News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2010-05-25 Radio Rock korporaatio: Vieraana Astrid Thors

Started by Sivusta seuraaja, 25.05.2010, 08:26:17

Previous topic - Next topic

Sivusta seuraaja

Radio Rockin korporaation vieraana 25.5. klo 9.00 maahanmuutto- ja eurooppaministeri Astrid Thors. "Miltä tuntuu olla Suomen vihatuin poliitikko?"

http://www.radiorock.fi/player/

Lähetys: http://www.radiorock.fi/podcast/player.asp?podID=2768

alkaen n. 16:50

Tekstinä viestissä #20

Alkuasukas

En valitettavasti enää pysty kuntelemaan ko. paskaohjelmaa, joku referoinee olennaisimmat...?
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Sivusta seuraaja

Quote from: Alkuasukas on 25.05.2010, 09:05:11
En valitettavasti enää pysty kuntelemaan ko. paskaohjelmaa, joku referoinee olennaisimmat...?

1. osasta jäi päällimmäisenä mieleen se, että maahanmuuttokriitikot ja hommafoorumilaiset osaavat kirjoittaa niin, ettei se ole rasistista tekstiä (vaikka onkin muukalaisvihamielistä) ja monet romanikerjäläiset haluaisivat oikeasti töihin.

Alkuasukas

Quote from: Sivusta seuraaja on 25.05.2010, 09:15:50
monet romanikerjäläiset haluaisivat oikeasti töihin.
Tämä saattaa pitää paikkaansa. Jossain haastattelussa romanne kertoi, että haluaisi kyllä ihan oikeasti kovasti töihin, mutta kun ei ole luku-kirjoitus-eikä kielitaitoa, eikä sitä ammattiakaan, niin se on kovasti vaikeata. Mutta että haluaisi kyllä, työtä odotellessa hieman sitten kerjäilee.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

travolta

Quote from: Alkuasukas on 25.05.2010, 09:57:41
Tämä saattaa pitää paikkaansa. Jossain haastattelussa romanne kertoi, että haluaisi kyllä ihan oikeasti kovasti töihin, mutta kun ei ole luku-kirjoitus-eikä kielitaitoa, eikä sitä ammattiakaan, niin se on kovasti vaikeata. Mutta että haluaisi kyllä, työtä odotellessa hieman sitten kerjäilee.

Juu, kyllä sivullekirjoittanutkin keksii nopeastikkin useita työpaikkoja joihin haluaisi...

juge

maahanmuuttokriitikot ja hommafoorumilaiset osaavat kirjoittaa niin, ettei se ole rasistista tekstiä (vaikka onkin muukalaisvihamielistä)

Ehkä liian hyvien kirjoitusten ongelman saisi ratkaistua rajoittamalla suomalaisten kielenopetusta esim. pakottamalla kaikki käyttämään aikaansa ruotsin opetteluun kuuden vuoden ajan.

Ai niin, sitähän Thors & co. on jo yrittänyt.
Osmo Soininvaara: "Pakolaistulva Afrikasta on vasta tulossa"

Veli Karimies

Quote from: Alkuasukas on 25.05.2010, 09:57:41

Kyllähän tuossa viime kesänä joku näille tarjosi marjanpoimintahommia. Vielä samana päivänä tulivat takaisin.

Jussi Halla-aho

Vähän hassua kutsua Thorsia vihatuksi poliitikoksi. Esimerkiksi media rakastaa ja tukee häntä täysin varauksetta.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Veli Karimies

Quote from: Jussi Halla-aho on 25.05.2010, 10:50:48
Vähän hassua kutsua Thorsia vihatuksi poliitikoksi. Esimerkiksi media rakastaa ja tukee häntä täysin varauksetta.

