News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2010-11-24 Ruotsi: Kuvaaja jänisti - lasten luokkakuvat jäivät ottamatta

Started by rähmis, 24.11.2010, 20:01:51

Previous topic - Next topic

rähmis

Pixybild-valokuvausliikkeen oli tarkoitus käydä valokuvaamassa lapset Rödklintenin lastentarhassa eilen.

Koko homma meni kuitenkin mönkään, kun valokuvausliikeestä ilmoitettiin, että he pelkäävät turvallisuutensa ja kalliitten laitteidensa puolesta, eivät uskaltaudu saapua Rosengårdiin - lastentarhan kanssa samassa talossa kun sijaitsee / sijaitsi patonkimyymälä, joka mystisesti räjähti taivaan tuuliin samanaikaisesti kun rasistisen liikehdinnän seurauksena ihmisiä menehtyi palokaasuihin Tampereen Hämeenkadulla.

Jo maanantaiaamuna Pixybildistä oli soitettu tarhaan ja tiedusteltu, oliko sinne turvallista tulla. Ilmeisesti henkilökunnan vakuuttelut eivät olleet tepsineet, sillä tiistaiaamuna valokuvaajat soittivat toistamiseen kertoakseen, että he eivät ole tulossa valokuvauskeikalle.

"Minä toivon, että valokuvaaja olisi ollut todistamassa kuinka säihke parhainpiinsa pänttäytyneiden lapsosten silmissä sammui, kun jouduin kertomaan heille kuvausten peruuntumisesta", kertoo lastentarhan opettaja Jenny Mårtensson.

Sama jouduttiin selittämään myös lasten vanhemmille, jotka ovat nyt hyvin pettyneitä siitä, että heidän jälkikasvullaan ei ole samanlaista oikeutta päästä valokuvattavaksi kuin muilla lapsilla.

Skånskan

Iloveallpeople

Joku armeijan joukko-osasto tai poliisin karhuryhmä olisi hyvä olla mukana, jotta saataisiin lasten valokuvaukset suoritettua. Varmasti kova pettymys pilteille, mutta tällaista se on, kun päättäjät ovat antaneet vallan rikollisille tuolla alueelle.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Professori

No go -zoneista on haittaa paitsi valtaväestölle, niin myös maahanmuuttajien enemmistölle. Ikävä juttu. Tarttis varmaan tehdä jotakin!
Niin kauan kuin yhteiskunnassa on todellinen sananvapaus se ei voi olla läpeensä mätä. Sen sijaan jokaisesta läpeensä mädästä yhteiskunnasta puuttuu todellinen sananvapaus.
Lisää ajatuksia: http://professorinajatuksia.blogspot.com/

Juha J.

Pikkupiltit niin kiltit
isät tuhmia, ihan uhkia

Vaimot hiljaa kerää viljaa
Siitä valokuvan kun saisi
Kameratkin viedään kilpaa
kuka silloin kuvan ottaisi
Chillax mothafuckas. Toimitaan järkevästi.

Fincum

Pixybildin kuvaajat ovat naurettavia raukkoja ja muumihousuja.
Että jutussa olisi edes jotain järkeä, heidän tulisi moralisoida päiväkodin lasten vanhempia siitä, että nämä vievät ja jättävät lapsensa noinkin vaaralliseen paikkaan, jonne siis kaksi aikuista ei uskalla mennä kameroidensa kanssa.
Liika raha on vähemmistön ongelma, mutta ei heitäkään pidä unohtaa.

KphS

Quote from: fincum on 25.11.2010, 12:36:27
Että jutussa olisi edes jotain järkeä, heidän tulisi moralisoida päiväkodin lasten vanhempia siitä, että nämä vievät ja jättävät lapsensa noinkin vaaralliseen paikkaan, jonne siis kaksi aikuista ei uskalla mennä kameroidensa kanssa.

Ruotsin nykymenoa huomioiden, veikkaan että lasten vanhemmat vaativat seuraavaksi korvauksia valokuvaamolta!!  :facepalm:
Asun Tanskassa eli olen itsekin maahanmuuttaja. / En edusta kantaväestöä.

