News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Muutos 2011 ja SKS

Started by Iloveallpeople, 05.07.2010, 21:58:05

Previous topic - Next topic

Jari-Petri Heino

Quote from: Maria Lohela on 06.07.2010, 13:41:14

Mielestäni siinä ei ole mitään ihmeellistä, että vain muutaman vuoden poliittisessa toiminnassa olleilla merkittävästi kyseistä kunnallispoliitikkoa nuoremmilla ihmisillä ei ole nykyistä suurempaa tunnettavuutta. Kummallakaan meistä ei ole myöskään taustalla huippuunsa trimmattua puoluekoneistoa, jolla on paitsi tekijöitä myös valtaa ja rahaa, joilla olisimme voineet helpottaa tunnettavuuden hankintaa näin lyhyessä ajassa.

En toki niin ole missään kohtaa väittänyt, että olisi. Väitin vain, että teillä on siihen pitkä matka. Sillä pitkällä matkalla vaaditaan myös poliittista vaistoa ja itsensä likoon laittamista. Aina voi tietysti väittää, että Turussa asuu tuhansia rasisteja ja siksi Olavi on saanut paljon ääniä, mutta siihen minä en henk.kohtaisesti usko.

Olavi Mäenpäälläkö on ollut valtaa rahaa ja ison koneiston tausta?

"Vallan, rahan ja tilan uudelleen jakaminen on seuraava vaiheemme"

Jari-Petri Heino

Quote from: Miniluv on 06.07.2010, 13:51:49
Kiitos vastauksesta.

Ole hyvä vain, ne eivät toki ole missään tärkeysjärjestyksessä ja kaksi viimeistä sattui vain silmiin huumorimielessä heti ensimmäisestä arkistossa.

Riukulehto

Quote from: Jari-Petri Heino on 06.07.2010, 13:04:39
Paljon on Kerosella ja Lohelalla matkaa siihen, vaikka kuinka päteviä olisivat, ihan jo tunnettavuuden saralla.

Mielestäni siinä ei ole mitään ihmeellistä, että vain muutaman vuoden poliittisessa toiminnassa olleilla merkittävästi kyseistä kunnallispoliitikkoa nuoremmilla ihmisillä ei ole nykyistä suurempaa tunnettavuutta. Kummallakaan meistä ei ole myöskään taustalla huippuunsa trimmattua puoluekoneistoa, jolla on paitsi tekijöitä myös valtaa ja rahaa, joilla olisimme voineet helpottaa tunnettavuuden hankintaa näin lyhyessä ajassa.

Sitä tunnettavuuden hankintaa voi myös helpottaa siten ettei istu siellä valtuuston kokouksissa tuppisuuna. ;)
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

Scallypunk

Mäenpäälle on nostettava kyllä hattua itsensä likoon pistämisestä ja tehdyn työn määrästä. Hänellä jos kellä ei varmastikkaan ole ollut varteenotettavaa taustaorganisaatiota, saatikka sitten rahaa käytettävissään. Mäenpää myös loi maineensa ennen netin aikakautta. Tämä on varsin huomattava ero nykyisyyteen myöskin.

Epäilemättä henkilöt, kuten Ari Laakso ovat arvostaneet Mäenpäässä juuri tätä asialleen vihkiytymistä.

Samalla todettakoon etten itse Mäenpäätä äänestäisi (no ehkä jos pitäisi valita hänen Pietikäisen tai Sinnemäen väliltä)
?› ?›  _______  __     ___     _____   /\__                          ?› ?›
      ?› ?›  \    / |/ /_/\_|   \    \  _ \ / /_ \/\  /\                   ?› ?›
      ?› ?›  /\ \/| / / \/\/| |\ \    \//_// / / / / / /                   ?› ?›
      ?› ?› /  \ \| \ \ /  \| |_\ \  / / \/ /_/ / /// /

Maria Lohela

Quote from: Riukulehto on 06.07.2010, 13:57:59
Sitä tunnettavuuden hankintaa voi myös helpottaa siten ettei istu siellä valtuuston kokouksissa tuppisuuna. ;)