Joo, mutta kansa ei.

kurko69

Tämä on täysin pinnallinen asia. Tämä on muotia taviksille. Heille myydään ajatusta, jossa he nousevat tavisten yläpuolelle tässä tapauksessa ulkomaalaisen poikaystävän kautta, koska multikulti on kul. Ironista tietysti on se, että sillä tavoin he tekevät itsestään todellisen taviksen. -elven archer

Jatu

Aika pahkasikaa oli, niinkuin arvattavissa olikin. Maahanmuuttokritiikki niputtaa nokian insinöörit ja turvikset samaan nippuun ja vihaa sitten niitä, ja romaneja pitää auttaa koska natsien kaasukammioissa paloi enemmän romaneja kuin juutalaisia.

Käyttäytyykö se nainen tuollalailla ihan tietoisesti, vai onko se muuten vaan pienen lapsen tasolla?
- On se vaan kauheaa jos on alkoholismia perheessä.
- Juu, muistan kun ensi kertaa näin äitini juovan..
- Niin.. Humalassa tulee helposti vilauteltua.

Miniluv

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Roope

Sitä odotellessa aloitus:
Toimittaja
Onko maahanmuuttokriittisyys rasismia?

Thors
Maahanmuuttokriittisyys ei ole suoraan mielestäni rasismia, mutta kyllä näissä kannanotoissa esiintyy tämmöistä ulkomaalaisvihamielisyyttä. Esiintyy, että tämähän on siis hieno veto joiltakin, että väittää, "en minä ole vastainen, minä olen kriittinen". Oonks mä nuorisokriittinen tai mikäs tää "kriittinen"-ilmaisu on... Rasismia, suoranaista, esiintyy noin kirjoituksissa harvemmin ja maahanmuuttokriitikot ja hommafoorumilaiset ja vastaavat, nehän tietävät, että miten pitää toimia, ettei syyllistyisi rasismiin.

Toimittaja
Joo, eli puhut sä nyt siitä, että tässä on nyt tällainen veteen piirretty viiva?

Thors
No, mun mielestä siis tässä on... Esimerkiksi kun on puhuttu, että poliitikkojen pitäisi olla rasismia JA muukalaisvihamielisyytä vastaan, koska tää niinkun...ne kulkevat käsi kädessä. Mutta esiintyyhän paljon sellaista kirjoittelua, että joku, tietyt ryhmät eivät VOI sopeutua Suomeen, koska HE ovat sellaisia ja sellaisia. Elikä silloinhan annetaan tiettyjä ominaisuuksia tietyille ryhmille eli ollaan mun mielestä niinkun vihamielisiä, eikä anneta ihmisten itse osoittaa, että "hei, minä olen sellainen, että mä kyllä pystyn toimimaan suomalaisessa yhteiskunnassa".
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

P

Quote from: Roope on 25.05.2010, 16:26:42ryhmille eli ollaan mun mielestä niinkun vihamielisiä, eikä anneta ihmisten itse osoittaa, että "hei, minä olen sellainen, että mä kyllä pystyn toimimaan suomalaisessa yhteiskunnassa".
[/quote]

Rahat ja asunto fattasta, lisärahat ohikulkevista lompakoista assalla, rakkaus suhisevassa puskassa. Hip hei! Osaan tulla toimeen suomalaisessa yhteiskunnassa!

Astrid-tätihän saa tuosta or... ?
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Luotsi

Quote from: Roope on 25.05.2010, 16:26:42
Sitä odotellessa aloitus:
Toimittaja

Thors
Maahanmuuttokriittisyys ei ole suoraan mielestäni rasismia, mutta kyllä näissä kannanotoissa esiintyy tämmöistä ulkomaalaisvihamielisyyttä. Esiintyy, että tämähän on siis hieno veto joiltakin, että väittää, "en minä ole vastainen, minä olen kriittinen". Oonks mä nuorisokriittinen tai mikäs tää "kriittinen"-ilmaisu on... Rasismia, suoranaista, esiintyy noin kirjoituksissa harvemmin ja maahanmuuttokriitikot ja hommafoorumilaiset ja vastaavat, nehän tietävät, että miten pitää toimia, ettei syyllistyisi rasismiin.

