News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2010-09-11 HS: Pahoinpitelijät viilsivät hakaristin poliitikon otsaan Ruotsissa

Started by TH, 11.09.2010, 18:29:40

Previous topic - Next topic

Lemmy

Möller ennustaa kalanmaksaöljyä kommareille  ;D

QuoteValtiotieteilijä ennustaa ruotsidemokraateille sympatiaääniä

STT–TT

Tukholma. Ruotsalaisprofessori Tommy Möller arvioi torstaina, että maahanmuuttajavihamielinen ruotsidemokraatit voi saada sunnuntaina sympatiaääniä, koska puolueen vaalikokouksia on jatkuvasti häiritty.

"Monet ihmiset, jotka eivät suinkaan kannata puolueen politiikkaa, voivat närkästyä siitä, että puoluetta kohdellaan kaltoin", Möller sanoi.

Näin kävi myös torstaina vaalitilaisuudessa, kun puoluejohtaja Jimmie Åkesson esiintyi Sergelin torilla Tukholman keskustassa. Jo ennen tilaisuutta sadat poliisit olivat paikalla, osa mellakkavarusteissa, ja lähikadut olivat täynnä poliisiajoneuvoja.

Åkessonin puhe peittyi vihellyksiin, buuauksiin ja avainnippujen kilinään. Poliisi vei mukanaan muutaman mielenosoittajan, jotka pitivät liiallista meteliä vuvuzeloillaan.

Åkesson sanoi metelin keskellä, että Ruotsissa tehdään poliittista historiaa sunnuntaina. Silloin valtiopäiville nousee uusi puolue ensimmäistä kertaa sitten 1991, hän lupasi.

- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Roope

Facebook-ryhmissä Ruotsidemokraattien tilaisuuksien kanssa samaan aikaan ja paikkaan on kutsuttu koolle paikallinen "vuvuzelayhdistys" pitämään "perinteistä konserttia."

QuoteMinst två Facebookgrupper uppmanar nu till organiserade mötesstörningar i samband med två planerade och tillståndsgiva möten som Sverigedemokraterna avser att hålla. Man gör det under täckmantel av att den lokala vuvuzela-föreningen skall hålla sin "traditionsenliga konsert" på exakt samma platser och vid exakt samma tidpunker som SD-mötena hålls.
Facebookgrupper uppmanar till organiserade mötesstörningar
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Willy Whisper

Quote from: kaneh_bosm on 16.09.2010, 11:54:57

Quote from: Willy Whisper on 16.09.2010, 11:51:17
Kiitämmä!

Kyllä tälläkin materiaalilla Tarantoope sijoittuu muiden väkivaltahullujen joukkoon ellei jo ole siellä?

Varsin mielenkiintoista, että tälläistä skeidaa tuotetaan ja jopa mainostetaan massiivisilla kampanjoilla?

Väkivaltahullujen? Kyseessä on fiktiivinen elokuva. Ilman tuota elokuvaa kyseinen poliitikko olisi pahoinpidelty jotenkin muuten.
Mielestäni Inglorious basterds on ihan hyvä elokuva, turha sitä nyt on lähteä demonisoimaan.

Lienee ollut fiktiivinen Ufan tuottama "Hitlerjunge Quex", mutta taidettiinpa sekin demonisoida vaikkei siinä silvottu yhtään juutalaista. Ollaan rehellisiä: Samat normitukset kaikille, tai sitten vaihtoehtoisesti kannatetaan avoimesti väkivaltaa.

Mielestäni viimeistään tarantoopeilun apinoiminen reaalimaailman väkivallanteoissa tekee po. elokuvalajista iljettävän. Toki väkivaltaa tapahtuu muutenkin, mutta pidän siitä huolimatta väkivallalla bisnestä so. "taidetta" tekeviä yhtä vastenmielisinä kuin itse väkivaltarikollisia.

Quote from: Perttu Ahonen on 16.09.2010, 12:40:38

Minusta väkivalta ei ole OK oli kyseessä sitten natsi, kommunisti, juutalainen, arabi, muslimi, kristitty jne jne.

Allekirjoitan ja alleviivaan. Voinemme päättää tämän sivujuonen olemalla kaikki samaa mieltä tästä?
"Neuropsykologisen näkökulman mukaan suurin uhka maailmanrauhalle tulee niiden kansakuntien taholta, jotka tarjoavat virikeköyhimmän ympäristön lapsilleen, ja tukahduttavat eniten seksuaalista nautintoa ja naisen sukupuolisuutta."
J.W.Prescott

Kajsaniemi R

NYT TULEE JYMYPAUKKU! Homma taitaa olla ensimmäinen media Suomessa, joka uutisoi tämän. Katsotaan, miten muut mediat seuraavat...