En ole tuosta aivan samaa mieltä. Olen huomannut, että sellaiset valtuutetut, jotka puhuvat vielä vähemmän kuin minä saavat esim. lehdissä huomattavasti enemmän julkisuutta (vain positiivista) kuin minä. Jos pitäisin päässäni foliopipoa tai muuta vastaavaa väittäisin, että he edustavat oikeanlaista puoluetta toisin kuin minä. Turun valtuustossa on esimerkiksi useita korkeimpia vallankäyttäjiämme, kansanedustajia, jopa ministeri ja entinen ministeri, mutta he osallistuvat erittäin harvoin valtuusto"keskusteluun", mikä on pääasiassa saman asian toistamista eri sanoin ja kilpailijoiden nokittelua minkä jälkeen painetaan useimmiten kuitenkin samanväristä äänestysnappia puoluekannasta riippumatta.

Valtuustotyö on sisältä katsoen täysin erilaista kuin ulkopuolelta ja siihen kuuluu niin paljon kaikkea muuta kuin maanantaiset sessiot. Totuus valtuustotyön laadusta  ei myöskään löydy erinäisiltä nimeltämainitsemattomilta "keskustelu"foorumeilta, joilta fiksuimmat varmat tietonsa ammentavat. Edelleenkin seison sen takana, että keskitän energiani niihin asioihin, joiden olen etukäteen kertonut itselleni merkitsevän eniten. Esimerkiksi maahanmuuttopoliittisia kysymyksiä ei ole käsitelty yhtä ainutta kuluvalla valtuustokaudella. Se ei tietenkään tarkoita sitä etteikö aihetta voi mainita mikäli se sivuaa kokonaisuutta. Näin ovat toimineet muut ja näin olen itsekin toiminut. Aihetta käsiteltiin esim. myös valtuuston ulkopuolella, kun kaikilla valtuustoryhmillä (ja erittäin monilla muilla toimijoilla) oli mahdollisuus antaa lausunto erilaisista Turun kaupungin toimintaa koskevista ohjelmista.

Vajaan kahden vuoden ajan olen kuullut jatkuvalla soitolla omilta ja vierailta että en tee mitään, missään enkä milloinkaan, joten olen jo tottunut siihen.

Todennäköisesti tulen katumaan sitä että kirjoitin nämä rivit. En vähiten siitä syystä että tämä kirjoituksenihan ei millään tavalla liity ketjun aiheeseen. Noh, monissa paikoissa höpötetään sellaisia juttuja mitkä eivät liity itse aiheeseen.

Maria Lohela

Quote from: Jari-Petri Heino on 06.07.2010, 13:52:18

En toki niin ole missään kohtaa väittänyt, että olisi. Väitin vain, että teillä on siihen pitkä matka. Sillä pitkällä matkalla vaaditaan myös poliittista vaistoa ja itsensä likoon laittamista. Aina voi tietysti väittää, että Turussa asuu tuhansia rasisteja ja siksi Olavi on saanut paljon ääniä, mutta siihen minä en henk.kohtaisesti usko.

Olavi Mäenpäälläkö on ollut valtaa rahaa ja ison koneiston tausta?

Olavi Mäenpään taustoista en tiedä yhtään mitään. Totesin, että minulla ja Kerosella ei sellaisia ole. Suomen kielen pilkkua kun viilataan voidaan tietenkin olettaa että väittäisin Olavilla olevan. Tämä ei ole tarkoitukseni. Nykyään Ola tosin tuntuu äänestyskäyttäytymisessään sympatiseeraavan Kokoomusta. Noita Olan arkistoja kun olen lueskellut minusta näyttäisi siltä että aiemmin kavereita löytyi enempi Vasemmistoliiton puolelta  ;) Mielipidettään voi kukin muuttaa kuten parhaaksi näkee.

Jussi Halla-aho

Maria kirjoittaa yllä täyttä asiaa.

Pidän hiukan huvittavana ja surullisena sitä, että ihmiset, jotka periaatteessa ovat oppineet olemaan luottamatta mediaan, uskovat kaiken pahan, mitä "omista" kirjoitetaan. Ja käyttävät jopa Hesarin lanseeraamaa "tuppisuu"-sanaa.

