News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Aamulehden pääkirjoitukset: Ei tehrä tästä ny numeroo

Started by Kharon, 28.07.2010, 17:36:26

Previous topic - Next topic

Kharon

http://www.aamulehti.fi/teema/paakirjoitukset/ylanurkka-ei-tehra-tasta-ny-numeroo/185719

QuoteKaiken kaikkiaan näyttää siltä, että maahanmuuttajien käytös noudattaa tamperelaisille tuttua ohjetta: Ei tehrä tästä ny numeroo.

Siinä mielessä he ovat omaksuneet heille tuputetun tavan, maassa maan tavalla, mikä voi olla nykyisessä ilmapiirissä viisasta varovaisuutta.

Ja muistakaa, että bussit eivät kulkisi ilman maahanmuuttoa.

BastardoGrande

QuoteJa muistakaa, että bussit eivät kulkisi ilman maahanmuuttoa.

Vaikka tuo olikin tarkoitettu humoristiseksi heitoksi, niin joku poliitikoistamme on sen tosissaankin sanonut. Sinnemäki, Vanhanen, Thors tai joku muu mokuttaja, en muista.

Väite on valhetta, dosät kulkis ihan omienkin työttömien voimin riittävällä tiheydellä ja bussikortillisia, ex- paperi- ja metallimiehiä olisi tarjolla mikäli linja-autokuljettajakoulutusta olisi riittävästi suunnattu heille, kuten mamuille.
[img]http://img840.imageshack.us/img840/6147/manifestikannattaja.png[/img]

"Vähemmistöjen suosiminen on enemmistön syrjintää"

Minä en vihaa mustia, vaan toivon että he elävät onnellisesti omissa maissaan. -Tandefelt-

http://velkakello.fi/

Kukko

QuoteKäyttämääni bussiin nousee usein myös maahanmuuttajia, jotka on helppo tunnistaa sellaisiksi vaatetuksen ja/tai ihonvärin perusteella.
Olen pannut merkille, että he ovat yleensä melko hiljaista ja varovaista väkeä suhteessa niin sanottuun kantaväestöön.
Mieluiten he jäävät omiin oloihinsa ja siirtyvät silmiinpistävän usein istumaan bussin takaosaan, aivan kuten mustien piti aikoinaan tehdä Yhdysvaltain syvässä etelässä.
Ohhoh, en kyllä koskaan aikaisemmin ole tullut ajatelleeksi että suomalaisen linja-auton etuosan paikat ovat jotenkin "parempia" kuin takaosan tai että takaosaan "siirtyminen" osoittaa jonkinlaista nöyryyttä tai varovaisuutta. Tai että tällakin on sitten ilmeisesti jotakin tekemistä Yhdysvaltain rotuerottelun kanssa.

En koskaan enää katso linja-autoa samalla tavalla.
Sananvapautta ei nähdä Euroopan unionissa enää kansalaisten suojautumiskeinona hallintoa vastaan, vaan sen käyttäminen nähdään rikoksena, joka antaa viranomaisille aseet kansalaisten syyttämiseksi "vihapuheesta" tai jostakin tekaistusta "rasismista".
-J. Sakari Hankamäki

Lemmy

Jaa-a, kyllä mä yleensä menen bussissa aina taakse, etupenkit on vanhuksille ja invalideille ja kuskin takunen sokeidenkoirille.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

PMH

QuoteKäyttämääni bussiin nousee usein myös maahanmuuttajia, jotka on helppo tunnistaa sellaisiksi vaatetuksen ja/tai ihonvärin perusteella.
Olen pannut merkille, että he ovat yleensä melko hiljaista ja varovaista väkeä suhteessa niin sanottuun kantaväestöön

Tuota, millaista kantaväestöä Tampereella asustaa?

Ainakin pääkaupukiseudun julkisissa tehdyt havainnot eivät tue väitettä. Yksi maahanmuuttaja taustainen saattaa pysytellä hiljaa mutta >2 aiheuttaakin sitten sellaisen älämölön että esim. lukeminen on mahdotonta.