Juuri edellisenä iltana ennen vaaleja siis Ruotsissa uutisoidaan todella näyttävästi, että hakaristin otsaansa saanut SD-poliitikko olikin itse viillellyt otsansa.

Kyseessä siis olisi "äänten kalastelu":

Quote from: Sydsvenskan

det han har gjort kan inte vara annat än röstfiske

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1242135/Lakare-von-Arnold-skar-sig-sjalv.html

Nyt pelataan kovilla.
"Eivät ne [kerjäläiset] minua häiritse" -Timo Soini

"On luihuilua esiintyä nimimerkin takaa." -Timo Soini

"Valtion tulee huolehtia, että pakolaisia ja turvapaikanhakijoita vastaanottavilla kunnilla on enemmän resursseja." -Timo Soini

"Itse maahanmuutto on marginaalinen asia" -Timo Soini

Mika.H

Quote from: Kajsaniemi R on 18.09.2010, 19:21:40

NYT TULEE JYMYPAUKKU! Homma taitaa olla ensimmäinen media Suomessa, joka uutisoi tämän. Katsotaan, miten muut mediat seuraavat..

JFK

Vs: SD:n kannatus vaaleissa - mitä arvellaan ?
« Vastaus #45 : tänään kello 19:13:35 »

http://www.sydsvenskan.se...rnold-skar-sig-sjalv.html

jaahas. peli kovenee.

mutta mielenkiintoista minkälainen soppa/vaikutus tuostakin tulee...

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

IDA

Mielenkiintoista.

Onko siis tuota viillettyä hakaristia tutkittu joidenkin rikosasioihin perehtyneiden lääkäreiden toimesta? En usko, että ainakaan normaalin terveyskeskushoidon antanut lääkäri pystyy millään varmuudella sanomaan asiasta mitään.

Ano Nyymi

Lasisti

Hauska ajankohtaan julkistivat epäilyn, ilmeisesti ei voinut odottaa vaalien jälkeistä aikaa.

Jos hyökkäys oli silti todellinen niin aijai >:(

tjuguskegg

Tätä jo odotinkin. Tietenkin vaalien jälkeen tulee ilmi, että hyökkäys olikin todellinen. PRKL  :flowerhat:

Mika.H

Quote from: Lasisti on 18.09.2010, 19:33:09
Hauska ajankohtaan julkistivat epäilyn, ilmeisesti ei voinut odottaa vaalien jälkeistä aikaa.

Jos hyökkäys oli silti todellinen niin aijai >:(

http://www.expressen.se/

http://www.dn.se/nyheter/sverige/lakare-hakkors-ristades-in-sjalv-1.1173165

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7808276.ab

ainakin juttu leviää.

hassuinta tuossa on se, että ilmapiiri voi vieläkin kääntyä sd:n puolelle. Nyt ainakin poppoosta puhutaan koko vaalien edeltävä aika...

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Kajsaniemi R

Läkare: von Arnold skar sig själv

Malmö.Sverigedemokraten David von Arnold Antoni skar själv in ett hakkors i sin panna. Det anser rättsläkaren. Hela det brutala överfallet misstänks vara påhitt och von Arnold granskas för brottet falsklarm.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1242135/Lakare-von-Arnold-skar-sig-sjalv.html

Syytös perustuu suurelta osin nyt julkaistuun Lundin oikeuslääketieteellisen laitoksen apulaislääkärin lausuntoon asiassa. Apulaislääkärin arvio tilanteesta perustuu mm. otsassa olleiden viiltojen syvyyteen ja siihen, millaisessa kulmassa viiltelyssä käytetty veitsi on suhteessa otsaan ollut.

Nyt David von Arnold Antoni on itse epäiltynä väärän ilmoituksen tekemisestä poliisille, eli siis hakaristin tavalla tai toisella otsaansa saaneen SD-poliitikon status onkin nyt muuttunut uhrista rikoksesta epäillyksi.

David von Arnold Antoni itse kommentoi asiaa seuraavasti:

"Jag finner det väldigt intressant att man väljer att meddela det här intyget precis innan valet."

"Valtion tulee huolehtia, että pakolaisia ja turvapaikanhakijoita vastaanottavilla kunnilla on enemmän resursseja." -Timo Soini

IDA

Quote from: Kajsaniemi R on 18.09.2010, 19:40:10
Syytös perustuu suurelta osin nyt julkaistuun Lundin oikeuslääketieteellisen laitoksen apulaislääkärin lausuntoon asiassa. Apulaislääkärin arvio tilanteesta perustuu mm. otsassa olleiden viiltojen syvyyteen ja siihen, millaisessa kulmassa viiltelyssä käytetty veitsi on suhteessa otsaan ollut.

No ei otsassa voi kovin syviä viiltoja olla, joten kyse on ilmeisesti alkujaan ollut vain naarmuista. Niistä taas ei kyllä ilman todella tarkkaa tutkimista varmaan näkisi missä kulmassa veitsi on ollut.