Omalla kohdallani, kuten monen persuvaltuutetun kohdalla, tilanne on se, että kun puhun valtuustossa, sitä ei uutisoida missään. Se, että olin valtuustokauden alussa hiljaa, riitti aiheeksi ainakin kahteen lehtijuttuun. Se, että sali on täynnä ihmisiä, jotka eivät koskaan sano tai tee mitään, ei ylitä uutiskynnystä.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Jari-Petri Heino

Quote from: Maria Lohela on 06.07.2010, 14:21:40

En ole tuosta aivan samaa mieltä. Olen huomannut, että sellaiset valtuutetut, jotka puhuvat vielä vähemmän kuin minä saavat esim. lehdissä huomattavasti enemmän julkisuutta (vain positiivista) kuin minä. Jos pitäisin päässäni foliopipoa tai muuta vastaavaa väittäisin, että he edustavat oikeanlaista puoluetta toisin kuin minä. Turun valtuustossa on esimerkiksi useita korkeimpia vallankäyttäjiämme, kansanedustajia, jopa ministeri ja entinen ministeri, mutta he osallistuvat erittäin harvoin valtuusto"keskusteluun", mikä on pääasiassa saman asian toistamista eri sanoin ja kilpailijoiden nokittelua minkä jälkeen painetaan useimmiten kuitenkin samanväristä äänestysnappia puoluekannasta riippumatta.

Todennäköisesti tulen katumaan sitä että kirjoitin nämä rivit. En vähiten siitä syystä että tämä kirjoituksenihan ei millään tavalla liity ketjun aiheeseen. Noh, monissa paikoissa höpötetään sellaisia juttuja mitkä eivät liity itse aiheeseen.

Päinvastoin, juuri tuollaista esiintuloa kaivataan missä kyseenalaistetaan koko valtuuston toiminta.

Maria Lohela

Quote from: Jari-Petri Heino on 06.07.2010, 14:33:22
Päinvastoin, juuri tuollaista esiintuloa kaivataan missä kyseenalaistetaan koko valtuuston toiminta.

En minä kyseenalaista koko valtuuston toimintaa. Ei se ole minun keksintöni että valtuustoista/eduskunnasta on ylipäätään käytetty nimitystä "kumileimasin" tai ihmetelty virkamiesvaltaa kaikenlaisissa kaupungeissa ja toimielimissä. Turussakin on käyty keskustelua valtuuston tilan vahvistamisesta ja hallinnon selkiyttämisestä. Se pitäisi vaan muistaa että näitä keskusteluja eivät ole käymässä tai asiaan liittyviä ongelmia ratkaisemassa (ainakaan Turussa) Perussuomalaiset tai SKS. Isot linjat vedetään ihan jossain muualla ja ne piirtävät vallan jotkut muut tekijät ja tahot.

sepes

Quote from: Jari-Petri Heino on 06.07.2010, 14:33:22

Ja tällä saavutetaan juuri se tilanne missä Ola on ollut jo 20 vuotta. Olan aika on ohi, nyt on uusien yrittäjien vuoro. Tosiasia on, että Suomen päätöksentekoelimissä enemmistö päättää, joten vaihtoehtoja omien asioiden ajamiseksi on tasan kaksi: 1) Yhteistyö yli puoluerajojen tai 2) Ehdoton enemmistö. Koska näitä ehdottoman enemmistön puolueita ei ole näkynyt, niin sen enempää vastaan kinaamatta näkisin vaikuttamisen tien olevan yhteistyössä, jonka parissa Perussuomalaisissa tehdään töitä lajaalla rintamalla koko Suomeassa.

Perussuomalaisen ajattelun tuominen osaksi suomalaista päätöksentekoa on pitkä prosessi ja vaatii kymmenien vuosien työn. Tämä ei tapahdu yhdessä valtuustokaudessa, mutta lähtökohdat voi hyvinkin pilata yhdessä valtuustokaudessa.

Olli Immonen

Quote from: Jussi Halla-aho on 06.07.2010, 14:31:53
Omalla kohdallani, kuten monen persuvaltuutetun kohdalla, tilanne on se, että kun puhun valtuustossa, sitä ei uutisoida missään.