"Ja junassa raikui afrikkalainen nauru" :facepalm:
Vittuile vielä kun voit vaikuttaa
"Sosiaalisen median syöpä(läinen)
PerusSuomlainen

rähmis

Quote from: Lemmy on 28.07.2010, 17:54:12
etupenkit on vanhuksille ja invalideille ja kuskin takunen sokeidenkoirille.

Mikäli opaskoirat kelpuutetaan kyytiin, mikä ei näinä aikoina enää ole kirkossa kuulutettu asia.

Kharon

QuoteVäite on valhetta, dosät kulkis ihan omienkin työttömien voimin riittävällä tiheydellä ja bussikortillisia, ex- paperi- ja metallimiehiä olisi tarjolla mikäli linja-autokuljettajakoulutusta olisi riittävästi suunnattu heille, kuten mamuille.

Niin kyllähän suomalaisille vielä kelpaavat esim. vartijan, kassaneidin, tarjoilijan jne. työt, jotka nekin ovat raskaita ja pienipalkkaisia aloja. Eroaako linja-auton kuljettajan työ näistä jotenkin merkittävästi (kertokaa ne joilla on kokemusta)?

Ainakin aiemmin ilmeisesti kuljettajankoulutuksen korkea ikävaatimus (21v.) söi koulutukseen hakevien nuorten määrää ja aikuiskoulutuksessa silloin kohdistettiin koulutustarjontaa maahanmuuttajiin tulevaa kuljettajapulaa varten.

Joka tapauksessa meillä on valtava reservi työvoimaa josta ammentaa näille työvoimapulasta kärsiville aloille joihin yleensä riittää melko lyhyt koulutus. Nyt on vain valittu kiertotie, jolla ohitetaan työllistämispolitiikan rakennemuutoksen tarve ja otetaan halpaa työvoimaa ulkoapäin.

No, tämän te kaikki varmaan jo tiesittekin...

Tuulos

Quote from: rähmis on 28.07.2010, 18:22:00
Quote from: Lemmy on 28.07.2010, 17:54:12
etupenkit on vanhuksille ja invalideille ja kuskin takunen sokeidenkoirille.

Mikäli opaskoirat kelpuutetaan kyytiin, mikä ei näinä aikoina enää ole kirkossa kuulutettu asia.

Kyllä ne ainakin teoriassa pitäisi aina ottaa, HSL:n kivipaperisakset-pelissä invalidi voittaa allergikon.

QuoteNäkövammaisen opaskoira, invalidin apukoira ja väestönsuojelukoira otetaan aina liikennevälineeseen.

Vetinari

Jotenkin riepoo aivan erityisesti tuo lauselma, etteivät bussimme kulkisi ilman maahanmuuttajia. Yksi vaatimattomista ammattihaaveistani, näin akateemisten alojen kustua kintuille, on nimenomaan bussinkuljettajan työ. Omalla kotiseudullani kuskit ovat kantiksia ja kuskiksi haluavia on valitettavasti (minun kannaltani) paljon. Aivan varmasti olisi pk-seudullakin, työttömiä on sielläkin paljon.

Syitä, miksi bussikuskin työ olisi mukava työ:
- Reitit ovat etukäteen valmiina.
- Asiakaspalvelutyö jossa ei tarvitse oikeastaan kommunikoida asiakkaiden kanssa tervehtimistä ja satunnaista neuvomista enempää.
- Työ on oikeastaan aika helppoa ja vaivatonta.
- Yksitoikkoisuus ei ole haitta, onpahan töissäkin aikaa pähkäillä omassa päässään omia asioitaan ja sepittää ajaessaan vaikka romaania, ajatustakaan ei tarvitse päivän aikana uhrata firmalle/pomolle/projekteille/deadlineille ym.
- Päivän päätyttyä ei tarvitse raahata töitä kotiin, työt jäävät työpaikalle. Ei papereita, ei kokousten ja ideariihien valmistelua, ei keskeneräisiä töitä joiden on ihan pakko valmistua perjantaihin mennessä tai toimari saa psykoottisen raivokohtauksen.
- Ei tulostavoitteita. Ei Power Point -kalvoja. Ei kyllästyttäviä kokousten suunnittelupalaverien valmistelupalavereita.

