News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2010-07-17 SK blogi: Pori menettää paljon ystävällisyyttä

Started by Mute Newt, 17.07.2010, 09:31:33

Previous topic - Next topic

Mute Newt

Tässä taas yksi järjen riemuvoitto.

EDIT: Tämä olikin kesätoimittajan tekele, pitää vähän antaa anteeksi.

QuotePori menettää paljon ystävällisyyttä

Kirjoittanut Tilausblogi, Julkaistu: 16.7.2010 15:26

Aihe : hallitsematon maahanmuutto Suomessa

Sana1 : suomalaiset

Sana2 : vararikko

Sana3 : vastikkeeton

Nimimerkki : keikei

Hallitsematon maahanmuutto Suomessa? Mitä se on?

Maahanmuutto Suomessa on nimenomaan hallittua. Jotta lintukotoomme pääsee, pitää olla kunnon perusteet. Byrokraattisia kiemuroita löytyy. Vieraskielisten määrä Suomessa on kaksinkertaistunut yhdeksässä vuodessa, mikä on hyvin hidas tahti.

Vastikkeetonta oleskelulupaa en usko olevan olemassa. Ulkomaalaiset eivät pääse maahamme lorvimaan, vaikka haluaisivatkin. Ja harva heistä haluaa olla joutilaana.

Suomalaiset eivät vain anna maahanmuuttajille aina kunnolla mahdollisuutta integroitua yhteiskuntaan ja kulttuuriin.

Satakunnassa maahanmuuttajia ei ole juuri ollenkaan. Heitä työskentelee lähes ainoastaan Olkiluodossa. Erotettuna "tavallisista" työntekijöistä.

Jyväskylän kaupunkikuvaan tottuneena olen Porissa kaivannut muun muassa tummia ihmisiä ja kurdeja. Miksi heitä ei ole täällä? Pori menettää paljon ystävällisyyttä ja vieraanvaraisuutta, kun ei ota maahanmuuttajia luokseen.

Meiltä hyvinvointiyhteiskunnan kasvateilta unohtuu liian usein, että maahanmuuttajat tulevat hyvin erilaisista oloista. Osa heistä on pakolaisia, jotka ovat joutuneet kokemaan kidutusta, vuosien vankeutta ja elämisen kokonaisvaltaista tukahduttamista.

Joistakin olosuhteista tulevat tarvitsisivat tukeamme. Vaatii roppakaupalla voimia päästä normaaliin elämään takaisin, selviytyä menneisyyden kauhukuvista.

En usko suomalaisten joutuvan vararikkoon, vaikka toivottaisimme maahanmuuttajia tervetulleiksi kaksinkertaisesti lisää. Me tarvitsemme heitä, koska vanhustemme määrä lisääntyy jatkuvasti eikä työikäisiä ole tarpeeksi pyörittämään oravanpyörää.

Tiedän erään omassa maassaan hyvin koulutetun toimittajan, joka ei kielikysymyksen vuoksi ole kyennyt toimitustyöhön. Hän kärsi työttömyydestä rankasti. Sitten hän kouluttautui Suomessa aivan toiselle alalle.

Usein on valitettavasti niin, että maahanmuuttajat suostuvat tekemään sellaisia töitä, joita me suomalaiset kermapersukset kieltäydymme tekemästä.

http://www.satakunnankansa.fi/cs/Satellite?c=CT_Content_C&childpagename=SKA_newssite%2FAMLayout&cid=1194645509065&p=1194607719853&packedargs=packedargs%3DAMDefaultBlogPage%25253AblogEntryId%253D1195266292082&pagename=SKAWrapper

pelle12

Joskus toivoisi, että keksittäisiin jotain uutta. Tuota samaa vanhaa virttä on nyt laulettu jo niin kauan, että kaipaisi edes melodian muutosta, jos ei sanoja osata vaihtaa.

Tabula Rasa

Ei kukaan voi enää tosissaan tuollaista valehdella?
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Late

Kirjoittaja "Tiina" taitaa hiukan yrittää piristää päiväänsä houkuttelemalla kiukkuista palautetta.

