News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Liian suuri mies vai liian pieni maa?

Started by sologdin, 09.10.2010, 20:21:10

Previous topic - Next topic

sologdin

Onko ulkoministeri Alexander Stubb liian suuri mies näin pienen kansan ulkoministeriksi? Hänellä tuntuu itselläänkin olevan vaikeuksia ymmärtää, että hän ei ole EU:n, Euroopan eikä Euraasian ulkoministeri, vaan pienen ja syrjäisen Suomen.

Kun Suomeen tulee etelä-Euroopasta laumoittain kerjäläisiä kiusaamaan suomalaisia, suomalaisen ministerin pitäisi ajatella miten suomalaisten etua ajetaan. Hänen ei pitäisi ruveta esittämään maailmojasyleileviä ajatuksia köyhyyden filosofiasta. Eikä tarjoamaan vihervasemmiston patenttiratkaisua, jonka mukaan kaikki on ratkaistavissa sillä, että Suomi antaa lisää rahaa jonnekin jollekulle*.

Tarvitaan yksinkertainen kielto ajankohtaiseksi käyneeseen riesaan.

*Tämän ratkaisumallin mielekkyydestä olen lausunut mielipiteeni aikaisemmin; todettakoon tässä vain, että en kannata sitä.
Jos en muitten kanssa mennä saa, kai yksinäni mennä saan.

_w_

Tuo on aika yleinen piirre minusta näissä poliitikoissa.
Ihan pikkukuntien valtuutetutkin, virkamiestensä kanssa juoksevat ympäri maailmaa veronmaksajien rahoilla ja pohtivat muka sitä miten oma kunta, eli se maailman napa, saa hienomman kunnallistalon tai musiikkitalon kuin joku huisin kaukana oleva miljoonakaupunki jonka läheisyydessä on 20 miljoonaa ihmistä. Sitä sitten maksellaan seuraavat 50 vuotta ja kasvatellaan terveyskeskusjonoja ja leipäjonoja, asumisveroja ja kunnallismaksuja.

Eino P. Keravalta

Jos Alexander Stubb keksittäisiin nyt, se kiellettäisiin välittömästi haitallisena.

Stubbin tavoite ei olekaan edustaa Suomea tai suomalaisten etua. Hän on peittelemättömästi tuonut julki pyrkimyksensä ajaa jotain globaalia agendaa, mahdollisesti globaalia maailmanhallintoa ja New World Orderia. Stubb voi olla ministeri, mutta hän ei ole Suomen ulkoministeri. Piste.

Ikävintä tässä on se, että Alexanderin pirteä olemus, suuret sanat, irvokas kestohymy ja menestyksen leima ovat saaneet suuret joukot asiaan perehtymättömiä ihmisiä äänestämään häntä.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Ernst

Quote from: Eino P. Keravalta on 09.10.2010, 23:04:46
Jos Alexander Stubb keksittäisiin nyt, se kiellettäisiin välittömästi haitallisena.

Vähintään sille keksinnölle langetettaisiin haittavero.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

MW

Ikävintä tässä on se, että Alexanderin pirteä olemus, suuret sanat, irvokas kestohymy ja menestyksen leima ovat saaneet suuret joukot asiaan perehtymättömiä ihmisiä äänestämään häntä.

Parahin Eino, saatan tapani mukaan olla ihan hakoteillä, mutta käsittääkseni Stubidoa ei ole äänestänyt kukaan. Ile kun kun sotkeutui seireenin (ja millaisen! Hyvä Ile, minä kun luulin olevani vähän tumpelo...) pauloihin, ja pantiin viralta, niin Stubb kaivettiin esiin kokkareiden broilerihautomosta.

Tämä on siis minun käsitykseni.

_w_

Quote from: MW on 10.10.2010, 00:21:21

Parahin Eino, saatan tapani mukaan olla ihan hakoteillä, mutta käsittääkseni Stubidoa ei ole äänestänyt kukaan. Ile kun kun sotkeutui seireenin (ja millaisen! Hyvä Ile, minä kun luulin olevani vähän tumpelo...) pauloihin, ja pantiin viralta, niin Stubb kaivettiin esiin kokkareiden broilerihautomosta.