Jos vain joskus pääsen räpistelemään itseni läpi, hakeudun kuljettajakoulutukseen. Suosittelen samaa muillekin, joilla ei ole vakituista työpaikkaa.
"Rasismi on laajaa ja syvää. Siitä puhutaan paljon, mutta puuskittain. Uusi rasismirintama on lähestymässä viikonloppuna Pohjois-Karjalan suunnalta."
- Miniluv

jmk

QuoteKäyttämääni bussiin nousee usein myös maahanmuuttajia, jotka on helppo tunnistaa sellaisiksi vaatetuksen ja/tai ihonvärin perusteella.
Olen pannut merkille, että he ovat yleensä melko hiljaista ja varovaista väkeä suhteessa niin sanottuun kantaväestöön.

Kirjoittaja suhtautuu etnopositiivisesti: tekipä maahanmuuttaja mitä tahansa, se on automaattisesti osoitus paremmuudesta kantaväestöön nähden.

Jos maahanmuuttajat ovat äänekkäämpiä kuin kantaväestö, sitä ylistetään positiivisena ja elämänmyönteisenä asenteena. Tylsä kantaväestö se vaan jurottaa.

Jos maahanmuuttajat jurottavat yksin bussin nurkassa, sitäkin ylistetään: maahanmuuttajat ovat hillityn kohteliaita. Kantaväestö se vaan örveltää ja häiritsee muita matkustajia!

Obb

Näistä maahanmuuttajakuljettajista oli jossain juttua että heidän palkastaan yhteiskunta maksaisi yli puolet palkkatukena. Silloinhan ei ole ihme että palkataan mieluummin heitä kuin kantiskuskeja joista kustannukset ovat isommat.
Myöskin kuljettajakoulutukseen kuulemma maahanmuuttaja pääsee helpommin.
Onko jollain tästä parempaa tietoa?

acc

Quote from: Vetinari on 30.07.2010, 13:41:37
Jotenkin riepoo aivan erityisesti tuo lauselma, etteivät bussimme kulkisi ilman maahanmuuttajia. Yksi vaatimattomista ammattihaaveistani, näin akateemisten alojen kustua kintuille, on nimenomaan bussinkuljettajan työ. Omalla kotiseudullani kuskit ovat kantiksia ja kuskiksi haluavia on valitettavasti (minun kannaltani) paljon. Aivan varmasti olisi pk-seudullakin, työttömiä on sielläkin paljon.

Syitä, miksi bussikuskin työ olisi mukava työ:
- Reitit ovat etukäteen valmiina.
- Asiakaspalvelutyö jossa ei tarvitse oikeastaan kommunikoida asiakkaiden kanssa tervehtimistä ja satunnaista neuvomista enempää.
- Työ on oikeastaan aika helppoa ja vaivatonta.
- Yksitoikkoisuus ei ole haitta, onpahan töissäkin aikaa pähkäillä omassa päässään omia asioitaan ja sepittää ajaessaan vaikka romaania, ajatustakaan ei tarvitse päivän aikana uhrata firmalle/pomolle/projekteille/deadlineille ym.
- Päivän päätyttyä ei tarvitse raahata töitä kotiin, työt jäävät työpaikalle. Ei papereita, ei kokousten ja ideariihien valmistelua, ei keskeneräisiä töitä joiden on ihan pakko valmistua perjantaihin mennessä tai toimari saa psykoottisen raivokohtauksen.
- Ei tulostavoitteita. Ei Power Point -kalvoja. Ei kyllästyttäviä kokousten suunnittelupalaverien valmistelupalavereita.

Jos vain joskus pääsen räpistelemään itseni läpi, hakeudun kuljettajakoulutukseen. Suosittelen samaa muillekin, joilla ei ole vakituista työpaikkaa.