Ei maksa vaivaa.

apexi

Jyväskylän kaupunkikuvaan tottuneena olen Porissa kaivannut muun muassa tummia ihmisiä ja kurdeja.

Tämä kertookin jo kaiken tarpeellisen.
"See computers are racist because they make them too hard to use. They need to make them easy like TV, so people in the community can have good jobs. Computers are made by whites and chinese, and they don't like it when we try to get ahead."
-Rakim, Oakland.

Shawast

Quote from: apexi on 17.07.2010, 10:18:52
Jyväskylän kaupunkikuvaan tottuneena olen Porissa kaivannut muun muassa tummia ihmisiä ja kurdeja.

Siinä tuli eräs monikulttuurin  ydinseikoista esiin: oikeat rasistit (suvaitsevaisto) kaipaavat kadulle hassunhauskoja erinäköisiä ihmisiä esteettiseksi koristeeksi. Sillä että nuo koristeet ovat yksilöitä ja ajattelevia subjekteja ei ole mitään merkitystä. Heidän tehtävänään on olla päivää piristävä pigmenttiruiske kaupungilla.
"Hän puhuu korostetun rauhallisesti, mutta tunnekuohu näkyy hikikarpaloina nenän alla."

- HS raportoi mystisestä keltaiseen purjehdustakkiin pukeutuvasta perussuomalaisten kannattajasta 29.3.2011

Eino P. Keravalta

Oikein hauska ja viehättävä kirjoitus: se tarjoili ainakin 50-60% kaikista niistä kliseemäisistä älyttömyyksistä, lapsellisuuksista ja virheellisistä väitteistä, mitä mokupervot nyt ovat viimeiset 10 vuotta kirjoitelleet joka s--tanan tuuttiin.

Ja tyypilliseen mokukiimaiseen tapaan tuo ihminen on rasisti:

QuoteJyväskylän kaupunkikuvaan tottuneena olen Porissa kaivannut muun muassa tummia ihmisiä ja kurdeja.

Aika moni muu kaipaisi kaupunkikuvaan lisää valkoisia ihmisiä. Mutta niinhän ei saisi sanoa?
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Meuhkaaja

Quote from: Shawast on 17.07.2010, 10:26:33

Siinä tuli eräs monikulttuurin  ydinseikoista esiin: oikeat rasistit (suvaitsevaisto) kaipaavat kadulle hassunhauskoja erinäköisiä ihmisiä esteettiseksi koristeeksi. Sillä että nuo koristeet ovat yksilöitä ja ajattelevia subjekteja ei ole mitään merkitystä. Heidän tehtävänään on olla päivää piristävä pigmenttiruiske kaupungilla.

Naulankantaan. 

Miniluv

QuoteVieraskielisten määrä Suomessa on kaksinkertaistunut yhdeksässä vuodessa

Pitääkö tämä paikkansa? Eilen keskustelin erään suviksen kanssa aiheesta mikä olisi tulva/hyöky/whatever ja mikä ei. Tämän varmaan voisi mainita, jos aihe nousee uudelleen esille.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Reich

Quote from: Mute Newt on 17.07.2010, 09:31:33
Usein on valitettavasti niin, että maahanmuuttajat suostuvat tekemään sellaisia töitä, joita me suomalaiset kermapersukset kieltäydymme tekemästä.
Humanitäärinen tulija ei suostu tekemään paskaduunia, kun saa sossusta lorvimalla saman rahan.
"Me ei tosiaan olla ainoastaan pala Eurooppaa,
vaan jotain kaunista, jota ei koskaan myydä saa."

CaptainNuiva

Quote from: Mute Newt on 17.07.2010, 09:31:33
Tässä taas yksi järjen riemuvoitto.

EDIT: Tämä olikin kesätoimittajan tekele, pitää vähän antaa anteeksi.

QuotePori menettää paljon ystävällisyyttä

Kirjoittanut Tilausblogi, Julkaistu: 16.7.2010 15:26

Aihe : hallitsematon maahanmuutto Suomessa

Sana1 : suomalaiset

Sana2 : vararikko

Sana3 : vastikkeeton

Nimimerkki : keikei

Hallitsematon maahanmuutto Suomessa? Mitä se on?