Astrid on kerrassaan turhautunut pirullisen älykkäisiin ja taitaviin hommafoorumin sanansäilän väläyttelijöihin?
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

Äänestäjä

Quote from: Roope on 25.05.2010, 16:26:42

Thors
Rasismia, suoranaista, esiintyy noin kirjoituksissa harvemmin ja maahanmuuttokriitikot ja hommafoorumilaiset ja vastaavat, nehän tietävät, että miten pitää toimia, ettei syyllistyisi rasismiin.

Jos lainaus on sanatarkka, niin huh huh taas kerran.

Pitääpä tarkentaa:

Onko niin, että Thors on aidosti tyytyväinen, että 'maahanmuuttokriitikot ja hommalaiset' eivät syyllisty rasismiin, vai tarkoittaako tuo, että häntä harmittaa kun hei eivät syyllisty rasismiin?

Jos jälkimmäinen, niin eikö ole aika ihmeellistä, että hänen asemassaan oleva ihminen toivoo rasismia? Ja jos toivoo, niin tämä tarkoittanee sitä, että hänelle oma asema ja poliittisen vastustajan mollaaminen on tärkeämpää kuin itse asia.

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
"Our lives begin to end the day we become silent about things that matter."-Martin Luther King, Jr.
Howler monkeys are the loudest monkeys. Their deep, howling calls can be heard more than 5 kilometers

Emperor

Quote from: Äänestäjä on 25.05.2010, 16:53:48
Onko niin, että Thors on aidosti tyytyväinen, että 'maahanmuuttokriitikot ja hommalaiset' eivät syyllisty rasismiin, vai tarkoittaako tuo, että häntä harmittaa kun hei eivät syyllisty rasismiin?

Jos jälkimmäinen, niin eikö ole aika ihmeellistä, että hänen asemassaan oleva ihminen toivoo rasismia? Ja jos toivoo, niin tämä tarkoittanee sitä, että hänelle oma asema ja poliittisen vastustajan mollaaminen on tärkeämpää kuin itse asia.

Tätä kyllä itsekin ihmettelen. Luultavasti tässä on kyse siitä, että hän haluaisi, että rasismia löytyisi, jotta hän voisi sitä vastustaa ja näin kerätä poliittisia irtopisteitä.

Sami Aario

Rasismia, suoranaista, esiintyy noin kirjoituksissa harvemmin ja maahanmuuttokriitikot ja hommafoorumilaiset ja vastaavat, nehän tietävät, että miten pitää toimia, ettei syyllistyisi rasismiin.

Nähdäkseni Thorsin kommentista paistaa läpi kaipuu sellaisen tarpeeksi epämääräisen lainsäädännön perään, jonka avulla saataisiin maahanmuutosta hallituksen kanssa eri mieltä olevien turvat tukittua.

Aldaron

Quote from: Sami Aario on 25.05.2010, 17:08:33

Nähdäkseni Thorsin kommentista paistaa läpi kaipuu sellaisen tarpeeksi epämääräisen lainsäädännön perään, jonka avulla saataisiin maahanmuutosta hallituksen kanssa eri mieltä olevien turvat tukittua.
Eikä oikeusministeriössä olla oltu toimettomina. Aika "mielenkiintoinen" lakialoitehan sieltä on nyt tulossa, näin alkajaisiksi.

Uusia "täsmälakeja" on odotettavissa. 
"Barbaren väljer vapen, du välja må som han,
när vilddjur öppnar gapen, ingen tanke tala kan"
- Pär Lagerkvist

"Men ändå kunde jag inte avstå från att söka mig till det omtöcknade förståndets gemenskap."
- Henrik Tikkanen

Miniluv

Heikelä-Linnanahde Korporaatio aamulla 25.5.2010

(16:50)

Meillä on vieraana maahanmuuttoministeri Astrid Thors, hyvää huomenta.

Thors: Huomenta, huomenta.

Thors: Maahanmuuttokriittisyys ei ole suoraan mielestäni rasismia, mut kyllä näissä kannanotoissa esiintyy tämmöistä ulkomaalaisvihamielisyyttä, esiintyy. Täähän on... siis hieno veto joiltakin, että väittää, että en minä ole vastaan, minä olen kriittinen. Oonksmä nuorisokriittinen, mikäs tää kriittinen ilmaisu on. Rasismia suoranaista esiintyy noin kirjoituksissa... harvemmin, ja maahanmuuttokriitikot, ja hommaforumilaiset ja vastaavat, nehän tietävät, että eivät... miten toimia, ettei syyllistyisi rasismiin.

