News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2010-08-03 Rovaniemi: Aikuiset miehet nappasivat pojan lompakon

Started by Pottunenä, 03.08.2010, 18:12:16

Previous topic - Next topic

Pottunenä

Kaksi miestä vei röyhkeästi pojan rahat Rovaniemellä. Tapaus sattui Poropolulla maanantaina noin kello 13.20.

Rovaniemeläispoika pyöräili Ounasvaaran yläasteen viereisellä kevyenliikenteenväylällä, kun kaksi miestä pysäytti hänet kysyäkseen tietä läheiseen kauppaan.

Pojan osoitettua suunnan miehille, nappasi toinen heistä lompakon pojan taskusta ja otti sieltä rahaa.

Tämän jälkeen miehet pyöräilivät urheiluopiston suuntaan. Poika seurasi miehiä Hiihtomajantielle, jossa hän menetti näköyhteyden, kun miehet katosivat metsätielle.

Miehet olivat tummaihoisia ja molemmilla oli yllään vihreä lyhythihainen paita. Toisella oli kaulassaan paksu ketju. Toinen ajoi vanhalla naistenpyörällä ja toinen miesten maastopyörällä.

Mahdolliset havainnot tapahtuneesta pyydetään ilmoittamaan Rovaniemen poliisille.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2232131

Joulupukin tummaihoiset tontut pahan teossa.

Taikakaulin

Tulee mieleen oma kokemus Amsterdamista noin viikko sitten. Kävelin kadulla ja olin juuri tullut coffeeshopista, kun joku yöntimo löyttäytyi seuraani. Juteltiin niitä näitä, ja tämä tarjosi vielä oluenkin eräässä baarissa.

Tämä alkoi sitten kysellä haluaisinko ostaa kovempia aineita. Tässä vaiheessa, ja oikeastaan jo melkein heti tutustuttuamme, ajattelin että olisi parempi päästä äijästä eroon. Vaikka olenkin mies, niin slti tämän seura epäilytti alusta asti.(Mielessä mahdollinen huumaaminen ja ryöstö tai jonkun sortin perseraiskaus). Hän oli kuitenkin kohtuu karski. Joka tapauksessa hän johdatti minut vähän syrjäisemmälle ja pimeämmälle kadulle.

Kerroin, että minulla noin 15 euroa. Hän käski näyttää niitä, ja kun viityttelin, niin se riuhtaisi kaikki setelit ja kuitit, mitä minulla oli siinä taskussa oli ja tutki niitä. Tässä vaiheessa ajattelin jo: "no niin nyt se sitten ryöstää minut, no eipä hän hääppöistä saalista saa". Hän oli selvästi ärtynyt, koska minulla oli lompakko täynnä puolalaisia seteleitä. Hän sanoikin kiukkuisena: Eivät nämä kelpaa, jos haluat ostaa ekstaasia yms. Sain setelini takaisin. (Ei siis halunnut ryöstää vielä). Seuraavaksi hän halusi, että menemme automaatille ja että minä nostaisin lisää rahaa. Pian tämän jälkeen, sanoin että minun pitää soittaa ystävilleni. Soitin leikisti heille, jonka jälkeen sanoin äijälle, että sori nyt hirveesti, mutta mun pitää mennä kavereiden luokse. Tää oli hiukan pahoillaan, ja sanoi että, olisi ollut reilua jos minäkin olisin ostanut hänelle kaljan.

Loppujen lopuksi en osaa sanoa, mitä kaikkea olisi tapahtunut, jos olisin ollut tämän hepun kanssa vielä kauemmin, mutta hyvin siinä ei varmasti olisi käynyt.
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Gargoyle

Taikakaulin: ehkä turha sanoakin, mutta olipa typerää touhua sinulta, eritoten se pimeälle kujalle siirtyminen. No, kun kerran ryöstetään (mikä tässä jäi väliin) niin se on ns. oppiraha (tuition fee) ja sen jälkeen tietää paremmin. Itse olen oppirahan maksanut kahdesti ja se alkaa riittää, joten tiedän typeryyden kun sellaiseen törmään, itsekin töpänneenä.

tietotyöläinen

Quote from: Pottunenä on 03.08.2010, 18:12:16
Pojan osoitettua suunnan miehille, nappasi toinen heistä lompakon pojan taskusta ja otti sieltä rahaa.

Toki vastaavaa on sattunut ennenkin tässä maassa, mutta reilu 40 vuoden kokemukseni mukaan tämänkaltainen vahvemman kusipäinen röyhkeys on kuitenkin harvinaista kantiksien keskuudessa. Tämän yhden tapauksen perusteella emme toki voi päätellä kuinka yleistä tämä on erilaisten mamujen keskuudessa. Toivottavasti mahdollisimman harvinaista. Henkilökohtaisesti pelkään kyllä pahempaa (lienenkö sitten ksenofobistikko).

Mursu

Ai "Aikuiset miehet". Jotenkin huvittaa nuo luonnehdinnat. Olisiko normali ihminen, joka tilanteen näkisi sanonut kaverilleen: "Hei, huomasitko miten nuo aikuiset miehet nappasivat pojan lompakon."

Karkka

Poika toimi ihan mallikkaasti. Toivottavasti ei paljoa rahaa menettänyt. Ja vielä enemmän toivon, ettei tapaus lisää rovaniemeläisten rasismia.

Veli Karimies

Poika on toki voinut myös käydä ostamassa rahoillaan ES:ää ja keksinyt tarinan mustista miehistä.

Oluttikka

Quote from: Mursu on 05.08.2010, 15:28:01
Ai "Aikuiset miehet". Jotenkin huvittaa nuo luonnehdinnat. Olisiko normali ihminen, joka tilanteen näkisi sanonut kaverilleen: "Hei, huomasitko miten nuo aikuiset miehet nappasivat pojan lompakon."

Kuulen jo mielessäni ohikulkijoiden huutavan:"pysäyttäkää tuo aikuinen mies!"
ja taksilla takaa-ajoon: "seuratkaa tuota aikuista miestä!"

Mursu

Quote from: Oluttikka on 09.08.2010, 09:41:53
Kuulen jo mielessäni ohikulkijoiden huutavan:"pysäyttäkää tuo aikuinen mies!"
ja taksilla takaa-ajoon: "seuratkaa tuota aikuista miestä!"

Mitä muuten olisi ei-aikuinen mies? Eikä sana mies jo sisällä aikuisuuden. Usein tosin sanalla aikuinen tarkoitetaan noin nelikymppistä, esimerkiksi"aikuisopiskelu" tai "aikuisen naisen muoti". Termi on aivan liian epäselvä yhteydessä käytettäväksi. Miksi ei voi käyttää sitä selkeintä tuntomerkkiä?