News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2010-07-22 Vartti: "Rikas kerjäläinen" ihmetytti Helsingissä

Started by B52, 22.07.2010, 23:33:26

Previous topic - Next topic

B52

http://www.vartti.fi/artikkeli/886b4760-f6d8-4a40-a169-9c46349dacf9

Kauppatieteiden opiskelija päätti kartuttaa matkakassaansa erikoisella tavalla torstaina Helsingin keskustassa. Siististi pukeutunut nuorukainen ihmetytti ohikulkijoita asettumalla kerjuulle Elielinaukiolle.
Samuli Pulkkinen kulki valkokauluskerjäläisen ohi, kun tämä oli virittelämässä kylttejään iltapäivällä puoli neljän aikaan.
- Mies keräsi rahaa Romanian-matkaa varten. Tempaus oli ilmeisesti kannanotto helsinkiläisiä puhuttaneeseen kerjäläisongelmaan. Yksi ohikulkija ainakin näytti hänelle peukaloa.
Pari tuntia myöhemmin opiskelijalla riitti juttukavereita.
- Ihmiset kävivät kyselemässä häneltä koko ajan, että mistä tässä on kyse, Saana Railo kertoo.
Railio ei nähnyt, oliko kerjäläisen matkakassaan kilahdellut kolehtia.

edit. loistava vastaisku
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

Ernst

Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

BastardoGrande

Hyvä, näitä lisää.
Parisataa opiskelijaa vaan Stadiin kadunkulmiin.
[img]http://img840.imageshack.us/img840/6147/manifestikannattaja.png[/img]

"Vähemmistöjen suosiminen on enemmistön syrjintää"

Minä en vihaa mustia, vaan toivon että he elävät onnellisesti omissa maissaan. -Tandefelt-

http://velkakello.fi/

do.ut.des

"Elintason nousu on sitä, että entistä useammalla on enemmän rahaa käytössä kuin järkeä." - P.V.

"Peace for us means the destruction of Israel and nothing else." - Yasser Arafat

Jaku

maisteri

tuota olen itsekin ajatellut, ehkäpä tempaisen ja menen kadulle harjoittamaan 'elinkeinoa'.

Tosin sillä erotuksella, että jos minulle antaa kaikki rahansa , siitä ei saa pelkästään hyvää mieltä ja puhdasta omaatuntoa vaan myös kaikki antajan ongelmat häviävät!

Pliers

"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-

skrabb

QuoteEläkeläinen kerjää Stockmannin edessä
Marja kävi vastaiskuun!
11.7.2008 10:33
Marja Liukka, 60, aikoo kerjätä Stockmannin edessä koko viikonlopun.

Marja Liukka syyttää eläkeläisten ahdingosta pääministeri Vanhasen hallitusta. (TUOMO TENHUNEN)

Stockmannin edessä kerjäyskampanjansa perjantaiaamuna aloittanut Marja Liukka on aktivisti jo toisessa sukupolvessa: hänen 84-vuotias Elsa-äitinsä on osoittanut aikoinaan mieltä lasten oikeuksien puolesta kivenheiton päässä Esplanadin puistossa.

- Aion olla tässä koko viikonlopun. Soitin Sukarin Topille Maskuun ja pyysin lähettämään nojatuolin, mutta vielä eivät ole vastanneet mitään, Liukka harmittelee.

Miten haluaisit auttaa köyhiä eläkeläisiä?

En minä itseäni varten kerjää, olen tässä minua vielä köyhempien eläkeläisten asialla, Marja Liukka selittää tempaustaan Iltalehdelle.

- Kyllä tällä on merkitystä, kun saadaan vaan ihmiset liikkeelle. Itse en ole romanikerjäläisille rahaa antanut penniäkään: heillä on ollut rahaa tulla tänne, mutta minulla ei olisi rahaa mennä kerjäämään Romaniaan, Liukka rinnastaa.

Kymmenen vuotta sitten eläkkeelle kouluhuoltajan työstä jäänyt Liukka, 60, syyttää eläkeläisten ahdingosta pääministeri Vanhasen hallitusta.

- Ruoka-alea lupailtiin, mutta mitään ei ole kuulunut. Itse saan 1200 euroa eläkettä kuukaudessa, mistä menee 530 euroa vuokraan. Elän kädestä suuhun.

17 euroa metromatkalla

Metromatkalla Mellunmäestä Itä-Helsingistä Helsingin keskustaan Liukka onnistui keräämään jo 17 euroa. Stockmannin edessä oli vaikeampaa: useimmat kävelivät välinpitämättömästi ohi. IL:n katugallup osoittaakin, että kerjääminen julkisella paikalla jakaa mielipiteet kahtia.

- En anna periaatteen vuoksi rahaa kerjäläisille. Mieluummin tuen keskitetysti järjestöjen kautta, helsinkiläinen Kari kommentoi.

- Kyllä minä tuen mielelläni vähävaraisia eläkeläisiä. Heidän asemansa voi olla hyvin tukala, muutamia euroja Liukalle antanut Eira Häkli perustelee.

Liukalla itsellään on tavoitteet selvillä.

- Vaadin eläkeläisille ilmaista joukkoliikennettä. Nykyisin eläkeläisillä ei ole varaa tulla edes keskustaan, kun joukkoliikenne on tehty niin kalliiksi Kerään myös nimiä Yleispuolue-nimisen puolueen perustamista varten, trippimehupurkeilla ja alejuustolla varustautunut Liukka paljastaa.

Liukka aikoo lahjoittaa kaikki kerjäämänsä rahat Heikki Hurstille hyväntekeväisyyteen.

OLLI VARIS
[email protected]

http://www.iltalehti.fi/helsinki/200807117934088_hi.shtml

-- huom. Uutinen on vuodelta 2008.
Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

aprelina

Loistavaa Marja Liukka! Toivottavasti on kyltit joissa viesti hallitukselle. Sapetti kovasti, kun Katainen ilmoitti ettei maahanmuutto (lue: humanitaarinen+klaanin lennättämiset)ole rahasta kiinni!
"Islam lähti 600-luvulta, mutta 600-luku ei lähde islamista"- Faidros 31.8.2012

Eino P. Keravalta

Tuolle miehelle voisin hyvin antaakin rahaa, sillä romanneista poiketen hän

-ei häiritse ketään

-ei ole epäsiisti katukuvanrumentaja

-ilmoittaa selkeästi, mihin rahat menevät

-ei ole Bulgarian tai Romanian mafian palkkalistoilla

-on suomalainen, eli yksi meistä

-on opiskelija, eli pyrkii eteenpäin elämässä
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

skrabb

Quote from: aprelina on 23.07.2010, 10:06:34
Loistavaa Marja Liukka! Toivottavasti on kyltit joissa viesti hallitukselle. Sapetti kovasti, kun Katainen ilmoitti ettei maahanmuutto (lue: humanitaarinen+klaanin lennättämiset)ole rahasta kiinni!

Uutinen on vuodelta 2008!
Sorry, etten sitä päivämäärän boldausta paremmin tuonut julki postauksessani.
Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.