News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2010-08-13 MTV3: SM: Maahanmuuttajien kotoutuminen on myös suomalaisista kiinni

Started by Iloveallpeople, 13.08.2010, 11:58:51

Previous topic - Next topic

apexi

Mistä muuten tämä vaimojen hakkaaminen opitaan? Vanhempani eivät opettaneet tätä "jaloa" taitoa minulle. Kavereideni äidit eivät koskaan joutuneet pitämään suuria mustia aurinkolaseja, tai muutoin piilottelemaan mitään mustelmia / ruhjeita.

Koulussa ei opetettu vaimojen hakkaamista, eikä televisiossa ole ollut opetusohjelmia aiheeseen liittyen. Kuinka siis tämä suomalaisten perinne pystyy jatkumaan? Uskonnontunneilla ei puhuttu, että tämä liittyisi kristittyjen perinteisiin mitenkään. Eräs toinen uskonto taitaa kuitenkin kirjassaan mainita miten vaimoja saa kohdella... en mainitse tätä uskontoa, jokainen voi itse googletella.
"See computers are racist because they make them too hard to use. They need to make them easy like TV, so people in the community can have good jobs. Computers are made by whites and chinese, and they don't like it when we try to get ahead."
-Rakim, Oakland.

Pate69

Quote from: M. on 14.08.2010, 14:53:51

Vaivauduit kuitenkin kommentoimaan.

En ole täällä todistelemassa mitään, toisin kuin te. En ole kiinnostunut etsimään oikeaa mielipidettä, esim. onko islamilaisten maahanmuutto oikein vai ei. Olen kiinnostunut siitä prosessista, millä ihmiset muodostavat omat mielipiteensä ja "tosiasiansa" koska siinä prosessissa on paljon harhoja (kaikilla). "Objektiivinen" totuus on aina myös subjektiivisten tiedostamattomien intohimojen kudelma.

Tämän prosessin tuloksena ihmiset päätyvät tietysti vastakkaisiin tuloksiin.
Ihmisen käyttäytymisessä on olemassa tunnusmerkkejä, joista voidaan nähdä alttius joukkosuggestiolle ja aivopesulle. Jos et tiedä asiasta, niin perehdy aiheeseen (sosiologia, antropologia). Niitä merkkejä on tällä foorumilla paljon.

Jotain voidaan sanoa varmasti: kielteiset tunteet ja kielteisen asennoitumisen korostaminen johonkin ihmisryhmään, on omiaan ruokkimaan kielteisten ilmiöiden syntyä.

Kun esim. uutisoinnissa (kuten tällä foorumilla) tunnepitoisesti paisutetaan joitain islamilaisen kulttuurin epäterveitä piirteitä, niin samalla herätetään tyytymättömyys. Kun aiheesta jauhetaan tarpeeksi, tyytymättämyys muuttuu yhä useammin ensin vihamielisyydeksi sitten vihaksi: "ne ovat kaikki sellaisia".

Vastakkaisia näkökulmia olen jo esittänyt ja näkökulmia esim. mamu-asioihin on niin paljon, että niiden kaikkien setvimisessä ei riitä loppuikä.

Kuten sanoin tämä riittää minulle. En ole kiinnostunut tuhlaamaaan aikaani tällä foorumilla. Mutta sana on vapaa, joten jokainen tuhlatkoon elämänsä kuten haluaa.

Edit: poistin tästä viestistä vahingossa alkusitaatin sisällön. Pahoitteluni.

MikkoAP

Quote from: Pate69 on 14.08.2010, 19:09:27

Kuten sanoin tämä riittää minulle. En ole kiinnostunut tuhlaamaaan aikaani tällä foorumilla. Mutta sana on vapaa, joten jokainen tuhlatkoon elämänsä kuten haluaa.

Niin. Omien sanojesi mukaan sinun olisi pitänyt jo lopettaa tänne kirjoittelu, mutta vielä vain jatkat.
Syrjiminen syrjimisen lopettamiseksi on kuin naisi neitsyyden tähden tai sotisi rauhan puolesta, vai miten se menikään. - M.

MikkoAP

En ole täällä todistelemassa mitään, toisin kuin te. En ole kiinnostunut etsimään oikeaa mielipidettä, esim. onko islamilaisten maahanmuutto oikein vai ei. Olen kiinnostunut siitä prosessista, millä ihmiset muodostavat omat mielipiteensä ja "tosiasiansa" koska siinä prosessissa on paljon harhoja (kaikilla). "Objektiivinen" totuus on aina myös subjektiivisten tiedostamattomien intohimojen kudelma.