Maahanmuutto Suomessa on nimenomaan hallittua. Jotta lintukotoomme pääsee, pitää olla  Vieraskielisten määrä Suomessa on kaksinkertaistunut yhdeksässä vuodessa, mikä on hyvin hidas tahti.

Suomalaiset eivät vain anna maahanmuuttajille aina kunnolla mahdollisuutta integroitua yhteiskuntaan ja kulttuuriin.

Satakunnassa maahanmuuttajia ei ole juuri ollenkaan. Heitä työskentelee lähes ainoastaan Olkiluodossa. Erotettuna "tavallisista" työntekijöistä.

Pori menettää paljon ystävällisyyttä ja vieraanvaraisuutta, kun ei ota maahanmuuttajia luokseen.

Tiedän erään omassa maassaan hyvin koulutetun toimittajan, joka ei kielikysymyksen vuoksi ole kyennyt toimitustyöhön. Hän kärsi työttömyydestä rankasti. Sitten hän kouluttautui Suomessa aivan toiselle alalle.

http://www.satakunnankansa.fi/cs/Satellite?c=CT_Content_C&childpagename=SKA_newssite%2FAMLayout&cid=1194645509065&p=1194607719853&packedargs=packedargs%3DAMDefaultBlogPage%25253AblogEntryId%253D1195266292082&pagename=SKAWrapper

Häh ???
Joku kesätoimittaja on elänyt umpiossa ja nyt päässyt visioimaan?

-Hallitsematon maahanmuutto näkyy vaikkapa työttömyystilastoista ja rikostilastoista, visuualisesti se on havaittavissa Helsingin rautatieaseman seinien pystyssäpitäjistä.

-Intergroituminen ei ole siitä kiinni että suomalaiset eivät siihen anna mahdollisuutta vaan jos henkilö ei halua itse tehdä töitä sen eteen ja vaikka annettaisiin kaikki maailmankaikkeuden resurssit käyttöön,sitä ei intergroitumista ei tapahdu.
Ensimmäinen askel on opetella kieli...  

-Olkiluodon ulkomaalaiset eivät ole "Eroitettuna" muista vaan tuppaa olemaan niin ihan joka
puolella maailmaa että hakeudutaan omankaltaisten tapojen ja kielen pariin.
Tämä universaali tapa on näemmä nyt suomalaisten muita kohtaan osoittamaa vihamielisyyttä ;D

-Vieraanvaraisuutta eivät osoita tulijat vaan vastaanottajat, näköjään tämänkin termin
käyttö muuttuu suvisten suomalaisia syyllistäessä päinvastaiseksi...Sopii kyllä sinällään heidän käsityksiinsä ja kummallisiin ajatusmalleihinsa.

-Ulkomaalainen toimittaja ei päässyt tekemään suomalaista lehteä kun ei osaannut kieltä ja sitten turhaantui alaan ja taas suomalaisten vika?
Mielestäni tämä on mokutushelmien valiohin kuuluva ja pitäsi taltioida autenttisena lausuntona siitä miten toimittajilta ei vaadita minkäälaista realismintajua, ei olemassa olevalta eikä Suomeen toimittajaksi pyrkivältä ;D

-Vai kieltäytyvät suomalaiset kermaperseet tekemesä töitä joita maahanmuuttajat tekevät...
Toimittajan varmaankin kannattaisi huomioida semmoinen juttu että Suomessa on viimeiset vuosikymmenet panostettu hillittömästi koulutukseen ja tulos on nyt se että
kun lähes jokaisella on tappiinsa viety koulutus niin meiltä puuttuu kaikenlaisia ammattikoulupohjaisia tekijöitä....Suviksen mielestä töiden jakamisessa on kyse rasismista,itse sanoisin että koulutuspolitiikan virheet alkavat nyt näkyä.
Suvis haluaa asian korjatavan siten että suomalainen korkeasti koulutettu luopuu työpaikastaan vaikkapa insinöörinä(Ei kuitenkaan toimittajana) ja hakeutuu ns.vähempiarvoisiin töihin jotta maahantulijalle saadaan insinöörin paikka vaikka tulija ei edes kieltä osaa,kulttuurillisista tavoista ja koulutuksesta puhumattakaan.