Näin myös useimmiten Oulussa. Vaikka media ei Perussuomalaisten valtuutettujen tekemisistä uutisoisikaan, niin tämä ei tarkoita sitä, että olisimme olleet valtuustoissa tekemättä yhtään mitään. Itse nostan hattua erityisesti niille aktiivisille ihmisille, jotka ovat jaksaneet omatoimisesti ottaa selvää valtuutettujen tekemisistä, kun media on niistä vaiennut.

Esimerkiksi Lohelan Maria on toiminut Turun kaupunginvaltuustossa hyvin, kun otetaan huomioon se ilmapiiri ja tilanne, jossa hän joutuu toimimaan. Yhden hengen valtuustoryhmä on erityisen hankalassa asemassa. Konkreettinen esimerkki: jos valtuutettu tekee kokouksessa ponsi- tai muutosesityksen, hänen on saatava vähintään yksi toinen valtuutettu kannattamaan esitystä ennen kuin siitä voidaan valtuustossa äänestää. Muista valtuustoryhmistä saa erittäin harvoin kannatusta toisen ryhmän valtuutetun tekemälle esitykselle. Lisäksi vanhat valtapuolueet tekevät pääosin kaikki päätökset suljettujen ovien takana kabineteissa, ja sinne ei Perussuomalaisten vielä toistaiseksi pienillä valtuustoryhmillä ole ollut pääsyä.

Oami

Eipä siinä mitään. Asialliset ihmiset tulkoot porukkaan vaan.

SKS voi jatkaa olemassaoloaan valitsijayhdistyksenä, joka pitää Mäenpään Turun valtuustossa. Yhteistyökyvyttömyys on ehkä se, mikä itseäni eniten ärsyttää. Taannoisten vaalien alla Turun Sanomissa oli oikein maksettu mainos, jonka sisältönä oli mollata persuja - luultavasti sitä puoluetta, jolla oli ainoana edes pieni realistinen mahdollisuus ajaa SKS:ia lähinnä olevaa politiikkaa. (SKS:llä sitä mahdollisuutta ei ollut, koska ehdokaslistat olivat vajaita - edes 100%:n kannatuksella SKS ei olisi saanut enemmistöä yhdessäkään kunnassa.)

Quote from: J. Juntunen on 06.07.2010, 10:17:47
(sorry Oami että vedin sun nimen tähän, mutta ymmärtänet asiayhteyden, ja mitä ajan takaa)

Eipä hätää.

Himpun verran eksyy asiasta, mutta sanotaan sen verran, että en tule itse piilottelemaan kokoomuslaista taustaani. Monessa sellaisessa asiassa, joka ei liity Muutoksen ydinohjelmaan ja jossa Kokoomus ei ole konfliktissa omantuntoni kanssa, minulla on edelleen hyvin kokoomuslaisia mielipiteitä. Valitettavasti se konflikti vaan toteutui muutamassa erittäin tärkeässä asiassa.

Puutteineenkin toivon Kataisesta pääministeriä ennemmin kuin Kiviniemestä tai Urpilaisesta.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

SkaSkin

Toivotaan että Mäenpää löysi itselleen hyvän puolueen ja pääsee eduskuntaan. On kuitenkin kriittisten ittestään selvä äänikuningas Turussa.

Hieno mies ja tehnyt pitkän päivän yhteisen asian hyväksi.
Iso, kalju ja tatuoitu. Homma etenee.

Jari-Petri Heino

Minä en esimerkiksi pidä yhtään Timo Soinista, mutta silti annoin ääneni Sampo Terholle eurovaaleissa.

Homma Admin

Jatketaan keskustelua otsikon aiheesta.

Perussuomalaisilla on oma poliittinen osionsa, jossa voidaan keskustella mm. perussuomalaisten valtuutettujen ratkaisevan tärkeästä roolista aivan kaikessa sekä siitä, miten Perussuomalaisten puolueorganisaatio kannattaisi järjestää rökälevoiton jälkeen.

Lukekaa puolueosioiden kirjoitusohjeet ja koittakaa noudattaa niitä.

