edustavani liki jokaista mainitsemaasi ryhmää ;)
Vittuile vielä kun voit vaikuttaa
"Sosiaalisen median syöpä(läinen)
PerusSuomlainen

Jiri Keronen

Quote from: junakohtaus on 19.03.2009, 15:57:20

Voin liittyä yhden miehen fraktioosi. Nyt, kun meitä on kaksi, olisi ehkä aika karistaa Homma-foorumin pölyt jaloista ja pistää pystyyn oma vastaava.
Suoraa demokratiaa ja vapautta kaikille.

Vae Victis -blogini

ämpee

Quote from: Kaarle M. on 20.03.2009, 08:13:46

QuoteSuurilla ikäluokilla ratsastetaan, vaikka tosiasia on, että Suomessa eläköitymisikä on keskimäärin 59, ja suurista ikäluokista suurin on 1947 syntyneet, eli aikaa sitten jo eläkkeelle siirtyneet, ja edelleenkin vielä puhutaan tulevasta eläkepommista.

Mielenkiintoinen pointti, olisiko Sinulla tähän laittaa jokin lähde? Siis sellainen missä näkisi tämän "eläkepommin" niin kuin toit sen esille. Virallinen totuus kertoo sen laukeavan 2010-luvulla. http://fi.wikipedia.org/wiki/El%C3%A4kepommi

Google haulla löytyy, alunperin näin tämän tiedon jossain eläkelaitosten sivuilla. Tuon linkin mukaan keskimääränen eläköitymisikä olisi 59,4 vuotta, eli tänä vuonna ovat vuorossa 1950 syntyneet.
Wikipedian mukaan suuret ikäluokat ovat 1945-50, joten sen pommin olisi pitänyt jo laueta.

Tilastokeskus on Wikipedian kanssa samaa mieltä.

Kaarle M.

Quote from: ämpee on 20.03.2009, 11:03:00
Quote from: Kaarle M. on 20.03.2009, 08:13:46

Google haulla löytyy, alunperin näin tämän tiedon jossain eläkelaitosten sivuilla. Tuon linkin mukaan keskimääränen eläköitymisikä olisi 59,4 vuotta, eli tänä vuonna ovat vuorossa 1950 syntyneet.
Wikipedian mukaan suuret ikäluokat ovat 1945-50, joten sen pommin olisi pitänyt jo laueta.

Tilastokeskus on Wikipedian kanssa samaa mieltä.

Nyt menin vielä enemmän sekaisin ??? Tuossa laittamassasi linkissä sanotaan: "Tähän saakka työikäisen väen määrä on kasvanut, mutta vähenee nyt rajusti. 2020-luvulle tultaessa eläkeikäisen väen määrä lisääntyy liki puolella miljoonalla."
Eikö tämä nyt juuri tue sitä tulevaa eläkepommia?

Timo Soini

ämpee

Quote from: Kaarle M. on 20.03.2009, 11:44:55

Nyt menin vielä enemmän sekaisin ??? Tuossa laittamassasi linkissä sanotaan: "Tähän saakka työikäisen väen määrä on kasvanut, mutta vähenee nyt rajusti. 2020-luvulle tultaessa eläkeikäisen väen määrä lisääntyy liki puolella miljoonalla."
Eikö tämä nyt juuri tue sitä tulevaa eläkepommia?

Lähinnä linkin piti todistaa sitä eläköitymisikää, se spekulaatio siellä on sitten jotain muuta.
Kunhan ensin työllistetään ne muutama sata tuhatta työtöntä, ja katsotaan sitten mikä on tilanne, muutenkin ikädiskriminaatio pitää huolta siitä, että yli 50-vuotiaat eivät pahemmin työmarkkinoita sotke jos nuorempia on tyrkyllä.

Luku-, kirjoitus-, ammatti-, ja kielitaidoton humanitäärinen työvoimapulan paikkaaja, jonka ikä on yli 20-vuotta, ei todellakaan ole vastaus mihinkään työvoimapulaan. Hitaammallakin ajattelulla tämän pitäisi olla itsestään selvää.

