News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Toistaako historia itseään?

Started by pingviini, 21.07.2010, 12:56:53

Previous topic - Next topic

pingviini

ö

Jouko

Quote from: pingviini on 21.07.2010, 12:56:53
Lueskellessani Reijo Ahtokarin kirjaa "Asekätkentäjuttu" silmääni pisti silloisen kansanedustajan Martti Miettusen seuraavat sanat välikysymyskeskustelusta jota käytiin taannehtivan lain säätämisestä asekätkijöiden tuomitsemiseksi:
QuoteLuottamus yhteiskunnan kykyyn oikeusjärjestelmän vaalijana ei helposti horju yksityisten laittomuuden harjoittajien vuoksi. Aivan toisenlaiseksi ja todella huolestusta herättäväksi muodostuu tilanne yhteiskunnassa silloin, jos syystä tai toisesta kansalaisten keskuuteen alkaa levitä käsitys, että itse lain käytön vaalijat valtiovallan edustajina voivat suvaita, jopa itse harjoittaa lainvastaista mielivaltaa. Sellainen käsitys, olkoonpa siihen asiallista aihetta tai ei, kantautuu helposti valtakunnan rajojen ulkopuolellekin ja on omiaan vaarantamaan kansakunnan yhteistä etua

Minun mielestäni tuo sopisi kuvaamaan aika hyvin myös tämänpäivän "demlasoitunutta" Suomen oikeuslaitosta. Asekätkentäjutussahan tietääkseni kävi niin että ensin löydettiin syylliset, sitten keksittiin rikokset ja lopuksi säädettiin lait. Sellaista tuntuu nykyäänkin olevan ilmassa. Fubar!
Silloin paine tuli Neuvostoliitosta ja maassa oli valvontakomitea sekä miehitysuhka päällä. Pitkä ja ankara sota oli hävitty.
Entäs nyt? Mikä on pakko? Paiseet taitavat tulla vain omasta poliittisesta eliitistä. Eurokiima on enintään sielläkin kiihokkeena. Suomen etu ei ainakaan.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Tank U

Inter Arma Silent Leges