Moderaattorit voivat tarvittaessa siirtää väärässä paikassa olevia viestejä oikeampaan paikkaan.

Ant.

Lyhyeksi Ari Laakson jäsenyys sitten jäi. Laakso tiedottaa blogissaan seuraavaa: "Kokkolasta lähti elokuun lopulla nivaska eroilmoituksia Muutos 2011:lle. Päätös oli yksimielinen. Muutokseen liittyminen oli selkeä virhe, jonka otan oman piikkiini."

Jatkosuunnitelmistaan hän kertoo: "Syyskuun loppuun mennessä tulemme tiedottamaan millaisissa puitteissa toimintamme jatkuu Kokkolassa."

Ei liene sattumaa, että myös Olavi Mäenpää on luvannut tiedottaa syyskuun lopulla siitä, minkä puolueen ehdokkaana hän on tulevissa eduskuntavaaleissa. Ilman Mäenpäätä toimiminenhan on ollut aina kovin vaikeaa Laaksolle.

http://arilaakso.blogspot.com/2010/09/muslimielamaa-ja-muutos.html
Homma is the new black.

SkaSkin

Ei kai toi ihme ollut, että erosi. Moni muukin luuli muutosta maahanmuuttokriittiseksi puolueeksi ja on pettyny.
Iso, kalju ja tatuoitu. Homma etenee.

launeenpelto

Tämä näyttää isänmaallisten suunnan. Ja samalla tulee Muutos2011 politiikka muuttumaan suuresti uuden puheenjohtajanne aikana. Isänmaallisten virratessa ulos ja Kannabisyhdistyksestä ja Setasta tulevien jäsenten virratessa sisään.

Muutos2011 tulee pian olemaan täysin eri yhistys kuin aloittaessaan.

junakohtaus

Kun katsoo, mitä "isänmaalliset" noin historiallisesti ovat saaneet aikaan, vahinko ei taida olla suuri.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

Ant.

Quote from: junakohtaus on 08.09.2010, 07:56:32
Kun katsoo, mitä "isänmaalliset" noin historiallisesti ovat saaneet aikaan, vahinko ei taida olla suuri.

Juuri vahinko on ollut suuri.
Homma is the new black.

launeenpelto

Tarkoitin itsensä isänmaalliseksi tuntemia ihmisiä. En niitä joita vaikkapa suomi24 tituleerataan isänmaallisiksi. Vaan normaaleja kansalaisia, kansallismielisiä, isänmaastaan ylpeitä. Eli normikansa lähtee, hörhöt tulee.

junakohtaus

Mä olen ihan normikansaa ja pidän huomattavasti tolkumpana Kerosta kaikkine hamppuineen ja homoliittoineen kuin isänmaallisia piirejä todellakaan. Jos multa kysytään, isänmaalliset ovat hörhöjä ja normaalit ihmiset eivät hetkahda jostain yhdestä pilvituomiosta miksikään eivätkä jaksa olla paljonkaan mieltä homoliitoista.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

-Looney-

Quote from: launeenpelto on 08.09.2010, 07:52:32
Tämä näyttää isänmaallisten suunnan. Ja samalla tulee Muutos2011 politiikka muuttumaan suuresti uuden puheenjohtajanne aikana. Isänmaallisten virratessa ulos ja Kannabisyhdistyksestä ja Setasta tulevien jäsenten virratessa sisään.

Toivottavasti saamme ehdokkaita jotka nostavat isänmaallisia arvoja reilusti esiin. Mielestäni saman lipun alle mahtuu monenlaista porukkaa. Mutta mielummin näkisin että muutoksen julkisuus kuva olisi maahanmuuttovastainen kuin kannabis myönteinen puolue, jos noista leimoista nyt pitäisi valita (Jonkun negatiivisen leiman ne meille jokatapauksessa lätkäsee otsaan). Pysyn kuitenkin positiivisella asenteella ja uskon että porukasta löytyy jatkossakin kaltaistani seuraa, ja että uusi PJ osaa pitää selkeän linjan siinä että hän on nyt PJ ja että hänen tehtävänään on pitää pakka kasassa eikä korostaa omia mielipiteitään.
-Poikkeustilaministeri-

Equus Asinus

Se siinä on hyvää, että Muutoksen mahdollinen suosio syö vihreiden kannatusta.
Moni pilveä poltteleva sateenkaariperhe voi hyvinkin äänestää Muutosta.