Veli Karimies

Quote from: fincum on 25.11.2010, 12:36:27

Mamulapsosilla onkin sielä paljon kalliita kameroita ja kuvaustarvikkeita aina mukana.

Lemmy

Quote from: Veli on 25.11.2010, 14:50:31
Mamulapsosilla onkin sielä paljon kalliita kameroita ja kuvaustarvikkeita aina mukana.

Ainakin koulukuvauksen jälkeen?
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Fincum

Ruikuttajapari ei jutun perusteella suoraan väittänyt pelkäävänsä, että kamerat varastetaan.
Jos todellakin on noin huolissaan omasta ja kameroiden turvallisuudesta, niin kai pienten lasten, vieraidenkin, turvallisuus tulee jossain kohtaa mieleen.
Ennen kameroita.
Liika raha on vähemmistön ongelma, mutta ei heitäkään pidä unohtaa.

Koskela Suomesta

Quote from: fincum on 25.11.2010, 16:04:03
Ruikuttajapari ei jutun perusteella suoraan väittänyt pelkäävänsä, että kamerat varastetaan.
Jos todellakin on noin huolissaan omasta ja kameroiden turvallisuudesta, niin kai pienten lasten, vieraidenkin, turvallisuus tulee jossain kohtaa mieleen.
Ennen kameroita.

Eivät voi kuvaajat vaikuttaa lasten turvallisuuteen, vain omaansa.

Toisaalta, mikäs hätä lapsilla, eihän siinä kuin räjähtelee pommeja vieressä, ihan turvallinen paikka lastentarhalle.  :facepalm:

En minä ainakaan veisi lastani moiseen paikkaan, lähellekään, mutta hoitotätien ja vanhempien ainoa huoli on että ei saada valokuvia...  :facepalm:

Eli hoitotädit ja vanhemmat tietävät jotain, mitä muut eivät? Ja koska tuonne ei ole turvallista mennä valkoisten palomiesten ja poliisienkaan, niin valkoihoinen valokuvaajakin veti minusta ihan oikeat johtopäätökset tilanteesta.
'That's not an argument. THAT's an argument.' Daily Mail 15.12.2011

Eksternaalinen kausaali atribuutio.

Veli Karimies

No mitä sinä sitten ajattelit että kuvaaja pelkää? Niitä lapsosia?

Ei lapsosilla vaaraa ole, kun ne ovat oikean värisiä ja ne on säkitetty sopivaan tyyliin.

Koskela Suomesta

Kummalle tuo vastauksesi oli? jos minulle, niin juuri sitä minä tarkoitinkin, tädit tietävät ettei suojavärisillä ja säkitetyillä lapsilla mitään vaaraa ole ja kuvaaja tietää, että hänelle vaara on hyvin konkreettinen.
'That's not an argument. THAT's an argument.' Daily Mail 15.12.2011

Eksternaalinen kausaali atribuutio.

Lemmy

Mä luulen et ne pelkäs enemmänkin et niiden auto keikataan keikan aikana.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

tjuguskegg

Quote from: Lemmy on 25.11.2010, 18:09:28

Pakko nipottaa: ammattilaisten valokuvauskalusto maksaa tod. näk. enemmän kuin perusmallin Volvo.

svobo

Quote from: Lemmy on 25.11.2010, 18:09:28

Niin. Tuskinpa nyt sentään lapsia pelkäsivät, vaan että nuoriso ryöstää tavarat, kun niitä lastataan. Melkoinen lähiö kyllä, jos tuollainen on ihan realistinen uhka. Eipä sinne Googlen street view -autokaan tosin uskaltautunut.
"Eilen paluumatkalle Irakiin lähteneillä mieli muuttunut kun olivat nähneet Helsingin. Aikovat palata Saarijärvelle päästäkseen Helsinkiin."
Jani Ilola (@i_lo_la) December 10, 2015