Joo, eli puhutsä nyt siitä, ett siin on tällainen vetten piirretty viiva?

Thors: No mun mielestä tässä on, esimerkiksi kun tuota on puhuttu, että poliitikkojen pitäis olla rasismia ja muukalaisvihamielisyyttä vastaan, koska ne kulkevat käsi kädessä. Mut esiintyyhän paljon sellaista kirjoittelua, että joku-- tietyt ryhmät eivät voi sopeutua Suomeen, koska he ovat sellaisia ja sellaisia. Elikkä silloinhan annetaan tiettyjä ominaisuuksia tietyille ryhmille: ollaan mun mielestä niinkun vihamielisiä, eikä anneta ihmisten itse osoittaa, et hei, minä olen kyllä sellainen, että mä kyllä pystyn toimimaan suomalaisessa yhteiskunnassa.

Mut onhan... tässä maahanmuutossa tietysti sellaisia ikäviäkin piirteitä.

Esimerkiksi tää kerjäläisjuttu. Öö, varmaan sinäkään et pysty myöntämään, että he ovat jotenkin hirveen odotettuja vieraita täällä, tai heitä toivottais lisää?

Thors: No mun mielestä meidän pitää sanoa että maahanmuuttoa on monenlaista. On yhtä hyvin niinkun Capmanin ulkomaalaiset asiantuntijat tai Nokian tai jonkun sellaisen yrityksen, maahanmuuttoa on monentyyppistä.

Mm-hmm.

Ja kriitikot yrittävät sanoa, että maahanmuutto on suurinpiirtein sama kuin pakolaiset tai turvapaikanhakijat. Sitten kerjäläiset, nehän ovat Euroopan liikkuvaa kansaa, eivätkä edes välttämättä ole muuttamassa Suomeen. Esimerkiksi Hesarissa, Hesari oli vetänyt eilen otsikon, että nämä kerjäläiset voivat kahden vuoden jälkeen niinkuin suurinpiirtein saada suomalaista sosiaaliturvaa. No eivät voi, koska nehän eivät pyrikään rekisteröitymään Suomessa, sehän edellyttää... Tässä on tietyt tota säännöt. Mutta... tää kerjäläiset... niin sehän on erittäin vaikea ongelma. Ja pitää muistaa, että me olemme yrittäneet hoitaa toisen maailmansodan... Nyt mä vähän menen pitkäks, mut...

Mmm...

Toisen maailmansodat sanotaan vastuut ja mitä pahaa silloin tapahtui, ja oikeestaan suhteellisesti enemmän... romaneja kaasutettiin toisen maailmansodan aikana kuin mitä, jopa juutalaisia.

No se oli sitten aika paljon. Tätä mä en tiennyt--

Thors: Suhteellisen, suhteellisen...

Suhteessa koko väkimäärään.

Thors: Ja sitten niinkun jotenkin on ollut kannen alla eräissä maissa, ja heidän tilanteensa on hirveesti huonontunut nyt kun tuota sosiaaliturva huononee, sosiaaliset olot ovat huonontuneet.

Mmm. Okei, sä puhut heistä ikäänkuin uhreina, ja varmasti näin. Mut mites sitten sellainen, et kumpi tässä on ensin ollut, muna vai kana: et jos ajatellaan nyt esimerkiks tätä kerjäläispossea, joka on tullut Romaniasta tänne, jota ei edes Romaniassa toivota? Tai he ei sinnekään niinkun oikein istu tähän kulttuuriin... Niin jos on olemassa tiety kansanosa, joka ei nyt ole vaan valmis tekemään mitään, tai on niinkun aina... et mikä tahansa on helpoin tie saada se oma penni, olkoon se miten rikollista tahansa, niin sillä tavalla ansaita se, niin miksi meidän pitäis sitten ikäänkuin auttaa ja paapoa heitä, jos he eivät itse laita tikkua ristiin?