Vetinari,

Bussinkuljettajan työ on ainakin pk-seudulla aika rankkaa. Saat ajaa neljä tuntia putkeen etkä välttämättä ehdi käydä virtsalla. Aikataulut voivat olla hyvin epärealistisia, joten niitä ei silloin kannata noudattaa, vaan ajaa niinkuin ehtii. Sakkoja ei kannata ottaa. Jos bussi myöhästyy asiakkaan mielestä, niin voi kuulla kaikenlaista. Sellaistakin on sattunut, että pk-seudulla kuski ei ottanut kunniakansalaista kärryineen bussiin, koska bussissa oli jo kahdet kärryt. Siitä tuli poliisijuttu ja kunniakansalainen syytti kuskia rasismista.

Bussilla-ajossa on omat vaaransa. Ajattelepa talviliukkailla pysäkeille ajoa. En menisi kovin lähelle pysäkin reunaa.

Anyway... jos sinulla on lehmän hermot, niin voit pärjätäkin. Ja onhan työssä mukavatkin puolet. Ei kalvosulkeisia, ei toimistotyön selkään puukotuksia. Ja työssä pärjää myös nainen, koska busseissa on tehostimet.




2017 Personality 13: Existentialism via Solzhenitsyn and the Gulag
(Huomaa: käsittämätön feministin raivokohtaus, kohta 42:00 eteenpäin)
https://www.youtube.com/watch?v=w84uRYq0Uc8

acc

Quote from: Obb on 31.07.2010, 09:48:02
Näistä maahanmuuttajakuljettajista oli jossain juttua että heidän palkastaan yhteiskunta maksaisi yli puolet palkkatukena. Silloinhan ei ole ihme että palkataan mieluummin heitä kuin kantiskuskeja joista kustannukset ovat isommat.
Myöskin kuljettajakoulutukseen kuulemma maahanmuuttaja pääsee helpommin.
Onko jollain tästä parempaa tietoa?


Tuo palkkatukiasia kannattaisi selvittää. Se selittäisi, miksi joissakin firmoissa on paljon ulkomaalaisia.
2017 Personality 13: Existentialism via Solzhenitsyn and the Gulag
(Huomaa: käsittämätön feministin raivokohtaus, kohta 42:00 eteenpäin)
https://www.youtube.com/watch?v=w84uRYq0Uc8

Vetinari

Quote from: acc on 31.07.2010, 23:17:21
Vetinari,

Bussinkuljettajan työ on ainakin pk-seudulla aika rankkaa. Saat ajaa neljä tuntia putkeen etkä välttämättä ehdi käydä virtsalla. Aikataulut voivat olla hyvin epärealistisia, joten niitä ei silloin kannata noudattaa, vaan ajaa niinkuin ehtii. Sakkoja ei kannata ottaa. Jos bussi myöhästyy asiakkaan mielestä, niin voi kuulla kaikenlaista. Sellaistakin on sattunut, että pk-seudulla kuski ei ottanut kunniakansalaista kärryineen bussiin, koska bussissa oli jo kahdet kärryt. Siitä tuli poliisijuttu ja kunniakansalainen syytti kuskia rasismista.

Bussilla-ajossa on omat vaaransa. Ajattelepa talviliukkailla pysäkeille ajoa. En menisi kovin lähelle pysäkin reunaa.

Anyway... jos sinulla on lehmän hermot, niin voit pärjätäkin. Ja onhan työssä mukavatkin puolet. Ei kalvosulkeisia, ei toimistotyön selkään puukotuksia. Ja työssä pärjää myös nainen, koska busseissa on tehostimet.

En asu, luojan kiitos, pk-seudulla, eikä toivottavasti koskaan tarvitsekaan. Täällä iloisessa Itä-Suomessa kuskeilla taitaa olla paljon enemmän oikeuksia (esimerkiksi vessataukoja saa kyllä pitää useammin kuin neljän tunnin välein) ja vissiin paremmat työolot muutenkin. Yhdeltä oman paikkakuntani kuskilta olen kuullut vain pelkkää hyvää.