Jos tuo olisi totta, olisit pitäytynyt kokonaan esittämästä mitään kantaa varsinaiseen asiaan, eli maahanmuuttoon, vaan olisit keskittynyt kommentoimaan vain kaikkien osapuolten keskustelutyylejä. Näin et ole kuitenkaan tehnyt, vaan pelkästään hyökännyt maahanmuuttokritiikkä vastaan ja siinäkin vain kritisoimalla keskustelutyyliä. Mitään uutta faktasisältöä itse maahanmuutosta et ole tarjonnut.

QuoteTämän prosessin tuloksena ihmiset päätyvät tietysti vastakkaisiin tuloksiin.
Ihmisen käyttäytymisessä on olemassa tunnusmerkkejä, joista voidaan nähdä alttius joukkosuggestiolle ja aivopesulle. Jos et tiedä asiasta, niin perehdy aiheeseen (sosiologia, antropologia). Niitä merkkejä on tällä foorumilla paljon.

Jotain voidaan sanoa varmasti: kielteiset tunteet ja kielteisen asennoitumisen korostaminen johonkin ihmisryhmään, on omiaan ruokkimaan kielteisten ilmiöiden syntyä.

Kielteisten tunteiden syntyyn voi olla objektiivisia ja faktapohjaisia syitä. Ja niitä täällä juuri käsitellään. Itse puolestaan keskityt juuri tunteisiin vetoamiseen.

QuoteKun esim. uutisoinnissa (kuten tällä foorumilla) tunnepitoisesti paisutetaan joitain islamilaisen kulttuurin epäterveitä piirteitä, niin samalla herätetään tyytymättömyys. Kun aiheesta jauhetaan tarpeeksi, tyytymättämyys muuttuu yhä useammin ensin vihamielisyydeksi sitten vihaksi: "ne ovat kaikki sellaisia".

Joissakin kulttuureissa voi ihan oikeasti olla enemmän huonoja piirteitä kuin toisissa.

Ja itse juuri yritit valheellisesti leimata suomalaisen kulttuurin olevan naisten hakkaamiselle suopea.
Syrjiminen syrjimisen lopettamiseksi on kuin naisi neitsyyden tähden tai sotisi rauhan puolesta, vai miten se menikään. - M.

M.

En ole kiinnostunut etsimään oikeaa mielipidettä, esim. onko islamilaisten maahanmuutto oikein vai ei.

Tämä tuli jo selväksi.

Kun esim. uutisoinnissa (kuten tällä foorumilla) tunnepitoisesti paisutetaan joitain islamilaisen kulttuurin epäterveitä piirteitä, niin samalla herätetään tyytymättömyys. Kun aiheesta jauhetaan tarpeeksi, tyytymättämyys muuttuu yhä useammin ensin vihamielisyydeksi sitten vihaksi: "ne ovat kaikki sellaisia".

Vastakkaisia näkökulmia olen jo esittänyt ja näkökulmia esim. mamu-asioihin on niin paljon, että niiden kaikkien setvimisessä ei riitä loppuikä.

On olemassa todellisuus, joka vaikuttaa meihin kaikkiin näkökulmista riippumatta, valitettavasti ei kuitenkaan kaikkiin samalla tavalla. Maahanmuutto ja monikulttuurisuus aiheuttavat todellisia seurauksia ja kärsimyksiä, jotka eivät katoa mihinkään asenteita tai näkökulmia muuttamalla. Mistä tahansa ilmiöstä voidaan aina löytää uusi näkökulma: sodista, talouskriiseistä, luonnonkatastrofeista, köyhyydestä ja tuloeroista jne. Vaikeneminen kielteisistä asioista tai niiden sivuuttaminen relativistisilla latteuksilla ei kuitenkaan taio niitä olemattomiin.

Oluttikka

Kerro muutamia islamilaisen kulttuurin terveitä piirteitä. Löytyiskö jotain niin ainutlaatuisen tervettä, ettei sitä edes ole muissa kulttuureissa?

QuoteKuten sanoin tämä riittää minulle. En ole kiinnostunut tuhlaamaaan aikaani tällä foorumilla. Mutta sana on vapaa, joten jokainen tuhlatkoon elämänsä kuten haluaa.