Lankapalaa

#7 "Minua ei niinkään inhota suomalaiset loiset (paitsi juopot), koska Suomi on monin tavoin ankara maa... monet putoavat siksi koska väsyvät juoksemaan oravanpäässä..." Niin on käynyt monille juopoillekkin, oravanpyörässä pää ei jatkuvasti kestä. Juoppoja ja muita suomalaisia vähäosaisia hyvinkin ymmärrän, mutta islamiin kääntyneitä isiensä uskon (Kristinuskon) hylänneitä "suomalaisia ja heidän kannattajiaan kyllä inhoan.

#14 "4.) Konservatiiviset isänmaallisten arvojen kannattajat..." Valitsisin, hyvin kävisi myös 2 ja 5 .

PS riittää hyvin tässä vaiheessa, oma ääni mennyt myös mahdollisimman nuiville Kepu, Kok, KD ehdokkaille, nuorempana, huhhuh, jopa vihreille.

Kaarle M.

QuoteLuku-, kirjoitus-, ammatti-, ja kielitaidoton humanitäärinen työvoimapulan paikkaaja, jonka ikä on yli 20-vuotta, ei todellakaan ole vastaus mihinkään työvoimapulaan. Hitaammallakin ajattelulla tämän pitäisi olla itsestään selvää.

Niinpä, niin. Ja luulisin todella, ettei tuo ole epäselvä kenellekkään ajattelevalle ihmiselle.

Mutta omalta osaltani keskustelu alkoi: "Esitettiin että Jyrkiboy VAATISI 1,8 miljoonaa maahanmuuttajaa." Tähän en suostunut uskomaan. Siis ainakaan niin, että hän vaatisi Luku-, kirjoitus-, ammatti-, ja kielitaidotonta työvoimapulan paikkaaja, jonka ikä on yli 20-vuotta...

Noin väittäminen meni mielestäni kiihkoilun ja Persuilun piikkiin. Sen verran Jyrkiboyta tunnen ja tiedän, että Siilinjärven mies on ihan tasapainoinen ja täysijärkinen, eikä kuvittele noin.

Käsittääkseni hän toivoi työperäisiä maahanmuuttajia tuon väitetyn eläkepommin yms. paikkaajaksi.

Timo Soini

Kami

Quote from: Lankapalaa on 20.03.2009, 11:58:55
"mutta islamiin kääntyneitä isiensä uskon (Kristinuskon) hylänneitä "suomalaisia ja heidän kannattajiaan kyllä inhoan."

Hahhah. Kristinusko on suurin piirtein yhtä "isien usko" kuin kristinusko. Tuontikamaa.
Kaatukaa, oi kaikkivallat/näyttäkää, on teissä miestä/kapinoikaa kerran edes/uinumatta virran mukaan/menkää syyttäjäinne eteen/kerran silmät avoimina/myöntäkää se todeksi/ on valikoitu valheet vaan

CMX - Kansalaiset

ämpee

Quote from: Kaarle M. on 20.03.2009, 12:04:21

Käsittääkseni hän toivoi työperäisiä maahanmuuttajia tuon väitetyn eläkepommin yms. paikkaajaksi.

Käytännössä hänen toiveillaan ei ole mitään merkitystä, jos kaikki toimet viittaavat siihen, että maahan saadaankin sosiaaliperäisiä maahanmuuttajia.
Kuten 161-5 osoitti, niillä puheilla ja toiveilla ei ole mitään merkitystä, kun todellisuus, ja teot kertovat aivan kokonaan muuta.

Ernst

Quote from: ämpee on 20.03.2009, 18:10:46
Quote from: Kaarle M. on 20.03.2009, 12:04:21

Käytännössä hänen toiveillaan ei ole mitään merkitystä, jos kaikki toimet viittaavat siihen, että maahan saadaankin sosiaaliperäisiä maahanmuuttajia.
Kuten 161-5 osoitti, niillä puheilla ja toiveilla ei ole mitään merkitystä, kun todellisuus, ja teot kertovat aivan kokonaan muuta.

Talking is cheap.
People follow like sheep...
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)