Tässä maassa on nyt jo huutava pula putkimiehistä ja sähkömiehistä...tulevaisuudessa suurempi.
Jostain kumman syystä esim.näiden alojen päteviä ammattilaisia ei tunnu tulijoista löytyvän, enimmäkseen vain luku -ja kirjoitustaidottomia astrofyysikkoja jotka "Turhautuvat" syrjintään ja rasismiin ???

"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Micke

Jep, tässä se alkaa ja loppuu.  :facepalm: :facepalm: :facepalm:

Tomreal

QuoteJyväskylän kaupunkikuvaan tottuneena olen Porissa kaivannut muun muassa tummia ihmisiä ja kurdeja. Miksi heitä ei ole täällä?

Taas näitä natseja joille eri rotuiset ihmiset eivät ole ihmisiä lainkaan vaan pikemminkin jotain joulukoristeita.

Kallioinen Käsi

Eikö toimittaja voisi kolumnissa moneen kertaan hoetun uskomisen sijaan ottaa faktoista selvää? Vai onko liikaa pyydetty?

Lemmy

QuoteSitten hän kouluttautui Suomessa aivan toiselle alalle.

Ehdotan Tiinalle ihan samaa.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

jopparai

Tällaisia kirjoituksia syntyy, kun mielessä on vain monikulli, anteeksi monikultti.
Killing folk is easy, being politically correct is pain in the arse.(Achmed, the dead terrorist)
http://www.youtube.com/watch?v=3L8fIrWnXRA

Uuno Nuivanen

Tuohan on vain tavanomainen, tyhjänpäiväinen normimokutus. Mitä noista nyt enää keuhkoamaan.
Mamutuslyseon mokutuksen tentissä tuolla esseellä olisi tienannut enintään arvosanan c. Huutava työvoimapula, rikastus, rasismi ym. jne. oli saatu mukaan, mutta orjalaivatervan unohtaminen pudotti rajusti pisteitä. Tsemppiä Tiina! Ensi kerralla sitten oikein kunnon pläjäys. Hesaria lukemalla saa hyviä vinkkejä.

CaptainNuiva

Quote from: Tomreal on 17.07.2010, 12:21:48
QuoteJyväskylän kaupunkikuvaan tottuneena olen Porissa kaivannut muun muassa tummia ihmisiä ja kurdeja. Miksi heitä ei ole täällä?

Taas näitä natseja joille eri rotuiset ihmiset eivät ole ihmisiä lainkaan vaan pikemminkin jotain joulukoristeita.

Niinpä,ihan kuin olisi kirjoittanut maisemoinnin ja istutusten puutteista taikka arkitehtoorista silmää vaivaavista epäsovinnaisuuksista..."Tähän kadunkulmaan sopisi ihanasti kurdi ja tuohon seinän viereen burkha-pukuinen nainen...Ja voi, tuohon puistikkoon ehdottomasti pitäsi saada noiden keltaisten hyasinttien viereen ryhmä hauskasti pukeutuneita afrikkalaisia!" ;D
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Mika Mäntylä

Quote from: Uuno Nuivanen on 17.07.2010, 13:36:50
Tuohan on vain tavanomainen, tyhjänpäiväinen normimokutus. Mitä noista nyt enää keuhkoamaan.
Mamutuslyseon mokutuksen tentissä tuolla esseellä olisi tienannut enintään arvosanan c. Huutava työvoimapula, rikastus, rasismi ym. jne. oli saatu mukaan, mutta orjalaivatervan unohtaminen pudotti rajusti pisteitä. Tsemppiä Tiina! Ensi kerralla sitten oikein kunnon pläjäys. Hesaria lukemalla saa hyviä vinkkejä.

Isoina puutteina on pantava merkille myös se, ettei junacaustia palautettu lukijoiden mieliin, eikä Fazeria mainittu. Aijai.
Lukijan tulisi huomioida, että tämäkin viesti saattaa sisältää kärjekkäitä näkemyksiä tosiasioista tai mustaa huumoria.

Ohjattu ja hallittu vapaa keskustelija?