Nyt David von Arnold Antoni on itse epäiltynä väärän ilmoituksen tekemisestä poliisille, eli siis hakaristin tavalla tai toisella otsaansa saaneen SD-poliitikon status onkin nyt muuttunut uhrista rikoksesta epäillyksi.

Ainakin kaveri on syyntakeeton, jos on halunnut hakaristiarven otsaansa.

Lemmy

Jaa, "itseaiheutettu antifasismi"?  
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

M.K.Korpela

Jostain syystä Aftonbladet ei ole lähtenyt vielä tähän kelkkaan tämän enempää. Onhan kaikki aina mahdollista ja voi olla joku mättää, mutta taas toisaalta vähän outoa että emä-nilviäinen Aftonbladet ei käytä tätä tämän enempää.

Odottaisin kyllä että isoin nilviäinen painaisi kaasua ja täysillä.

Edit: No joo, on se nyt etusivulla.
M.K.Korpela ratsastaa.
DO NOT LOOK AT LASER WITH THE REMAINING EYE
YLLÄRI !

LW

:facepalm:

Kiitettävää tunarointia tuon itse tekeminen, jos asia on tosiaan näin. Olisi edes käyttänyt kaveria apuna, niin ei olisi ollut riskiä narahtaa noin nololla tavalla. Varsin mahdollista sinänsä, joskin Ruotsin tuntien en ihmettelisi sitäkään, että arvon apulaislääkäri olisi pannut reporttiinsa puolet petäjäistä hyvän asian puolesta. Vastaavia tapauksia on kuitenkin ollut aiemminkin - esimerkkinä vaikkapa tämä saksalainen tyttönen, joka tosiaan on sittemmin tunnustanut keksineensä koko jutun omasta päästään, tai kaikkien tunareiden kuningatar Kerri Dunn. Nämä oman elämänsä sankarit olivat tosin sieltä poliittisen kartan punoittavammalta puolelta.
"Yksi seikka jota ei vielä ole taidettu mainita, ovat rasistineitokaiset, jotka asettuvat houkutuslinnuiksi ja rasistiäijät sitten kyttää taustalla pusikossa puukkoineen ja puntareineen." -Pirjo Pönni Jokinen

Totuus löytyy kaurapuurosta.

TH

Jos näin on, niin kyllä on naurettava kaveri tämä Antoni. Ruotsidemokraatteja on yleisesti ottaen kohdeltu niin härskisti, että monilta puolueeseen kielteisesti suhtautuviltakin on herunut sympatiaa. Kaikenlainen feikkaaminen ja uhrimentaliteetti syövät tätä good-williä pois. Kenkää puolueesta, jos tämä uutinen on totta.

MMA

Onko siitä viillellystä otsasta julkaistu yhtään kuvaa?

gloaming

Saattaa olla tottakin. Yleensä hengissä selvinneitä uhreja ei tutki oikeuslääkäri, joten teknisessä tutkinnassa on ilmeisesti tullut ilmi jotakin, jonka perusteella von Arnoldin kertomuksen todenperäisyyttä alettiin epäilemään ja oikeuslääkärin lausunto pyydettiin.
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

Simo Lipsanen

Kallon päällä on sen verran vähän ihoa, että ihmettelen suuresti miten joku lääkäri voi ilman "CSI-tasoista" tutkintaa sanoa, että viillot on tehty siinä kulmassa että uhri on todennäköisesti tehnyt ne itse. Maailma on täynnä idiootteja joten ei tuo täysin mahdotonta ole, mutta itse olen ainakin hyvin skeptinen sen suhteen että Antoni olisi itse tuon tehnyt.

BeerBelly

Onko tuo käytetty veitsi siis poliisin hallussa? Kai sen täytyy olla, muuten lienee hyvin vaikea päätellä missä kulmassa veitsi on ollut koska teriä on niin paljon erilaisia.
Unkari FTW

gloaming

Tai no, ehkä tämä kuitenkin haisee. Kyseisen oikeuslääketieteeseen erikoistuvan lääkärin lausunto on tämän jutun suhteen täysin ratkaiseva ts. juttu on yhden ihmisen mielipiteen varassa. Von Arnoldin olisi syytä hankkia välittömästi second opinion. Ylipäätään koko episodi on hieman liian mielikuvituksellinen, että joku tällaisen keittäisi kasaan hämäämistarkoituksessa. Ehkä elokuvissa, mutta ei todellisessa elämässä.
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

meritähti

Aikamoisia oikeuslääketieteen spesialisteja foorumilta löytyy - itse en ole nähnyt edes valokuvaa tuosta hakaristiviiltelystä.