Thors: Ootsa puhunut jonkun, heidän kanssaan?

Oon mä sen verran puhunut, että --

Thors: Kenen?

--kun ovat kysyneet rahaa, niin oon todennut, että EI.

Thors: Ootsa sen, ootsä kysynyt että haluavatko he tehdä töitä, ja millä verukkeella heitä on houkuteltu esimerkiksi tänne? ... Se mikä on mun mielestä mielenkiintoista, että tämä ongelma on hirveän suuri, mut miksei puhuta enemmän, et miten paljon meillä on öriseviä (?) ukkoja jossain tota parkin... tai puiston penkillä... tai tai niinkun vastaavasti. Et --

Mmmh?

Thors: -- tässä on varmaan... on sekä uhreja et sit jotkut niinkuin tällaiset tekijät, jotka ovat houkutelleet. Mut on esimerkiksi tää kuuluisa Ahvenanmaa, jonne he tulevat myöskin lautan mukana. Siellä heille tarjottiin työtä, ja he ovat ruvenneet, muutama perhe, on ruvennut ihan tekemään töitä. Mut se, eihän, eihän, kyllähän Suomessa on aika vähän töitä, mihin heillä olisi edellytyksiä, se on totta.

(22:29)

(välisoitto)

Vieraana Astrid Thors, maahanmuutto- ja eurooppaministeri.

Mitenkäs sulla henkilökohtainen elämä sitten maahanmuuttoministerinä? Sullon ollut uhkauksia aika nippu?

Thors: Emmä tiedä, onks mulla ollut enemmän kuin muilla, että kyllä valitettavasti kaikki, jotka sanovat jotain julkisesti, ja ovat tän tyyppisissä hommissa, niin kyllä tuppaa tulemaan vähän niinkun lunta tupaan, ja kaikenlaista. Valitettavasti se on niinkun... luontaisetu.

Mut onhan sen oltava kuumottavaa elämää, eihän sitä voi vain olankohautuksella, että tää nyt on tätä anonyymiä hässäkkää ja mun duuni on tämmöstä... Kuinka paljon se on vaikuttanut suhun?

Thors:  Toiset ihmiset varmaan ovat parempia arvioimaan, mut senverran... Enhän mä seuraa kaikkia keskustelupalstoja, enkä niinkun vastaavasti, että... On sitten muita ihmisiä, jotka ottavat selvää, mitä tärkeätä sieltä... tärkeää sanottavaa tulee. Toivottavasti en ole muuttunut.

No niin. Mä yritän tässä juuri nyt netistä hakea... Aikaisemmin oli tämä viharyhmä Facebookissa "Hakataan Teuvo Loman heteroksi" --

Toinen haastattelija: Aikun fiksun kuulonen.

-- me soitettiin tälle veijarille, ja hän nyt sitten myöhemmin teki myös sinulle sitten tällaisen viharyhmän. Miten se meni käytännössä?

Thors: Epäillään, että hän olisi sellaisen toisen ryhmän takana, todella niinkuin epäillään, jossa sanottin, että ollaan niinkun valmiita istumaan... minun taposta. Tai jotain vastaavaa.

Ai niin olikin!

Thors: Se oli näin.

Aika sairasta!

Toinen haastattelija: Todella sairasta!

On. Ja kyllä omalla nimellä Facebookissa, niin nnnerokas ratkaisu...

(haastattelija naurahtaa)

Thors: Onks vankilaolot niin kivoja sitten...

Toinen haastattelija: No ilmeisesti siellä on uusimmat pleikkarit ja muut konsolit.

Thors: Mun mielestä tää niinkun vähän muistuttaa sitä samaa, mitä oli Vanhasesta nyt viime viikon lopulla. Et siellä oli kans joku vastaava ryhmä, vastaavanlaisen kehotuksen kanssa perustettu.

No niin, ja te ette leiki asialla sitten, vai?