Nuivettunut Han-nenetsi

Olin itse vielä n. 10 vuotta sitten melkoinen kaiken suvaitseva puna-viherkukkis mutta silloinkaan en kerta kaikkiaan ymmärtänyt muiden suvaitsijoiden vakioargumenttia kuinka ??? katukuvaan on pakko saada lisää väriä ???. En vain käsittänyt mitä itseisarvoa sillä on jos jalankulkijat olisivat pigmenttirikkaampia.
Toksinen soijamaskuliini

Adrenaline

Helsingissä asuvana ja täten aivan helvetisti "varsinaisia" kohtaavana voin kertoa, että 6/10 kohtaamisesta on vähintään vihaista, mutta välillä jopa murhanhimoista tuijotusta, 3/10 neutraalia ja 1/10 hymyntapaista positiivisuutta.

Urbaanit legendat ilosesta ja positiivisesta värinästä ovat todellakin omien kokemusten perusteella vain Anna Kontulan & co. märissä unissa. Uskallan väittää 100% varmasti, että turvattomuus Helsingin kaduilla on lisääntynyt todella paljon "varsinaisten" määrän nousun myötä. Itse näen tämän joka ikinen päivä, ja joudun siihen sopeutumaan. Pelon ilmapiiri ja jatkuva varuillaan olo laskevat ihan oikeasti ihmisten elämänlaatua. Ongelmia olisi varmasti tarpeeksi omastakin takaa, ja on pöyristyttävää, että päättäjät tieten tahtoen tuovat tätä värinää lisää importtina.

petebe

Olen todella pahoillani Porin puolesta, on aivan sietämätöntä ettei ystävällisyys saa rantautua Poriin. Hyvilläni olen omasta puolestani, Pori Jazz alkavalla viikolla sopii minulle paremmin ilman tarpeetonta ystävällisyyttä!
"Suomellahan on erittäin hyvä maine Afrikassa, meillä ei oo minkäännäköstä historiallista taakkaa...oikeestaan päinvastoin"  -Alexander Stubb-

Puoluekanta määrittää mielipiteen oikeellisuuden sekä syyttämis- että tuomitsemiskynnyksen. -oma-

nimetönkeskustelija

QuoteJyväskylän kaupunkikuvaan tottuneena olen Porissa kaivannut muun muassa tummia ihmisiä ja kurdeja. Miksi heitä ei ole täällä? Pori menettää paljon ystävällisyyttä ja vieraanvaraisuutta, kun ei ota maahanmuuttajia luokseen.

Miksei muut kuin tummat ja kurdit kelpaa? Eikö kiinalaiset ole mitään? Entäs vietnamilaiset? Ollako kirjottaja rasssssiiiiissssti?
Eikö jokaiselle tullut jos selväksi että kommunismi ei ole koskaan toiminut missään? Mistä näitä uusmarxisteja oikeen sikiää?

Alapo

Jos niitä tummia tarttee, voisin kampista yhden bussilastillisen tuoda kirjoittajan luokse ;D

Ei hirveän ystävälliseltä kuulostanut perjantaina parin tumman miehen juttelu, kuulin sivusta kun päätäni käänsin kun toinen viittilöi minua ja totesi enklannin kielellä tosin ettei tuokaan katso meitä tms. En kyllä ymmärrä miksi minun pitäisi heterona huomioni kiinnittää kahteen tummaan mieheen kun vertailukohtana on nuoria naisia, saattoi pari olla jopa ulkomaalaisia.

ajuha

Quote from: nimetönkeskustelija on 18.07.2010, 00:07:47
QuoteJyväskylän kaupunkikuvaan tottuneena olen Porissa kaivannut muun muassa tummia ihmisiä ja kurdeja. Miksi heitä ei ole täällä? Pori menettää paljon ystävällisyyttä ja vieraanvaraisuutta, kun ei ota maahanmuuttajia luokseen.

