News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Täkyjä Hommalaisille

Started by JariR, 09.07.2012, 16:59:44

Previous topic - Next topic

JariR

Olen jo tässä pidemmän aikaa ihmetellyt median tyyliä uutisoida Perussuomalaisista ( asioiden tahallinen väärinymmärrys, rasismikortti, impivaara jne.) sekä siitä mitä tässä maassa saa sanoa ja kirjoittaa. Olen tullut siihen tulokseen, että se riippuu täysin siitä oletko Perussuomalainen vai et. Tästä mielestäni hyvänä esimerkkinä pidän Korkeimman oikeuden antamaa tuomiota Jussi Halla-Aholle ja kuin pisteenä i:n päälle Ilmannin antamaa lausuntoa Höblaan.

Sitten varsinaiseen asiaan. Minun mielestä olisi aiheellista edes yrittää kertoa muulle Euroopalle ( ja miksi ei myös laajemminkin) siitä miten lakeja täällä tulkitaan. Samalla olisi mielestäni hyvä myös kertoa tiettyjen vähemmistöjen erityisasemasta ( islam/muslimit, suomenruotsalaiset) Suomessa. Kaksinaismoralismi kukkii tällä hetkellä tässä maassa ja esimerkkejä siitä löytyy paljon ja olenkin varma, että Euroopasta ja maailmalta löytyy vielä oikeamielisiä toimittajia jotka ovat valmiita puuttumaan näinkin räikeään sananvapauden rajoittamiseen ja tietyn uskontoryhmän suojelemiseen kritiikiltä.

Itselläni ei ole aikaa eikä rehellisesti sanottuna kielitaitoakaan(insinööri) lähteä kääntämään ja etsimään kaikkia "väärinymmärrettyjä" kirjoituksia mitä Perussuomalaisista on kirjoitettu. Tämän vuoksi heitänkin pallon teille " Hommalaisille". Tiedän, että savotta on suuri ja työ ei välttämättä kanna hedelmää, mutta mielestäni ainoa tapa osoittaa kotimaiselle medialle sen mädänneisyys on saada kohdistettua siihen kritiikkiä heidän Eurooppalaisilta kollegoiltaan.

Onko ideassani mitään järkeä vai onko se mielestänne yhtä tyhjän kanssa jota ei edes kannata yrittää?

Jouko

Quote from: JariR on 09.07.2012, 16:59:44
Olen jo tässä pidemmän aikaa ihmetellyt median tyyliä uutisoida Perussuomalaisista ( asioiden tahallinen väärinymmärrys, rasismikortti, impivaara jne.) sekä siitä mitä tässä maassa saa sanoa ja kirjoittaa. Olen tullut siihen tulokseen, että se riippuu täysin siitä oletko Perussuomalainen vai et. Tästä mielestäni hyvänä esimerkkinä pidän Korkeimman oikeuden antamaa tuomiota Jussi Halla-Aholle ja kuin pisteenä i:n päälle Ilmannin antamaa lausuntoa Höblaan.

Sitten varsinaiseen asiaan. Minun mielestä olisi aiheellista edes yrittää kertoa muulle Euroopalle ( ja miksi ei myös laajemminkin) siitä miten lakeja täällä tulkitaan. Samalla olisi mielestäni hyvä myös kertoa tiettyjen vähemmistöjen erityisasemasta ( islam/muslimit, suomenruotsalaiset) Suomessa. Kaksinaismoralismi kukkii tällä hetkellä tässä maassa ja esimerkkejä siitä löytyy paljon ja olenkin varma, että Euroopasta ja maailmalta löytyy vielä oikeamielisiä toimittajia jotka ovat valmiita puuttumaan näinkin räikeään sananvapauden rajoittamiseen ja tietyn uskontoryhmän suojelemiseen kritiikiltä.

Itselläni ei ole aikaa eikä rehellisesti sanottuna kielitaitoakaan(insinööri) lähteä kääntämään ja etsimään kaikkia "väärinymmärrettyjä" kirjoituksia mitä Perussuomalaisista on kirjoitettu. Tämän vuoksi heitänkin pallon teille " Hommalaisille". Tiedän, että savotta on suuri ja työ ei välttämättä kanna hedelmää, mutta mielestäni ainoa tapa osoittaa kotimaiselle medialle sen mädänneisyys on saada kohdistettua siihen kritiikkiä heidän Eurooppalaisilta kollegoiltaan.

Onko ideassani mitään järkeä vai onko se mielestänne yhtä tyhjän kanssa jota ei edes kannata yrittää?

Olet oikealla tiellä ja tervetuloa joukkoon tummaan. Mutta kaikki mainitsemasi on käsitelty jo moneen kertaan täällä Hommassa. Vaatii vain tutkijan inspiraatiota ja avointa mieltä tiivistää se omaksi sanomaksi. Et muuten ole ainoa lajissasi.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

JariR

Uskon, että asiaa on käsitelty jo aikaisemmin täällä Hommassa. Ajattelin, että nyt olisi oikea aika tarttua toimeen kun HA on tuomionsa saanut ja Ilmankin puhui salakielellä ohi suunsa...

Nationalisti

Quote from: JariR on 09.07.2012, 16:59:44

Koska kaikkialla muualla näitä ikäviä asioita tapahtuu huomattavasti useammin ja kattavammin, ei Suomen "tilanne" liene mikään huomion arvoinen uutinen yhtään missään. Luuletko, että Suomessa asiat ovat jotenkin erityisen huonolla tolalla?
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

JariR

Luulen. Varsinkin kun kyse on islamin kritisoimisesta ja eipä taida muualla suomenruotsalaisiakaan hirveästi olla..

Eksä

QuoteMe hakkaamme päitämme kaltereita vasten. Monta kalloa on jo haljennut, mutta jonakin päivänä kalterit antavat periksi.

Tuolleen luki yhdessä bussin istuimen takamuksessa ja jäi mieleen. Pessimismi sikseen ja ajamaan asiaa eteenpäin. Jarilla on hyvä idea, joka vie oikeaan suuntaan. Ainakin sähköpostin kirjoittaminen ja lähettäminen muutamaankymmeneen lehteen tuo kokemusta ja itsevarmuutta. Voitto on lukemattomien pienten positiivisten tekojen summa.
Usko tai älä.

tarhuri

Idea on todella hyvä ja asia on ISO.  Oikeusjärjestelmämme on vain vitsi ja monet sen käytännöt pyörittävät tavallista ihmistä kuin huora persettään.
Olen olemassa, siis ajattelen.