Thors: Mun mielestä... tällaisen kanssa ei sovi leikkiä, koska kyse on kuitenkin, on Suomen pääministeri ja suomalainen ministeri, ja yhtä hyvin se tähän toimeen ja instituutioon kohdistuu. Tää ei oo soveliasta niinkun sanoa tällä tavalla, koska se on Suomessa käytettään laillista valtaa, Suomen hallitus, niin kauan kuin se nauttii eduskunnan luottamusta... Ja meillä on sen lisäksi sananvapaus.

Mmh. Mutta tää ei ilmeisesti mee sen piiriin enää?

Thors: Täähän täyttää, tällaiset jutut täyttää ihan rikoslain edellytyksiä, tai siis on laiton uhkaus, ja muita tämmösiä rikosnimikkeitä.

Kerro, miksi nukahdit silloin aikanaan, kun sinulla lehdestäkin oli kuvia, niin sinne istuntoon?

Thors: Mull oli niin hyvä omatunto.

(toimittajien naurua)

Thors: Siis ihan totta... Mullon suotu sellainen luonnonlahja, että iltapäivällä, jos verisokeri on alhaalla, eikä mitään jännää tapahtumassa, niin nukahdin. Ja silloin kyselytunnilla mä tiesin tarkkaan, että kaikki kysymykset tulevat kohdistumaan pääministeriin, valtiovarainministeriin ja oikeusministeriin. Ja kato mä en oo ollu lähelläkään tätä Kehittyvien maakuntien Suomea ja mitään vastaavaa. Täähän on siis niinkun aika hirveetä, et meitä on kuitenkin yhdeksän ministeriä hallituksessa, joilla ei oo ollut mitään sen kanssa tekemistä. Ja yritetty niinkun toimia sääntöjen mukaan, ja kuka meitä... Mulla on siis den som sover som syndarhete (vierasta kieltä :p ).

Toinen haastattelija: Mun mielestä tässä on hienoa se, että jokainen Suomen kansalainen joutus samanlaisen kohtalon käsiin, jos joutus istumaan niin puuduttavassa paikassa kuin sinä joudut istumaan.

Thors nauraa: Joo.

Toinen haastattelija: Et ihan vaan kättä pystyyn, kuka ei ole ikinä millään luennolla/vastaavalla nukahtanut, niin kättä pystyyn.

(sitten on enää vitsiä Nukkuvien nuuskaajien puolueesta)

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Miniluv

QuoteKerro, miksi nukahdit silloin aikanaan, kun sinulla lehdestäkin oli kuvia, niin sinne istuntoon?

Thors: Mull oli niin hyvä omatunto.

;D ;D ;D

P

Siis meidän on tarjottava romanilaisen mafian tänne hommaamille "kerjäläisille" elatus, koska natsit kaasuttivat romaneja Toisessa Maailmansodassa 70-vuotta Sitten?

Siis tämä on maahanmuuttoministerimme ajatusten "punainen lanka"???

EI SAATANA VOI OLLA TOTTA! Ei ihme, että Pahkasika lopetettiin. Ei tälläistä paskaa kukaan kykene fiktiona laatimaan..  :facepalm:
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

mannym

mietin et kuinka romaneja kaasutettiin enemmän kuin juutalaisia, mutta wikipedia kertoi että romaneja tuhottiin enemmän kuin muita vähemmistöjä suhteutettuna vähemmistön kokoon. juu kaikki on suhteellista thors kaikki on suhteellista
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

gloaming

Quote from: maahanmuuttoministeriMut esiintyyhän paljon sellaista kirjoittelua, että joku-- tietyt ryhmät eivät voi sopeutua Suomeen, koska he ovat sellaisia ja sellaisia. Elikkä silloinhan annetaan tiettyjä ominaisuuksia tietyille ryhmille: ollaan mun mielestä niinkun vihamielisiä, eikä anneta ihmisten itse osoittaa, et hei, minä olen kyllä sellainen, että mä kyllä pystyn toimimaan suomalaisessa yhteiskunnassa.

