News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Kantelu

Started by CaptainNuiva, 18.03.2009, 22:00:44

Previous topic - Next topic

CaptainNuiva

Jumankekkuli, kiihotuin Ketaleen teksteistä ja tein kantelun...Eipä silti, on näitä tullut joskus aiemminkin muutama tehtyä.

Harri Eerikäisen suhteen toimintaansa ja toimenkuvaansa vähemmistövaltuutettu J.Suurpää selittäköön eduskunnan oikeusasiamiehelle, minä haluan tietoa ja vastauksia Suurpään työnantajana.
Varmaankin kantelusta olisi enemmänkin saanut ajan kanssa irti sorvattua mutta 9 kyssäriä nyt ensi alkuun mutusteltavaksi laitoin.

"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Mika.H

Juuri noin pitää toimiakin.

Minäkin tein kantelun, mutta palataan siihen myöhemmin.

Ps jos täällä olisi joku nuivahko pykälänikkari niin hieman ammattiapua kaivattaisiin... pankaapas yksityisviestiä jos kiinnostusta olisi...
Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Hannu Niemi

Mitä kysymyksiä laitoit menemään?
"ensisijaisesti hyysäreinä ja mokuttajina. Toissijaisesti ollaan Bilderbergin tahdottomia sätkynukkeja. Jos aikaa jää, niin toimitaan myös natottajina, kukkiksina, stalinisteina ja ek:n juoksupoikina."
Miska Rantanen kysymykseeni tiedonvälittäjä vai mielipidevaikuttaja

CaptainNuiva

Quote from: Hannu on 18.03.2009, 22:16:20
Mitä kysymyksiä laitoit menemään?

Mitä nyt tuli mieleen...lähinnä ne käsittelivät virkamieslakia,kansalaisen oikeusturvaa,virkamiehen velvollisuuksia ja tehtäviä, rasimin määrittelyä/rangaistavuutta, virkamiehen "Arveiluiden" esittämisiä työssään mahdollisena rangaistusta lisäävänä elementtinä ja vähemmistövaltuutetun valtuuksia eri aktioihin/sanktioiden toimeenpanemiseen.

Kantelun tuloksia odotellessa saattaa mennä pitkäkin aika ja ne ovat aikanaan julkisia dokkareita mutta nyt näitä ei kannata oikeastaan levitellä,odotellaan nyt rauhassa.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Hannu Niemi

Ok, varmasti mielenkiintoista, jahka vastauksia saadaan.

tuli mieleenki että onko tuollaisilla kanteluilla joku tietty aika, minkä sisällä siihen pitää saada vastaus?

jostain ihmeellisestä syystä minusta tuntuu, että ko aiheesta tehtyjen kantelujen vastaukset saattavat 'venyä' yllättävänkin kauan..
"ensisijaisesti hyysäreinä ja mokuttajina. Toissijaisesti ollaan Bilderbergin tahdottomia sätkynukkeja. Jos aikaa jää, niin toimitaan myös natottajina, kukkiksina, stalinisteina ja ek:n juoksupoikina."
Miska Rantanen kysymykseeni tiedonvälittäjä vai mielipidevaikuttaja

CaptainNuiva

Quote from: Hannu on 18.03.2009, 22:37:26
Ok, varmasti mielenkiintoista, jahka vastauksia saadaan.

tuli mieleenki että onko tuollaisilla kanteluilla joku tietty aika, minkä sisällä siihen pitää saada vastaus?

jostain ihmeellisestä syystä minusta tuntuu, että ko aiheesta tehtyjen kantelujen vastaukset saattavat 'venyä' yllättävänkin kauan..

Edellinen, minkä tein vuosia sitten,pyöri virastossa yli kaksi vuotta....mutta siihen loppuivat virkamiehen yksityisbisnekset minun maksamallani työajalla ;D

Omassa selvityksessään oikeusasiamiehelle tämä virkamies sanoi mm.ottaneensa aina vuosilomaa virastaan kun työpuhelin pirahti ja privaattikeikkaa pukkasi...Mulle kans semmonen työpaikka jossa voi omalla päätöksellään ottaa koska tahansa vuosilomaa ja häipyä bisnesten pariin!

No jaa, aikuisten oikeasti ihmettytti suuresti että tällä tasollako mennään tässä valtiossa näiden kanssa, vastaus oli kuin alakoululaiselle tarkoitettu....tai sitten se oli kuin alakoululaisen hädissään rustnaama.
Ikävämpi juttu tässä oli se että hemmo oli oikeusministeriön alaisessa virastossa duunissa ja varatuomari koulutukseltaan...

Harri Eerikäinen

Olen joskus tehnyt kantelun Eduskunnan apulaisoikeusasiamiehelle. Käsittelyyn meni yli vuosi, ja tuotoksena oli hieno, virallisen näköinen asiakirja liitteineen, joissa kantelussa mainitut virkamiehet kertovat oman näkemyksensä. Apulaisoikeusasiamiehen ratkaisu oli se, ettei asia anna aihetta toimenpiteisiin, mutta hän seuraa tilannetta.

Minulle syntyi täysin subjektiivinen tunne siitä, että virkamiehen sana painoi tässä kohdassa demokratiakoneistoamme enemmän kuin hänestä kantelijan sana. On tietysti vastapainoksi olemassa sellaisiakin toimistoja, joissa niin halutessaan anonyymiksikin jäävän kantelijan kertomalle annetaan hyvin suurikin painoarvo hänen kertoessaan virkamiehen toimista; kunhan hänellä on hallussaan r-kirjaimella alkava taikasana...