News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2010-08-12 MTV3 Uutiset: Kela vie merimiehiltä Kela-kortit

Started by guest584, 12.08.2010, 18:01:44

Previous topic - Next topic

P

Quote from: CaptainNuiva on 13.08.2010, 23:16:52
Quote from: JoKaGO on 13.08.2010, 13:21:59

Hei, CaptainNuiva, onko tuo ollut käytäntö jo pitkäänkin merimiehillä vai onko nyt yht´äkkiä KELA keksinyt omiaan? Silti, EIT:hen mars!

Itse törmäsin tähän -90 luvun alkupuolella joten ei tämä ihan uusi käytäntö ole, vaihtelevasti sitä vain on sovellettu.
Silloin aikoinaan myytiin laiva alta ja olin hetkon työttömänä, tarjolla olisi ollut heti seuraavanlainen keikka keikka mukavan lipun alla,risteilijässä: 2 kk duunia ja kuukausi lomaa, sen jälkeen taas 2 kk töitä ja työsopimus loppu.
Olisin tuosta joutunut siis verot maksamaan Suomeen, luultavasti myös merimieseläkekassa olisi käynyt kimppuuni vaatimuksillaan.
Nopean laskelman jälkeen tulin siihen tulokseen että parempi ratkaisu olisi roikkua ansiosidonnaisella Suomessa tilastoa rumentamassa, KELA-kortinkin sai pitää...Näin menetellen virkamies oli tyytyväinen ja itse tienasin lähes saman, ei myöskään mätkyjen pelkoa, vain valtio hävisi mutta kuten nykyään kaikki tiedämme, se ei ole keneltäkään pois :P

Niin meillähän on varaa. Otetaan vaan lisää velkaa. Sillähän siitä selvitään.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991