Tässä ajattelua, joka ei ole lähtöisin Thorsista itsestään, vaan uhkaa kokevilta tutkijoilta. Juuri kukaan ei väitä, että jonkun ryhmän edustajalle integroituminen suomalaiseen/länsimaiseen yhteiskuntaan olisi kategorisesti mahdotonta (mikä olisi helposti osoitettavissa virheelliseksi kannaksi). Kuitenkin melkoisen mittavan empirian perusteella näyttää siltä, että eräiden ryhmien edustajien todennäköisyys epäonnistua integraatiossa on huomattavan suuri siinä, missä eräiden toisten ryhmien vastaava todennäköisyys on huomattavan pieni. Yksittäistä henkilöä tarkasteltaessa emme tietenkään voi olla etukäteen varmoja integraation lopputulemasta, mutta kokemuksellisesti voimme siis ennustaa todennäköisen lopputuloksen, joka toteutuu (jonka ympäröivä yhteiskunta kokee), kun tarkastellaan riittävän suurta tällaista tulijaryhmää, esimerkiksi 5000 henkilöä. Maahanmuuttopolitiikan tasolla, jossa perspektiivi on vuotuisesti kymmeniä tuhansia henkilöitä, olisimme - olemme - naiiveja ideootteja, jos kieltäydymme ottamasta tällaista asiaan huomioon.

Quote(romanikerjäläisongelmasta) No mun mielestä meidän pitää sanoa että maahanmuuttoa on monenlaista. On yhtä hyvin niinkun Capmanin ulkomaalaiset asiantuntijat tai Nokian tai jonkun sellaisen yrityksen, maahanmuuttoa on monentyyppistä.

Vai "maahanmuuttoa on monenlaista". Jestas. Tämä "ajatelma" ilmeisesti juuri pätevöittikin kyseiseen henkilön maahanmuuttoministerin tehtäviin.

QuoteToisen maailmansodat sanotaan vastuut ja mitä pahaa silloin tapahtui, ja oikeestaan suhteellisesti enemmän... romaneja kaasutettiin toisen maailmansodan aikana kuin mitä, jopa juutalaisia.

En viitsi edes tarkastaa, mistä käsitys suhteellisesta uhrimäärästä on peräisin (veikkaan: jokin lobbausryhmä), koska itse ajatus vailla järkeä: Jonkinlainen kollektiivinen vastuu hyvitellä 70 vuotta sitten joillekin nyt jo kuolleille henkilöille joidenkin toisten, samoin jo kuolleiden henkilöiden toimesta tapahtunutta vääryyttä jossakin ei-Suomessa.

Quote...heidän tilanteensa on hirveesti huonontunut nyt kun tuota sosiaaliturva huononee, sosiaaliset olot ovat huonontuneet.

Taasen viitsimättä tarkastaa, perustuuko "sosiaalisten olojen huononeminen" johonkin todelliseen tyydyn vain toteamaan, että jos eläminen on lähtökohtaisesti rakennettu sosiaaliturvan varaan, totta tosiaan käy niin, että sosiaaliturvan heikentyessä elämän laatu heikkenee.

QuoteSe mikä on mun mielestä mielenkiintoista, että tämä ongelma on hirveän suuri, mut miksei puhuta enemmän, et miten paljon meillä on öriseviä (?) ukkoja jossain tota parkin... tai puiston penkillä... tai tai niinkun vastaavasti.

Eipä ole paljonkaan ollut liikkeellä ryhmiä, joita kiinnostaisi keski-ikäisten syrjäytyneiden alkoholistimiesten sosiaaliset ongelmat. Ehkä Thors ottaa tämän sydämenasiakseen.

QuoteMut on esimerkiksi tää kuuluisa Ahvenanmaa, jonne he tulevat myöskin lautan mukana. Siellä heille tarjottiin työtä, ja he ovat ruvenneet, muutama perhe, on ruvennut ihan tekemään töitä.

Vai Ahvenanmaalla romanikerjäläiset työllistyvät. No tämäpä uutta tietoa. Olisiko Ahvenanmaalla (jossa mannersuomalaisen oikeutta hankkia maaomaisuutta on rajoitettu) potentiaalia Euroopan romanipakolaismekaksi?

