News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Vantaan Sanomat Mielipide: Puhelin ei riitä huonokuntoisen vanhuksen turvaksi

Started by skrabb, 08.07.2010, 09:14:47

Previous topic - Next topic

skrabb

Kirjoittaja on 94-vuotiaan anoppinsa omaishoitaja.

Quote"Paljon on kirjoitettu eri ryhmien huonosta kohtelusta. Tässä yksi
Anoppini on 94-vuotias. Hän on asunut luonamme kolme vuotta, koska ei uskaltanut olla enää yksin. Olen ollut hänen omaishoitajansa."
[...]

Vantaan vanhusviranomaisista näyttää sukeutuneen ihmeparantajia.
Koko mielipiteen voi lukea VS:n näköislehdestä (s.15):

http://www2.lehtiluukku.fi/reader_f?dt=MTI3ODU3MjE2Mi01ODk0LWUzODhlZTBiMDFmZGEzYjA3MDk0MTRmMTBlNWRmNTQ2&da=c146eecf3578a19b22fe8a7e4ed1f50c&ti=VmFudGFhbiBTYW5vbWF0IChs5G5zaSkgMDcuMDcuMjAxMA%3D%3D

Jostainhan Vantaankin pitää säästää, kun ikuisesti elätettäviä "siirtolaisia" tunkee kaupunkiin ovista ja ikkunoista.

Ps. kun sukulaiselleni tuli eteen melkein 90-kymppisen Alzheimer-mummon hoito-ongelmat ja pohdinta siitä, pitäisikö itse yrittää mummoa hoitaa, neuvoi viisas sosiaalihoitaja, että ei ihmeessä pidä ruveta.
Kuulemma siitä alkaakin loputon suo ja mummoa ei saa mihinkään ulkopuoliseen hoitoon, vaikka mummon kunto huononisi täysin mahdottomaksi omaishoitajalle hoitaa.
Viimeiseen asti vitkutellaan kaikin mahdollisin keinoin.

Tottahan tuo näytää olevan VS:n mielipidekirjoituksenkin mukaan.

Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

Jari-Petri Heino

Ei riitä puhelin ei. Olen itse isäni omaishoitaja ja viime viikolla hänen Kolumbus-Saunalahti liittymänsä lopetti yhdistämisen kaikkiin muihin, paitsi Elisan liittymiin?

Lähetin asiakaspalvelulle asiasta kyselyn, mutta vastausta ei vieläkään ole kuulunut.

Oli siinä puolisokealla COPD tautia sairastavalla ihmettelemistä mitä oikein tapahtuu kun ei saa hoitajaansa yhteyttä. Onneksi sentään kokeili kaikki pikavalikossa olevat nrot läpi ja yksi onneksi oli niistä Elisa.

"Vallan, rahan ja tilan uudelleen jakaminen on seuraava vaiheemme"