Johan sinä tuhlasit aikaasi täällä. tuhlaa lisää vaan.

Veturinainen

Millaisella prosessilla olet päätynyt pitämään tosiasiana sitä, että "täällä Suomessa on omat pitkät perinteet, jossa on mm. ollut suorastaan kunniakasta hakata ja jopa tappaa oma vaimo ja lapset (joidenkin mielestä on vieläkin), jos alkavat niskuroimaan"?

QuoteTämän prosessin tuloksena ihmiset päätyvät tietysti vastakkaisiin tuloksiin.
Ihmisen käyttäytymisessä on olemassa tunnusmerkkejä, joista voidaan nähdä alttius joukkosuggestiolle ja aivopesulle.

Yllämainittuun "tosiasiaasi" viitaten: Koetko olevasi altis joukkosuggestiolle ja aivopesulle?

QuoteJotain voidaan sanoa varmasti: kielteiset tunteet ja kielteisen asennoitumisen korostaminen johonkin ihmisryhmään, on omiaan ruokkimaan kielteisten ilmiöiden syntyä.
Tunnut asennoituvan kovin kielteisesti kanssasi eri mieltä olevien ihmisten ryhmään.
Puolueiden kannatusilmoitukset ovat julkisia. Lue Hesarin viimekertainen juttu tämän linkin takaa.

Miniluv

Herra Pata voisi jättää Kattilan suvun herrojen ja rouvien psykologisoimisen pois. Tämä on ns. metakeskustelua, joka useimmiten on turhaa suunpieksentää, ja uutisketjuissa no-no.

Tuolla alussa heiluttelit käsiä malliin "tässä tuli koko kuva Homma-foorumista". Kommentoimasi Eino P. on foorumin tuotteliaiden kirjoittajien kärjekkäimmästä päästä. Ei ole asiallista yleistää häntä koskevia näkemyksiään koko foorumiin.

Asiallisia vastaväittäjiä ja virheiden korjaajia kyllä kaivataan, mutta tähän asti ei näytä kohdallasi lupaavalta.

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

jopparai

Quote from: Miniluv on 14.08.2010, 21:34:05

Herra Pata voisi jättää Kattilan suvun herrojen ja rouvien psykologisoimisen pois. Tämä on ns. metakeskustelua, joka useimmiten on turhaa suunpieksentää, ja uutisketjuissa no-no.

Tuolla alussa heiluttelit käsiä malliin "tässä tuli koko kuva Homma-foorumista". Kommentoimasi Eino P. on foorumin tuotteliaiden kirjoittajien kärjekkäimmästä päästä. Ei ole asiallista yleistää häntä koskevia näkemyksiään koko foorumiin.

Asiallisia vastaväittäjiä ja virheiden korjaajia kyllä kaivataan, mutta tähän asti ei näytä kohdallasi lupaavalta.

Asiaa++!!!
Olisi hieno juttu kun tänne tulisi asiallisia vastakkaisen mielipiteen omaavia keskustelijoita.
Killing folk is easy, being politically correct is pain in the arse.(Achmed, the dead terrorist)
http://www.youtube.com/watch?v=3L8fIrWnXRA

Lodi

Quote from: M. on 14.08.2010, 14:53:51

"Objektiivinen" totuus on aina myös subjektiivisten tiedostamattomien intohimojen kudelma.

Ihan kiva lause. Se on kuitenkin ihan puutaheinää.

Muutoinkin teet -varmaankin tahallaan- sitä, että keskustelet koko ajan asian vierestä.
Argumentit eivät osu kohdalleen keskenään vaan keskustelu ikäänkuin soljuu koko ajan ohi.

Tällä samalla tavalla esimerkiksi poliitikot "keskustelevat", kun ovat taas kerran jääneet kiini jostain epämiellyttävästä. 
Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !

ajuha

pate69, kevennetään vähän

http://www.youtube.com/watch?v=ya7IWYcFQ24

tässä mainitaan pate, ilman suggestiivisten ksenofobien määrittämää; komplementtisten viharyhmien kehittämää ylivertaista itsesuggestiomuotoa.

Ano Nyymi

Väkisinkö meidän täytyisi näitä kotiutumishaluttomia mamuja kotouttaa?
Mikähän rasismikortin heiluttelukampanja siitäkin tulisi..

En tasan suostu ottamaan idioottien poliitikkojen tekemiä mokia omaksi syykseni.
Kotouttakaa itse mamunne.