Tämä on siis minun käsitykseni.
Oli se europarlamentissä. Esim.
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2005/10/kollegat_arvostelevat_euroedustaja_stubbia_190334.html?comment_form=show
http://www.mtv3.fi/uutiset/arkisto.shtml/arkistot/kotimaa/2004/06/302429
QuoteLäpimurron teki sitä vastoin Suomen ensimmäinen "EU-julkkis". Kokoomuksen Alexander Stubb tuli tunnetuksi aluksi EU-asiantuntijana, mutta siirtyminen politiikan puolelle onnistui yli odotusten ja julkisuudessa paljon esiintynyt Stubb nousi kokoomuksen ääniharavaksi. Hän sai noin 114 000 ääntä.

_w_

Quote from: Ulkopuolinen on 11.10.2010, 00:09:23

Eli suomalaiset äänestivät sille kollektiivisesti menolipun joka valitettavasti muuttuikin menopaluuksi. :facepalm:

Toivottavasti ihmiset ovat seuraavissa vaaleissa viisaampia ja äänestävät vaikka Rydmania tai Bogoa jos pitää Kokoomusta äänestää.
Eipä ne oikein kuule kuin niistä joita mainostetaan eniten. Elikkäs tarkoitan että joista on eniten suhteilla aikaansaatuja mainosjuttuja lehdissä ja telkkarissa, en niinkään noita varsinaisia mainoksia.

sologdin

Kun Suomessa tapahtuu järjestyshäiriöitä, esimerkiksi häiritsevää ja aggressiivista kerjäämistä, kyse on maan sisäisestä asiasta.  Se on kiellettävä.  Mallia laille voidaan hakea esimerkiksi parlamentarismin kotimaan pääkaupungin Lontoon säädöksistä.

Maailman ja Romanian köyhyys eivät ole Suomen sisäisiä asioita.  Suomen edustajat voivat puhua siitä esimerkiksi YK:ssa silloin kun eivät muutakaan keksi; YK:n puheet ovat joka tapauksessa yhtä tyhjän kanssa.  Kunhan pidetään huoli siitä, että Suomi ei sitoudu mihinkään mikä aiheuttaa kustannuksia tai kiusaa suomalaisille.
Jos en muitten kanssa mennä saa, kai yksinäni mennä saan.

Reich

Stubbin tavoite ei olekaan edustaa Suomea tai suomalaisten etua. Hän on peittelemättömästi tuonut julki pyrkimyksensä ajaa jotain globaalia agendaa, mahdollisesti globaalia maailmanhallintoa ja New World Orderia. Stubb voi olla ministeri, mutta hän ei ole Suomen ulkoministeri. Piste.

Stubb vannoi huhtikuussa 2008: "Minä Cai-Göran Alexander Stubb lupaan ja vannon kaikkivaltiaan ja kaikkitietävän Jumalan edessä, että minä virassani noudatan perustuslakeja ja muita lakeja sekä toimin oikeudenmukaisesti ja puolueettomasti kansalaisten ja yhteiskunnan parhaaksi."
"Me ei tosiaan olla ainoastaan pala Eurooppaa,
vaan jotain kaunista, jota ei koskaan myydä saa."

Uljanov

Quote from: Reich on 11.10.2010, 16:10:27

Stubb vannoi huhtikuussa 2008: "Minä Cai-Göran Alexander Stubb lupaan ja vannon kaikkivaltiaan ja kaikkitietävän Jumalan edessä, että minä virassani noudatan perustuslakeja ja muita lakeja sekä toimin oikeudenmukaisesti ja puolueettomasti kansalaisten ja yhteiskunnan parhaaksi."

Onkohan valassa täsmennetty, että Suomen yhteiskunnan ja Suomen kansalaisten parhaaksi. Iso osa poliitikoista on ainakin ymmärtänyt sen viittaavan johonkin muuhun.