No, tosiasiat selvinnevät vasta sitten kun Ruotsin vaalit ovat ohi. En oikein jaksa uskoa, että jutulla on mitään relevanttia merkitystä SD:n äänimäärään.

ts. juttu on yhden ihmisen mielipiteen varassa.

Juttu on myös yhden ihmisen mielipiteen varassa, jos uskoo von Arnoldin tarinaa - poliisihan ei ole mitään merkkejä kahdesta tunkeutujasta löytänyt.

gloaming

Quote from: meritähti on 18.09.2010, 20:27:24
Juttu on myös yhden ihmisen mielipiteen varassa, jos uskoo von Arnoldin tarinaa - poliisihan ei ole mitään merkkejä kahdesta tunkeutujasta löytänyt.

Luulisi jotain fyysisiä todisteita olevan suuntaan tai toiseen.

Tomreal

Saa olla aika pöpi ihminen jos ryhtyy omin päin vääntämään arpia veitsellä otsaansa kerätäkseen pari lisä-ääntä.

räsänen

Quote from: Tomreal on 18.09.2010, 20:33:32
Saa olla aika pöpi ihminen jos ryhtyy omin päin vääntämään arpia veitsellä otsaansa kerätäkseen pari lisä-ääntä.

Näin on, onko tästä Antonista tarkempaa tietoa minkä lajin hiitäjä on kyseessä?

Kajsaniemi R

Quote from: MMA on 18.09.2010, 20:04:59
Onko siitä viillellystä otsasta julkaistu yhtään kuvaa?
Ei:

Quote from: Aftonbladet

Kan vi få fotografera din skada i pannan?
– Nej.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7808276.ab

Quote from: gloaming on 18.09.2010, 20:05:45
Saattaa olla tottakin.
Toki.

Yleensä hengissä selvinneitä uhreja ei tutki oikeuslääkäri
Kyllä tutkii.

joten teknisessä tutkinnassa on ilmeisesti tullut ilmi jotakin, jonka perusteella von Arnoldin kertomuksen todenperäisyyttä alettiin epäilemään ja oikeuslääkärin lausunto pyydettiin.
Ei mennyt näin. Von Arnold Antoni vietiin tutkimuksiin niin pian tapahtuman jälkeen, että oikeuslääkäri pääsi tutkimaan haavoja "tuoreeltaan":

För i veckan kom rättsläkarintyget efter den så kallade levandeundersökningen av David von Arnold Antoni. Undersökningen gjordes kort efter händelsen.

meritähti

Luulisi jotain fyysisiä todisteita olevan suuntaan tai toiseen.

Jos on, niin Ruotsin poliisi niitä ei ainakaan ole lausuntojensa mukaan löytänyt. En tiedä miten fyysisiä todisteita siihen suuntaan, että haavat ovat itseaiheutettuja voisi olla, jos siellä ei (tämän teorian perusteella) kukaan käynytkään.

När polisen väger samman utlåtandet med den totala frånvaron av spår av våldsmännen på den påstådda brottsplatsen dömer man alltså ut von Arnolds anmälan som falsk. Han utreds nu för brottet falsklarm.

Kimmo Pirkkala

Quote from: Simo Lipsanen on 18.09.2010, 20:08:02
Kallon päällä on sen verran vähän ihoa, että ihmettelen suuresti miten joku lääkäri voi ilman "CSI-tasoista" tutkintaa sanoa, että viillot on tehty siinä kulmassa että uhri on todennäköisesti tehnyt ne itse.

Tätä kyllä itsekin ihmettelin. Lisäksi otsa on niin hyvin saapuvilla omille käsille, että viillothan voivat olla millaisessa asennossa tahansa. Ja asiaan vaikuttaa se, millaisessa asennossa uhri on ollut ja millaisessa asennossa viiltäjä on ollut viillettäessä. Minun järkeni mukaan viillot voivat olla ihan miten päin vain, ja silti ne voi olla tehnyt joko ulkopuolinen tai viilletty itse.

dothefake

Onkohan väkäset olleet oikeinpäin, usein se piirretään peilikuvana.
Ei ole kuitenkaan enää Annas Klara panna.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Kajsaniemi R

Quote from: räsänen on 18.09.2010, 20:35:43
Quote from: Tomreal on 18.09.2010, 20:33:32

Näin on, onko tästä Antonista tarkempaa tietoa minkä lajin hiitäjä on kyseessä?

Ainakin puoluetoverit kuvailevat häntä hyvin "tasapainoiseksi ja maanläheiseksi" ihmiseksi ja kertovat, ettei mikään heidän tiedossaan oleva seikka puhu oikeuslääkärin esittämän version puolesta:

Quote from: Aftonbladet

Men utifrån den kontakt och kännedom vi har om honom finns det inget som stöder den versionen. Han har framstått som en stabil och jordnära person, säger Mattias Karlsson, partiets presschef till TT.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7808901.ab