TeemuT

Quote from: Equus Asinus on 08.09.2010, 13:48:53

Tämä on nollapilkkukolmenprosentin puolue. Eipä sillä hetkauteta ketään suuntaan jos toiseen.

dothefake

Quote from: Equus Asinus on 08.09.2010, 13:48:53

Pahaa pelkään, että tuolla yhdistelmällä vielä mokutetaankin,
jos yleensä mielenkiintoa mihinkään ylimääräiseen riittää.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Hämeenlinnan Oraakkeli

Pitää muistaa että emme ole vielä edes puoluerekisterissä. Tulemme melko varmasti olemaan pienistä puolueista suurin. Ei persutkaan ihan hetkessä saaneet tuota kymmenen prosentin kannatusta. Näin lyhyessä ajassa ei rakenneta isompaa organisaatiota. Tuskimpa nämä SKS VAPAUS ITSENÄISYYS yms puolueet saavat edes yhdessä sitä aikaiseksi, mitä muutos.

ihminen

Quote from: Ant. on 08.09.2010, 07:06:07
Lyhyeksi Ari Laakson jäsenyys sitten jäi. Laakso tiedottaa blogissaan seuraavaa: "Kokkolasta lähti elokuun lopulla nivaska eroilmoituksia Muutos 2011:lle. Päätös oli yksimielinen. Muutokseen liittyminen oli selkeä virhe, jonka otan oman piikkiini."

Jatkosuunnitelmistaan hän kertoo: "Syyskuun loppuun mennessä tulemme tiedottamaan millaisissa puitteissa toimintamme jatkuu Kokkolassa."

http://arilaakso.blogspot.com/2010/09/muslimielamaa-ja-muutos.html

Ainakin tällä kertaa tulee suoraselkäistä ja selvää tekstiä mitkä ovat ne syyt herrojen eroon.

QuoteMuutos nykymuodossaan näyttäytyy meille sellaisena, johon emme missään olosuhteissa voi kuulua. Ehkä sen yksi puutos onkin poliittisen ideologian eli yhteisen nimittäjän puuttuminen. Jonkin ideologian ympärille poliittiset liikkeet kautta aikain ovat rakentuneet. Nykyinen puheenjohtaja Jiri Keronen tuntui sanoutuvan irti myös kansallismielisyydestä taannoisessa tv-haastattelussaan. Hänelle tuntui olevan tärkeintä kaikkien miellyttäminen, joka johtaa yleensä siihen, ettei miellytä enää ketään. Jos kannabismyönteisiä mielipiteitä julkitoisi rivijäsen, olisi se aivan toinen asia, kuin puheenjohtajan asemassa olevan mielipide. Näkisin, että Kerosen olisi puheenjohtajakamppailun aikaan myös rehdisti pitänyt julkituoda muutaman vuoden takainen huumerikoksesta Oulun käräjäoikeudessa annettu tuomiokin. Me haluamme puolustaa perinteisiä kansallisia yhteiskunta- ja perhearvoja. Niitä arvoja, joilla tämä maa on rakennettu ja joiden varassa se on kasassa pysynyt. Siksi sanoimme ei Muutokselle.

Jokaisella on oma kantansa ja sehän on tietysti erittäin arvostettavaa että tällaisissa ero asioissa ihan rivijäsenetkin ne selkeästi ilmoittavat. Ei jää spekuloitavaa ja valkopyykättävää seuraaville päiville.

-Looney-

Itse olen Laakson kanssa hyvin samoilla linjoilla monista asioista...Tosin se ei tarkoita kohdallani sitä ettenkö voisi kuulua muutokseen. Varmasti Persut tarjoaisi huomattavan paljon enemmän tukea kansallismielisille aatteilleni mutta suoran demokratian takia itse ainakin koen Muutoksen paljon tärkeämmäksi.
-Poikkeustilaministeri-

Jussi Halla-aho

So? Nekin äänet ovat pois vihreiltä.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.