Miksei muut kuin tummat ja kurdit kelpaa? Eikö kiinalaiset ole mitään? Entäs vietnamilaiset? Ollako kirjottaja rasssssiiiiissssti?

tunnen olevani tiinan kanssa kohtalonveli, tai sisko,kumpi?, se olisi tiinan valinta. täällä kouvolassa sarkolan/kankaronmäen alueella ei näy tummia ihmisiä.

tuntemukseni on, että täällä on ns. kyläyhteisön myötä tarpeeksi ystävällisyyttä, tiinan kaipaamaa etnosykettä halajaville, tämä unettava naapurisovun kyllästämä paikka, on se; huonosti koulutettujen ,kiljua juovien ,ylipainoisten suomalaisten pesiytymä.

ihminen, ihonväristä, uskonnosta yms. riippumatta voi ostaa täältä talon, mutta luultavasti kaupunkimme sosiaalitoimi ei taivu maksamaan 300.000€ talosta, juuri saapuneille somaleille.

http://yle.fi/alueet/kymenlaakso/2010/05/pakolaiset_haluavat_asua_kouvolassa_ja_kotkassa_1709499.html

nimetönkeskustelija

Sen verran pitää kuitenkin sanoa, että tummaihoisia ja kurdeja on kotiseuduillani runsaasti, eivätkä he minulle ainakaan ole olleet poikkeuksellisen ystävällisiä tai vieraanvaraisia. Minua ei vielä ainakaan ole kutsuttu esimerkiksi vierailulle somaliperheeseen, vaikka sellasia on lähiseudun sossutalossa useampikin. Myöskään mitään ystävällisyyttä en ole kummankaan etnisen ryhmän taholta kokenut. Asiaan voi tietysti vaikuttaa se, että olen mies.

Kirjottajan nimi on Tiina ja siksi näenkin tällä tummien ja kurdien "ystävällisyydellä" lievän piilomerkityksensä. Kukin voi sitten tehdä omat johtopäätökset siitä, että minkänäköiset naiset erityisesti a) eivät saa "ystävällistä" ja "vieraanvaraista" kohtelua suomalaisilta miehiltä ja b) saavat sitä erityisesti tummilta ja kurdeilta, jotka hädissään yrittävät päästä naimisiin saadakseen pysyvän oleskeluluvan.
Eikö jokaiselle tullut jos selväksi että kommunismi ei ole koskaan toiminut missään? Mistä näitä uusmarxisteja oikeen sikiää?

Kommeli

Quote from: ajuha on 18.07.2010, 00:49:34
tunnen olevani tiinan kanssa kohtalonveli, tai sisko,kumpi?, se olisi tiinan valinta. täällä kouvolassa sarkolan/kankaronmäen alueella ei näy tummia ihmisiä.

tuntemukseni on, että täällä on ns. kyläyhteisön myötä tarpeeksi ystävällisyyttä, tiinan kaipaamaa etnosykettä halajaville, tämä unettava naapurisovun kyllästämä paikka, on se; huonosti koulutettujen ,kiljua juovien ,ylipainoisten suomalaisten pesiytymä.

ihminen, ihonväristä, uskonnosta yms. riippumatta voi ostaa täältä talon, mutta luultavasti kaupunkimme sosiaalitoimi ei taivu maksamaan 300.000€ talosta, juuri saapuneille somaleille.

http://yle.fi/alueet/kymenlaakso/2010/05/pakolaiset_haluavat_asua_kouvolassa_ja_kotkassa_1709499.html
Olet osa katoavaa kansanperinnettä ja kulttuuria. Asuinalueesi soisi lailla suojeltavan. Ehdotan etnisekskursiota pääkaupunkiseudulle turhien haikailujen ravistelemiseksi.
Tai muuta pois?

ajuha

Quote from: Kommeli on 18.07.2010, 01:31:39
Quote from: ajuha on 18.07.2010, 00:49:34

Olet osa katoavaa kansanperinnettä ja kulttuuria. Asuinalueesi soisi lailla suojeltavan. Ehdotan etnisekskursiota pääkaupunkiseudulle turhien haikailujen ravistelemiseksi.
Tai muuta pois?

asuin kahteen kertaan helsingissä, tuossa maailman-navassa, 1. kerta lusin vaille viisi vuotta sörkassa.

2. kerta aleksiskivenkadulla.

kolmatta juttua rikkauksien kaupunkiin ei tule.