Mitä asiakkaiden valituksiin tulee, niin ainahan sitä paskanjauhantaa mahtuu maailmaan. Pahoittelisin myöhästymistä, mutta kaiken turhan ruikutuksen antaisin valua saman tien toisesta korvasta ulos. Liukkaat kelit ovat varmasti ikäviä, mutta en uskonutkaan että se täyttä auvoa olisi. Jokaisessa työssä on ne paskatkin puolensa, omalta kannaltani katsottuna bussikuskin työssä niitä on vähemmän kuin monissa muissa, ja nimenomaan sellaisia joiden kanssa minun olisi helpompi tulla toimeen (jos verrataan vaikka niihin selkäänpuukottaviin työkavereihin ja vittumaiseen esimieheen joka pistäytyy huoneessa valittamassa monta kertaa päivässä).
"Rasismi on laajaa ja syvää. Siitä puhutaan paljon, mutta puuskittain. Uusi rasismirintama on lähestymässä viikonloppuna Pohjois-Karjalan suunnalta."
- Miniluv

acc

Quote from: Vetinari on 01.08.2010, 16:05:31
Quote from: acc on 31.07.2010, 23:17:21
Vetinari,

Bussinkuljettajan työ on ainakin pk-seudulla aika rankkaa. Saat ajaa neljä tuntia putkeen etkä välttämättä ehdi käydä virtsalla. Aikataulut voivat olla hyvin epärealistisia, joten niitä ei silloin kannata noudattaa, vaan ajaa niinkuin ehtii. Sakkoja ei kannata ottaa. Jos bussi myöhästyy asiakkaan mielestä, niin voi kuulla kaikenlaista. Sellaistakin on sattunut, että pk-seudulla kuski ei ottanut kunniakansalaista kärryineen bussiin, koska bussissa oli jo kahdet kärryt. Siitä tuli poliisijuttu ja kunniakansalainen syytti kuskia rasismista.

Bussilla-ajossa on omat vaaransa. Ajattelepa talviliukkailla pysäkeille ajoa. En menisi kovin lähelle pysäkin reunaa.

Anyway... jos sinulla on lehmän hermot, niin voit pärjätäkin. Ja onhan työssä mukavatkin puolet. Ei kalvosulkeisia, ei toimistotyön selkään puukotuksia. Ja työssä pärjää myös nainen, koska busseissa on tehostimet.

En asu, luojan kiitos, pk-seudulla, eikä toivottavasti koskaan tarvitsekaan. Täällä iloisessa Itä-Suomessa kuskeilla taitaa olla paljon enemmän oikeuksia (esimerkiksi vessataukoja saa kyllä pitää useammin kuin neljän tunnin välein) ja vissiin paremmat työolot muutenkin. Yhdeltä oman paikkakuntani kuskilta olen kuullut vain pelkkää hyvää.

Mitä asiakkaiden valituksiin tulee, niin ainahan sitä paskanjauhantaa mahtuu maailmaan. Pahoittelisin myöhästymistä, mutta kaiken turhan ruikutuksen antaisin valua saman tien toisesta korvasta ulos. Liukkaat kelit ovat varmasti ikäviä, mutta en uskonutkaan että se täyttä auvoa olisi. Jokaisessa työssä on ne paskatkin puolensa, omalta kannaltani katsottuna bussikuskin työssä niitä on vähemmän kuin monissa muissa, ja nimenomaan sellaisia joiden kanssa minun olisi helpompi tulla toimeen (jos verrataan vaikka niihin selkäänpuukottaviin työkavereihin ja vittumaiseen esimieheen joka pistäytyy huoneessa valittamassa monta kertaa päivässä).


Jeps... Itä-Suomi on OK. Jos ala kiinnostaaa, aja D-kortti tai jos sinulla sellainen on jo, niin hanki siihen ammattipätevyys ennen vuoden 2013 syyskuuta. Kuskit ovat mielestäni reilua sakkia ja työympäristönä kuljetusala ehkä korkeasta VHM-pitoisuudestaan johtuen pesee mennen tullen toimistojen käärmeenpesät.  Toinen neuvoni kaikille nuorille on Australia.

2017 Personality 13: Existentialism via Solzhenitsyn and the Gulag
(Huomaa: käsittämätön feministin raivokohtaus, kohta 42:00 eteenpäin)
https://www.youtube.com/watch?v=w84uRYq0Uc8