QuoteMut se, eihän, eihän, kyllähän Suomessa on aika vähän töitä, mihin heillä olisi edellytyksiä, se on totta.

Eiköhän kaikille osapuolille, mukaanlukien Romanian ja Bulgarian romanit, ole jo lähtökohtaisesti täysin selvää, että Suomen työmarkkinoilla ei yksinkertaisesti ole kysyntää heidän osaamisprofiililleen.
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

Veli Karimies

QuoteMmm. Okei, sä puhut heistä ikäänkuin uhreina, ja varmasti näin. Mut mites sitten sellainen, et kumpi tässä on ensin ollut, muna vai kana: et jos ajatellaan nyt esimerkiks tätä kerjäläispossea, joka on tullut Romaniasta tänne, jota ei edes Romaniassa toivota? Tai he ei sinnekään niinkun oikein istu tähän kulttuuriin... Niin jos on olemassa tiety kansanosa, joka ei nyt ole vaan valmis tekemään mitään, tai on niinkun aina... et mikä tahansa on helpoin tie saada se oma penni, olkoon se miten rikollista tahansa, niin sillä tavalla ansaita se, niin miksi meidän pitäis sitten ikäänkuin auttaa ja paapoa heitä, jos he eivät itse laita tikkua ristiin?

Thors: Ootsa puhunut jonkun, heidän kanssaan?

Thors kertoo ensin romanialaisten olevan uhreja, sitten kun häneltä kysytään tätä seuraavaa asiaa, että onko heillä kenties jotakin tekemistä oman huonon asemansa kanssa, Thors sanoo ettei oo kysytty haluaako romanialaiset tehdä töitä ja seuraavaksi puhuu suomalaisista juopoista.

Eh. Vähintäänkin mielenkiintoista.

Runner

Tekstiversion voisi laittaa aloitusviestiin.
Turha haastattelu jossa ei ole mitään uutta tai asioita muuttavaa.
Ja pliis, tässä suhteessa taas tulee se sääntö että kun mainitsee natsit ja hitlerin asiaan littymättömästi niin on hävinnyt väittelyn.. Ja sitä ei edes ollut.

hammerzeit

Thorsin haastattelun tiivistelmä:

Olkiukko
Olkiukko
Suoranainen vale
Olkiukko
Harhautus
Väistelevä bullshit
Olkiukko
Suoranainen vale
Väsynyt huumori
<fin>

Se on hyvä että ministeristason nainen on näin hyvin valmis puhumaan omasta alastaan. Jos omat tietoni omasta osaamisalueestani olisivat tuota tasoa, ei tarvitsisi paljon töitä hakea.
A war is easily won if your enemy does not know he is fighting.

prestionat

Quote from: hammerzeit on 25.05.2010, 20:05:23Jos omat tietoni omasta osaamisalueestani olisivat tuota tasoa, ei tarvitsisi paljon töitä hakea.
Sitäkö tultaisiin ihan tyrkyttämään?

Pliers

Quote from: Miniluv on 25.05.2010, 17:46:59
Thors: No mun mielestä tässä on, esimerkiksi kun tuota on puhuttu, että poliitikkojen pitäis olla rasismia ja muukalaisvihamielisyyttä vastaan, koska ne kulkevat käsi kädessä.

Nerokas havainto! Ei kai sitä muuten maahanmuuttoministeriksi pääsisikään.

"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-

pw

KYlläpäs Astrid täti oli hyvällä ja rennolla mielellä. Ja mikäs siinä ollessa kun  lautakasan ja fantastistajykän tuki on vankkumaton. Thorshan on hoitanut leiviskänsä erinomaisesti, kuuliaisesti noudattanut ohjeita ja ottanut mukisematta kurat niskaansa. Siitä on vielä kunnon palkkio on tiedossa.

Mielenkiintoista onkin nähdä mikä pesti asteroidille on pedattu ministeriyden jälkeen. Jotain mokutukseen liittyvää se varmasti on. Ehkä Thorsille perustetaan ministeriöönsä ihan oma virka tai jotain.